Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pozůstalost Luboše Fišera
Hájek, Jonáš ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Douša, Eduard (oponent)
Tato práce představuje pozůstalost skladatele Luboše Fišera (1935-1999). Katalog významné části pozůstalosti a na jeho základě vypracovaný detailní soupis skladeb tvoří těžiště práce. Předcházející původní text formuluje a nahlíží různé problémy spjaté se zpracováním pozůstalosti a přidružené faktografie. Vedle obecné charakteristiky fondu otevírá řadu nových témat, především otázky zápisu od vnějších projevů přes textové problémy po analýzu notace; dále také dobovou recepci nebo proměny tónového materiálu. Ponechávajíc stranou otázku stylu, částečně již zodpovězenou, tedy kriticky zkoumá různé aspekty Fišerova díla určeného pro koncertní síň.
Hudba v reklamě zlínských ateliérů v letech 1930-1940. Střevíček Bohuslava Martinů a jeho dobový kontext.
Cechová, Martina ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Diplomová práce zaměřená na filmové reklamy zlínských ateliérů ve třicátých letech 20. století podává ucelený přehled historie, vývoje a funkce reklamy ve firmě Baťa až k zlínskému propagačnímu filmu. Ten se utvářel v návaznosti na vývoj zvukového filmu, jenž se jako jeden z prvních objevil v Paříži. Právě tam ve stejné době pobýval Bohuslav Martinů (8. 12. 1890 - 28. 8. 1959), který složil v roce 1935 hudbu k reklamě pro firmu Baťa Střevíček. Snímek je zařazen do dobového kontextu filmového průmyslu, zvukového filmu a filmových reklam. Cílem předkládaného textu je podrobně analyzovat hudební složku propagačního filmu Střevíček a srovnat jej se šesti dalšími zlínskými reklamami. Pro porovnání těchto snímků bylo nezbytné nastudovat funkci zvukové dramaturgie ve filmu (reklamě) a zabývat se danými zvukovými prostředky a jejich poměrem ve zlínských propagačních filmech. Výsledkem práce je srovnat využití těchto prostředků a korespondenci obrazu a hudby v baťovských reklamách se zřetelem na Střevíček. Na tomto propagačním filmu bylo na základě studia autografu a dvou obrazových verzí se zvukem poukázáno na řadu nových poznatků, jako jsou určení postupu práce při komponování hudby k filmu či objevení značných nesrovnalostí ve Finale [Finále] skladby. Klíčová slova Reklama, film, propagační film, zvuková...
Pozůstalost Vladimíra Lébla v Českém muzeu hudby
Polášková, Anežka ; Havelková, Tereza (vedoucí práce) ; Ottlová, Marta (oponent)
První část diplomové práce se zabývá pozůstalostí muzikologa Vladimíra Lébla v Českém muzeu hudby a dalšími dochovanými autorovými písemnostmi mimo tuto instituci. Cílem tak je poukázat na dosud neprobádané materiály tohoto muzikologa v pražských sbírkách, se kterými jeho činnost souvisí. Druhá část práce je věnována analýze Léblových textů o Nové hudbě, publikovaných v Literárních novinách, a přednáškám, uskutečněným jako cyklus s názvem Musica nova v Divadle hudby v letech 1985-1986. Závěrečnou součástí práce je katalog Léblovy pozůstalosti v Českém muzeu hudby s podrobným popisem jednotlivých pramenů.
Luboš Fišer, závěrečné tvůrčí období
Endršt, Jaroslav ; Havelková, Tereza (oponent) ; Slavický, Milan (vedoucí práce)
Analýzy, které jsou chronologicky řazené, si kladou za cíl objasnit proces vývoje hudební řeči Luboše Fišera v závěrečném období posledních dvaceti let jeho života a detailně analyzovat prostředky, jakými dosahuje svého osobitého rukopisu. V úvodní kapitole jsem shrnul základní charakteristiky Fišerova rukopisu konce sedmdesátých let, ke kterým dospěla Martina Bartošová ve své diplomové práci269. V následných kapitolách analytické části jsem se detailně zabýval charakteristikou jeho rukopisu následujících dvaceti let. Pojďme se nyní podívat, jakou cestou se vývojový proces jeho hudební řeči ubíral. Z hlediska formy zůstává koncepce prakticky neměnná po celou dobu osmdesátých a devadesátých let. Skladba je členěna na drobné díly, kterých bývá zpravidla dvanáct až dvacet pět v závislosti na délce skladby. Kromě tradičně krátkých forem se v daném období objevují dvě skladby mnohem obsáhlejší. Tím jsou bezmála dvacetiminutové Salcburské serenády (1979) obsahující 52 dílů a přes hodinu trvající televizní opera Věčný Faust(1983-5), která čítá 131[!] dílů. Jednotlivé díly jsou autonomní celky střihově řazené za sebou. Vzájemně však nejsou již tak kontrastní až antitetické jako v šedesátých letech. Především větší formy, jako Věčný Faust či Salcburské serenády, drobné díly seskupují do tématických okruhů s jedním...
Kostel Panny Marie Vítězné a kult Pražského Jezulátka
Havelková, Tereza ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Županič, Jan (vedoucí práce)
Práce obsahuje informace o historii karmelitánského kostela Panny Marie Vítězné a Pražského Jezulátka a místech, na kterých je ve světě kult Pražského Jezulátka rozšířen a jakým způsobem zde vešlo ve známost. První část práce se zaměřuje na historii kostela Panny Marie Vítězné včetně údajů o předcházejícím luteránském kostele Nejsvětější Trojice, jehož přestavbou dnešní chrám vznikl potom, co byli luteráni z kostela po bitvě na Bílé hoře vypovězeni a kostel získali bosí karmelitáni. Tato část je uzavřena shrnutím informací o tom, kdo získal kostel a karmelitánské klášterní budovy po jejich zrušení při josefínských reformách, a jejich následném spravování maltézskými rytíři a návratem karmelitánských kněží po roce 1990. Další část práce se zabývá historií Pražského Jezulátka, jeho původem ještě před dobou, než se dostalo do Prahy a jeho osudy za třicetileté války. Jsou obsaženy základní informace o jeho vlastnících a karmelitánském řádu. V poslední části práce následuje popis Pražského Jezulátka, jak a kým je oblékáno a jmenuje nejznámější dárce šatů ve sbírce Jezulátka. Další údaje se týkají šíření kultu po Čechách a později po ostatních zemích celého světa. Jsou zde popsány nejznámější místa, kde je Pražské Jezulátko uctíváno.
Analytická metoda Allena Forteho a její aplikace
Mašková, Alice ; Pudlák, Miroslav (oponent) ; Havelková, Tereza (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analytickou metodou Allena Forteho vycházející z matematické teorie množin. Tato metoda je především ve Spojených Státech Amerických často používaným nástrojem pro analýzu atonální hudby. V české muzikologii je ale stále málo známá. Metoda pracuje pouze s tónovými výškami. V práci jsou představeny důležité teoretické i analytické studie. Jsou vysvětleny základní pojmy i s ohledem na jejich vývoj. Práce se dále věnuje polemické diskuzi, která byla vyvolána publikováním Forteho textů. Diskuze probíhala převážně na stránkách hudebních periodik a týkala se především určení, na jaký typ repertoáru metodu používat, otázek na téma přílišné abstraktnosti a formálnosti metody a také důležitému problému segmentace, tedy stanovení menších jednotek jako objektů analýzy. Pozornost je věnována i možnosti využití počítačových programů. Protože neexistuje české názvosloví Forteho teorie, bylo nutné je vytvořit. Součástí práce je slovníček pojmů.
Vstup firmy na zahraniční trh
Havelková, Tereza ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Beran, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi zahraniční expanze na příkladu brněnské společnosti. Teoretická část zahrnuje varianty vstupu na zahraniční trh, rizika plynoucí z přes-hraničních aktivit, podstatu PEST analýzy, Porterovy analýzu 5 sil a analýzy Bostonské konzultační skupiny. Praktická část již zaměřuje na samotnou společnost a její aktivity. Práce postupně definuje vhodný exportní artikl a zahraniční trh. V závěru práce jsou uvedeny a porovnány tři varianty zahraniční expanze. Pro zvolenou metodu vstupu je následně navržený marketingový mix.
Obchod emisními povolenkami ve světě: souvislosti a hodnocení
Havelková, Tereza ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Musil, Dalibor (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku emisního obchodování a nabízí analýzu vybraných modelů, jejichž cílem je snížit emise skleníkových plynů. Konkrétněji se práce zabývá těmito modely -- systém užívaný v rámci Kjótského protokolu, Evropský systém emisního obchodování, Regionální iniciativu skleníkových plynů, Západní klimatickou iniciativu a Tokijský systém emisního obchodování. Cílem práce je analyzovat tyto modely, zhodnotit jejich výhody a nevýhody a zvážit myšlenku vytvoření jednoho uceleného modelu. Druhotným cílem je pak odhad budoucího vývoje.
Hodnotový svět současné mládeže
HAVELKOVÁ, Tereza
Cílem práce je zaměřit se pomocí dotazníkového šetření na hodnotovou orientaci mládeže a zjistit, jaké hodnoty současná mládež preferuje. Teoretická část práce si klade za cíl vysvětlit jednotlivé klíčové pojmy. Přibližuje názory různých odborníků, kteří se tímto tématem zabývali. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení získaných údajů a popsání výsledků. Dotazník má za úkol zjistit, jaké hodnoty mládež uznává, co považuje v životě za nejdůležitější a jaké z patologických jevů společnosti nejvíce odsuzuje. Dále by měl odhalit, jestli má mládež nějaké vzory a v případě, že ano, tak jaké. Výzkum bude také zaměřen na vývoj hodnot s přihlédnutím k věku, na rozdíly mezi chlapci a dívkami a na rozdílnost v hodnotách, vznikajících jiným místem bydliště a jinou sociální vrstvou.
Zavedení školného a podpora studentů vysokých škol v České republice
Havelková, Tereza ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Lodr, Jakub (oponent)
Předmětem zájmu předkládané diplomové práce je problematika zavedení školného a podpora studentů vysokých škol v České republice. V analýze ekonomických východisek problematiky v úvodní části práce je pohlíženo na vysokoškolské vzdělání jako na ekonomický statek a z toho je odvozeno jeho financování. Dále se práce zabývá vysokoškolským vzděláním jako investicí do lidského kapitálu a její návratností pro jednotlivce, stát a společnost. Analýzou právních úprav a současného stavu financování vysokoškolského vzdělání je upozorňováno na problémy, se kterými se veřejné vysoké školy potýkají. Práce se zaměřuje také na školné a podporu studentů v zemích Evropské unie. Diskuse zavedení školného a podpory studentů vysokých škol v České republice je založena na výše uvedených analýzách a zjištěních, že vysokoškolské vzdělání je smíšený statek s vysokou individuální, ale i společenskou návratností. Opomenuty nejsou ani trendy, zkušenosti a doporučení z vybraných států Evropské unie. V závěru práce na modelech finanční spoluúčasti studentů, které připadají v úvahu, jsou předloženy argumenty pro a proti zavedení školného s cílem podat ucelený pohled na tuto problematiku. Práce se nevyhýbá ani sociálním aspektům zavedení školného, protože tento pohled je neméně důležitý při posouzení reálných možností zavedení školného a objevuje se zejména v rámci podpor a finanční pomoci studentům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
20 HAVELKOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.