Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 281 záznamů.  začátekpředchozí272 - 281  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie učení žáků středních škol
Koutníková, Eva ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
NÁZEV: Strategie učení u žáků středních škol ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na strategie učení u žáků středních škol s poruchami učení. Úkolem teoretické části je popsat zásady, metody učení a pomůcky. Teoretickou část jsem psala s pomocí odborné literatury. Cílem bakalářské práce je odhalení, jaké strategie učení žáci používají. K tomuto cíli mi pomohlo výzkumného šetření a vytvoření případových studií. Podle výsledků šetření se většina žáků učí nesystematicky a dostatečně nevyužívá strategie učení. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení, metody učení, kompenzační pomůcky, střední škola
Subjektivní vymezování životních cílů u žáků s poruchami chování
Chaloupka, Jan ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Subjektivní vymezování životních cílů u žáků s poruchami chování Autor: Jan Chaloupka Pedagogická fakulta Karlovy univerzity - Katedra speciální pedagogiky Vedoucí práce: Mgr. Jana Mottlová Na základě obecněpedagogické, speciálněpedagogické a psychologické literatury i vlastních zkušeností z působení na speciální škole pro žáky s poruchami chování autor vyslovuje hypotézu, podle níž pro značný počet žáků je dlouhodobé cílesměrné úsilí o vlastní socializaci a edukaci nepřítomné, zkreslené či neefektivní. Cílem práce je potvrdit či vyvrátit míru platnosti hypotézy a v teoretické rovině formulovat i podněty pro praxi. Tímto směrem byl zaměřen výzkum u 120 respondentů a kontrastního kontrolního souboru 30 gymnasistů. Byl proveden formou dotazníku a doplněn rozhovory, k nimž se z rozsahových důvodů pouze odkazuje. Ukázal, že v heterogenním souboru respondentů si dvoutřetinová většina životní cíle buď nedovede vymezit nebo si je vymezuje neadekvátně a nereálně. Autor však důvod nenalezl v tom, že by jejich situování v rodině i ve škole bylo výrazně horší, ani že by méně recipovaly stimuly ze společenského makrosystému. Výsledky byly méně příznivé než v kontrolním souboru, ale nikoliv fatálně. Korelační zjištění však ukázala, že u respondentů v převažující části chybí schopnost stimulace sjednotit v...
Prevence dyslexie v mateřské škole
Hrušková, Kateřina ; Seidlová Málková, Gabriela (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce si klade v podstatě dva hlavní cíle. Nejprve vytvořit určitý teoretický základ - získat informace k dané problematice - a následně na něj v praktické části navázat porovnáním s realitou předškolního vzdělávání. Práce se v teoretické části zaměřuje na tři hlavní oblasti, které se vzájemně velmi prolínají. Byť se ve studii kvůli přehlednosti objevují odděleně, je zapotřebí je vnímat jako jeden celek. První téma se bude týkat rozvoje gramotnosti v předškolním věku, druhé specifik dítěte předškolního věku a třetí bude popisovat možnosti prevence dyslexie v předškolním věku. Úkolem empirické části je zhodnocení toho, jaké činnosti učitelky v mateřských školách s dětmi dělají na podporu základních předpokladů rozvoje gramotnosti, především fonologického uvědomování, významné součásti prevence dyslexie, a jaké materiály k jejich rozvoji používají. Cílem diplomové práce je v neposlední řadě popsat strukturu činností učitelů v mateřských školách a odpovědět na otázku, jak moc či zda vůbec se liší od "ideálu", který je ve vztahu k prevenci dyslexie vymezen českou a zahraniční odbornou literaturou a RVP.
Možnosti speciálně pedagogické diagnostiky u dětí s kombinovaným postižením
Budišová, Eva ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
V diplomové práci nahlédnu do problematiky speciálně pedagogické diagnostiky vzhledem k dětem s kombinovaným postižením. U těchto dětí, jejichž postižení je většinou těžkého charakteru, je velmi obtížné správně a co nejpřesněji provádět speciálně pedagogickou diagnostiku. Ta je velmi důležitá pro vytvoření individuálního plánu speciálně pedagogické intervence. Práce je zaměřena jak na jednotlivé oblasti speciálně pedagogické diagnostiky, tak na komplexní diagnostické nástroje. V rámci těchto oblastí jsou zmíněny metody a materiály, které lze u skupiny dětí s kombinovaným postižením podle odborné literatury používat. V druhé části práce jsou popsány výsledky dotazníkového šetření, které přináší praktický pohled na tuto problematiku. Přínosem by se měly stát všechny tyto shromážděné poznatky a zkušenosti, které by mohly být východiskem pro hledání dalších dílčích metod. Tyto metody se týkají prozatím stále nově utvářející se problematiky speciálně pedagogického diagnostikování dětí s kombinovaným postižením.
Zrakové vnímání a metody jeho diagnostiky
Felcmanová, Lenka ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Zemanová, Jitka (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo navržení screeningového testu ke zhodnocení úrovně zrakové percepce v předškolním věku. Test obsahuje úlohy zaměřené na jednotlivé složky zrakové percepce. Svým rozsahem a časovou náročností administrace je určen pro individuální vypracování v pedagogicko-psychologické poradně i pro hromadnou administraci v předškolních zařízení. Teoretická část seznamuje s problematikou zrakového vnímání a metodami jeho vyšetřování. Dále uvádí do problematiky dyslexie a vztahu zrakového vnímání k rozvoji této specifické poruchy učení. Praktická část představuje navržený test a výsledky jeho zkušební administrace, srovnání s výsledky standardizovaného testu a statistické vyhodnocení údajů zaměřené na ověření jeho validity. Dále prezentuje výsledky šetření u vybraných dětí se suspektním nálezem, jimiž byl test opakovaně vypracován po nástupu do základní školy.
Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku
Kramářová, Dana ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Rigorózní práce s názvem Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku reaguje na potřebu změny tradičního přístupu ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými obtížemi. Cílem práce je vytvoření a zmapování možností využití didaktického materiálu - souboru podpůrných pomůcek, vytvořeného pro podporu osvojení vybraného učiva v anglickém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku a ověřit jeho přínos v oblasti dosažených znalostí, motivace žáků a jejich aktivního zapojení ve výuce. Dílčím cílem je hodnocení jednotlivých pomůcek, které jsou zpracovány s využitím multisenzoriálního přístupu a jsou určeny k podpoře osvojení vybraných gramatických struktur cizího jazyka (angličtiny). Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice specifických vzdělávacích obtíží žáků mladšího školního věku. Výzkumná část je založena na analýze zjištěných problematických oblastí žáků a analýze osvojených znalostí anglického jazyka u žáků výzkumného vzorku, na základě kterých byl soubor podpůrných pomůcek žákům experimentální skupiny cíleně předkládán. Analýza výsledků výstupní zkoušky osvojených znalostí žáků experimentální skupiny byla zaměřena na zmapování posunu dosažených jazykových znalostí, analyzována...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 281 záznamů.   začátekpředchozí272 - 281  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.