Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí173 - 182dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové technologie ve vzdělání z fenomenologického hlediska
Novotná, Eva ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Diplomová práce popisuje propojení témat vzdělání a technologií z pohledu fenomenologie. Hypotézou této diplomové práce je myšlenka, že nové technologie mají vliv na proměnu vnímání reálného světa. Cílem práce je zhodnocení vlivu technologií na výchovně- vzdělávací proces a proměna vnímání světa u žáků, kteří nové technologie používají. Práce popisuje přístup vybraných autorů k výchově (Jan Patočka), zavádění technologií do výuky (Branislav Frk, Marc Prensky) a pohled na technologie z fenomenologického pohledu (Maurice Merleau-Ponty, Paul Virilio). Práce ukazuje, jak se proměňuje vnímání generace dnešních dětí a mládeže, které Prensky nazývá digitálními domorodci, oproti starší generaci digitálních imigrantů a jaké mohou být důsledky proměny tohoto vnímání. Práce popisuje nebezpečí, která se za užíváním technologií skrývají a jak jim lze předcházet. KLÍČOVÁ SLOVA fenomenologie, výchova, vzdělání, technologie, média, vnímání
Antropologie těla: Aplikace modelu antropologie těla na fenomén poruch příjmu potravy
Dvořáková, Michaela ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Rychlík, Martin (oponent) ; Šulová, Lenka (oponent)
Předmětem dizertační práce je teoreticko-empirická analýza a interpretace lidského těla se zvláštním přihlédnutím k poruchám příjmu potravy. Zvolená metodologie vychází z věd o kultuře, zejména z kulturní antropologie. Záměrem práce je uplatnit koncepce a teorie kulturní antropologie na výzkum v oblasti tělesnosti, konkrétně na poruchy příjmu potravy chápané jako sociokulturně podmíněné jevy. Obecným cílem práce je přispět k formování antropologie těla a systematicky budovat její teoretické a metodologické základy. Specifickým cílem práce je aplikace vytvořeného modelu antropologie těla na výzkum poruch příjmu potravy. V dizertační práci postupuji od nejobecnějšího pojetí až k partikulárním výstupům. Práce je rozdělena na tři vzájemně provázané části. Předmětem prvního bloku je expozice tématu, totiž společenskovědních koncepcí a přístupů k tělesnosti. Tato část práce má výrazně diachronní charakter výkladu tématu. Ve druhé části podávám koncepci studia tělesnosti na třech strukturálních úrovních, přičemž se opírám o koncepci antropologie těla a aplikuji ji na fenomén poruch příjmu potravy. V empirické části prezentuji výsledky vlastního výzkumného šetření zaměřeného na zjišťování body image osob s poruchami příjmu potravy. Za tímto účelem jsem zvolila uplatnění projektivních kresebných technik....
Problémy památkové péče na vybraných příkladech z Plzeňského kraje
Jehlíková, Mirka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra občanské výchovy a filosofie DIPLOMOVÁ PRÁCE PROBLÉMY PAMÁTKOVÉ PÉČE NA VYBRANÝCH PŘÍKLADECH Z PLZEŇSKÉHO KRAJE PROBLEMS HERITAGE CONSERVATION ON THE EXAMPLES FROM THE PILSEN REGION Bc. Mirka Jehlíková Vedoucí diplomové práce: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. Rok: 2015 PROHLÁŠENÍ Prohlašuji, že jsem diplomovou práci Problémy památkové péče na vybraných příkladech z Plzeňského kraje vypracovala samostatně pod vedením Ing. Michaely Dvořákové, Ph. D. a uvedla v bibliografii všechny použité podklady a materiály. V Praze dne 20. července 2015 vlastnoruční podpis autora PODĚKOVÁNÍ Na tomto místě bych ráda poděkovala Ing. Michaele Dvořákové, Ph.D. za velmi trpělivý a vstřícný přístup a cenné rady a připomínky, kterými přispěla k vypracování této diplomové práce. Abstrakt Diplomová práce se zabývá Problémy památkové péče na vybraných příkladech Plzeňského kraje, a to konkrétně státním zámkem Červené Poříčí a zámky Bezděkov u Klatov a Týnec u Klatov. Klade si za cíl identifikovat a následně porovnat přístupy památkové péče těchto vybraných zámeckých objektů z hlediska místního, časového, stavebně- historického a současného. V práci se autorka zamýšlí jednak nad smyslem kulturně historického dědictví, včetně jeho globální a také regionální povahy, jednak také nad...
Program finančního vzdělávání na 2. stupni základních škol v ČR
Stárková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce představuje koncept vzdělávání rozvíjejícího finanční gramotnost u žáků na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií zakotvený v platných kurikulárních dokumentech. Práce hledá odpovědi na otázku, zda má výuka finanční gramotnosti ve stanoveném rozsahu dostatečnou oporu v učebnicích občanské výchovy a ve specializovaných učebnicích finanční gramotnosti, zároveň zkoumá i možnosti vzdělávání učitelů, kteří se ve valné většině s tímto tématem při svém studiu nesetkali. Hloubkové rozhovory se žáky 2. stupně v období před začátkem systematického finančního vzdělávání, jejichž analýza tvoří náplň další části práce, by měly diagnostikovat úroveň porozumění a strukturu vlastních představ k vybraným ekonomickým pojmům. Porovnání zjištění o struktuře žákovských porozumění s obsahem a metodami práce dostupných didaktických materiálů by mělo pomoci identifikovat možná problematická místa, případně navrhnout odpovídající postupy, jak program finančního vzdělávání žákům lépe přizpůsobit. Klíčová slova: Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, základní škola, učebnice, dětská porozumění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí173 - 182dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.