Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 232 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spolupráce Vlastivědného muzea v Nymburku se školami v regionu
Líbalová, Jana ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Županič, Jan (oponent)
Spolupráce Vlastivědného muzea v Nymburku se školami v regionu Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část práce pojednává o vývoji spolupráce muzea a školy v oblasti vzdělávání dětí a mladiství v České republice od 2. poloviny 20. století do současnosti. Následující kapitola se vztahuje k Vlastivědnému muzeu v Nymburku, pro něhož jsou vytvořeny vzdělávací programy v praktické části diplomové práce. Kapitola představuje historii Vlastivědného muzea v Nymburku, včetně seznámení s aktuální činností muzea, jeho stálými expozicemi a s nabídkou edukační činnosti pro školy a další zájemce z řad návštěvníků. První část práce uzavírají současné teorie vzdělání a další muzejní aktivity, které ovlivnily koncepci vytvořených programů v druhé části diplomové práce. Praktická část představuje dva vzdělávací programy vytvořené pro Vlastivědné muzeum v Nymburku, včetně zohlednění požadavků a cílů všech tří subjektů, pro které jsou programy tvořeny - školy, muzea a účastníků programů. Z důvodu komplexnosti práce a požadavku odborných znalostí obsahové stránky programů seznamuje druhá část diplomové práce také s historií města Nymburka včetně jeho nejvýznamnějších památek vztahujících se k tématu vzdělávacích programů.
Dopad krize současné rodiny na socializaci dítěte
Votavová, Pavla Marie ; Havlík, Radomír (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Rodina je základem společnosti a státu. K jejím hlavním funkcím patří funkce biologicko- reprodukční, sociálně-ekonomická, emoční a socializační. Na tuto jednotku působí řada vlivů. I jejich působením již rodina ztratila mnoho ze svého původního postavení. Stát se snaží podpořit rodiny prostřednictvím finanční podpory, vhodnou bytovou politikou i v oblasti pracovních vztahů. Přesto však do manželství vstupuje stále méně lidí a naopak, stoupá počet rozvodů. V dnešní době se i v naší společnosti objevují tzv. singles. Špatné vztahy v rodině, případně její rozpad, mají velmi negativní dopad na vývoj dítěte. Důležitá je například přítomnost otce v rodině. Otec může vystupovat jako nejlepší prevence delikvence dětí a mládeže. Také vhodné trávení volného času má vliv na budoucnost dítěte. Je velmi těžké určit přesně, co vše se musí změnit, faktem je, že tato změna je klíčová pro vývoj české společnosti.
Osudy zámku Zelená Hora v průběhu 20. století
Barochová, Jana ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Během celé své existence hrála Zelená Hora v jihozápadních Čechách významnou úlohu v dějinách naší země. Bakalářská práce se v úvodu věnuje popisu a vysvětlení metodologie práce, poté se zabývá nejstaršími i pozdějšími dějinami zámku. V hlavní části práce postihuje trampoty spjaté s poměrně nedávnými událostmi, které se objektu fatálně dotýkaly v průběhu dvacátého století. V osudu zámku se jasně odrážejí společenské a politické změny, ke kterým na území naší republiky ve dvacátém století došlo (vznik ČSR, 2. světová válka, nástup komunistického režimu, sametová revoluce, .. ). V závěru se práce věnuje dnešnímu stavu a situaci Zelené Hory. Klíčová slova: zámek Zelená Hora, Nepomuk, PTP, technické prapory, armáda, Auerspergové, Černí baroni.
Narození dítěte - rituály, zvyky
Hokeová, Lucie ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Kubišová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje narození dítěte v české rodině a společnosti v devadesátých letech dvacátého století a na počátku století dvacátého prvního. Jednotlivé kapitoly a podkapitoly nás provádějí obdobími souvisejícími s narozením a zabývají se rituály, zvyky a úkony, které se váží k příchodu nového života na svět. Práce je rozdělena do třech hlavních oblastí, a to těhotenství, porod a šestinedělí. V části těhotenství se podíváme, jak se čekání na nový život odráží v jazyce, pověrách a různých praktikách a jaké nezbytnosti je třeba vykonat před narozením dítěte, především se zaměříme na výběr jména a příjmení. Do této části byla zařazena i kapitola pojednávající o preferenci pohlaví dítěte a hodnotách, které česká společnost s dítětem spojuje. Ve druhé části porod se podíváme na vnímání porodu jako bolesti, na jeho průběh a na první úkony, které jsou nutné po narození vykonat. Byly sem zařazeny i kapitoly o mateřství, otcovství a rodině, neboť narození zakládá nový, celoživotní vztah dítě a rodiče. V poslední části šestinedělí se zaměříme na vytváření sociální identity dítěte, na vymezení novorozence jako právního subjektu a na rituály, které zařazují dítě do společenství obce a církve, tedy na vítání občánků a na křest. Klíčová slova: těhotenství, pověry, jméno, příjmení, porod, rodný...
Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním a mladším školním věku
Dvořáková, Markéta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Možnosti rozvoje dílčích funkcí v předškolním a mladším školním věku AUTOR: Bc. Markéta Dvořáková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Ve své diplomové práci se zabývám problematikou dílčích funkcí a možnostmi jejich rozvoje v předškolním a mladším školním věku. V teoretické části práce se zaměřuji na charakteristiku dítěte předškolního a mladšího školního věku, nástup dítěte do školy, dílčí funkce a jejich vývoj, deficity dílčích funkcí, diagnostiku a možnou intervenci. Praktická část analyzuje výsledky výzkumného šetření hodnotícího efektivitu intervenčního programu zaměřeného na rozvoj vybraných dílčích funkcí, které zahrnuje vstupní diagnostiku vybraných dílčích funkcí skupiny dětí od 5 do 7 let, intervenční program a výstupní diagnostiku po jeho ukončení. KLÍČOVÁ SLOVA: Dílčí funkce, diagnostika, zrakové vnímání, sluchové vnímání, pravolevá orientace, intervence, předškolní věk, mladší školní věk
Kultura bulharské menšiny v České republice ve vztahu k většinové české populaci
Lindová, Jitka ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Název: Kultura bulharské menšiny v České republice ve vztahu k většinové české populaci Práce se věnuje projevům bulharské kultury v České republice a možnostem i mezím její realizace se zaměřením na vzájemné vazby českého a bulharského kulturního prostředí. Výsledný text kombinuje poznatky z literatury s vlastními postřehy z prostředí Bulharů žijících v České republice. Hlavní důraz je kladen na přesah kulturního zázemí a historických kontaktů do současného vnímání odlišného etnika. Součástí je i poukaz na význam podpory kulturních aktivit příslušníků národnostních menšin a nutnost šíření kulturních znalostí. Klíčová slova: bulharská kultura, česká kultura, česko-bulharské vztahy, etnicita, mezikulturní dialog
Rozvoj schopnosti sebehodnocení žáků na 2. a 3. stupni různých typů škol (determinace sebehodnocení) - kvalitativní výzkum
Davidová, Jaroslava ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
V dnešní době, kdy společenský vývoj probíhá hekticky, dochází k tomu, že mladí lidé se mnohdy brání stát se součástí světa dospělých. Je to pravděpodobně dáno faktem, že v současnosti je život dospělého člověka náročnější a složitější, než tomu bývalo dříve. Prostředí sociálně vyspělé společnosti mnohdy poskytuje nepříznivé podmínky pro vývoj mladých lidí - mimo jiné také proto, že se v dnešním světě mění postoj ke vzdělání. Vzdělání se v mnoha případech eliminuje na prostředek k získání ekonomicky lukrativnějšího zaměstnání, stává se pojistkou ke vstupu do tzv. "vyšší společnosti". A ačkoli se mladí lidé na jedné straně brání přijímat názory předchozích generací, na straně druhé však mnohé z těchto názorů od nich nevědomky přijímají. A to včetně některých negativních momentů v hodnotových orientacích, ve způsobu života i k výše zmíněnému přístupu ke vzdělání. Společnost slouží mladému člověku kromě jiného také jako sociální zrcadlo. Mladý jedinec se snaží být svým okolím akceptován, zejména jedná-li se o prostředí vrstevnické, neboť mu to přináší uspokojení, jistotu, kladné hodnocení, na jehož podkladě buduje své sebehodnocení, jež bývá v tomto věku často narušeno změnami dospívání a četnými konflikty.
Postavení dítěte ve společnosti
Šťastná, Jarmila ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Cílem bakalářské práce je charakterizovat a interpretovat Úmluvu o právech dítěte, coby stěžejního dokumentu, jenž vznikl na ochranu a podporu dětí po celém světě bez ohledu na rasu či jejich vyznání. V souvislosti s tímto dokumentem je v úvodu zpracována též charakteristika českého rodinného práva a historie práv dítěte, kterou je nezbytné znát, chceme-li pochopit, proč je přijetí Úmluvy o právech dítěte vnímáno jako zlomový okamžik v dějinách lidských práv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 232 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
43 Dvořáková, Martina
56 Dvořáková, Michaela
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.