Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 300 záznamů.  začátekpředchozí182 - 191dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny téže reklamní kampaně v závislosti na médiu (znaky, znakové systémy a sémiotika)
Hellebrandová, Kateřina ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tématem práce je proměnlivost druhé vlny reklamní kampaně projektu CHODICILIDE.CZ v závislosti na médiu, které ji prezentuje. Jedná se o sociální kampaň nadace Sirius, která netradičním způsobem již několik let upozorňuje na problematiku vztahů lidí s postižením a bez něj. Vzhledem k sociální povaze reklamy bude v teoretické části vymezen pojem "sociální reklama" a dále budou uvedeny části vědních disciplín a oborů, které se tématu práce dotýkají. Uvedena bude metodologie práce. Po představení kampaně, jejích zadavatelů a tvůrců přijde část analytická. V práci bude provedena narativní analýza, která bude rozebírat dějovou linku reklam. Na ni naváže analýza sémiotická, která se postupně bude věnovat obrazu a zvuku, poté verbálním a nonverbálním prvkům. Rozebrány budou všechny formy kampaně tedy televizní spoty, tištěná reklama, internetová reklama, projekty guerilla a ambient marketingu a zmíněno bude i PR. Součástí práce bude též vlastní dotazníkové šetření, které se pokusí zhodnotit reklamu kvantitativní analýzou. Zkoumáno bude přijetí reklamy veřejností, její zapamatovatelnost, nejvýraznější prvky, názor veřejnosti na danou problematiku apod. Na závěr dojde k porovnání jednotlivých forem kampaně v kontextu výsledků průzkumu.
Mediální stereotypizace Čechů v období kauzy Národní knihovny
Kára, Jan ; Hronová, Tereza (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce "Mediální stereotypizace Čechů v období kauzy Národní knihovny" se zabývá stereotypy české národní identity/češství v obsazích českých tištěných médií. Zvolenými médii jsou týdeníky Respekt a Reflex. Zkoumané období je od 2. března 2007 do 2. června 2007, tedy 3 měsíce po vyhlášení vítěze mezinárodní architektonické soutěže na novou budovu Národní knihovny na Letné. K definování stereotypů, vycházejících ze zkoumaného materiálu, je použita kvalitativní metoda analýzy obsahu. Ta je pojata jako interpretace mediálního textu. Rozbor provádí analýzu a současně interpretuje nalezené zmínky o Češích/národu/společnosti. Zkoumá, jakou identitu a charakter vybrané tituly českému národu přisuzují. Práce následně zkoumá shody a rozdíly mezi oběma tituly. Výzkumné části práce předchází část teoretická a metodologická. Teoretická část poskytuje výklad pojmů národní identita a národní charakter, stereotypizace a popisuje kauzu Národní knihovny z pohledu popisující historickou problematiku jejích prostor, průběh architektonické soutěže a výslednou podobu návrhu od Jana Kaplického. Metodologická část popisuje techniku kvalitativního výzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR
Burdová, Václava ; Škodová, Markéta (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce Novináři a výzkumy veřejného mínění: reprezentace veřejného mínění v médiích na příkladu prvních přímých prezidentských voleb v ČR se zabývá problematikou mediální prezentace výzkumů veřejného mínění a přístupem novinářů k těmto výzkumům. Z teoretického hlediska se práce zaměřuje na vymezení konceptů veřejnosti a veřejného mínění, jejich pojetí v rámci výzkumů veřejného mínění a možného vlivu, které jejich zveřejňování může mít na příjemce mediálních sdělení. Hlavní část práce se soustředí na výzkumy, které mapují problematiku mediálního zpracování výsledků průzkumů veřejného mínění. Analýza je rozdělena do dvou částí se zaměřením na mediální obsahy a samotné novináře. Z výsledků analýzy je možné usuzovat na spíše skeptický přístup dotazovaných novinářů k výzkumům veřejného mínění a zároveň spíše nekritický přístup v rámci prezentace předvolebních výzkumů. Vyvstává tak otázka, proč není skeptický přístup novinářů doprovázen kritičtější prací při publikování předvolebních výzkumů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Národní mytologie na světové výstavě EXPO 2010 v Šanghaji
Machoňová, Ivana ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá národní prezentací České republiky na EXPO 2010 v Šanghaji z hlediska mytologie, symbolů, znaků a kódů. Popisuje vývoj světových výstav, snaží se vyzdvihnout československé úspěchy a na jejich základě definovat klíčové body pro úspěšnou komunikaci země k mezinárodně rozmanitému publiku. Majoritní skupinou návštěvníků na EXPO v Šanghaji byli Asiaté, především Číňané. Práce využívá informací o tradičních čínských symbolech a hodnotách pro odhalení korelace české a čínské kultury, která může dopomoci snadnější identifikaci České republiky pro čínské návštěvníky EXPO. Mytologická analýza podrobuje zkoumání exteriér pavilonu, interiér expozice a její prvky. Všímá si narativních struktur jednotlivých exponátů a jejich funkčnosti v mezích preferované interpretace. Součástí celkové analýzy jsou i doprovodné programy, jejichž podoba také pomohla upevnit vnímání České republiky návštěvníky. Získané informace jsou využity k sumarizaci poznatků využitelných pro účast České republiky na následujícím EXPO 2015 v Miláně.
Vývoj anarchistického tisku v ČR po roce 1991 na příkladu A-kontra a Existence
Kořínská, Tereza ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Diplomová práce s názvem Vývoj anarchistického tisku v ČR po roce 1991 na příkladu A- kontra a Existence přibližuje nejen anarchistická periodika, ale i celé anarchistické hnutí. V práci jsou popsána jednotlivé anarchistické skupiny a organizace a jimi vydávané časopisy a tiskoviny, které se staly šiřiteli anarchistických myšlenek. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy aplikované na periodika A-kontra a Existence je možné vysledovat, kterým tématům se tyto tiskoviny věnují, jakou podobu mají dané příspěvky a zda se jedná o příspěvky autorské, či převzaté.
Pojetí hodnot v českém tisku po roce 1989
Sedláček, Mojmír ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na pojetí hodnot v českém denním tisku po roce 1989. Jejím cílem je zachytit trendy a proměny v oblasti hodnot v období posledních dvaceti let. Teoretická část práce popisuje rozličné přístupy ke zkoumání hodnot a příbuzných pojmů. Vzhledem k rozsáhlosti tématu jsou použity teorie a výzkumy napříč několika vědními disciplínami. Druhý pilíř teoretického ukotvení představuje sociální konstruktivismus, zkoumající vliv médií na společnost. Vlastní výzkum spočívá v kvantitativní obsahové analýze. Na základě zvolené teorie je použit seznam vybraných hodnot jako klíčová slova pro metodu obsahové analýzy. Výsledky ukazují určité trendy napříč pozorovanými obdobími v průběhu posledních dvaceti let.
Analýza vizuálních prvků mediálního sdělení v sociálních reklamách
Frauenterková, Linda ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem sociální reklamy. První část této práce představuje teoretickou základnu týkající se této problematiky. Je zde definován pojem sociální reklamy, její specifické rysy, rozdíly mezi teorií a praxí v pojmu sociálního marketingu a jeho cíle. Je zde rovněž uvedena historie sociálního marketingu v českých zemích i historie americké sociální reklamy, oblasti realizace sociálních marketingových kampaní. Jsou zde specifikovány hlavní odlišnosti sociálního marketingu od marketingu komerčního sektoru, hlavní subjekty sociální reklamy i etické aspekty sociálního marketingu. Dále se tato část práce věnuje hodnocení efektivity sociálního marketingu i neziskovým organizacím a společenské odpovědnosti. Praktickou část této práce - výběrový soubor dvaceti sedmi kampaní sociálních reklam, které se objevily na české mediální scéně v letech 2012 a 2013, analyzuje tato práce pomocí sémiotické a obrazové analýzy. Jejím předmětem jsou tištěné reklamy, outdoor kampaně a několik spotů sociálních reklam. V závěru jsou uvedena témata sociálních reklam, kterými se dle výzkumu na zkoumaném výběrovém souboru kampaní, sociální reklamy v současné době zabývají nejvíce. V tomto případě byla pro získání výsledků využita obsahová analýza.
Interkulturní masmediální komunikace a hledání dokonalého jazyka
Tesařová, Kristýna ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
(abstrakt) Cílem této diplomové práce je kvalitativní analýza výseku mediální dialogické sítě utvořené okolo chemického útoku, který se odehrál 21. srpna 2013 v Sýrii. Přestože hlavní sociální aktéři následného mezinárodního konfliktu, představitelé Spojených států amerických a Sýrie, prezident Obama, ministr zahraničí Kerry a prezident Asad na druhé straně, se nikdy tváří v tvář nesetkali, masová média jejich reakce usouvztažnila v koherentní dialog mezi západní a východní civilizací a oni to přijali jako součást mezikulturního vyjednávání významů a interpretací reality v rámci globálního masmediálního diskurzu. Metodologické aparáty konverzační analýzy a členské kategorizační analýzy poskytují nástroj k sledování sekvenčních a kategorizačních aspektů dynamického intertextuálního procesu specifikace a respecifikace klíčových kulturních a politických hodnot přímo v kontextu. Díky pojmu strukturované bezprostřednost bylo možné v analýze zohlednit také sekvenční uspořádání antecedentů události v historickém kontinuu. Analýza je založena na tradici etnometodologického výzkumu sociální interakce v masových médiích a inspirována články J. Nekvapila a I. Leudara, které se věnovaly analýze interkulturního dialogu bývalého amerického prezidenta Bushe a vůdce teroristické organizace Al-Káida (a dalších...
Reprezentace feminity ve filmové tvorbě Quentina Tarantina
Benešová, Lucie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Předkládaná diplomová práce nesoucí název Reprezentace feminity ve tvorbě Quentina Tarantina se zaměřuje na proces konstrukce feminity v šesti vybraných filmech Quentina Tarantina, na kterých se nepodílel pouze jako režisér, ale také jako scénárista. Cílem práce je zjištění, jakým způsobem Tarantino pracuje s tradiční koncepcí feminity a vnímáním ženských rolí, nakolik jeho filmy podporují, nebo naopak podrývají stereotypně vymezované genderové identity. Teoretická část práce vymezuje koncepty relevantní k výzkumné problematice, zejména tedy teorie sociální a mediální konstrukce reality, gender jako konstruovanou kategorii, film jako patriarchální strukturu nebo feministickou perspektivu ve vztahu k filmové tvorbě. Tato část práce rovněž poskytuje informace o Quentinu Tarantinovi a jeho tvorbě v obecnějším slova smyslu. Ke zjištění odpovědí na výzkumné otázky práce užívá metodu kvalitativní kritické diskurzivní analýzy, jež umožňuje rekonstruovat mediální obraz feminity a dopomáhá odkrývat latentní významy, kterými filmová produkce ovlivňuje vlastnosti a role připisované jedincům. Klíčová slova Feminita, gender, konstrukt, stereotyp, patriarchát, diskurz, kritická diskurzivní analýza, film, feministická filmová teorie, Quentin Tarantino
Humor na facebooku a jeho role v předvolební prezidentské kampani
Dubská, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá humorem na Facebooku, zkoumá témata a postupy vzniku humorných příspěvků, které se váží k přímé volbě prezidenta ČR, konkrétně k dvěma kandidátům, kteří se dostali do druhého kola prezidentské volby, Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana. V úvodu představuji humor a komiku z teoretického pohledu. Vymezuji tři ústřední teorie, typy vtipu a funkci smíchu. V dalších kapitolách definuji základní předpoklady, které vedou k zapojení fanoušků do tvorby online příspěvků, které pak mohou kolovat např. sociálními sítěmi. Představuji nové nástroje v online politickém marketingu a shrnuji základní témata, která nesly oficiální kampaně obou kandidátů. V praktické části pomocí metody zakotvené teorie analyzuji, jak a proč pracovali uživatelé Facebooku s humorem v příspěvcích, kterými reagovali na prezidentskou volbu. Zkoumaným materiálem jsou obrázkové vtipy, fotografie s textem či bez textu, koláže, komiksy nebo karikatury z oficiálních i neoficiálních facebookových stránek obou kandidátů. Z výzkumu vyplynulo, že měl humor při kampani primárně negativní roli, sloužil jako nástroj k očernění a zesměšnění daného kandidáta, vtipy měly ukázat jeho nedostatky a varovat voliče, co by se v České republice mohlo po jeho zvolení dít. Prostředí Facebooku se projevilo jako velmi negativní,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 300 záznamů.   začátekpředchozí182 - 191dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
85 DVOŘÁK, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.