Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evaluace a autoevaluace gymnázia
Dostál, Filip ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o zavádění procesu autoevaluace školy na gymnázia spolu s probíhající kurikulární reformou. Analýzou platné školské legislativy a závazných kurikulárních dokumentů jsme došli k závěru, že autoevaluace školy je hlavním a téměř jediným mechanizmem kontroly a zvyšování kvality a efektivity gymnaziálního vzdělávání. S touto skutečností kontrastuje okrajová pozice autoevaluace v platné legislativě a kurikulárních dokumentech. Kompilací literatury jsme vymezili a kriticky posoudili některá teoretická východiska pro autoevaluaci gymnázia, přičemž jsme je interpretovali ve světle filosofických konceptů postmoderního, pozitivistického a pragmatického; dílčí kritiku jsme vedli z neotomistických pozic. Těžiště práce spočívá v rozboru v literatuře doporučovaných fází autoevaluace. Nově jsme koncipovali fázi "předevaluační", která nabývá metaevaluačního charakteru, přestože samotné autoevaluaci předchází. Pro tuto fázi jsme zkonstruovali a na pilotním gymnáziu kurikulární reformy aplikovali dvoufázové dotazníkové šetření. V závěru jsme zkonstruovali tři nástroje autoevaluace studijních výsledků žáků gymnázia - metodu evaluace volitelných předmětů, statistickou analýzu výsledků přijímání maturantů na vysoké školy a korelační analýzu výsledků subtestů přijímacích zkoušek na gymnázium.
Autoevaluace školního kurikula malotřídní školy
Pavlišová, Dana ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce je koncipována jako teoreticko-empirická. V teoretické cásti je analyzován pojem pedagogické evaluace a jeho vzájemné vztahy. Hlavním cílem empirické cásti této práce je zjistit, jak probíhá autoevaluace školního kurikula na malotrídních základních školách se zamerením na oblasti a kritéria autoevaluace školního kurikula. Práce dále výzkumným šetrením overuje význam vybraných kritérií ve vybraných oblastech autoevaluace, monitoruje evaluacní nástroje a zdroje informací pro urcení kvality školního kurikula. Dalším cílem šetrení je overit, zda školy dostatecne chápou autoevaluaci jako proces sebereflexe, plánování a dalšího rozvoje školy.
Syndrom vyhoření. Výzkumná sonda u souboru učitelů Středočeského kraje
Antošová, Oxana ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhorení u souboru ucitelu Stredoceského kraje. První cást diplomové práce je teoretická, která vymezuje a vysvetluje pojem syndrom vyhorení, jeho vývoj, príznaky a príciny vzniku, vcetne objasnení rozvoje syndromu vyhorení u ucitelu. Druhá cást diplomové práce je výzkumná, která obsahuje popis cílu výzkumu, metody, postupy, zpracování získaných dat. Výsledky výzkumu prináší odpovedi na stanovené hypotézy. Konecné výsledky jsou prevedeny do tabulek a grafu pro vetší prehlednost. Pri zpracovávání diplomové práce jsem vycházela z poznatku získaných studiem odborné literatury.
Přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v ČR v mezinárodním výzkumu PISA
Petrášek, Pavel ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Mandíková, Dana (oponent)
Název práce: Přírodovědná gramotnost patnáctiletých žáků v ČR v mezinárodním výzkumu PISA Autor: Pavel Petrášek Katedra: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: PhDr. Martin Chvál, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na výsledky patnáctiletých žáků České republiky ve vybraných úlohách mezinárodního výzkumu PISA. Obsahuje stručné seznámení s metodologií výzkumu a jeho realizací v našich podmínkách. Práce poukazuje na vztahy mezi úspěšností žáků a jinými proměnnými zjišťovanými v doprovodném dotazníku, jako jsou například pohlaví, vzdělání rodičů, vztah k matematice nebo socioekonomické zázemí žákovy rodiny. Dále práce obsahuje porovnání důležitosti jednotlivých dotazníkových proměnných a srovnání výsledků z roku 2000 a 2003. Práce může sloužit jako námět pro hlubší zkoumání daných vztahů a jejich porovnání v delším časovém horizontu s využitím výsledků z dalších cyklů výzkumu. Přiloženo je také CD, které obsahuje elektronickou podobu práce. Klíčová slova: testy, mezinárodní výzkum, přírodovědná gramotnost
Evropská identita učitele
Gröschlová, Andrea ; Walterová, Eliška (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Janík, Tomáš (oponent)
Cílem disertační práce je na základě empirického výzkumu identifikovat a analyzovat nejvýznamnější faktory ovlivňující identifikaci učitelů s Evropou v současnosti, po vstupu ČR do EU. Neověřujeme tedy správnost "evropské identity" učitele, ale chceme diskutovat souvislosti tohoto aktuálního problému. Struktura práce je rozvržena do tří kapitol. Po úvodu, v němž jsou představeny východiska disertační práce, její struktura a vymezeny klíčové pojmy následuje první kapitola, ve které je představen kontext řešení výzkumného problému. Současná společnost prochází rozsáhlými změnami, které jsou vysvětlovány různým způsobem. Jednotlivé teorie se od sebe liší přístupem a teoretickými východisky. Žádná z nich nemá dominantní postavení. Všechny se ale vztahují к pojmům v současnosti velmi frekventovaným, z nichž se soustředíme na pojem globalizace a společnost vědění (Walterová 2006, Pol 2007). Jaké důsledky mají současné společenské změny pro vzdělávání a jak souvisí s řešením výzkumného problému disertační práce? Současný společenský vývoj je podmíněn technologickým rozvojem. Společnost se musí vypořádat jak s tímto technologickým rozvojem, tak i jeho vlivem na kulturní proměny (změna modelu rodiny, životní styl, kultura přežívání a konzumu, mediální kultura), včetně ekonomických a politických procesů (Walterová,...
Využívání počítačů k testování
Bažantová, Zuzana ; Byčkovský, Petr (vedoucí práce) ; Škaloudová, Alena (oponent) ; Chvál, Martin (oponent)
Disertační práce, která se zabývá problematikou využívání počítačů při testování, se skládá ze dvou částí: teoretické a výzkumné. Je zaměřená na řešení dvou problémů: charakterizování současného stavu využívání počítačů při testování (1) a odlišnostmi i shodami metody založené na klasické teorie testu (KTT) a metody vycházející z teorie odpovědi na položku (IRT) při tvorbě testu a analýze jeho výsledků (2). Druhý problém je řešen jak z teoretického hlediska, tak při aplikaci obou metod při analýze výsledků testu Obecné studijní předpoklady použitém v přijímacím řízení na Pedagogickou fakultu UK v roce 2006. V práci je popsáno také adaptivní testování a uvádí se zde využití speciálních software pro provádění klasické analýzy testových výsledků (ITEMAN a LERTAP 5) a pro jedno-, dvou- a tří-parametrovou IRT analýzu (BILOG-MG). Klíčová slova Využití informačních a komunikačních technologií při testování, klasická teorie testu (KTT), teorie odpovědi na položku (IRT), IRT parametry, charakteristická funkce položky/ testu, informační funkce položky/ testu, IRT modely, analýza testu, réhabilita, položková analýza, obtížnost položky, citlivost položky, analýza distraktorů, adaptivní testování.
Funkční kompetence jako cíl rozvoje ústního projevu ve výuce německého jazyka
Hejduková, Andrea ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent) ; Spáčilová, Libuše (oponent)
Práce se zabývá rozvojem ústního projevu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Snaží se analyzovat všechny aspekty ústního projevu s cílem vytvořit účinnou výukovou metodu, která žákům umožní efektivně používat (mluvený) jazyk a dosáhnout jeho prostřednictvím stanovených komunikativních cílů. Pro tuto dovednost, která je definována zejména jako způsobilost k realizaci funkcí jazyka, které mluvčí potřebuje vyjádřit, je používán termín "funkční kompetence". Důležitým rysem tohoto pojmu je preference úspěšného uskutečnění komunikace před její jazykovou správností. Teoretická část nejprve vysvětluje pojmy, s nimiž práce pracuje (schopnost / dovednost / kompetence, učení versus osvojování). Poté je ústní projev analyzován v kontextu ostatních řečových dovedností, tj. poslechu s porozuměním, čtení s porozuměním a písemného projevu, aby bylo zřejmé, že žádnou z řečových dovedností není možné zabývat se zcela izolovaně a že výukový proces by vždy měl zahrnovat vhodnou kombinaci více řečových dovedností. Další kapitola popisuje rozdíly mezi monologickým a dialogickým / polylogickým ústním projevem. Poté jsou analyzovány tři stupně osvojování ústního projevu (imitativní ústní projev, řízený ústní projev a samostatný ústní projev). Pro tyto stupně jsou důkladně popsány četné konkrétní příklady úloh vhodných k rozvoji...
Dotazníková evaluace vysokoškolských pedagogů
Švábová, Marie ; Kasíková, Hana (oponent) ; Chvál, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá studentskou evaluaci vysokoškolských pedagogů pomocí dotazníků. Jejím cílem je přesnější porozumění tomu, jak problematiku vidí obě zúčastněné strany, tedy učitelé i studenti. Empirická část práce zkoumá situaci na tří fakultách Univerzity Karlovy - na Filozofické fakultě, na Fakultě sociálních věd a na Katolické teologické fakultě - mj. pomocí hloubkových rozhovorů. Ty umožnily získat poměrně detailní informace, které mohou být využity při přípravě studentského hodnocení. Mohou přinést i jeho lepší pochopení a přijetí učiteli i studenty, které je předpokladem nejen toho, aby byly výsledky fakultami využívány, ale aby se studenti evaluace také v dostatečné míře účastnili a výzkum mohl přinášet relevantní data. Práce má dvě části. Teoretická část shrnuje poznatky týkající se postavení vysokoškolských učitelů a jejich hodnocení, v empirické části je popsána metodika výzkumu, jsou v ní analyzována data z několika proběhlých šetření a shrnuty informace získané hloubkovými rozhovory. Nejdůležitějším závěrem práce je, že studenti i pedagogové v zásadě studentskou evaluaci považují za přínos, ale přitom nemají zcela jasno, jak s jejími výsledky pracovat a jak celou evaluaci organizovat.
Praktické využití jazyka HTML 5 a CSS 3.
Chval, Martin ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Chudán, David (oponent)
Téma této bakalářské práce jsou standardy HTML5 a CSS3. Obě tyto specifikace jsou v současnosti stále vyvíjeny a prodělávají změny. Cílem práce je prozkoumat současný stav těchto specifikací, jejich podporu v desktopových a mobilních prohlížečích a otestovat jejich novinky v praktické části práce. Práce je rozdělena do několika kapitol. Teoretické kapitoly se věnují historii obou specifikací, popisem některých nových prvků a vlastností a jsou zakončeny tabulkami s daty o podpoře těchto prvků v rozšířených prohlížečích. Část HTML obsahuje informace o novém plánu prací na této specifikaci. Dále práce obsahuje stručnou kapitolu o přítomnosti HTML5 a CSS3 na českém Internetu. Praktická část popisuje návrh a implementaci webu s využitím novinek obou specifikací. Průzkum probíhal porovnáním současných a minulých verzí standardů. Dále bylo provedeno hodnocení jejich podpory na základě dat získaných z Internetu. Nové prvky byly prakticky testovány a část z nich implementována v praktické části práce. Přínosem práce je shrnutí aktuálního stavu specifikací a úrovní jejich podpory mezi prohlížeči. Podpora prvků obou specifikací je stále lepší. To již dnes umožňuje využití jejich výhod, a v blízké budoucnosti by mohla odpadnout část problémů s jejich špatnou podporou ve starších prohlížečích. Obě specifikace obsahují řadu přínosů, které povedou k lepším a přístupnějším webovým stránkám.
Teorie odpovědí na položku a její aplikace v oblasti Národních srovnávacích zkoušek
Fiřtová, Lenka ; Zouhar, Jan (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Teorie odpovědi na položku, využívaná v oblasti psychometrie za účelem sestavování a vyhodnocování testů, zahrnuje skupinu modelů, které umožňují odhadnout pravděpodobnost správné odpovědi na jednotlivé položky v testu jako funkci parametrů těchto položek a úrovně testované dovednosti respondenta. Tato práce, která vznikla ve spolupráci se společností Scio, se věnuje aplikaci teorie odpovědi na položku v rámci Národních srovnávacích zkoušek. Jejím cílem je navrhnout postup harmonizace testu Obecných studijních předpokladů, který by zajistil srovnatelnost výsledků účastníků jednotlivých termínů zkoušky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 CHVAL, Miroslav
1 Chval, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.