Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podíl zaměstnaneckých benefitů se sportovním obsahem na kvalitě života zaměstnanců s převážně sedavým zaměstnáním
Válek, Petr ; Nováková, Svatava (oponent) ; Blahutková, Marie (vedoucí práce)
Cílem této práce je vysvětlit funkci zaměstnaneckých benefitů se sportovním zaměřením a podporující zdraví a popsat vztah, který souvisí s kvalitou života zaměstnanců při sedavém zaměstnání ve vybrané firmě. Součástí práce je osobnostní anketa a dotazníkové šetření. Na závěr práce je popsáno doporučení k realizaci benefitů, které vedou ke zlepšení kvality života a zdraví.
Monitorování účasti na sportu a pohybových aktivitách vybrané skupiny obyvatel
Taušová, Barbora ; Korvas, Pavel (oponent) ; Blahutková, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na pohybovou aktivitu žáků devátých tříd základních škol a její vliv na zdraví člověka v dalších vývojových etapách. V první části práce uvádím teoretická východiska, která s danou problematikou souvisí, v druhé části se věnuji monitorování a výsledkům, získaným na základě osobnostní ankety v několika základních školách v Jihomoravském kraji. Výsledky interpretuji a sestavuji návrh na zkvalitnění života mládeže pomocí pohybových aktivit.
Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí
Vojtíková, Lenka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Miklánková, Ludmila (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Název: Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí Cíl: Cílem práce je zjistit úroveň držení těla a vztah držení těla k jednotlivým složkám tělesné zdatnosti a k volnočasovému pohybovému režimu u vybrané skupiny dětí mladšího školního věku Metody: Výzkumný soubor tvořilo 147 dětí, 77 chlapců a 70 dívek z 1. - 3. tříd ve věku od 6,3 do 9,9 let. Hodnocení držení těla bylo provedeno testem dle Matthiase, který byl pro potřeby práce modifikován, takto upravený test byl v pilotní studii ověřen. K testování zdatnosti byly využité testy z testové baterie UNIFITTEST 6-60 včetně zjišťování základních somatických parametrů, testová batertie byla doplněna testem hloubka předklonu v sedu. Ke zjištění objemu pohybových aktivit byl využit dotazník, resp. anketa, kterou, s ohledem na věk dětí, vyplňovali rodiče. K vyhodnocení dat byly vyžity statistické metody k hodnocení významnosti rozdíků (t-test, Mann-Whitney test, Kruskal-Wallis test) a ke zjišťování těsnosti vztahů byla použita korelační analýza (Spearmanův korelační koeficient), posuzována byla i věcná významnost zjištěných vztahů a rozdílů. Výsledky: Výsledky prokázaly značný výskyt vadného držení těla u sledované skupiny dětí mladšího školního věku, celkově bylo ve sledovaném souboru 54,7% dětí...
Taneční a pohybový program pro seniory se specifickými potřebami
Veleta, Petr ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Haškovcová, Helena (oponent)
Název práce: Taneční a pohybový program pro seniory se specifickými potřebami. Cíle práce: Cílem disertační práce je A) v prospektivní studii zhodnotit vliv taneční terapie na mobilitu, soběstačnost, kognitivní stav, spotřebu psychofarmak, depresivitu a kvalitu života seniorů v institucích. Pokud se prokáže významný příznivý efekt, B) vytvořit snadno implementovatelný taneční a pohybový program pro seniory v institucích se zvláštním ohledem na seniory trpící demencí a seniory na invalidním vozíčku, kteří představují 60%-70% obyvatel domovů důchodců. Dále ověřit jeho účinnost na zdravotní stav seniorů, zlepšení kvality života, snížení spotřeby zdravotní péče i na zlepšení komunikace mezi klienty a ošetřujícím personálem. Metoda: A) Ve tříleté prospektivní randomizované kontrolované studii byla využita metoda kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Byla použita technika analýzy dotazníkového šetření před a po intervenci, srovnání vývoje v intervenované a kontrolní skupině, pořízení videozáznamů a jejich analýza, polostrukturované rozhovory. B) Byly vytvořeny 3 deskriptivní metodické materiály (taneční a pohybový program pro seniory s demencí a seniory na invalidním vozíku, metodika jak vytvořit taneční vystoupení seniorů). Tyto intervenční programy byly ověřeny praxí, analýzou videozáznamů,...
Ovlivnění vybraných parametrů posturální stability prostřednictvím pohybového programu powerjóga u studentů Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Feitová, Kateřina ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Matolín, Svatopluk (oponent)
Název: Ovlivnění vybraných parametrů posturální stability prostřednictvím pohybového programu powerjóga u studentů Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Cíl: Cílem práce bylo analyzovat vliv intervenčního programu powerjógy na vybrané parametry posturální stability a určit potenciální rozdíly mezi experimentální a kontrolní skupinou. Metody: Tříměsíční intervenční program byl realizován v rámci studijního plánu předmětu tělesná výchova MS730C na KTV, PřF UK Praha. Výzkumný soubor tvořilo 80 studentek 2. ročníku Přírodovědecké fakulty, které byly losováním rozřazeny do experimentální a kontrolní skupiny. Změny vybraných parametrů posturální stability byly sledovány před začátkem tříměsíčního intervenčního programu a po jeho zakončení. Měření úrovně posturální stability proběhlo pomocí vybraných testů v Laboratoři sportovní motoriky FTVS UK v Praze. Testy byly realizovány na stabilometrické desce Footscan. Pro statistické vyhodnocení dat byly použity neparametrické testy. Pro vyhodnocení věcné významnosti byl použit koeficient věcné významnosti ω2 . Výsledky: Podařilo se prokázat statisticky významný (p = 0,003 resp. p = 0,023) rozdíl před a po IP u experimentální skupiny. Rozdíly se ukázaly u průměrné laterální výchylky x při stoji "flamingo" na levé noze resp. pro poměr laterálních...
Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku
Vorálková, Jitka ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Jansa, Petr (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Souhrn Název: Analýza předmětů oboru Gymnastika v přípravě učitelů tělesné výchovy se zaměřením na sportovní gymnastiku. Cíle práce Cílem práce bylo vymezit obsah předmětu Sportovní gymnastika studijního programu učitelství tělesné výchovy. Pro dosažení základního cíle byly stanoveny další dva dílčí cíle, které byly řešeny ve dvou etapách výzkumu: 1. analýza školské dokumentace z hlediska: a) cílů, výstupů a obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika b) zastoupení jednotlivých předmětů oboru Gymnastika, zejména předmětu Sportovní gymnastika, a jejich hodinové dotace 2. zjistit a formulovat požadavky, které jsou kladeny na osobnost učitele tělesné výchovy na středních školách. Metody Výzkum probíhal ve dvou etapách. V první etapě byla analýzou školské dokumentace provedena explorace zaměření obsahu studijních plánů předmětu Sportovní gymnastika, jeho rozsahu a požadovaných výstupů. Pro nalezení odpovědí na otázku důležitosti a potřebnosti jednotlivých kompetencí absolventa předmětu Sportovní gymnastika byla v druhé etapě výzkumu použita metoda repertoárové mřížky. Jejím prostřednictvím bylo získáno velké množství informací od skupiny patnácti expertů, kteří byli rozděleni na základě svých zkušeností s výukou gymnastiky do tří skupin. Výsledky Z hlediska jednotlivých cílů práce byly dosaženy...
Bariéry pro aktivní životní styl hypokinetické mládeže
Králová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent)
Disertační práce řeší problematiku pohybového režimu adolescentů studujících na školách poskytujících střední vzdělání s výučním listem. Zaměřuje se na ty studenty, kteří nesplňují doporučení o minimálním počtu kroků za den, na tzv. inaktivní (sedavé) studenty. Cílem studie bylo objasnit důvody, které jim brání v aktivnějším životním stylu. Pro lepší porozumění výpovědí respondentů jsme zkoumali i vztah ke školní tělesné výchově jakožto vyučovacímu předmětu, který má potenciál pozitivně ovlivnit pohybový režim mládeže. Výzkum byl realizován v souboru 15-16letých studentů na středních školách s výučním listem (dvě v Praze, jedno v Moravskoslezském kraji) o celkovém počtu 315 studentů. Pro získávání dat o názorech studentů na tělesnou výchovu byl použit standardizovaný dotazník, na monitorování objemu pohybové aktivity byly použity fitness náramky Sigma Activo a pro konkretizaci bariér pohybové aktivity byl využit polostrukturovaný rozhovor. Dle našich výsledků nedostatečnou pohybovou aktivitu vykazuje 29,5 % studentů, častěji to jsou chlapci. Celkově tito studenti hodnotí školní tělesnou výchovu pozitivně. Přestože jsou většinou spokojeni s obsahem hodin, mají problém s některými aktivitami, které nedělají rádi a vzbuzují v nich emoci strachu (nejčastěji je to gymnastika). Naopak by v rámci hodin TV...
Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí
Vojtíková, Lenka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Miklánková, Ludmila (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
Název: Sledování úrovně držení těla a vztahu mezi držením těla a tělesnou zdatností u mladších školních dětí Cíl: Cílem práce je zjistit úroveň držení těla a vztah držení těla k jednotlivým složkám tělesné zdatnosti a k volnočasovému pohybovému režimu u vybrané skupiny dětí mladšího školního věku Metody: Výzkumný soubor tvořilo 147 dětí, 77 chlapců a 70 dívek z 1. - 3. tříd ve věku od 6,3 do 9,9 let. Hodnocení držení těla bylo provedeno testem dle Matthiase, který byl pro potřeby práce modifikován, takto upravený test byl v pilotní studii ověřen. K testování zdatnosti byly využité testy z testové baterie UNIFITTEST 6-60 včetně zjišťování základních somatických parametrů, testová batertie byla doplněna testem hloubka předklonu v sedu. Ke zjištění objemu pohybových aktivit byl využit dotazník, resp. anketa, kterou, s ohledem na věk dětí, vyplňovali rodiče. K vyhodnocení dat byly vyžity statistické metody k hodnocení významnosti rozdíků (t-test, Mann-Whitney test, Kruskal-Wallis test) a ke zjišťování těsnosti vztahů byla použita korelační analýza (Spearmanův korelační koeficient), posuzována byla i věcná významnost zjištěných vztahů a rozdílů. Výsledky: Výsledky prokázaly značný výskyt vadného držení těla u sledované skupiny dětí mladšího školního věku, celkově bylo ve sledovaném souboru 54,7% dětí...
Bariéry pro aktivní životní styl hypokinetické mládeže
Králová, Kateřina ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Disertační práce řeší problematiku pohybového režimu adolescentů studujících na školách poskytujících střední vzdělání s výučním listem. Zaměřuje se na ty studenty, kteří nesplňují doporučení o minimálním počtu kroků za den, na tzv. inaktivní (sedavé) studenty. Cílem studie bylo objasnit důvody, které jim brání v aktivnějším životním stylu. Pro lepší porozumění výpovědí respondentů jsme zkoumali i vztah ke školní tělesné výchově jakožto vyučovacímu předmětu, který má potenciál pozitivně ovlivnit pohybový režim mládeže. Výzkum byl realizován v souboru 15-16letých studentů na středních školách s výučním listem (dvě v Praze, jedno v Moravskoslezském kraji) o celkovém počtu 315 studentů. Pro získávání dat o názorech studentů na tělesnou výchovu byl použit standardizovaný dotazník, na monitorování objemu pohybové aktivity byly použity fitness náramky Sigma Activo a pro konkretizaci bariér pohybové aktivity byl využit polostrukturovaný rozhovor. Dle našich výsledků nedostatečnou pohybovou aktivitu vykazuje 29,5 % studentů, častěji to jsou chlapci. Celkově tito studenti hodnotí školní tělesnou výchovu pozitivně. Přestože jsou většinou spokojeni s obsahem hodin, mají problém s některými aktivitami, které nedělají rádi a vzbuzují v nich emoci strachu (nejčastěji je to gymnastika). Naopak by v rámci hodin TV...
Ovlivnění úrovně hudebně pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň II. stupně ZŠ
Doležalová, Kateřina ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Blahutková, Marie (oponent) ; Pelclová, Jana (oponent)
Název: Ovlivnění úrovně hudebně-pohybových schopností novým programem hudebně-pohybové výchovy u žákyň na II. stupni ZŠ Cíle: Cílem práce je ověřit, do jaké míry ovlivní nově vytvořený program hudebně- pohybové výchovy úroveň vybraných hudebně-pohybových schopností skupin žákyň, ve věku 12-16 let. Dílčím cílem je sestavit intervenční program modernizované hudebně-pohybové výchovy, naplňující současné potřeby dívek daného věku a vytvořit metodické materiály pro jeho výuku. Metody: K ověření úrovně hudebně-pohybových schopností byla u všech skupin použita baterie hudebně-pohybových testů: test rytmické přizpůsobivosti, test rytmické percepce, test dynamické rovnováhy, test společné pohybové tvořivosti (Brtníková, 2009) a test rozlišování výšky tónu dle Bentleye. Pro analýzu dat byly použity testy: Shapiro-Wilkův test, Leveneův test, Wilcoxonův test, párový T-test, Mann-Whitney U-test. Interskupinové rozdíly byly hodnoceny jednofaktorovou a dvoufaktorovou analýzou rozptylu (ANOVA) ve statistickém programovacím jazyce R. Statistické a věcné působení programu provedeno v programu STATISTICA. Grafické znázornění výsledků bylo uvedeno prostřednictvím boxplotů a Q-Q grafů. Výsledky: Naměřené výsledky vstupních testů ukázaly rozdílné hodnoty, tedy odlišné vstupní úrovně jednotlivých skupin (E1, E2 a K)....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Blahutková, M.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.