Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 543 záznamů.  začátekpředchozí377 - 386dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz černobylské jaderné havárie na stránkách vybraného československého/českého a amerického tisku
Krocová, Radka ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce Mediální obraz černobylské jaderné havárie na stránkách vybraného československého/českého a amerického tisku na základě dobového tisku ukazuje, jakým způsobem byla v tisku zobrazena černobylská jaderná havárie a jak se její mediální obraz vyvíjel. Práce přibližuje dobový kontext havárie v podobě sovětsko-amerických vztahů a v podobě ekologických aktivit v ČSSR. V neposlední řadě seznamuje s příčinami, průběhem a následky černobylské havárie. Při samotné analýze byl použit vybraný tisk československý, resp. český a tisk americký, a to od roku 1986 do roku 2011. Tento postup umožnil jak zachytit a analyzovat mediální obraz havárie v jednotlivých denících a jeho proměnu v průběhu času, tak i konfrontovat mezi sebou obraz havárie, který předkládal tisk československý/český a tisk americký. Přínos práce spočívá v tom, že doplňuje předchozí práce s tématikou černobylské havárie, které se zabývaly především jejími ekologickými, zdravotními, společenskými či ekonomickými důsledky. Rozsáhlejší práce na její zobrazení v médiích však dosud chyběla.
Současný český filmový trailer a jeho role v propagaci filmu v kontextu zahraniční produkce
Schöppel, Jan ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Současný český filmový trailer a jeho role v propagaci filmu v kontextu zahraniční produkce se z různých pohledů zabývá filmovým trailerem. V první části se zabývá jeho vývojem v zahraničí, především ve Spojených státech amerických. Popisuje jednotlivá časová období až do současnosti a nastiňuje budoucí trendy v jeho vývoji. Druhá část komplexně analyzuje filmový trailer a všechny jeho složky. Zabývá se procesem výroby traileru, zařazuje ho do komunikačního mixu filmového marketingu a zkoumá jeho roli ve filmové propagaci. Poukazuje na manipulativní rysy traileru a zabývá se jeho regulací. V neposlední řadě popisuje proces distribuce traileru a ukazuje jednotlivé distribuční kanály. Všechny tyto záležitosti porovnává z pohledu situace v USA a ČR. Závěrečná část se soustředí na český filmový trailer. Nejprve mapuje jeho historii od začátků až po současnost. Tu vkládá do kontextu historie české kinematografie a historie české filmové propagace. Dále se práce soustředí na současnou situaci v českém traileru. Analyzuje ji z pohledu filmových kritiků i tvůrců trailerů a představuje jednotlivé faktory ovlivňující podobu trailerů. Závěrem práce zkoumá vybrané současné trailery.
Vliv mediálního partnerství na obsah filmové recenze
Radváková, Tereza ; Šobr, Michal (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Vliv mediálního partnerství na obsah filmové recenze zkoumá, do jaké míry mohou obsahy filmových recenzí v českém tisku souviset s praxí mediálního partnerství. První část založená na rešerších nejprve stručně popisuje vývoj kulturní publicistiky zaměřené na kinematografii v českém prostředí a věnuje se danému žánru po teoretické stránce. Dále potom na základě krátkého dotazníkového šetření rozebírá přístup píšících recenzentů a zamýšlí se nad hranicemi subjektivity publicisty i nad etickými normami, jimž se česká tištěná média řídí. Druhá část vychází z vlastního výzkumu. Autorka si zvolila dva celostátní deníky a dva celostátní týdeníky, u kterých provedla obsahovou analýzu recenzí filmů, jež byly danými periodika zároveň mediálně zaštítěny. Přístup mediálního partnera potom porovnávala s prvoplánově nezainteresovanými periodiky, a to s tištěnými i s elektronickými. Analýza prováděná v letech 2007 až 2010 umožnila komparaci přístupu nejen mezi jednotlivými médii či konkrétními recenzenty, ale také meziroční srovnání.
Struktura odborového tisku v letech 1948-1956
Seemanová, Petra ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Struktura odborového tisku v letech 1948-1956 se zaměřuje na období od 25. února 1948 - 26. února 1956. Pro objasnění celkového dobového kontextu popisuje první část práce historické reálie s důrazem na politiku. V souvislosti s tímto je zmíněno dění uvnitř Revolučního odborového hnutí (ROH), které se vyvíjelo zcela v souladu s politickým kurzem. Pro úplné dokreslení je taktéž popsána situace v českém tisku, která se odrážela v tisku odborového hnutí. Druhá a třetí část práce se nejprve zaměřuje na celkové fungování odborového tiskového aparátu. To zahrnuje popis organizace řízení tisku, fungování jeho distribuce, propagace a nastíněn je krátce systém jeho archivování. Práce se blíže zabývá fungováním redakcí i samotnými redaktory. Především jsou vyzdviženy osudy dvou redaktorů Františka Dvořáka a Jiřího Síly - osobností, které ve své době udávaly odborovému tisku směr. Podrobněji je taktéž představena problematika dělnických dopisovatelů. Detailněji se zde píše i o dobovém fungování vydavatelství Práce. Čtvrtá část se již zabývá samotnou strukturou tisku odborového hnutí. Tisk je zde rozdělen podle základních charakteristik noviny a časopisy vydávané ÚRO, svazový a sektorový tisk a závodní časopisy. Podrobnější rozbory důležitých titulů je možné nalézt v jednotlivých podkapitolách....
Proměna televizní estrády v českých zemích
Oulová, Soňa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Proměna televizní estrády v českých zemích" pojednává o historickém vývoji estrádních pořadů a nabízí vhled do problematiky televizní zábavy jako takové, kterou zařazuje do kontextu dobové společenské situace. Pro utvoření komplexnějšího obrazu o tomto žánru se zabývá rovněž otázkami rozhlasových estrádních pořadů a zájezdových estrád jako formy lidové zábavy. Součástí práce je dále část o historii českých kabaretů, z jejichž tvorby pak televize mnohé čerpala. Analýze jsou podrobeny dobové pořady Televarieté a Možná přijde i Kouzelník. Práce se snaží postihnout spektrum estrádních pořadů, které se na českých televizních obrazovkách objevilo a také nastínit, do jaké podoby se tato produkce transformovala.
Proměna mediálního obrazu Izraele v českém tisku na přelomu 80. a 90.let
Nevyhoštěný, Martin ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem "Proměna mediálního obrazu Izraele v českém tisku na přelomu 80. a 90. let" se zabývá konstrukcí mediálního obrazu Státu Izrael v denících Rudé právo a Mladá fronta na příkladech zpravodajství o první libanonské válce v roce 1982 a vypuknutí první intifády v roce 1987. Poznatky z tohoto jsou poté porovnány s mediálním obrazem Izraele v denících Mladá fronta DNES, Lidové noviny a týdeníku Respekt na příkladech ostřelování Izraele během války v Perském zálivu v roce 1991 a podpisem izraelsko-palestinské mírové smlouvy z Osla v roce 1993. Pozornost je věno-vána zejména výrazovým prostředkům mediálních sdělení a zasazení do historicko-po-litického kontextu československo-izraelských vztahů v osmdesátých a devadesátých letech. Součástí práce je rovněž charakteristika Československého mediálního prostředí a žurnalistické praxe ve zkoumaném období a zároveň popis zkoumaných periodik. Při výzkumu je využita metoda kvalitativní obsahové analýzy. Mediální obrazy jsou porov-nány na základě výběru konkrétních úryvků z novinových článků, přičemž je kladen důraz na široké pokrytí tematické škály ve zkoumaných obdobích. Přílohou této práce je seznam všech zkoumaných mediálních sdělení v jednotlivých obdobích. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Novináři a ochrana zdrojů ve filmové tvorbě
Kroupa, Tomáš ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce s názvem "Novináři a ochrana zdrojů ve filmové tvorbě" se zabývá zobrazením investigativních žurnalistů ve filmových dílech původem z angloamerické jazykové a kulturní oblasti. Zkoumány jsou filmy, jež byly natočeny, resp. měly premiéru v posledních třech desetiletích století dvacátého a prvního desetiletí století dvacátého prvního. Ze sedmdesátých let jeden, z následujících desetiletí vždy dva. V teoretické části práce jsou vysvětleny potřebné pojmy. Následuje výběr z historie investigativní žurnalistiky v anglicky mluvících zemích. Je připomenuto i několik významných událostí a osobností investigativní žurnalistiky dvacátého století. Krátce je pojednáno o politickém filmu šedesátých let a následujících desetiletí. Metoda kvalitativní analýzy a předpoklady rozboru jsou uvedeny. V praktické části je každý analyzovaný film popsán a následně detailně rozebrán. Specifická metoda kvalitativní analýzy je u všech filmů stejná a výsledky jsou zapsány v podkapitolách podle stejné struktury k přehlednému srovnání jednotlivých filmů. Detailní popisy zkoumaných sekvencí jsou umístěny v příloze.
Mediální obraz SSSR ve vybraných komunistických a lidoveckých týdenících v době tzv. třetí republiky (1945-1948)
Mádr, Daniel ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
Práce se zabývá vybranými aspekty mediálního obrazu Sovětského svazu v době tzv. třetí republiky (1945-1948). Jejím cílem je analýza mechanismů konstrukce mediálního obrazu ve dvou týdenících Komunistické strany Československa a dvou týdenících Československé strany lidové. Dílčí cíl představuje snaha o komparaci podoby tzv. diskursu o SSSR mezi komunistickými a lidoveckými týdeníky a dále úsilí o případné zachycení diskursivní proměny ve sledovaném období. K dosažení cíle využíváme postupů kritické diskursivní analýzy inspirované návrhem J. P. Geeho. První část práce představuje historiografický nástin specifických socio-politických podmínek tzv. třetí republiky, jejichž vymezení slouží jako vodítko pro identifikaci diskursivních strategií. Druhá, teoreticko-metodologická kapitola podává základní přehled o konceptuálním rámcovém ukotvení, který je použit pro analýzu textů. Výzkumná část posléze identifikuje, že některé diskursivní aspekty obrazu SSSR se v průběhu času v komunistickém a lidoveckém pojetí rozrůzňují, jiné jsou odlišné hned od počátku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Meziválečná propaganda Československa v zahraničí: propagandistické akce Ministerstva zahraničních věcí ve Vídni
Lukešová, Olga ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Rigorózní práce zkoumá propagandistické praktiky Ministerstva zahraničních věcí ČSR ve Vídni uplatňované zejména v tamějším tisku meziválečného období. Studiem archivních pramenů, metodou historické analýzy, byl učiněn pokus odůvodnit tyto kroky československé vlády a zrekonstruovat události okolo subvencování tiskového podniku Vernay. Součástí zkoumání je analýza listů zde tištěných (Tag, Stunde, Börse, Bühne, Sphinx a hospodářské adresáře Compass) - jejich historie, politické orientace, rubrik, redakčního obsazení, celkového charakteru apod., přičemž je zvláštní důraz kladen na změny, které do nich přineslo československé působení. Práce sleduje chování redakce těchto novin i ostatního rakouského tisku v klíčových momentech dějin rakousko-československých vztahů (např. za uzavření rakousko-německé celní unie v r. 1931) a na základě toho vyslovuje závěry ohledně efektivity celé propagandistické akce. Za problematické považuje hlavně nestoprocentní loajálnost některých redaktorů, široké povědomí o prováděné propagandě v rakouském i československém prostředí a výběr listů určených k propagandě.
Magazín Kraus perspektivou politické ekonomie komunikace: kritická analýza fungování nového konceptu na českém trhu
Podzimková, Linda ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Rigorózní práce se zabývá tištěným časopisem Kraus, který na českém mediálním trhu fungoval od listopadu 2011 do července 2012. Magazín byl výjimečný svým formátem "personality magazínu", který byl v České republice první a doposud jediný. Práce mapuje fungování magazínu na českém trhu a analyzuje jej perspektivou kritické politické ekonomie komunikace. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována zahraničním předlohám časopisu Kraus, zejména pak nizozemskému magazínu Linda, který je na rozdíl od českého personality magazínu velice úspěšný a vychází ve stejném vydavatelském domě -Sanoma Magazines. V menším rozsahu práce popisuje magazín O, The Oprah Magazine, který zaštiťuje známá Američanka Oprah Winfrey. Součástí je i stručná charakteristika mediálního obrazu Jana Krause, který prvnímu českému osobnostnímu magazínu dal své jméno a tvář. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Kraus jsou mj. marketingové strategie, vlivy vlastníků a vedoucích pracovníků na produkci, inzerce, komodifikace, internacionalizace a strukturace. Součástí práce jsou i kvalitativní analýzy (metodou zakotvené terie) jednak autorských článků Jana Krause, jednak recepce magazínu Kraus. Interpretace pěti interview se čtenáři by měla načrtnout prvotní vhled...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 543 záznamů.   začátekpředchozí377 - 386dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Bednařík, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.