Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Člověk jako součást stvoření v teologii Dumitru Stăniloae
Miencil, Petr ; Noble, Ivana (vedoucí práce) ; Bauerová, Kateřina (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji vybraným tématům teologie stvoření a člověka, tedy teologické kosmologie a antropologie v díle rumunského pravoslavného teologa Dumitru Stăniloae. Po vykreslení životní dráhy, teologického díla a historického kontextu práce Dumitru Stăniloae se podrobněji zabývám vlastností stvořeného světa a člověka, jako je racionalita světa, jeho transparence vůči Bohu, teologický význam času, prostoru, tvárnosti a konečnosti stvoření. Část mé práce je věnována tématu theose člověka a světa v chápání Dumitru Stăniloae. Teologie Dumitru Stăniloae vykazuje pozoruhodnou koherenci s moderním přírodovědně-filosofickým konceptem antropického principu. Kosmologie a antropologie Dumitru Stăniloae je charakteristická svým zakotvením v patristické inspiraci, a to zejména v kontinuitě s dílem Maxima Vyznavače. Pro Dumitru Stăniloae platí bytostná jednota přirozené teologie s teologií založené na zjevení. V díle Dumitru Stăniloae lze vypozorovat důraz na jednotu člověka se stvořením, které člověk reprezentuje před Bohem. V člověku stvoření dosahuje vědomí, a v tomto smyslu je člověk součástí maximovského konceptu logoi-Logos, který Dumitru Stăniloae dále rozvíjí a předkládá do současné teologické diskuse o stvoření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Courage in Nicolae Steinhardt's life and theology
Isaic, Camelia Cristina ; Noble, Ivana (vedoucí práce) ; Bauerová, Kateřina (oponent)
Tato práce se zabývá pojmem odvahy v životě a teologii Nicolae Steinhardta. Nicolae Steinhardt (1912-1989) byl intelektuál židovského původu, který konvertoval k pravoslaví jako politický vězen v komunistickém Rumunsku, aby se později stal mnichem. V úvodu představím téma, svou motivaci a strukturu této práce, která analyzuje odvahu jako zkušenost a ctnost. V první kapitole představím autora, jeho kontext, životní cestu, dílo i jeho recepci. V druhé kapitole se soustředím na téma odvahy jako ctnosti ve Steinhardtově práci a teologii, a představím ji z různé perspektivy. Poslední kapitola uzavírá tuto práci hodnocením Steinhardtova přínosu v dnešním kontextu.
Hiphop jako sociální subkultura a filosofie sebeprojevu. Možný způsob práce s mladými lidmi.
Kračmanová, Kateřina ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Bauerová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem subkultury Hip Hop, vývojem subkulturních elementů a využitím Hiphopu v sociální práci s mládeží. V zorném poli této práce je převážně pohybová stránka Hip Hopové subkultury. Práce rozebírá vliv pohybu na člověka po stránce fyzické, psychické i sociální. V práci jsou uvedeny rozdíly v pojetí tance jako uměleckého pohybu a jako terapeutického pohybu. Dále se podrobněji zabývá vznikem a vývojem jednoho ze čtyř základních elementů Hip Hopu - breakinu. Dalším rozebíraným tématem je vývoj Street Dance battlů. Okrajově se práce zabývá i charakteristikou vybraných tanečních pouličních stylů. V práci lze nalézt i praktická cvičení a příklady z praxe, při kterých je při práci s mládeží využíván Hiphop. Cílem práce je poskytnout teoretické i praktické informace o využití Street Dance a Hiphopu obecně v sociální práci s pedagogicko- psychologickým působením na mládež.
Pohybové schopnosti dětí tančící disco dance
Bauerová, Kateřina ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo zjistit a porovnat pohybové schopnosti u dětí tančící Disco Dance ve věkovém rozmezí od 6 do 10 let. Testování pohybových schopností jsem prováděla prostřednictvím testové baterie Unifittest (6-60) na dvou školách. Ve vrcholovém tanečním centru Beethoven D. C. Chomutov a na Městském gymnáziu a Základní škole v Jirkově. Soubor testů jsem prováděla osobně, jednotlivé výkony jsem zapisovala do tabulek a následně převedla do grafů, díky kterým jsme později mohli dané dvě skupinky dívek porovnávat. Ve své práci jsem dále zjišťovala vztah dívek k jiným sportovním aktivitám a to formou řízeného rozhovoru.
Člověk jako součást stvoření v teologii Dumitru Stăniloae
Miencil, Petr ; Noble, Ivana (vedoucí práce) ; Bauerová, Kateřina (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji vybraným tématům teologie stvoření a člověka, tedy teologické kosmologie a antropologie v díle rumunského pravoslavného teologa Dumitru Stăniloae. Po vykreslení životní dráhy, teologického díla a historického kontextu práce Dumitru Stăniloae se podrobněji zabývám vlastností stvořeného světa a člověka, jako je racionalita světa, jeho transparence vůči Bohu, teologický význam času, prostoru, tvárnosti a konečnosti stvoření. Část mé práce je věnována tématu theose člověka a světa v chápání Dumitru Stăniloae. Teologie Dumitru Stăniloae vykazuje pozoruhodnou koherenci s moderním přírodovědně-filosofickým konceptem antropického principu. Kosmologie a antropologie Dumitru Stăniloae je charakteristická svým zakotvením v patristické inspiraci, a to zejména v kontinuitě s dílem Maxima Vyznavače. Pro Dumitru Stăniloae platí bytostná jednota přirozené teologie s teologií založené na zjevení. V díle Dumitru Stăniloae lze vypozorovat důraz na jednotu člověka se stvořením, které člověk reprezentuje před Bohem. V člověku stvoření dosahuje vědomí, a v tomto smyslu je člověk součástí maximovského konceptu logoi-Logos, který Dumitru Stăniloae dále rozvíjí a předkládá do současné teologické diskuse o stvoření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Temnota Boží podle Řehoře z Nyssy
Žáková, Lenka ; Noble, Ivana (vedoucí práce) ; Bauerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce s názvem Temnota Boží podle Řehoře z Nyssy si klade za cíl zjistit, co považuje Řehoř za temnotu Boží a jak ji interpretuje na základě biblického příběhu o Mojžíši. Primárním zdrojem pro interpretaci temnoty je Řehořova kniha Život Mojžíšův. Kniha Život Mojžíšův čtenáři představuje jednotlivé fáze Mojžíšova hledání Boha z hlediska smyslu literárního i kontemplativního. Sekundárním zdrojem objasňujícím Řehořovo učení a výklad temnoty je kniha Lenky Karfíkové s názvem Řehoř z Nyssy: Boží a lidská nekonečnost. Diplomová práce je rozdělená do šesti hlavních kapitol. V prvních třech kapitolách se čtenář dozví kontext, do kterého Řehoř vstupuje, a který ho ovlivňuje v rámci teologické tradice. Také Řehořovo teologické učení a důležité pojmy s ním spojené. Kapitola čtyři až šest slouží k přemostění teoretické nauky a k praktické aplikaci Řehořova učení na duchovní život člověka. Čtenář se dozví, co to znamená v duchovním životě spatřit Boha v temnotě. Diplomová práce představuje temnotu Boží jako způsob přemýšlení o Bohu, vrchol duchovní cesty člověka, i jako jednu z Božích teofanií (zjevení). Klíčová slova: Řehoř z Nyssy, Mojžíšův život, Boží Trojice, temnota Boží, duchovní cesta
Výklad Atanášova vyznání víry podle Hildegardy z Bingenu
Zvelebil, Miroslav ; Bauerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Žemla, Martin (oponent)
Práce představuje soubor krátkých spisů Hildegardy z Bingenu, které jsou známé jako Výklad Atanášova vyznání víry. Zabývá se nejprve zkoumáním autorství a doby vzniku Atanášova vyznání víry. Potom zkoumá jeho teologický obsah. Dále práce analyzuje a interpretuje Hildegardiny spisy v jejich historickém, literárním a teologickém kontextu. Hildegarda komentuje trojiční a christologickou část Atanášova vyznání víry s ohledem na jeho soteriologický rámec. K tomu připojuje své antropologické úvahy. Dále se zabývá problémem katarské hereze a typologickým výkladem Písma. Práce obsahuje přílohy s pramennými texty a bibliografií české literatury o Hildegardě z Bingenu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj středního všeobecně vzdělávacího školství v československé republice po II. světové válce a v letech 1945-1989
Bauerová, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Váňová, Růžena (vedoucí práce)
Pokusím se vycházet zejména z historických faktů a zároveň se pokusím popsat celkovou atmosféru, jak byla vnímána tehdejšími současníky. Poválečné období bylo hlavně pod vlivem odstranění následků války, jak po stránce ekonomické, tak po stránce morální. Nově obnovená republika stála ve školství před otázkou, zda bude vycházet z odkazu první republiky a pokusných škol či zda se vydá úplně novou cestou podle zahraničních vzorů (zejména SSSR). Komunistická strana měla v té době sice silnou pozici, ale byla stále pouze jednou z více stran, které ovlivňují dění v zemi. Bylo obnoveno gymnázium (reálné), čtyřleté a stalo se institucí výběrovou. Začínají se objevovat první snahy o celkové sjednocení školy. V pozdějším období se zakládají vzorové jednotné školy. Objevují se tlaky na postátnění škol. Hlavní snahou je i zvýšit celkovou kvalifikaci středoškolských učitelů. Většina reformních snah však troskotá na nedostatku peněz v poválečném období. Toto období by se dalo nazvat časem hledání směru ve školství. Časem diskuze mezi odkazem první republiky a nástupem komunistické strany a jejích snah o jednotnou školu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 BAUEROVÁ, Kateřina
3 BAUEROVÁ, Kristýna
1 Bauerová, Karolína
3 Bauerová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.