Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modely interakce enzym-substrát ve výuce chemie
Mužík, Jakub ; Kolář, Karel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá aplikací úloh z biochemie rozšířených o materiální a multimediální model ve výuce chemie na střední a vysoké škole. Hlavním cílem bylo zjistit, zda navržené úlohy splňují kritéria pro zařazení do výuky biochemie v rámci laboratorních cvičení ve středoškolských seminářích a vysokoškolských laboratorních cvičeních. Pro analýzu byl použit kvalitativní výzkum metodou polostrukturovaného rozhovoru, inventáře vnitřní motivace a dotazníku vnímání činnosti. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje informace o enzymech, jejich aktivním centru a dnešních pohledech na jejich funkci. Dále je zde popsán vznik "guest-host" interakce mezi acidobazickými indikátory a makrocyklickými sloučeninami-cyklodextriny, které slouží jako modely pro demonstraci interakce mezi substrátem a aktivním místem enzymu. Poslední kapitola teoretické části je věnována metodice výzkumu úloh na střední a vysoké škole. V praktické části jsou popsány úlohy včetně experimentálně zjištěných dat pro jejich realizaci a veškeré pomůcky nutné k jejich provedení. Dále je v ní popsána tvorba a použití materiálního a multimediálního modelu. V neposlední řadě jsou v textu výsledky a postupy pedagogického výzkumu zaměřujícího se na kvalitu navrhovaných úloh a jejich možného zařazení do...
Požární výchova a výuka chemie na základní škole
Friedlová, Eliška ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Koperová, Dominika (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku požární výchovy na základní škole a povinnosti školy v oblasti požární ochrany ve vztahu k výuce chemie. Riziko vzniku požáru či jiného nebezpečí je všudypřítomné a můžeme se s ním setkat kdekoliv. Důležitá je proto preventivně výchovná činnost již u dětí školního věku, a to v takovém rozsahu, aby každý uměl předcházet vzniku požáru či jiné havárii a adekvátně na ni reagovat již v jejím počátku. V teoretické části se zaměřujeme na charakteristiku souvislostí požární ochrany s výchovou a vzděláváním na 2. stupni základní školy. Součástí je analýza dostupných dokumentů včetně kurikulárních (RVP ZV a vybrané ŠVP, učebnice, metodické materiály) a témat výuky chemie, která s požární ochranou úzce souvisejí. V praktické části jsou připraveny nebo upraveny výukové aktivity pro žáky s tématy souvisejícími s požární ochranou vhodné pro výuky chemie na základní škole. Připravené materiály byly posouzeny skupinou učitelů a dalších odborníků z dané oblasti a z jejich hodnocení plyne, že jsou připravené materiály přínosné pro současnou praxi učitelů na základních školách. KLÍČOVÁ SLOVA Výuka chemie na základní škole, požární výchova, požární ochrana, prevence, hoření, hašení.
Porozumění základním chemickým konceptům a příslušným reprezentacím se zaměřením na chemické rovnice studenty učitelství chemie na počátku jejich studia
Hamerská, Lucie ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem chemických rovnic jakožto jednoho ze základních chemických konceptů. Teoretická část se věnuje výuce chemie z pohledu kurikulárních dokumentů, dále jsou uvedena specifika tohoto předmětu a představen chemický triplet reprezentací. Následně se práce blíže věnuje tématu chemických rovnic a jejich vyčíslování. Krátce je také představena metoda eye-trackingu. Cílem této bakalářské práce je zmapovat u studentů prvního ročníku učitelství chemie porozumění v oblasti částicového složení látek s důrazem na chemické rovnice jakožto zápisu chemické reakce. Výzkum kombinuje jak kvantitativní, tak kvalitativní metody. Prvotního písemného testování se zúčastnilo 24 studentů. Na základě úspěšnosti v testu byli studenti rozděleni do tří kategorií. Do další fáze výzkumu byl vzorek zúžen na 11 respondentů. Pro získání detailnějších informací byla využita metoda eye-trackingu v kombinaci s think-aloud a rozhovory. Zatímco písemný pretest ověřoval zejména znalosti základních chemických konceptů, eye-trackingový pretest byl zaměřen více specificky na chemické rovnice a jejich zobrazení pomocí odlišných reprezentací. Úspěšnost se v jednotlivých pretestech lišila. Kategorie úspěšných řešitelů ovšem až na jednoho respondenta potvrdila svůj vysoký výsledek. Na základě získaných dat...
Využití smíšené reality ve výuce chemie na základní škole
Pospíšilová, Kristýna ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním prvků smíšené reality ve výuce chemie na základní škole. Využití smíšené reality ve výuce jsme zvolili z důvodu neustálého rozvoje digitálních technologií a snahy o jejich větší zapojování do vzdělávání. V teoretické části se zabýváme fenoménem smíšené reality a jejího použití ve vzdělávání. Představujeme několik aplikací smíšené reality využitelné ve výuce chemie, z nichž se blíže zaměřujeme na aplikace VividBooks, s nimiž pracujeme v praktické části. Dále teoretická část prezentuje témata výuky chemie v RVP ZV a v ŠVP Základní školy Velvary, v nichž byly aplikace AR VividBooks použity a zkoumány. Popisujeme i principy případové studie, kterou jsme jako výzkumnou metodu v praktické části použili. V praktické části jsme začali realizovat případovou studii vstupními rozhovory se žáky a asistenty pedagoga osmého ročníku ZŠ Velvary. Následovalo šest vyučovacích hodin s využitím aplikací AR VividBooks ve všech třech třídách, při kterých jsme popisovali aktivitu a reakce žáků. Na závěr jsme provedli výstupní rozhovory se žáky i s asistenty pedagoga. Ve výsledku založeném na hodnocení v průběhu výuky a porovnávání vstupních a výstupních rozhovorů se žáky a s asistenty pedagoga jsme používání prvků smíšené reality v aplikacích VividBooks označili za přínosné. Žáky...
Sportovní doping a výuka chemie
Kubátová, Karolína ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou dopingu ve sportu a možnostmi zařazení tohoto tématu do výuky chemie na základní škole a gymnáziu. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmu doping, popsání zakázaných metod a rozdělení chemických látek do skupin dle kategorií dopingu. U každé skupiny jsou uvedeny příklady látek včetně jejich účinků na lidský organismus. Součástí teoretických východisek je i popis průběhu dopingové kontroly a všeho, co s ní souvisí. V bakalářské práci je zařazena i kapitola, která uvádí dostupné informační materiály týkající se problematiky sportovního dopingu. Praktická část je zaměřena na analýzu kurikulárních dokumentů základních škol a gymnázií, včetně těch se sportovním zaměřením, s ohledem na možnost zařazení výuky dopingu do teoretické a praktické chemie. Analýza je rozšířena i na předměty přírodopis a/nebo biologie, výchova ke zdraví, občanská výchova a/nebo základy společenských věd a tělesná výchova. Na závěr je shrnut rozhovor s Antidopingovým výborem České republiky a práce je zakončena popisem připravených výukových aktivit na téma Sportovní doping s důrazem na jejich využití ve výuce chemie na základní škole a na gymnáziu. KLÍČOVÁ SLOVA Doping, výuka chemie na základní školách a gymnáziích, výukový materiál, aktivizace žáků
Obalové technologie jako téma integrované tematické výuky na základní škole a gymnáziu
Brožová, Simona ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Kuhnová, Marta (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na obalové materiály jako hojně probírané téma z hlediska životního prostředí. Teoretická část této práce se věnuje základním informacím o obalových hmotách různého typu, především však plastů. Součástí jsou informace o historii, výrobě, využití, recyklaci, ale i vysokém výskytu obalových materiálů v přírodě. Ve druhém úseku teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku Integrované tematické výuky, zkráceně ITV, na analýzu Rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání a pro gymnázia a v neposlední řadě i na analýzu Školních vzdělávacích programů vybraných škol. Součástí praktické části bakalářské práce je vytvořený výukový modul na bázi Integrované tematické výuky s názvem "Obalové materiály". Ten obsahuje souhrn informací o jednotlivých obalech a návrh aktivit, jejichž cílem je zajistit aktivizaci žáků k nabytí vědomostí, dovedností a postojů z této oblasti. Vytvořený výukový modul byl podroben hodnocení pěti učiteli s různým vzděláním, délkou pedagogické praxe a zkušenostmi s projektovými týdny. Z jejich hodnocení vyplývá, že výukový modul je vhodný pro vzdělávání studentů na základní škole i gymnáziu. Avšak i přes tuto skutečnost byly doporučené dvě významné úpravy, a to nahradit internetové odkazy článků a videí v dnešní době populárními QR kódy a...
Efektivita využití informačních technologií v tématu odpady a odpadové technologie ve výuce chemie na základní škole
Vyskočil, Ondřej ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Koperová, Dominika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby, zpracování a následného využívání odpadů a ověřováním efektivity souboru aktivit na téma Odpady a odpadové technologie s využitím informačních technologií ve výuce chemie v 9. ročníku základní školy. V teoretické části se nachází stručný vhled do problematiky odpadů a jejich zpracování včetně technologií, které se k tomu využívají. Tato problematika je taktéž zkoumána z hlediska výskytu ve dvou úrovních státního a školního kurikula a v nejčastěji používaných učebnicích chemie na základní škole. Využívané informační technologie poté vycházejí z provedené analýzy nově zavedené oblasti Informatika. V praktické části je pomocí kvalitativního výzkumu v podobě případové studie popsána a vyhodnocena realizace komplexních aktivit na téma Odpady a odpadové technologie v blokové výuce v 9. ročníku ZŠ, přičemž výsledky potvrzují, že lze toto téma realizovat tak, jak bylo navrženo, a to včetně využívaných informačních technologií. KLÍČOVÁ SLOVA odpady, odpadové technologie, výuka chemie, informační technologie, případová studie
Diagnostika vozidel s pohonem LPG
BÍLEK, Martin
Diplomová práce na téma Diagnostika vozidel s pohonem LPG detailně popisuje části LPG aparatury. Dále se zabývá využitím metod sériové a paralelní diagnostiky a k tomu určených diagnostických přístrojů pro zjištění skutečného stavu diagnostikovaného vozidla v souvislosti s pohonem LPG. Závěrem jsou získané výsledky vyhodnoceny spolu se stanovením potenciálního vývoje stavu vozidla do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Bilek, Maroš
12 Bilek, Martin
12 BÍLEK, Martin
3 Bílek, MIroslav
1 Bílek, Marek
1 Bílek, Michael
16 Bílek, Michal
2 Bílek, Milan
3 Bílek, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.