Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí208 - 217  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transformace části domácí blogosféry z formy osobních záznamů do jednoho ze segmentů české žurnalistiky
Stratilík, Ondřej ; Čermák, Miloš (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
3 Bibliografický záznam Stratilík, Ondřej: Transformace části domácí blogosféry z formy osobních záznamů do jednoho ze segmentů české žurnalistiky, Praha, Karlova Univerzita, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011 Počet znaků: 121 023 Anotace: Má diplomová práce se prioritně zaměřuje na dnešní podobu a využití části blogů v rámci českého internetu. Zaměřuje se však i na jejich vývoj ve světě i v České republice, jejich autory, internetovou žurnalistiku, její amaterizaci a rozvoj blogů pod hlavičkou zavedených médií. Důležitým bodem je i spor klasických médií a takzvaných nových médií, za jejichž rozvojem stojí rozšíření internetu. Jak na tento fenomén klasická média zareagovala a jak se mu podřídila. Hlavním materiálem jsou výzkumy mezi českými novináři, firmami a administrátory blogů, které mají zjistit, zda se blogy v roce 2011 používají i jako zdroje informací, nástroje k firemní propagaci a PR a jak se vlastně z běžného uživatele internetu může stát bloger. Výzkumy tedy mají potvrdit či vyvrátit tezi, že blogy nepřinášejí témata vhodná už jen pro okruhu jejich stálých čtenářů a diskutérů, ale že jsou dostatečně atraktivní i pro redaktory českých médií, a stávají se tak součástí české žurnalistiky a mediálního trhu. Diplomová práce by měla dokázat a popsat proces, v...
Mediální konvergence v prostředí internetu - sociodemografie publika a jeho kvantitativní výzkumy
Labantová, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Bibliografický záznam LABANTOVÁ, Zuzana. Mediální konvergence v prostředí internetu. Praha, 2011. 126 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Jaroslav Švelch Anotace Mediální konvergence - průběžné slučování médií podmíněné rozvojem nových technologií - je jedním z nejvýznamnějších fenoménů současnosti. V teoretické části práce se pojednává o technologických, ekonomických a obsahových aspektech konvergence. Zvláštní důraz je kladen na výklad Henryho Jenkinse, podle nějž je konvergence charakterizována zejména změnou v chování publika, které k recepci mediálních obsahů přistupuje mnohem aktivněji než dříve. Tento kontrast pasivního publika tradičních médií a aktivního publika médií konvergovaných je premisou pro následnou empirickou část. Jejím cílem je přiřadit těmto protikladným vlastnostem sociodemografické charakteristiky. Za zástupce publik tradičních médií jsou vybráni recipienti MF DNES, Rádia Impuls a TV Nova, jejich profil je pak porovnáván s charakteristikou uživatelů iDnes.cz, impuls.cz a nova.cz. Je při tom použita kvantitativní analýza sekundárních dat získaných z velkých kontinuálních výzkumů médií realizovaných na našem území. Velký důraz je kladen také na tyto...
Íránská opozice a blogging-fenomén občanského žurnalismu v nesvobodné společnosti
Hrdina, Matouš ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Íránská opozice a blogging - fenomén občanského žurnalismu v nesvobodné společnosti se věnuje analýze bloggingu coby nástroje opoziční komunikace v nesvobodných režimech, konkrétně v současném Íránu. Snaží se odpovědět na otázku, jak lze opoziční komunikaci realizovat skrze blogging, a jaké jsou možnosti a omezení tohoto postupu. Základní hypotéza je taková, že blogy neslouží k přímé komunikaci opozičního hnutí a k organizaci odporu proti režimu, ale spíše jako alternativní, svobodný vyjadřovací prostor. Analytická část práce kvalitativně zkoumá čtyři anglicky psané blogy íránských blogerů, vybrané jako demonstrativní příklady. Kritériem pro jejich výběr byla zejména pravidelná aktualizace, íránský původ a zařazení k ideologickému proudu íránské protivládní opozice. Analyzovány jsou obsahy publikované v období od března 2009 do března 2010, tj. v době, kdy v Íránu probíhaly masové protivládní nepokoje následující prezidentské volby. Otázka mediálních účinků v práci není rozvíjena. Autor vychází z několika teoretických koncepcí a prostřednictvím analýzy zkoumá možnosti jejich aplikace na prostředí íránské blogosféry. Na základě provedené analýzy je v závěru potvrzeno, že blogeři mají potenciál stát se názorovými vůdci ve schématu vícestupňového komunikačního modelu. Jejich možnou...
Internetový zpravodajský Portál ČT24 a jeho virtuální vesmír : (anamorfovaná mapa světa roku 2009)
Zajícová, Radka ; Švelch, Jaroslav (oponent) ; Končelík, Jakub (vedoucí práce)
Diplomová práce "Internetový zpravodajský Portál ČT24 a jeho virtuální vesmír" se zabývá tím, jak toto internetové médium v roce 2009 konstruovalo obraz okolního světa. Práce nabízí přehled teoretických východisek, jako například teorie sociální konstrukce reality, nastolování agendy či teorie světového systému. Z těchto tezí následně vychází i praktický výzkum. Jde o obsahovou analýzu zahraničního zpravodajství Portálu ČT24 v roce 2009. Výzkum se zaměřuje především na to, o jakých zemích portál informoval, a o jakých naopak ne. Výzkum navíc zjišťuje, kolik jednotlivým státům Portál ČT24 věnoval prostoru. Konečným výsledkem celé práce je pak anamorfovaná mapa světa, která názorně ukazuje, jak Portál ČT24 v roce 2009 viděl ve svém zpravodajství okolní svět.
Nová média a internetový marketing na příkladu sociálních sítí
Vítková, Olga ; Čurda, Pavel (oponent) ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Nová média a internetový marketing na příkladu sociálních sítí pojednává o možnostech marketingu, které se v rámci sociálních sítí naskytují. Práce popisuje i charakteristiky nových médií a širší společenský kontext. Celá práce tak sestává ze tří pilířů - z nových médií a technologií, z nových médií a sociálních aktivit a v neposlední řadě z internetového marketingu a případové studie. Charakteristiky nových médií předznamenávají zcela nové možnosti a příležitosti pro marketing, který nabývá kvalitativní změny. Společnosti se musí učit, jak se těmto změnám přizpůsobit a naopak je využít ve svůj prospěch, protože se marketérům dostávají nové nástroje, nové možnosti pro úspěšnou marketingovou komunikaci. Marketingu se díky internetu naskytují obrovské možnosti. Vedle nástrojů klasické komerční komunikace má k dispozici i interpersonální komunikaci. Sběr informací o uživatelích vede k cílenému oslovování zákazníků. Jedním z takových nástrojů, pomocí kterého mohou společnosti přímo zjišťovat potřeby, požadavky a přání na onu konkrétní značku, jsou sociální sítě. Tento předpoklad ověřuje v rámci diplomové práce případová studie.
Občanský aktivismus a nová média : mediální obraz konvergence sociální sítě Facebook a "vajíčkové aféry" před volbami do Evropského parlamentu 2009
Reifová, Mirka ; Švelch, Jaroslav (oponent) ; Křeček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o nových médiích, jejich zapojení do politické komunikace a působení ve veřejné sféře, zobrazování internetu a sociálních sítí v tradičních médiích (tisku, televizi, rádiu). Zvláštním předmětem zájmu je potenciál občanského aktivismu ve spojitosti s novými komunikačními technologiemi. Teoretická část práce se zabývá hlavními rozdíly mezi "starými" a "novými" médii a jejich uživateli, typy komunikace a mírou zapojení podavatelů a příjemců sdělení. Představuje vybrané teoretické koncepty spojené s online médii, např. koncepty síťové společnosti a digitální propasti, elektronické demokracie a nové veřejné sféry, politické komunikace v rámci nových médií a jejich potenciál zapojit občany do celospolečenské debaty. Analytická část práce řeší konkrétní případ občanského aktivismu iniciovaného na sociální síti Facebook. Předmetem výzkumu je mediální obraz tzv. "vajíčkové aféry" v kampani před volbami do Evropského parlamentu v roce 2009.
Pojetí médií veřejné služby v prostředí nových médií : případ České republiky
Davidová, Michaela ; Šmíd, Milan (oponent) ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o mediálním prostředí na začátku 21. století, ve kterém funguje souběžně několik mediálních platforem a v němž běžní uživatelé dostávají větší prostor pro vyjádření. Práce popisuje měnící se podoby veřejné sféry, ta v současnosti nabývá podoby síťové veřejné sféry. Tématem práce jsou média veřejné služby, které jsou zásadním mediátorem uvnitř veřejné sféry. Tato média v čase měnila své hodnoty a vlastnosti. V kvantitativním výzkumu, provedeném na skupině online médií, jsou identifikovány hodnoty tradičních médií veřejné služby a srovnávány s vlastnostmi online médií, které by mohly plnit funkci médií veřejné služby. Cílem práce je zjistit, jestli mohou být pro tradiční média veřejné služby v online prostředí nějaké alternativy.
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích
Šesták, Martin ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá rostoucí aktivitou uživatelů internetu, kteří ve stále větší míře vytvářejí, publikují a šíří vlastní obsahy. Velká část těchto obsahů má podobu zpravodajství, a zasahuje tak do oblasti dříve vyhrazené tradičním mediálním organizacím, které se s nově nastalou situací musejí vyrovnat. Teoretická část práce popisuje rozvoj síťových médií a zasazuje aktivní participaci uživatelů do mediálního diskurzu i historického kontextu. Zároveň představuje podoby obsahů vytvářených uživateli, definuje jejich charakteristiky a analyzuje tyto uživatele, kteří se v éře tzv. Webu 2.0 stávají prosumenty či produživateli. Zvlášť se věnuje využití obsahů generovaných uživateli ve zpravodajských médiích a fenoménu občanské žurnalistiky. Praktická část diplomové práce analyzuje využití obsahu vytvářeného uživateli na příkladech předních světových zpravodajských médií, jako jsou iReport CNN, uReport Fox News či Have Your Say BBC. Nabízí jejich srovnání s českými zpravodajskými médii v čele s ČT24 a předními českými zpravodajskými weby. V teoretické i praktické části je důraz kladen na internetové a televizní zpravodajství.
Diskurz sociální sítě se zaměřením na virtuální komunitu Facebook
Dvořáková, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (oponent) ; Kraus, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce "Diskurz sociální sítě se zaměřením na virtuální komunitu Facebook" zasazuje problematiku sociální sítě do širších historických i společenských souvislostí a uchopuje diskurz na jeho kontextuální rovině. Při konkrétním studiu diskurzu potom tato práce vychází z rozmanitého spektra perspektiv a zkoumá jednotlivé virtuální interakce v jejich tématické i konverzační rovině.
Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice
Umlaufová, Pavla ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce Fenomén digital labor a jeho různorodé projevy v blogosféře v České republice si klade za cíl přiblížit současné pojetí pojmu digital labor a jeho aplikovatelnost na prostředí české blogosféry. Teoretický úsek práce se zaměřuje na vymezení, definování a přiblížení termínů digital labor, blog a blogosféra, přičemž představuje především teoretické koncepce Christiana Fuchse, Sebastiana Sevignaniho, Ursuly Huws a Trebora Scholze, které vycházejí z teorie politické ekonomie Karla Marxe. Analytická část práce představuje prostředí české blogosféry na základě interpretace dat kvantitativního průzkumu prováděného v České republice v rámci širšího projektu IPREX BLOGBAROMETERM v roce 2014 a 2015 a v rámci diplomové práce provedeného kvalitativního výzkumu, jehož cílem je zodpovězení výzkumné otázky, zdali považují čeští blogeři svou tvůrčí aktivitu jako pracovní nebo volnočasovou činnost, popřípadě splývají-li pro ně tyto dvě velmi rozdílné aktivity v jednu. Klíčová slova Digital labor, digital work, blog, blogosféra, playbour, prosumption, Fuchs

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí208 - 217  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Švelch, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.