Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 58 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén YouTuberů a jejich vliv na žáky 2. stupně
Michálková, Gabriela ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou absence vzoru v dospívání, kterou dává do kontextu soudobého fenoménu YouTuberů. Hledání vlastní identity je náročný proces a v dnešní době to jsou právě internetoví tvůrci, kteří jsou vzorem mladým lidem. Práce se zabývá riziky i přínosy tohoto fenoménu, měla by sloužit jako nápomoc rodičům a především učitelům, kteří by měli mít přehled o zájmech svých žáků. KLÍČOVÁ SLOVA dospívání, identita, konflikt, role, rodina, virtuální realita, YouTuber, vliv, základní škola
Optimální prospívání pracovníků v pomáhajících profesích s využitím modelu PERMA
Machová, Irena ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z klíčových témat pozitivní psychologie, kterým je optimální prospívání, jenž je zasazeno do kontextu modelu Perma na pozadí pomáhajících profesí. Cílem diplomové práce je prozkoumat fenomén optimálního prospívání pomáhajících pracovníků a odkrýt vzájemné souvislosti mezi všemi prvky uvedeného modelu a náročností pomáhajících profesí s ohledem i na jejich kompetence. Práce přispívá k pochopení vzájemné provázanosti a podmíněnosti jednotlivých komponent optimálního prospívání, které uvádí do vztahu s náročností a kompetencemi pomáhajících profesí, za použití metod polostrukturovaného rozhovoru a pozorování, prostřednictvím kvalitativně orientovaného výzkumného šetření. Jeho výsledky ukazují, že cesta k optimálnímu prospívání je dynamickým procesem, do kterého vstupují zejména kategorie jako je smysluplnost, resilience, dále ukotvenost jedince v sobě samém a v síti sociálních vztahů, kde klíčovou roli hraje především rodina jako zdroj pozitivních emocí a motivace, místo saturace potřeb a výchovy. Optimálního prospívání u pomáhajících pracovníků je dosaženo ve chvíli, kdy se jedinec cítí dobře fyzicky i duševně a současně prožívá harmonický, spokojený a šťastný život. Součástí práce je i doporučení pro praxi ve formě návrhu taxonomie kompetencí pomáhajících profesí s...
Představy dětí z dětského domova o jejich budoucnosti
Mičínová, Lucie ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá představy o budoucnosti dětí, přesněji adolescentů ve věku okolo 15 let, vyrůstajících v dětských domovech. Vychází ze zkušeností vychovatelů v dětských domovech s velmi ambiciózními představami dětí, které zůstávají často nenaplněné. Teoretická část těží z poznatků o charakteru ústavní péče, o specifických rysech adolescence, psychické deprivaci jako důsledku ústavní výchovy a shrnuje výsledky zahraničních výzkumů týkajících se představ o budoucnosti dětí a způsobu jejich konstruování. Cílem praktické části je hlouběji prozkoumat představy/prekoncepce o budoucnosti dětí z dětských domovů, které se týkají jejich profesního zaměření a kariérních ambicí, vztahových otázek, hodnot, popř. i volného času, a porovnat, zda se tyto představy liší od výsledků výzkumů, které zkoumaly představy dětí vyrůstajících v rodinách. K tomuto účelu jsou realizovány rozhovory s dětmi, které jsou interpretovány pomocí metody kódování. Výsledky lze využít pro cílenou výchovnou práci s dětmi vyrůstajícími v ústavní péči se záměrem připravit je lépe na vstup do samostatného života.
Jedinec s diagnózou Aspergerův syndrom a jeho vzdělávání
Matoušková, Eva ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Základní myšlenkou práce je seznámení s projevy poruchy zvané Aspergerův syndrom, hledání pomoci jedincům s tímto postižením, jejich zapojení do společnosti, zároveň pomoci pedagogům předcházet a řešit již vzniklé konflikty. Po krátkém představení pervazivních vývojových poruch jsem se soustředila na Aspergerův syndrom. Soustředila jsem se na otázku komunikace, na její odchylky, pojetí komunikace v případě postižených jedinců i její způsoby. Současně jsem se pokusila naznačit možné cesty jejich vzdělávání. Součástí práce je pohled na integraci, její podmínky a způsoby. V závěru naznačuji možnosti organizace vzdělávání, a dále zmapování vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti pervazivních vývojových poruch. Empirická část se týká připravenosti pedagogů na práci s jedinci s Aspergerovým syndromem, jejich přípravy při vysokoškolském studiu a praktických zkušeností. KLÍČOVÁ SLOVA: Autismus, Aspergerův syndrom, kognice, jazyk, řeč, paměť, motivace, zájmy, rituály, hra, triáda příznaků, sociální vztahy, představivost, integrace
Strategie kooperativního učení ve výuce na vysoké škole
Holá, Jana ; Valenta, Josef (oponent) ; Švandová, Martina (oponent)
Tématem této práce je využívání kooperativních strategií ve výuce na vysoké škole. Tato práce se na základě metody porovnávání popisuje, jak probíhá výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole a pokouší se zjistit, je-li vůbec možné implementovat kooperativní strategie do vysokoškolské výuky obou předmětů, a z těchto zjištění se pokouší o konkrétní doporučení do budoucna. Teoretická část práce se zaměřuje na tři oblasti. Nejprve se stručně věnuje popisu historie výzkumu skupin a jejich využití pro socializaci a učení, soustředí se hlavně na důležité mezníky v historii kooperativního učení ve 20. století, které nejvíce ovlivnily využití strategií kooperativního učení ve výuce. Dále shrnuje výsledky vybraných výzkumů z hlediska kooperativního učení prováděných na VŠ a závěrem se zabývá postavením kooperativního učení na vysoké škole v zahraničí, konkrétně v USA, v Evropě, v Rusku a také v České republice. Empirická část začíná definováním výzkumné otázky, která zní: Jak probíhá výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole a co se přesně z hlediska kooperativních strategií ve výuce děje, proč se tak děje a zda existuje prostor pro případnou změnu ve vyučovacím procesu? Práce zjišťuje, zda a jak se od sebe liší výuka teoretického a praktického předmětu na vysoké škole, jak je...
Specifika domácí přípravy žáků na anglický jazyk
Smrčková, Kamila ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá problematikou domácí přípravy žáků základní školy na anglický jazyk.. Popisuje postoje žáků, učitelů a rodičů k anglickému jazyku a zjišťuje, jak jednotlivé skupiny respondentů na domácí přípravu nahlíží. Empirická část práce je věnována učebním strategiím a taktikám, které používají žáci konkrétní základní školy.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením pomocí iPadů
Soukupová, Klára ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
(česky) Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat zejména výhody i nevýhody využívání iPadů ve výuce na základních školách speciálních. Teoretická část zahrnuje první čtyři kapitoly a vychází z odborné literatury. Nejprve vysvětluje základní pojmy týkající se vzdělávání. Dále shrnuje základní relevantní informace o mentální retardaci a poruchách autistického spektra včetně specifik vzdělávání dětí s těmito typy mentálního postižení. Charakterizuje přístroj iPad a jeho historii včetně historie jeho výrobce, společnosti Apple. Zmiňuje i další informačně-komunikační technologické pomůcky, jež jsou na běžných i speciálních základních školách využívány k výuce. Poslední kapitola teoretické části z použité odborné literatury excerpuje uváděné přínosy a nevýhody iPadů. Praktická část metodou kvalitativního výzkumu, polostrukturovaným rozhovorem, zjišťuje, jaká pozitiva a negativa přináší zúčastněným stranám - dětem i jejich učitelům. Výzkum navazuje na teoretickou část, tedy ověřuje, jak jsou účastníky výzkumu výhody i nevýhody uváděné ve stávající odborné literatuře. Zároveň se snaží tato hodnocení shrnout a analyzovat a rozšířit i o ty aspekty, které dosud byly v literatuře opomíjeny. Z výsledků vyplynulo, že iPad je přínosem spíše pro učitele, jelikož jim pomáhá ušetřit práci a zastoupit je v...
Odlišnosti výchovných stylů rodičů s pedagogickým vzděláním a rodičů bez pedagogického vzdělání
Šimonová, Jindra ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Jeřábková, Michaela (oponent)
(česky) Návrh výzkumného pedagogického projektu se zabývá způsobem výchovy dětí v rodinách, kde má matka vysokoškolské pedagogické vzdělání a v rodinách, kde rodiče nemají pedagogické vzdělání nebo pedagogickou praxi. Práce se zaměřuje na zjištění rozdílů ve výchově dětí ve vybraných rodinách. Práce je členěna na dvě části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, charakteristika výchovy a výchovných stylů. Nejprve je práce zaměřena na problematiku výchovy z pohledu rodiny, následuje charakteristika učitele, jeho osobnosti, typologie vyučovacích stylů, pedagogické dovednosti a profesní kompetence. V empirické části je proveden vlastní kvalitativní výzkum. Klíčová slova (česky) výchova, rodina, vzdělávání, styly výchovy, respekt, trest, cíle výchovy, osobnost učitele
Možnosti rozvoje pohybových aktivit dítěte předškolního věku
Fryšová, Marie ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
(česky) Diplomová práce se věnuje pohybové aktivitě dětí předškolního věku a možnostmi vhodných a dostupných pohybových aktivit. Teoretická část se zabývá uvedením do problematiky. Úvodní kapitola popisuje předškolní věk a jeho specifika. Druhá kapitola se věnuje pohybové aktivitě. Je zde kladen důraz na vliv pohybu na zdraví člověka v dalších vývojových etapách. Třetí kapitola zpracovává možnosti pohybu dětí předškolního věku s rodiči a pedagogy. Čtvrtá kapitola popisuje udržování zdraví a zdatnosti, jako důležité složky pro efektivní fungování organismu. Pátá kapitola se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na pohybovou aktivitu předškolního dítěte s důrazem na otázku herních konzolí. V empirické části je popsán kvantitativní výzkum, který mapuje současný stav pohybové aktivity u předškolních dětí.
Výuka motorických činností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SOU
Čechová, Olga ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Práce je zaměřena na výběr metod a výukových strategií při vyučování motorických činností žáků SOU se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována specifikaci praktického vyučování, používaných výukových metod a vlivu diverzity na výběr vhodných metod a strategií při praktickém vyučování. Empirická část je mnohonásobnou případovou studií založenou na sledování určité skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při praktickém vyučování. Výzkum byl zaměřen na konkrétní aplikaci výukových metod v praxi s přihlédnutím na individuální potřeby žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 58 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 ŠVANDOVÁ, Marie
2 ŠVANDOVÁ, Markéta
2 Švandová, Marcela
2 Švandová, Markéta
6 Švandová, Michaela
2 Švandová, Miriam
1 Švandová, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.