Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 430 záznamů.  začátekpředchozí421 - 430  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba edukačního počítačového programu pro děti se zrakovým postižením
Holá, Klára ; Kučera, Miloš (oponent) ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tvorbou edukačního počítačového programu, který je určen dětem se zrakovým postižením mladšího školního věku, konkrétně dětem se zrakovými možnostmi v kategorii střední a silná slabozrakost a dětem s poruchami binokulárního vidění. Podstata softwaru spočívá ve vzdělávání dětí se zrakovým postižením, zejména v rozvoji poznatků o světě zvířat, a zároveň v reedukaci jejich zrakových schopností.
Komunikační systémy hluchoslepých osob
Louvarioti, Yiannoula ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komunikačními systémy hluchoslepých osob. V teoretické části jsou základní informace o hluchoslepotě - definice, klasifikace hluchoslepých osob, hluchoslepé osobností, etiologie a doba vzniku postižení, syndromy způsobující hluchoslepotu. Jedna kapitola je zaměřena na hlavní kompenzační pomůcky. Stěžejní kapitolou jsou komunikační systémy hluchoslepých osob. Cílem mé práce je zmapovat minoritu hluchoslepých v České republice se zaměřením na komunikační techniky a získat informace o nejčastějších problémech, se kterými se setkávají hluchoslepé osoby při komunikaci. Praktickou část tvoří výzkum formou dotazníku. Výzkumu se zúčastnily osoby sdružené v o.s. LORM - společnosti pro hluchoslepé, která v současné době sdružuje asi nejvíce takto postižených osob.
Zraková terapie v raném a předškolním věku
Králová, Martina ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám zrakovou terapií v raném a předškolním věku. V teoretické části vysvětluji jednotlivé pojmy týkající se oblasti zrakové terapie, zrakových funkcí a zrakového vnímání. Dále se zmiňuji o zařízeních, která mají ve své péči děti se zrakovým postižením v raném věku. V praktické části diplomové práce se zabývám dostupností pomůcek pro slabozraké děti v předškolním věku. Srovnávám situaci dětí ve speciálních mateřských školách s dětmi integrovanými a dětmi, které mateřskou školu nenavštěvují. Zjišťuji, jak jsou dětem zpřístupněné běžné tištěné informace a jaké pomůcky jsou nejčastěji používány.
Historie a současnost domova pro zrakově postižené Palata
Procházková, Radka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářskou práci na téma Historie a současnost Domova pro zrakově postižené Palata, jsem pojala jako komplexní výpověď. Tu jsem rozdělila do tří částí, které se zabývají vždy konkrétní oblastí. První část jsem věnovala historii domova, kde uvádím například důležitá data, osobnosti, zakládací dokumenty, metody práce s chovanci, ale i financování ústavu či politické vlivy, jenž ovlivňovaly život obyvatel a personálu. Druhá část je soustředěna na současný chod Palaty. Zmiňuji zde kupříkladu cíle a poslání domova, podmínky přijetí klienta, ale také současné metody práce s klienty, nadstandardní aktivity nebo též organizační strukturu či zcela zásadní rekonstrukci budovy. Ve třetí části jsou uvedeny kazuistiky, které jsem rozdělila do čtyř kapitol - zrakové postižení, dětství, dospělost a stáří. Zkoumané klientky Palaty se liší typem postižení, jelikož jedna je nevidomá od dětství, druhá od seniorského věku a třetí má specifickou kombinaci, je hluchoslepá. Každá kazuistika je tedy jedinečná a originální.
Hmatové vnímání u dětí s těžkým postižením zraku ve starším školním věku (13 - 17 let)
Kramosilová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bude ověření hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením ve věkovém rozhraní 13-17 let s použitím testu STIP. Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do bodového Braillova písma a prověřuje čtení čísel. Hodnotit se bude přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Na základě vyhodnocení testu dle příslušného manuálu dojde k porovnání výkonů s dětmi ve stejné věkové kategorii z Velké Británie. Po porovnání výkonů bude následovat celkové zhodnocení tohoto výzkumu.
Využití konceptu bazální stimulace u člověka s těžkým postižením
Vránová, Tamara ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
V diplomové práci se zabývám konceptem Bazální stimulace® a jeho využitím u člověka s postižením. Teoretická část popisuje stručný úvod do problematiky Bazální stimulace® a historii vzniku a vývoje, zmiňuje pojetí člověka s postižením, zejména člověka s těžkým postižením a teoretické základy konceptu. Následuje charakteristika jednotlivých okruhů stimulace - stimulace somatická, vibrační, vestibulární, optická, auditivní, orální, olfaktorická a taktilně-haptická. Praktická část je zaměřena na praktické využití konceptu Bazální stimulace® u člověka s postižením. Tato část obsahuje vyhodnocení dotazníku o využití konceptu u žáků s těžkým postižením a kazuistiky s prvky konceptu.
Metodika reedukace zrakových vad ve speciální třídě mateřské školy pro děti se zrakovým postižením
Fidlerová, Dagmar ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce)
The main topic of the graduation thesis is the genre of comics and its dismemberment about different criteria. This graduation thesis is concerned with the beginning and the progression in Czech Republic and in the world. There is the emphasis on the history of the classical comics and its specificity for pre-school and younger school age. The graduation thesis suggests group of ideas and games, it maps the current comics production on the pages of contemporary periodicals.
Uplatnění speciálních pedagogů v rezidenčních zařízeních sociálních a zdravotních služeb pro seniory
Čermák, Zdeněk ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (oponent)
Rigorózní práce představuje možnosti pracovního uplatnění speciálních pedagogů v rezidenčních zařízeních zdravotních a sociálních služeb pro seniory, kterými zde rozumíme především domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem a léčebny dlouhodobě nemocných. Vzhledem k teoretické povaze práce byla jako výzkumná metoda použita analýza a kompilace odborných textů s cílem přinést ucelený přehled současných informací o problematice profesního uplatnění speciálních pedagogů v rezidenčních zařízeních sociálních a zdravotních služeb pro seniory. Práce je z hlediska obsahu členěna do sedmi kapitol, kdy první z nich pojednává zejména o legislativním ukotvení profese speciálního pedagoga v sociálních a zdravotních službách. Druhá kapitola představuje rezidenční zařízení sociálních a zdravotních služeb. Třetí představuje koncepci pracovního uplatnění speciálních pedagogů v rezidenčních zařízeních pro seniory ve schématu poradce - diagnostik - terapeut. Poslední tři kapitoly práce pak podrobně tyto role rozebírají a představují praktické návody a postupy, kterými lze se seniory v těchto zařízeních pracovat. Klíčová slova Domov pro seniory, léčebna dlouhodobě nemocných, senior, speciální pedagog Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Parents' Voice: Concerns, barriers and benefits of Parental Involvement for children with Autism in Malaysia
R Muralidharan, Gayathri Devi ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
The involvement of parents at home and in school is a crucial factor in the development of child with autism. This qualitative study explored the similarities and difference between the perceptions of Malaysian parents on parental involvement. The selected participants are parents of children with autism, and are currently enrolled either in a primary government or private school. The present study used semi-structured interviews to examine the participants' views on parental involvement. A thematic analysis was used to interpret the interview findings. The study showed that parents have similar definitions of parental involvement. However, it was also revealed that parents engaged in different types of parental involvement such as decision-making, collaboration with the community and learning-at-home. The parents also shared their views on the barriers to parental involvement including: lack of parent resources, financial constraints, poor education system and the lack of skilled special education teachers. The parents also shared their concerns about the children's ability to live independently in the future. However, the research showed that more than the type of school (government or private), the severity of the child's condition influenced the degree of parental involvement. The study also...
Secondary school ESL teachers' attitudes, understandings and concerns about implementation of inclusive education in Kazakhstan
Makhmudayeva, Shynar ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
The issue of special and inclusive education had become the crucial topic for discussion in Kazakhstan after signing the UN CRPD (Convention on the Rights of Persons with Disabilities) in 2008. The fact that children with disabilities are excluded from the mainstream and quality education in Kazakhstan attracted the attention of national and international experts. Kazakhstan with its trilingual language policy (Kazakh language as the state language, Russian as the language of interethnic communication and English as a way to enter the global community (Ministry of Education and Science [MoES], 2010a)) should be able to provide quality language learning for children with and without disabilities. The attitudes of teachers remain as one of the most crucial factors in implementing inclusive education. The purpose of this qualitative study is to examine the attitudes, understandings and concerns of secondary school English as the Second language teachers regarding the implementation of inclusive education in Kazakhstan. The central research question of the study is following: What are the attitudes, understandings and concerns of the secondary school English as the Second language teachers about the inclusion of children with disabilities? Three sub- questions are: 1.What are inclusive school ESL...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 430 záznamů.   začátekpředchozí421 - 430  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.