Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 430 záznamů.  začátekpředchozí385 - 394dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace dětí cizinců do vzdělávacího systému ČR
Chvojková, Lenka ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce zpracovává problematiku integrace dětí cizinců do vzdělávacího systému České republiky. Zaměřuje se na problematiku školní úspešnosti těchto dětí v závislosti na jejich sociokulturních predpokladech. Součástí diplomové práce je pedagogický experiment zaměřený na zjištění předpokladu pro přijímání dětí cizinců do vzdělávacího systému ze strany dětí cizinců a jejich rodin i strany zastupující vzdělávací systém České republiky.
Dítě se zrakovým postižením v hodinách češtiny na 1.stupni základní školy
Koloburdová, Anna ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce bylo vytvoření hmatových materiálů a knihy - K.J. Erben Dlouhý, Široký a Bystrozraký do hodin českého jazyka na prvním stupni základní školy. Do cílové skupiny spadají jak děti s těžkým zrakovým postižením, tak ale i jejich vidící spolužáci. Výukové materiály se dají prohlížet hmatem a zrakem současně. Tyto materiály jsem záměrně tvořila pro obě skupiny. Představují jeden z účinných prostředků, jak odstraňovat bariéry mezi oběma stranami, protože umožňují jejich společnou spolupráci. Materiály byly současně koncipované jako pomůcky speciální péče. Zpracovala jsem vybraná témata z učiva jazykové výchovy dle RVP ZV. V teoretické části ukazuji legislativní rámec integrace dětí s těžkým zrakovým postižením a nutnost hmatové výchovy v hodině českého jazyka. Dále popisuji zpracovaná témata z učiva jazykové výchovy. Zaměřím na pravidla, podle kterých mají být hmatové materiály zhotovovány dle zásad haptizace a uplatňování multisenzoriálního přístupu k dětem s postižením. V praktické části práce jsem se zaměřila na návrh, zhotovení a použití hmatových materiálů v praxi. K ověření jejich účelnosti jsem použila rozhovory s osobami s těžkým zrakovým postižením, které materiály vyzkoušeli. Na základě zjištění získaných z rozhovorů jsem materiály upravila do konečné podoby.
Porovnání úrovně čichového vnímání u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením
Kopsová, Tereza ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, DIPLOMOVÁ PRÁCE Porovnání úrovně čichového vnímání u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením Autor: Tereza Kopsová, Vedoucí práce: Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D., Praha 2010 ANOTACE Práce se zabývá zjišťováním úrovně čichového vnímání u osob s těžkým zrakovým postižením. Cílem práce je porovnat funkce čichové diskriminace a prahu citlivosti čichu u osob s vrozenou či získanou zrakovou vadou. V teoretické části jsou prezentovány základní anatomické a fyziologické charakteristiky čichového systému, přehledy poruch čichu a metod vyšetření čichu v klinické praxi, a stručný výčet zrakových vad. Empirické šetření je realizováno pomocí standardizovaných testů, funkce čichové diskriminace je měřena pomocí testu University of Pennsylvania Smell Identification Testu ( UPSIT), práh čichového vnímání pak pomocí Smell Threshold Testu (STT). V práci jsou podrobně popsány obě metody a charakteristika skupiny testovaných osob. V analytické části se práce zaměřuje na porovnání výsledků testů u osob s vrozeným či získaným těžkým zrakovým postižením.
Speciálně pedagogická podpora dětí s porušeným binokulárním viděním
Škrdlová, Bohumila ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Tato diplomová práce mapuje situaci v oblasti poskytování speciální péče dětem s porušeným binokulárním viděním. Kromě teoretické části obsahuje přehled vybraných zařízení pro nápravu poruch binokulárního vidění v České republice. Tyto informace představují ucelenou a aktuální nabídku, která může zjednodušit orientaci mezi jednotlivými typy pracovišť
Tělesná výchova žáků s tělesným postižením na 1. stupni základní školy
Bělastová, Markéta ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Hájková, Vanda (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá tělesnou výchovou žáků s tělesným postižením. Cílem práce je zmapovat tělovýchovný proces žáků s tělesným postižením a porovnání teorie se současnou praxí na školách. Teoretická část je věnována osobnosti učitele a žáka, didaktice a metodice rozvoje pohybových schopností a dovedností žáků s tělesným postižením. Pojednává o učebních metodách, organizačních formách a struktuře vyučovací jednotky tělesné výchovy, motivaci, hodnocení a klasifikaci žáků. Praktická část zkoumá problematiku tělesné výchovy z pohledu učitele. Mapuje přípravu učitelů na hodiny tělesné výchovy, poměr žáků navštěvujících tělesnou výchovu, žáků osvobozených z tělesné výchovy a počet asistentů ve třídách. Dále sbírá informace o nejčastějších druzích motivace a problémech, se kterými se učitel v hodinách tělesné výchovy setkává. Klíčová slova: žák s tělesným postižením, pohybové schopnosti a dovednosti, motorické učení, vyučovací jednotka, vyučovací metody, motivace, hodnocení.
Možnosti podpory dítěte s těžkým zrakovým postižením
Jarolímková, Martina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Ve své diplomové práci se budu zabývat problematikou možnosti podpory a výchovy dítěte s kombinovaným postižením v České republice. Jako metody řešení použiji případové studie a výstupem bude hodnotící posouzení způsobu výchovy dětí s kombinovaným postižením v České republice.
Sexuální výchova žáků se zrakovým postižením
Hynek, Ondřej ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce je na základě zkušeností z primární prevence, zkušeností z práce se zrakově postiženými a na základě odborné literatury a jiných pramenů připravit program výuky tématu sexuální výchovy ve škole pro žáky se zrakovým postižením. V první části diplomová práce srovnává dětský vývoj zájmu o sexualitu spolu se specifickým vývojem dětí se zrakovým postižením. Následně je popisován vliv zrakové vady na identitu zrakově postiženého. Dalším oddílem je pojetí předmětu sexuální výchovy z hlediska zrakově postižených v rámci koncepce sociálního učení a forma uspořádání témat vzhledem k rámcovému vzdělávacímu programu. V další části je na základě metodických zásad pro přípravu hodiny sexuální výchovy uveden rozbor proběhlé modelové hodiny sexuální výchovy v různých třídních kolektivech zrakově postižených a vyhodnocení subjektivního pohledu osob se zrakovým postižením na předmět sexuální výchovy jako takový. Teoreticko praktické poznatky jsou následně východisky pro přípravu námětových bloků programu sexuální výchovy, který nepočítá s naplňováním jedné vyučovací hodiny, ale naplněním několika tématických bloků během školní docházky. Přičemž klade též důraz na motivovanou osobnost pedagoga a jeho nepostradatelnou úlohu v kolektivu žáků se zrakovým postižením.
Význam sportu pro jedince se zrakovým postižením a jeho vliv na kvalitu života
Příhodová, Kateřina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato práce pojednává o sportu lidí se zrakovým postižením a snaží se poukázat na význam sportu v jejich životě. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů kvalita života, sport a zrakové postižení. Zdůrazňuje pozitivní vliv sportu na kvalitu života těchto jedinců a seznamuje nás s jednotlivými sporty, které lidé se zrakovým handicapem mohou provozovat. Dále nastiňuje některé nesnadnosti a překážky, s nimiž se tito jedinci musejí potýkat. Praktická část si klade za cíl zmapovat současnou situaci v oblasti sportu mladých lidí se zrakovým postižením a prostřednictvím provedeného výzkumu nás informuje o míře zapojení těchto jedinců do různých pohybových aktivit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 430 záznamů.   začátekpředchozí385 - 394dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.