Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Filmový obraz jako předmět výchovy a vzdělávání
Arbanová, Linda ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
ANOTACE: ARBANOVÁ, L.: FILMOVÝ OBRAZ JAKO PŘEDMĚT VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ DISERTAČNÍ PRÁCE, 2010, UNIVERZITA KARLOVA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY, 134 STRAN Disertační práce se zabývá filmovým obrazem a jeho zařazením do kontextu výchovy a vzdělávání v rámci výtvarné výchovy. Zasazuje filmový obraz do širších souvislostí současné teorie filmu a vizuální kultury. Zkoumá specifické vlastnosti filmu ve srovnání se statickými obrazy. Mapuje filmový zážitek jako základní pedagogickou situaci práce s filmem a jako zdroj poznání. Filmový zážitek rozebírá z pohledu žáka-diváka, žáka-filmaře a žáka-herce. Věnuje se novým principům a problémům, se kterými se může praxe výtvarné výchovy setkávat a které vychází ze specifických vlastností filmového obrazu. Disertace obsahuje výsledky výzkumu kvalitativního typu zpracované metodou zakotvené teorie. KLÍČOVÁ SLOVA: VÝTVARNÁ VÝCHOVA, VIZUÁLNÍ KULTURA, FILMOVÝ OBRAZ, FILMOVÝ ZÁŽITEK, DĚTSKÁ FILMOVÁ TVORBA, ANIMOVANÝ FILM, DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE
Multikulturní výchova a japonská kultura jako téma výtvarného projektu
Šimáčková, Eva ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Diplomová práce j e rozdělena do dvou části. První část je sociální a pedagogický pohled na kulturu,interkulturalitu a multikulturalitu. Dále se v této části věnuji vývoji japonského školského systému a postavení výtvarné výchovy v současném Japonsku. Posledním stěžejním tématem je historický nástin vybraných témat z japonské kultury. Druhá část práce j e zaměřena na výtvarný projekt, který se opírá o japonskou kulturu.
Experimentální poezie
Jeřábek, Martin ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Úvod teoretické studie je věnován vymezení pojmu poezie a filozofickému modelu jazyka. Kapitoly 1-4 se zabývají "prehistorií" experimentální poezie, tj. vizuálními texty od starověku po baroko. Kapitola 5 se zabývá avantgardními tendencemi a jejich dopady na formování experimentální poezie. Kapitoly 6-8 tvoří jádro teoretické práce o experimentální poezii - světové i tuzemské, od 60. let 20. století až do současnosti. Kapitoly 9-10 jsou praktickou aplikací teoretických poznatků o experimentální poezii - v didaktické řadě Slovo-obraz a v reflexi vlastní tvorby pod básnickým pseudonymem Ralf Mošt. Obrazová příloha ukazuje příklady historických experimentálních textových kompozic od starověku do konce 60. let 20. století s přesahem do současné tvorby. Didaktický projekt Slovo-obraz je obhajobou vyučování metod experimentální poezie v hodinách VV a literatury s přesahem i do jiných předmětů. Projekty Svatba jedna báseň a Obraz jedna báseň jsou obhajobou vlastních autorských cyklů spojujících obraz, text a zvuk do jednoho celku.
Ilustrace pro děti - nová vlna šedesátých let-inspirace pro současnost?
Hábová, Kristina ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Práce se zabývá ilustrací pro děti, zaměřuje se hlavně na progresivní ilustrací šedesátých let dvacátého století, její rozdělení na proud lyrický a humorný, představuje její hlavní autory. Dále se zaměřuje na současnou výtvarně náročnou ilustraci, její inspirace a hlavní představitele. V didaktické části je problematika ilustrace zpracována do výtvarných úkolů pro žáky ZŠ i SŠ.
Humna - rozhraní mezi civilizací a přírodou / tradice a globální svět
Šprinclová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá vztahem hodnot tradičního světa a současnosti, proměnami vztahu člověka k rodině, práci a krajině. Didaktický projekt je zaměřen na téma podzimních svátků, zvyků a obyčejů. Ve své práci jsem nahlédla do různých oborů společenských věd - filosofie, sociologie, antropologie, psychologie či historie, ale jako pedagog výtvarné výchovy budu spíše zohledňovat pedagogické hledisko než polemiky současných vědeckých teorií.
Cesty - Poměření významů cest do exotických dálek a všedních cest domů
Dostálová, Eva ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Polcar, Miloslav (oponent)
Eva Dostálová CESTY Poměření významů cest do exotických dálek a všedních cest domů THE WAYS Comparing the Meaning of Exotic Travels and Everyday Ways Home /Diplomová práce/ /Diploma Thesis/ Karlova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Charles University, Faculty of Education, Department of Art Počet stran: 108 Number of Pages: 108 Přílohy: Výtvarná díla-kniha CESTA do Sýrie a Jordánská a kniha-kufr CESTA DOMŮ, CD s jejich fotodokumentací Supplements: Works of Art - the Book TRAVEL to Syria and Jordan and the Book- Case WAY HOME, CD with fotodokumentation Práce porovnává každodenní cesty domů a cesty do exotických dálek jako svébytný způsob lidského poznání. V teoretické části je čtenáři nabídnut výběr současných českých umělců, kteří se zabývali tvorbou inspirovanou prostými náměty všedního dne a kunsthistorické bádání, týkající se vlivu umění Dálného východu a Afriky na umělecký vývoj v Evropě ve 20.století. Tato témata jsou transformována do výtvarně výchovného projektu pro 2. stupeň ZŠ a SŠ. Jako výtvarná příloha jsou dvě autorské knihy reflektující obě témata (cesta domů a cesta do Sýrie a Jordánská).
Cesta - poutní cesta očima ateisty
Šlemrová, Helena ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent) ; Špirk, Ivan (oponent)
Šlemrová, H.: Cesta - poutní cesta očima ateisty. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, počet stran: 100 s. (Přílohy: CD s nevyužitým materiálem, Cestovní a fotografický deník, výtvarné práce žáků ZŠ a ZUŠ) Diplomová práce je teoretickou a praktickou studií zvoleného tématu. Její součástí je kromě textové části, cestovní a fotografický deník, výtvarné práce dětí vycházející z navržených projektů a návrhy těchto projektů obsažené v textové části. Tématem teoretické části je studie náboženských poutí v minulosti i dnes a jejich porovnání s jedinečností Hájeckých poutí. V didaktické části jsou navrženy výtvarné projekty pro žáky základních, základních uměleckých a středních škol, které se zabývají především posvátným a profánním v dnešní společnosti. Praktická část (deníky) výtvarně interpretují dnešní i historickou podobu poutí do Hájku. Cílem práce bylo tyto poznatky teoreticky i výtvarně zdokumentovat a obohatit tak novým pohledem. Klíčová slova: Cesta, poutní cesta, pouť, posvátné, profánní, čas, deník, dokument.
Knížka v budoucnosti - grafika a design
Součková, Andrea ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jaké místo má ve vyučování propojení výtvarné výchovy s mediální výchovou a nastínit vhodný didaktický návrh podložený teoretickým základem.
Kniha ve dvou jazycích
Soustružníková, Irena ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Práce obsahuje ve své teoretické části rozbor tématu Dvojjazyčná kniha, která je jednou z knižních forem, jež má nezastupitelné místo na českém knižním trhu. Poukazuje na její funkce a kategorie, indikované z knihy jako takové. Obsahuje informace o produkci dvojjazyčné četby v době samizdatu a nachází první vícejazyčnou učebnici v podobě Orbis Sensualium Pictus. Pokouší se zodpovědět otázku, zda-li se tato knižní forma používá při výchově k multikulturalitě v České republice a jinde v Evropě. Část textu rozkrývá rozbor a výsledky výzkumu existence, pozice a prognózy dvojjazyčné literatury v nakladatelstvích. Využívání a postavení tohoto druhu literatury je základem výzkumu ve školských zařízeních v ČR. Didaktická část nabízí postup a výsledky dvou výtvarných námětů na téma Kniha, realizovaných na II. stupni základní školy, a jednoho návrhu didaktického postupu, ve kterém by kniha (dvojjazyčná kniha) mohla být využita v multikulturní výchově. Popisem zpracování a postupem tvorby makety dvojjazyčné knihy na veršované texty dánského spisovatele Bennyho Andersena, se zabývá praktická část. Klíčová slova Kniha, dvojjazyčná kniha, multikulturalita, výchova k multikulturalitě, český knižní trh, česká nakladatelství, výtvarný námět, multikulturní projekt, maketa knihy, Benny Andersen
Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu
Hubáčková, Barbora ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
anotace: Hubáčková, B.: Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu je teoretickou studií, která se zabývá historií a formami vizuální komunikace ve veřejném prostoru a jejím stavem na počátku 21. století. Cílem práce bylo na základě prostudovaných skutečností porovnat stav městského designu a úroveň vizuální komunikace v Dánsku a Česku. Informační a orientační systémy jsou v obou zemích chybné, chyby však plynou z odlišných příčin. Velké rozdíly pak byly spatřeny především v kvalitě zpracování reklamy, která je v Dánsku díky celkové stabilitě a tradici řemesla na vyšší úrovni. klíčová slova: vývoj ulice, městský mobiliář, grafický design, vizuální komunikace, design, orientační systém, reklama, plakát, graffiti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.