Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 220 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interní koučink
Chloubová, Šimona ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Předložená práce se zabývá programy interního koučinku v organizacích. Na základě teorie metody koučinku a modelů koučinku rozebírá jeho formy a popisuje proces koučovacího rozhovoru. Vymezuje koučování oproti psychoterapii a mluví o mluví o roli kouče a požadavcích na jeho odbornost v oblasti metodiky. Práce popisuje programy interního koučinku obecně a na konkrétních případech z praxe. Zabývá se důvody zavádění a výhodami interního koučinku oproti koučinku externímu. Součástí je i model programu interního koučinku pro advokátní kancelář, který ukazuje možné propojení interního koučinku s firemními procesy a s konceptem klíčových kompetencí organizace. Práce nesleduje pouze současné modely interního koučinku, ale hodnotí je a stanovuje možný potenciál rozvoje programů interního koučinku v organizacích.
Harmonizace profesního a rodinného života ženy
Trnková, Dagmar ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Krištofová, Zuzana (oponent)
Tématem této bakalářské práce je problém harmonizace soukromého a pracovního života ženy. Práce popisuje postavení ženy ve společnosti a na českém trhu práce a odkazuje se přitom na související sociologické a statistické údaje. Autor poukazuje na přímou souvislost mezi mateřstvím a znevýhodňováním ženy v zaměstnání. Detailněji se věnuje také rodině a její podpoře ze strany státu a zaměstnavatele.
Edukace jako nástroj zvyšování kvality života seniorů
Kortanová, Hana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním seniorů, zejména pak vlivem edukace na kvalitu jejich života. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část práce shrnuje poznatky tří tematických celků (stáří a stárnutí, kvalita života a význam edukace pro kvalitu života v seniorském věku) na základě domácí i zahraniční literatury. S pomocí příslušných pramenů zkoumá práce podrobněji stáří a stárnutí, demografický pohled společnosti na stárnutí, roli mezinárodních organizací při řešení problematiky stárnutí, pojem kvalita života a jeho vymezení, dimenze, modely a měření. Dále práce vymezuje koncept aktivního stárnutí a zabývá se jeho determinanty, zabývá se významem edukace pro kvalitu života v seniorském věku, funkcemi vzdělávání seniorů, jejich specifiky a možnostmi vzdělávání seniorů v České republice. Druhá, empirická část práce, je zaměřena na vlastní kvantitativní šetření vztahu mezi spokojeností a vzděláváním v seniorském věku, na oblasti zájmu seniorů o vzdělávání a důvody neúčasti na vzdělávacích aktivitách v seniorském věku. Sebraná data jsou nadále vyhodnocena a okomentována. Klíčová slova: vzdělávání seniorů, kvalita života, životní spokojenost, senioři.
Poznávací zájezd pro seniory jako specifická forma edukace
Marková, Zuzana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována problematice poznávacích zájezdů pro seniory jako specifické formě edukace. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V úvodní kapitole je téma zasazeno do kontextu demografického stárnutí populace a tzv. stříbrné ekonomiky. Následující dvě kapitoly jsou pak zaměřeny na specifika seniorského věku, která jsou zásadní vzhledem k účasti na poznávacím zájezdu pro seniory, a rovněž vzdělávací aspekt, v rámci něhož je poznávací zájezd zařazen do forem vzdělávání dospělých. Další část představuje specifika poznávacího zájezdu pro seniory v kontextu seniorského cestovního ruchu. Na tu navazuje analýza podoby a specifik poznávacích zájezdů pro seniory pořádaných cestovními kancelářemi v České republice, která zjišťuje, zda jsou pořádány s ohledem na specifika seniorského věku. Klíčová slova: senior, poznávací zájezd, poznávací zájezd pro seniory, zájmové vzdělávání dospělých, seniorský cestovní ruch, vzdělávání seniorů
Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů
Sváčková, Jana ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Neusarová, Jana (oponent)
Cílem práce Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů je poskytnout možný rámec nahlížení na tuto oblast vzdělávání dospělých. Práce charakterizuje kategorie stárnutí a věku, sleduje změnu postavení a roli seniora v historickém kontextu. Definuje stárnutí a seniora z různých přístupů, stárnutí a pohled na něj (Světová zdravotnická organizace, sociologické teorie stárnutí, genderové problematika stáří. Dále uvádí změny v oblasti psychiky spojené se stářím a jejich dopady na vzdělávání seniorů. V rámci mainstreamingu stárnutí jsou vytvořeny požadavky a doporučení pro vzdělávání seniorů. V práci jsou uvedeny příklady edukačních aktivit pro seniory, tak jak jsou institucemi běžně poskytovány v ČR Příspěvek práce má být v rozšíření možného pohledu na vzdělávání seniorů a překonání stereotypního pojímání stáří jako ztráty životního programu. Vzdělávání seniorů se jeví jako významná oblast, která se současnými demografickými změnami bude nabírat na důležitosti, a proto je vhodné znát možnosti a meze vzdělávání seniorů a nabídnout tak přiměřenou edukační aktivitu.
Vzdělávání k mezináboženské toleranci
Koenigsmark, Kryštof ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Práce se zaobírá zejména teoretickým zázemím pro vzdělávání k mezináboženské toleranci. Napřed definuje pojmy jako víra, tolerance a církev s přihlédnutím k jejich náboženským konotacím. Posléze se obsáhle věnuje náboženství, a to zejména z pohledu sociologie a psychologie náboženství, stejně jako termínům spiritualita a transcendence. Zabývá se také typy a druhy náboženství, přičemž jmenuje a popisuje ty nejdůležitější náboženské směry. V další části se snaží osvětlit pozici náboženství v globalizovaném světě, a vysvětluje, proč je potřeba vzdělávat jednotlivé složky společnosti směrem k toleranci, a to především té náboženské. Práce dále navrhuje několik oblastí, kterými by se takové vzdělávání mohlo inspirovat. Do těchto oblastí zahrnuje mezináboženský dialog, výchovu k toleranci, všechna multikulturní, psychologická, historická a kulturněantropologická hlediska, napomáhající k jednoduššímu přijetí tématu. V další části pak navrhuje některé vzdělávací metody a postupy, které by k tomuto cíli mohly býti využity, stejně jako se snaží definovat některé z mnoha cílových skupin příjemců takového vzdělávání. Na závěr se pokusí kriticky zhodnotit obtíže a filozofické předpoklady, na které by se ve vzdělávání k náboženské toleranci mohlo narazit a zodpovědět otázku, je-li taková činnost vůbec možná.
Klíčové myšlenky andragogické koncepce Franze Pöggelera
Kosová, Barbora ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá klíčovými andragogickými myšlenkami Franze Pöggelera. Pöggeler byl významným německým andragogem druhé poloviny 20. století a je považován za jednoho ze zakladatelů andragogiky jako samostatné vědní disciplíny. Práce vychází především z Pöggelerovy ústřední andragogické publikace Erwachsenenbildung. Einführung in die Andragogik. (Vzdělávání dospělých. Úvod do andragogiky) z roku 1974. Cílem práce je interpretovat a systematizovat Pöggelerovy klíčové andragogické myšlenky a poskytnout ucelený obraz jeho koncepce andragogiky v kontextu jeho doby. Součástí práce je také kritické zhodnocení Pöggelerových andragogických myšlenek. Klíčová slova Franz Pöggeler, andragogika, vzdělávací proces, partnerství vzdělavatele a účastníka vzdělávání dospělých, plná dospělost, pomoc v životě, dialog, křesťanský aspekt
Ženy ve vedoucích pozicích
Grolmusová, Hedvika ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je obsazování žen do vedoucích pozic. V našich společenských poměrech se jedná o problematiku velice často diskutovanou a medializovanou. Přesto však existuje řada předsudků a stereotypů, které jsou v naší společnosti pevně zakořeněny a znemožňují tak ženám plně se realizovat. Cílem práce je poskytnout náhled na problematiku zaměstnaných žen - a zvláště pak žen ve vedoucích funkcích - z pozic personálního řízení. Celá problematika je velice široká a zahrnuje mnoho různých aspektů. Budu se zabývat především takovými aspekty, jako je rovnost příležitostí na trhu práce, postavení žen na trhu práce a především postavení žen ve vedoucích pozicích. Zaměřím se na některé atributy pracovního a rodinného prostředí z pohledu žen ve vedoucích pozicích se všemi pozitivními a negativními stránkami, které tato pozice přináší.
Motivační programy organizací
Pízová, Tereza ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce "Motivační programy organizací" se věnuje velice významné oblasti personálního řízení. Pracovní motivace zaměstnanců organizací je pro jejich efektivní fungování klíčová. Motivační programy slouží organizacím k posilování a udržování motivovanosti zaměstnanců a vyjadřují zájem o zaměstnance. Tato práce se zabývá jednak teoretickými východisky motivace, popisuje teorie a koncepce, které jsou v oblasti motivace lidského chování a pracovní motivace významné, a současně se zaměřuje na praktickou stránku vytváření motivačních programů v organizacích. V závěrečné kapitole je představen a následně zhodnocen motivační program vybrané společnosti.
Rozvoj klíčových interpersonálních dovedností manažerů farmaceutické firmy
Šípková, Hana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Diplomová práce Rozvoj klíčových interpersonálních dovedností manažerů farmaceutické firmy se zabývá problematikou rozvoje znalostí, dovedností a postojů manažerů v souladu se současnými požadavky a nároky, jež jsou na ně kladeny v podobě zvyšování flexibility myšlení, tvorbu inovací, zkvalitňování řízení a vůdcovství, znalostního managementu, měkkých faktorů managementu, změn kultury orgamzace. Teoretickou část tvoří analýza konkrétního vzdělávacího programu zaměřeného na rozvoj dovedností manažerů farmaceutické firmy a dotazníkové šetření zaměřené na uplatnění získaných interpersonálních dovedností v praxi. Získaná data byla použita pro doporučení týkající se aktualizace daného vzdělávacího programu i celkového strategického pojetí rozvoje manažerů ve společnosti Zentiva.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 220 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Šerák, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.