Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv masifikace vysokoškolského vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce
Ludvíková, Karolína ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem masifikace terciárního vzdělání na uplatnění absolventů na trhu práce. Zkoumá jevy zpřístupnění vysokoškolského vzdělání v populaci absolventů a jejich možnost nalezení adekvátního zaměstnání. Práce je z části inspirována prací Jana Kellera a Lubora Tvrdého - Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Dále je popsán stav trhu práce s ohledem na zaměstnávání absolventů a jejich uplatnitelnost v praxi. V práci je využit statistický výzkum, který je doplněn o dotazníkové šetření mezi zaměstnavateli. Díky těmto výsledkům se podařil vyhodnotit hlavní cíl práce - tj. uplatnění absolventů na trhu práce. Diplomová práce by mohla sloužit jako prezentace výsledků ve zkoumání kvality a potřeby vysokoškolského vzdělávání.
Výběrové řízení na post ředitele školy z pohledu českého učitele a zřizovatele
Jaroš, David ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá konkurzním řízením na funkci ředitele školy v České republice. Je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, přičemž teoretická část práce je primárně zaměřena na funkci ředitele a jeho kompetence a na právní předpisy týkající se konkurzního řízení v ČR. Závěrem teoretické části je připojena analýza, jak fungují konkurzy na ředitele na Slovensku. Ve výzkumné části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany učitelů), a to jednak na proces konkurzního řízení jako takového, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak vnímají tyto zainteresované strany proces konkurzního řízení, zda jsou jejich názory na danou problematiku shodné či rozdílné. Závěry vycházející jak z analýzy dostupné literatury, tak z výzkumného šetření mohou být využity pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 učiteli a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Získávání a výběr zaměstnanců, ředitel školy, kompetence ředitele, konkurzní řízení, zřizovatel školy, školský zákon
Kompetence lektora měkkých dovedností působícího v soukromém sektoru
Vlasáková, Adéla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá kompetenčním modelem lektora měkkých dovedností, který působí v soukromém sektoru. Zabývá se specifiky ve vzdělávání dospělých s důrazem na představení bariér při vzdělávání dospělého člověka. Pojednává dále o specifikách vzdělávání dospělých, přičemž se zaměřuje na rozdíly od vzdělávání dětí a mládeže. Práce se zaměřuje na formulaci požadavků na osobnostní předpoklady lektora, jeho kompetence a prezentuje očekávání, která se k lektorovi vztahují. Na základě představené teorie a provedeného výzkumného šetření je sestaven kompetenční model lektora měkkých dovedností. Výzkumné šetření je zaměřeno na tři skupiny účastníků vzdělávacího procesu, a to zástupců vzdělávací organizace z pozice zaměstnavatele lektora, zadavatele vzdělávací akce z pozice zákazníka lektora a zástupců lektorů samotných.
Management v preprimárním vzdělávání
Kunická, Václava ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Pro zpracování diplomové práce jsem si zvolila téma Management vzdělávací instituce. Cílem diplomové práce je analýza manažerských činností ředitele mateřské školy se zaměřením na personální řízení. Zaměřili jsme se na otázky, v jakém poměru vykonává ředitel školy všechny manažerské činnosti, jaký časový prostor jim musí věnovat, jak kvalitně je dokáže naplňovat. Jednotlivé kapitoly vycházejí z obecného pojetí managementu, manažerských funkcí, personálních činností a řízení lidských zdrojů. Součástí praktické části je vyhodnocení výzkumného šetření. Metodou k získání dat byl využit, primárně, časový snímek všech činností ředitele mateřské školy a sekundárně, identifikační dotazník. Na základě výzkumu byl vytvořen model činností ředitele mateřské školy se základním časovým rozvržením v podobě měsíčního intervalu. V závěru nalezneme vyhodnocení využití pracovní doby ředitele mateřské školy a doporučení, které by mělo zefektivnit fungování školy.
Výzkumná kompetence v profesním standardu učitele
Vlášková, Dagmar ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumnou kompetencí jako součástí profesního standardu učitele. Práce je rozdělená na dvě části. Teoretická část se zabývá kompetencemi učitele, zvláště pak výzkumnou kompetencí jako součástí Standardu učitele, který je definován v Kariérním systému učitele. Popisuje učitelský výzkum a v souvislosti s ním je zmíněno i profesní badatelství (professional inquiry) praktikované učiteli, jeho charakteristika a využití v praxi učitelů. V oblasti učitelského výzkumu se práce zaměřuje na akční výzkum ve školství. V praktické části je popsán kombinovaný výzkum, kde jako výzkumný nástroj je zvoleno dotazníkové šetření a následně polostrukturovaný rozhovor. V závěru jsou získaná data porovnána s hlavní výzkumnou otázkou a následně vyhodnocena. KLÍČOVÁ SLOVA: výzkumná kompetence, standard učitele, učitelský výzkum, profesní badatelství, akční výzkum
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně
Wagenknechtová, Radana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Profesní autonomie učitelů a ředitelů škol v současné Číně Mgr. Radana Wagenknechtová 2015 ABSTRAKT Diplomová práce představuje současný čínský vzdělávací systém nejenom jako celek, ale současně analyzuje i jednotlivé stupně řízení, s cílenou orientací na profesní autonomii ředitelů a učitelů školských zařízení. Stručně jsou představeny čínské školské reformy po roce 1976. Následuje podrobný rozbor principů současného školského systému, s orientací na jednotlivé stupně řízení a jejich řídící i rozhodovací pravomoci a plánované reformní změny. Pomocí odborné elaborace pojmů, studia klíčových dokumentů čínského vzdělávacího systému, školské politiky Číny a další cizojazyčné literatury, jsou ozřejměny legislativní procesy a dokumenty, kterými se současné čínské školské instituce řídí. Následně je posouzena shoda oficiální školské politiky, deklarovaná v příslušných dokumentech, s reálnou situací. Na základě nashromážděných aktuálních informací je popsána míra autonomie v řízení čínského školství a zhodnoceno postavení učitelů a ředitelů v současné Číně i možnosti jejich autonomního rozhodování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 ŠAFRÁNKOVÁ, Jitka
5 Šafránková, Jana
1 Šafránková, Johana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.