Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 162 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žáci 2. stupně vybrané základní školy a řešení nestandardních úloh
Jakoubková, Zuzana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zaměřuje na vymezení legislativního rámce, týkajícího se zařazení nestandardních úloh do výuky v České republice, s ohledem na RVP ZV, dále pak na vysvětlení pojmů úloha a nestandardní úloha v matematickém kontextu, s odkazem na definice jak českých, tak i zahraničních autorů. Následně se autorka zaměřuje na typologii nestandardních úloh a jejich užití ve vybraných sadách učebnic a pracovních sešitů. Je zde také položena otázka přínosu nestandardních úloh pro rozvoj žáků. Stěžejní částí práce je empirický výzkum vycházející z výsledků dotazníkového šetření provedeného u žáků vybrané základní školy a zaměřeného nejen na úroveň obeznámení žáků s nestandardními úlohami, ale rovněž na jejich schopnosti tyto úlohy řešit. Tento výzkum je doplněn o výsledky rozhovorů s jednotlivými vyučujícími v oboru matematika u dané základní školy. Při debatách s vyučujícími se ukázalo, že nestandardní úlohy ve výuce v podstatě téměř nevyužívají. Nicméně, z výsledků dotazníkového výzkumu plyne, že žáci ovládají základní principy a algoritmy řešení nestandardních úloh a v hodinách se setkávají se všemi typy úloh zakotvených v RVP ZV. Nejúspěšnějšími řešiteli modelových úloh v dotazníku byli žáci 8. ročníků, nejméně úspěšní pak byli žáci 6. ročníků. Šetření ukázalo vyrovnanost v...
Implementace e-learningu do firemního vzdělávání s přihlédnutím ke vzdělávacímu modelu 70:20:10
Doležel, Radim ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato diplomová práce nahlíží na využití e-learningu, jakožto významného nástroje distančního vzdělávání a vzdělávání dospělých. Teoretická část se soustředí na představení e-learningu, jeho výhod, nevýhod a rovněž detailněji popisuje účastníky a vytvořené standardy e-learningu. Dále popisuje jeho pedagogickou stránku v průběhu vývoje. Nedílnou součástí je popis vzdělávacího modelu 70:20:10 a vzdělávání dospělých. Hlavní praktickou částí je kvantitativní výzkum, jehož cílem je zjistit přístup zaměstnanců k e-learningu a zjistit, jak jej využívají. Výzkumné otázky jsou ověřeny dotazníkovým šetřením, z kterých vzešla řada doporučení. Jako součástí praktické části také vznikla na platformě Fuse komunita, kam jednotlivá oddělení společnosti Hilti ČR spol. s r.o. umísťují své vzdělávací materiály. KLÍČOVÁ SLOVA e-learning, distanční vzdělávání, LMS, vzdělávání, vzdělávací model 70:20:10
Metoda vrstevnic a modelování proudění nemísitelných nestlačitelných tekutin
Čapek, Marek ; Hron, Jaroslav (vedoucí práce) ; Maršík, František (oponent)
Tato práce se věnuje problematice simulací třírozměrného proudění dvou nemísitelných nestlačitelných tekutin vazkých tekutin bez povrchového napětí a distribuce koncentrace transportované předchozím prouděním, kdy je volné rozhraní mezi tekutinami realizováno pomocí metody vrstevnic. Tento model je aplikován na popis proudění a srážení krve. Pro popis proudění jsou použity Navie-Stokesovy rovnice pro nestlačitelné tekutiny, diskretizace je realizována pomocí metody konečných prvků s prvky Q2 - Q1, výsledný systém je řešen najednou. Pro popis distribuce koncentrace je použito transportní rovnice, diskretizace je realizována pomocí metody konečných prvků s prvkem Q1.
Problematika tvorby školních vzdělávacích programů
Rozkydalová, Andrea ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
1 ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou tvorby školního vzdělávacího programu, (dále jen ŠVP). Teoretická část se opírá o poznatky z oblasti systému kurikulárních dokumentů, metodiky tvorby ŠVP. Další část práce je věnována analýze vybraných učebních osnov pro oblast Člověk a příroda a Vzdělávací obor Chemie a analýze charakteristiky vzdělávacího oboru Chemie. Vzorek tvoří sedm základních škol. V návaznosti na problematiku tvorby ŠVP je v další části práce pozornost věnována článkům, které se zabývají touto problematikou v odborných časopisech a názorům učitelů na zavedení ŠVP do škol a rozhovorům s pedagogy, kteří sepisovali ŠVP pro vlastní školu. Z nich jsou patrné výhody a nevýhody zavedení ŠVP do škol, jakož i cenné rady k tvorbě samotných dokumentů. Výsledkem mé práce bylo sepsání učebních osnov pro Vzdělávací obor Chemie, podle něhož se bude vyučovat chemie od začátku školního roku 2014/2015.
Životní styl a pohybové aktivity u dívek ve věku 11-15 let ve vybraných školách Prahy 11
Čapek, Martin ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Baláš, Jiří (oponent)
Název práce: ivotní styl a pohybové aktivity u dívek ve v ku 11-15 let ve vybraných kolách Prahy 11 Cíl práce: Zmapování pohybového re imu dívek ve v ku 11-15 let a jeho determinanty Metoda: V práci bylo pou ito výzkumného et ení pomocí standardizovaného dotazníku University of Tasmania. Výsledky byly vyhodnoceny a byly konfrontovány se stanovenými hypotézami. Výsledky: Nepotvrzení hypotézy H1, e pohybová aktivita se sni uje s nar stajícím v kem dívek. Nepotvrzení hypotézy H2, e PA b hem pracovních dn je vy í ne b hem dn víkendových. Potvrzení hypotézy H3. S nar stajícím v kem dívek se sledování TV a u ívání PC zvy uje. Klí ová slova: ivotní styl , hypokinéza, pohybová aktivita, pohybová innost, t locvi ná aktiva, sportovní aktivita
Analýza přírodních organických barviv a pigmentů pomocí hmotnostní spektrometrie
Stýblová, Marie ; Hrdličková Kučková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
SOUHRN Diplomová práce s názvem "Analýza přírodních organických barviv a pigmentů pomocí hmotnostní spektrometrie" pojednává o identifikaci vybraných přírodních organických barviv/pigmentů kvalitativní analýzou laserové desorpční-ionizační hmotnostní spektrometrie s průletovým analyzátorem (LDI-TOF MS). Výhodou metody LDI-TOF MS je její rychlá a spolehlivá identifikace nízkomolekulárních látek bez chemických a časově náročných předběžných úprav vzorků. Díky velmi nízké spotřebě vzorku může být tato metoda využita analýze uměleckých děl a také například k ověřování jejich pravosti. V této práci byla metoda LDI-TOF MS otestována na 19ti organických barvivech a pigmentech (např. alizarin, apigenin, baicalein, flavon, xanthon, kyselina taninová), čtyřech modelově připravených lacích (alizarinový, purpurinový, chrysinový a kvercetinový) a lacích smíchaných s organickými pojivy. Metoda byla také úspěšně aplikována na dva vzorky modré barvy, které byly odebrány z obrazu od Josefa Čapka s názvem Procházka datovaného do roku 1936.
Interaktivní nástroje ve výuce chemie - Interaktivní výuka podporovaná softwarem Mathematica
Helceletová, Zuzana ; Čapek Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Informační a komunikační technologie (dále jen "ICT") stále více pronikají do struktur společnosti, jejích funkcí i života samotných jedinců. Integrace ICT do vzdělávání spojená s proměnou tradičního pojetí vzdělávání v moderní edukační prostředí je proto chápána jako jeden z významných faktorů dalšího rozvoje. Předkládaná práce se zabývá některými možnostmi využití elektronické podpory ve výuce chemie na středních školách. Jde především o vizualizaci učiva chemie, vhodnou positivní motivaci a aktivizaci žáka. Práce blíže popisuje prezentaci učiva chemie pomocí appletů vytvořených softwarem Wolfram Mathematica. Jedním z cílů této diplomové práce je seznámení s tímto softwarem a s možnostmi jeho využití ve výuce předmětu chemie. Dalším a neméně důležitým cílem této práce je snaha motivovat k tvorbě a využívání některých demonstračních appletů softwaru Wolfram Mathematica. K naplnění tohoto cíle autorka podrobně rozebírá zdrojové kódy sedmi demonstračních appletů nazvaných "Vzorce a struktury některých jednoduchých molekul", "Sestavte si svůj vlastní atom", "Atomové orbitaly", "Alkany", "Změny oxidačních čísel atomu uhlíku", "VSEPR" a "Stavová rovnice ideálního plynu", které jsou volně přístupné na oficiálních stránkách společnosti Wolfram. Z těchto zdrojových kódů byly vybrány a popsány...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 162 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
30 ČAPEK, Martin
9 ČAPEK, Miroslav
5 Čapek, Marek
30 Čapek, Martin
6 Čapek, Michal
1 Čapek, Michal Bc.
9 Čapek, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.