Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Heating air generator
Hodás, Ladislav ; Čížek, Petr (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
This thesis focuses on design of device to generate hot air. This generator is supposed to be used to perform thermal tests for a company. Introduction summarizes general knowledge about ventilators, heat transport in air flow, and pressure losses. Main part of the thesis describes development of the generator. Initial design was followed by selection of suitable solution variants, design of major parts of the generator supported by calculations and overall conception of the generator. Final part summarizes the achievements and economic analysis.
MKP analýza nosiče rotační hlavy vrtné věže a návrh na jeho úpravu
Plachý, Jiří ; Čížek, Petr (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Uvedená diplomová práce se zabývá MKP analýzou a optimalizací nosiče rotační hlavy vrtné soupravy Bentec 350 AC a je vedena jako vývojová zakázka pro společnost MND Drilling & Services a.s. Při intenzivních vrtných operacích dochází na nosiči k opakovanému výskytu únavových trhlin podél hran svařovaných žeber v tepelně ovlivněné oblasti svaru. Cílem této práce je návrh konstrukčních úprav nosiče, které povedou k zamezení výskytu poškození. Realizace těchto úprav je závislá na správné definici okrajových podmínek a zátěžných stavů, analýze příčin vzniku poškození nosiče a na následné verifikaci navržených úprav pomocí metody konečných prvků.
Návrh semiaktivního odpružení sedačky pro zemědělské stroje
Zindulka, Martin ; Čížek, Petr (oponent) ; Strecker, Zbyněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem semiaktivního systému odpružení sedadla zemědělského stroje a vytvořením dynamického modelu systému, který zahrnuje reálné parametry magnetoreologického (MR) tlumiče. Dynamický model je model s jedním stupněm volnosti, je vytvořen v programu Matlab a zahrnuje tři řídící algoritmy (dvoustavový Skyhook, Kontinuální Skyhook a algoritmus Acceleration Driven Damper) a dobu odezvy tlumiče. Na základě výsledků simulací jsou definovány tlumící charakteristiky, je upraven MR tlumič pro dosažení rychlé doby odezvy a je navrženo testovací sedadlo pro testování přenosu vibrací na řidiče. Výsledky simulací přinášejí porovnání účinnosti v závislosti na době odezvy a řídícím algoritmu a také porovnání vůči pasivnímu systému tlumení. Na navrženém testovacím sedadle s MR tlumičem s rychlou dobou odezvy je přenos vibrací snížen až o 25 % oproti nejlepšímu pasivnímu nastavení.
Konstrukce simulátoru kolenního kloubu
Polnický, Vojtěch ; Čížek, Petr (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh a realizaci experimentálního přístroje, jehož účelem je vyvození dynamických a kinematických podmínek kolenní náhrady při cyklu chůze. Simulátor bude využíván ke studiu tvorby mazacího filmu v kontaktu stehenního dílu kolenní náhrady a polyethylenové vložky a k cyklickým testům opotřebení kolenních náhrad. Úvodem je práce zaměřena na popis pracovních parametrů kolenních náhrad a rozbor konstrukcí simulátorů kolenního kloubu. Následuje popis koncepčních návrhů a výběr finální varianty. Výsledná konstrukce umožňuje realizovat dynamické a kinematické podmínky odpovídající normě ISO 14 243-3. Tvorba mazacího filmu je analyzována bezdotykovou optickou metodou fluorescenční mikroskopie. Součástí práce je kompletní výkresová dokumentace, schéma elektroinstalace, ověření funkčnosti simulátoru a podrobný návode k obsluze.
Návrh linky na výrobu cihel LiCrete propouštějících světlo
Caletka, Tomáš ; Čížek, Petr (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem výrobní linky pro výrobu cihel LiCrete. Jedná se o speciální interiérový stavební prvek z betonu se zalitými světlovodnými prvky. Jeho výroba probíhá odléváním do rozebíratelných forem. V rešeršní části této práce je popsána technologie výroby a možnosti realizace výrobní linky. V koncepčním řešení jsou popsány dvě varianty linky a několik způsobů začlenění vibrační části pro zhutnění betonu do linky. Hlavní část práce popisuje konstrukční řešení se zaměřením na manipulační prvky a zařízení pro zhutnění betonu. Součástí práce je také návrh rozšíření linky na poloautomatický provoz.
Mechanická protéza horní končetiny
Koukal, Ondřej ; Čížek, Petr (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a realizací prototypu mechanické protézy horní končetiny pro transradiální amputace. Tedy pro pacienty s pahýlem mezi loketním kloubem a zápěstím. Protéza je navrhována pro použití širokým spektrem pacientů. Proto jsou její hlavní části koncipovány tak, aby byly použitelné jak u rukou drobných, tak u rukou větších rozměrů. Protéza je ovládána zdravou rukou pacienta a umožňuje uchopování předmětů válcovým a háčkovým úchopem. Prsty jsou poháněny tažnými pružinami. V extenzi jsou prsty aretovány, po stisku tlačítka dojde k sevření prstů a úchopu předmětu. Kloub zápěstí je polohovatelný při stisku dalšího tlačítka. Kloub předloktí je aretován předpětím pružiny. Uvolněn z aretace je vyvozením dostatečně velkého točivého momentu. Po uvolnění dojde k zajištění v dané poloze. Při výrobě prototypů byly využity technologie rapid prototyping (FDM, SLM) i obrábění CNC frézkou. Pro případnou výrobu v sériích byly díly navrhovány s ohledem na vyrobitelnost konvenčními metodami (odlévání, vstřikování apod.). Prototyp protézy byl vyroben na základě 3D dat pacienta, který prototyp také otestoval. Pro výrobu prototypu byly využity materiály plast ABS, polyuretan Sika Block M940, hliník a nerezová ocel 316L.
Excitační zařízení fyzického modelu nápravy
Zeman, Petr ; Čížek, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo navrhnout excitační zařízení celonápravové testovací stanice pro simulaci přejezdového testu, sloužící pro ověření pružících a tlumících vlastností závěsů kol osobního automobilu. Motivací k tvorbě excitačního zařízení celonápravové stanice byla potřeba testovat vlastnosti prvků zavěšení ve skutečném měřítku, a doplnit novou formu excitace pro nápravový model, který je postaven v laboratoři ÚK FSI. Ten měl do teď jedinou možnost buzení, a to vibračním rezonátorem. Nejprve byl vytvořen virtuální dynamický model nápravy buzený přejezdem překážky v programu Matlab Simulink, který sloužil především pro stanovení silového zatížení vyvíjeného simulátoru. Navržené zařízení je rozděleno na vážící rameno a pohonnou jednotku. Pomocí navrženého zařízení lze simulovat přejezd překážky o výšce až 5 cm při rychlosti až 30 km/h a hmotnosti nápravy až 800 kg. Zařízení také v celém průběhu excitace a po něm zaznamenává sílu působící od kola do podložky. Vyvinuté zařízení splňuje vytyčené požadavky na prostor a modální chování, které nenarušuje průběh měření síly. Zařízení funguje na principu protažení válcové překážky pod kolem nápravy a ve spojení s existujícím nápravovým modelem tvoří simulátor přejezdového testu, který bude sloužit pro vývoj a experimentální ověření prvků zavěšení automobilu, jako jsou především MR tlumiče.
Výzkum systému proti tvorbě námrazy trolejových vedení
Rohánek, Tomáš ; Čížek, Petr (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
námraza, trolejové vedení, protinámrazová kapalina, parametry dávkování
Modelářský motor pro letoun třídy F4
Čížek, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí dvoudobého motoru pro pohon makety letounu, který může spadat do kategorie FAI F4. V úvodu této práce je provedena rešerše a seznámení s kategorií letounů F4. Součástí rešerše je stručný přehled dvoudobých a čtyřdobých variant modelářských motorů s tím, že větší pozornost je věnována právě konstrukčním detailům dvoudobých motorů. Následně je proveden konstrukční návrh a termodynamická 1-D simulace výkonových parametrů konstruovaného motoru a následně dynamická simulace pro ověření životnosti ložisek motoru.
Resonance and damping behavior of lattice structures produced by Selective Laser Melting
Lagiň, Adam ; Čížek, Petr (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
In reaction to the uptrend of additive manufacturing of lightweight structured metallic parts, this diploma thesis is focused on the resonant and damping behavior of micro-truss lattices produced by Selective Laser Melting (SLM) technology. Micro-truss structures already found usage in various types of optimizations. Therefore, the optimization of resonance or damping could be also assumed as possible. For this purpose, several finite element analysis approaches were used, including the referent solid element model and simplified beam models. Obtained results were verified experimentally via pulse modal analysis. Material and mechanical properties of samples for FEA results and experimental results comparison were unified through secondary experiments. The main goal of this research was to explore the behavior of resonance and damping of structures when their elementary parameters are changed. The results from both, numerical and experimental approaches confirm that the eigenfrequency and the damping ratio of the structure can be affected by the change in the truss diameter, cell size, or type of structure. The work also presents the successful methods for simplified beam model optimization, which guarantees its high precision in the wide field of tested samples. This newly obtained knowledge creates a comprehensive overview of micro-truss structures, which can be used for the conscious design of ultra-light parts with the required eigenfrequency and damping ratio.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 ČÍŽEK, Petr
21 Čížek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.