Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Knihovny na gymnáziích a jejich aktivity na podporu rozvoje čtenářství a informační gramotnosti v České Republice a ve Švédsku
Krčková, Adéla ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce se věnuje knihovnám na gymnáziích a jejich aktivit na podporu čtenářské a informační gramotnosti v České republice a ve Švédsku. V první části diplomové práce jsou shrnuty teoretické poznatky o metodách na rozvoj čtenářské a informační gramotnosti a současný stav úrovně čtenářské a informační gramotnosti v České republice a ve Švédsku. Část práce popisuje systém školní docházky a legislativu týkající se školních knihoven v obou zemích. Praktická část práce se zabývá analýzou webových stránek knihoven na gymnáziích v České republice a ve Švédsku a porovnáním jejich úrovně. V závěru je z každé země představena jedna reprezentativní knihovna.
Standardy informační gramotnosti pro základní vzdělávání
Šafářová, Kateřina ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce je shromáždit podklady pro tvorbu standardů informační gramotnosti pro absolventy 9. třídy základní školy v České republice. V teoretické části je zpracováno vymezení pojmu informační gramotnost, organizace pro informační gramotnost, dokumenty v oblasti informační společnosti, dále stávající standardy informační gramotnosti v České republice a zahraničí a nakonec provedené výzkumy informační gramotnosti v České republice. V praktické části je zpracována analýza současné situace v oblasti rozvoje informační gramotnosti ve Velké Británii a Švédsku a dále na vybraných základních školách a víceletém gymnáziu okresu Benešov. Přínosem práce je analýza vybraných škol a předložení návrhu standardů informační gramotnosti. Klíčová slova informační gramotnost standardy informační gramotnosti vzdělávání základní vzdělávání základní školy
Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Pachlová, Jaroslava ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Práce se zabývá interaktivními technologiemi pro muzea a jejich vlivem na prožitek návštěvníků muzea. Teoretická část je zaměřená na prostředí muzea, muzejní edukaci a chování jeho návštěvníků. Je definován pojem interaktivita a popsán význam interaktivních technologií pro muzea. Jsou představeny technologie a příklady implementací v muzeích. V kapitole o designu interaktivních exponátů je nastíněn proces jejich návrhu, zásady designu a také na ně navázané komplikace. Záměrem praktické části je ohodnotit a porovnat vybrané muzejní interaktivní exponáty. Pro tyto potřeby byl použit aplikační rámec M-Dimensions.
Současné informační technologie pro výuku matematiky na základní škole
Feyglová, Sandra ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Klíčová slova 1. stupeň základního vzdělávání, didaktika matematiky, historie didaktiky matematiky, informační technologie, inkluzivní vzdělávání, matematika a její aplikace, mobilní aplikace, rámcový vzdělávací program, výuka, vzdělávání, základní škola Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje tématu využití současných informačních technologií ve výuce matematiky na základní škole, zejména pak na 1. stupni, v širokém teoretickém kontextu historie i současnosti vyučování matematiky z pohledu didaktiky matematiky, legislativy i praxe. V první polovině textu práce shrnuje dějinný vývoj od úplných počátků až po současnost, kde se zabývá legislativním rámcem určujícím podobu výuky matematiky na českých základních školách: kurikulárními dokumenty vydávanými MŠMT ČR, přípravou, kvalifikací i dalším vzděláváním pedagogických pracovníků-učitelů matematiky; stručně pak vysvětluje inkluzivní školství v dnešním Česku. Práce krátce popisuje i nejčastější přístupy k vyučování matematiky. Nosnou částí této bakalářské práce je její druhá polovina, ve které nastiňuje pro výuku vhodné informační technologie a zejména prezentuje případovou studii využití tabletů v běžné výuce matematiky integrovanými žáky v inkluzivní třídě.
Geoprostorová revoluce: Location Based Services jako médium pro nové formy občanského aktivismu
Čulíková, Martina ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Práce se zaměřuje na tzv. Location Base Services (tedy služby založené na lokalizaci) a jejich využití v oblasti občanského aktivismu. Cílem práce je definovat občanský aktivismus, jeho staré i nové formy a popsat, ja k funguje technologie LBS. V praktické části je vypracována případová studie, která analyzuje 5 příkladů využití LBS jako media pro nové formy občanského aktivismu (projekt Let's Do It 2008, projekt Uchaguzi, projekt ESRI Australian Flood Map, aplikace Appapa a hnutí Occupy Wall Street). Práce rovněž obsahuje vlastní konceptuální návrh aplikace, která by rovněž využívala LBS pro naplnění aktivistických cílů.
Sociální aspekty hraní na sociálních sítích
Frühaufová, Petra ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Sociální aspekty hraní na sociálních sítích" se zaměřuje na aktuálně velmi diskutované téma současné digitální éry. V úvodní části představuje definice souvisejících termínů, objasňuje vágnost pojmu hra na sociálních sítích a uvádí několik možných dělení těchto her. V neposlední řadě zmiňuje i vývoj daného jevu, jehož existence je patrná teprve ve 21. století. Prostřední část reflektuje nazírání her na sociálních sítích pohledem dosavadních výzkumů ve světě a zobrazuje rozsah hraní pomocí aktuálních statistik. Empirická část diplomové práce zahrnuje představení metodologie, která byla stanovena na základě studia dostupné literatury tak, aby dosáhla stanovených cílů práce. Těmi se rozumí jednak vytvoření charakteristiky hráče na sociálních sítích a zjištění jeho hráčského stylu, zadruhé pak prozkoumání vlivu motivace hráče na jeho herní aktivitu. Výzkum je prováděn na vybraném vzorku české populace pomocí dotazníkového šetření. Výsledky jsou dále konfrontovány s výsledky zahraničních výzkumů pro větší komplexnost získaného obrazu o hrách na sociálních sítích. V závěru je zaznamenána autorčina reflexe výzkumu a jsou naznačeny oblasti vhodné pro další zkoumání. Klíčová slova dotazníkové šetření, hraní na Facebooku, motivace hráčů, sociální hra, sociální sítě, hry na sociálních...
Využívání počítačových simulací ve výuce medicíny
Hübnerová, Iveta ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím metody počítačových simulací ve výuce, se zaměřením na medicinskou oblast. Podává možnosti využití počítačových simulací i v jiných oborech. Uvádí možnosti podpory výuky pomocí počítačových simulací, analýzu efektivních přístupů a možné bariéry při implementaci. Praktický výzkum je založen na kvalitativní analýze aktuální situace využívání simulací na lékařských fakultách v ČR. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ : vliv rozdílných vzdělávacích programů
Fousková, Kristýna ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Diplomová práce na téma "Čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ: vliv rozdílných vzdělávacích programů" je zaměřena na čtenářskou gramotnost, její rozvoj a vliv vzdělávacích programů. První kapitola je věnována teoretické analýze čtenářské gramotnosti. Další kapitola pojednává o prostředcích a možnostech rozvoje čtenářské gramotnosti a také roli rodičů, knihoven a škol v tomto procesu. Třetí kapitola se zabývá tématem alternativního školství a metodami výuky čtení. Čtvrtá kapitola popisuje výzkum vlivu vzdělávacích programů na čtenářskou gramotnost. Závěrečná kapitola je zaměřena na spolupráci knihovny a škol ve městě Kladně, analyzuje nedostatky a předkládá možnosti zlepšení.
Analýza a návrh dílčích změn funkčních mechanismů a uživatelského rozhraní výukové simulace Evropa 2045
Fixl, Matěj ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá systematickou analýzou uživatelského rozhraní počítačové simulace a seriózní hry Evropa 2045. Hlavním cílem autora bylo navrhnout úpravy tohoto rozhraní tak, aby došlo k rozšíření a zpřehlednění ovládání, a tudíž aby bylo usnadněno plné využití možností, které Evropa 2045 nabízí. Při návrhu úprav pojímá autor Evropu 2045 primárně jako informační systém, a vychází z evaluace, kterou poskytli uživatelé tohoto systému v letech 2008 - 2012.
THE IMMERSIVE WORLD OF VIDEO GAMES AND THE GAMING CONCEPTS IN THE FUTURE OF CINEMA
Unkovski, Georgi ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent)
This thesis will deal with the concept of immersion in video games and it will discuss the possible implication Video Games can have on Cinema while investigating immersion as a quantifiable experience through the analysis of ?Heavy Rain? (2010 PS3 title). This thesis will also explore the negative aspects of immersion and present arguments for and against the advancement of spatial and kinaesthetic immersion technologies. In continuation the thesis will explore the development of these two media in an attempt to visualize the future landscape of storytelling.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.