Název:
Sociální aspekty hraní na sociálních sítích
Překlad názvu:
Social aspects of social network gaming
Autoři:
Frühaufová, Petra ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce nazvaná "Sociální aspekty hraní na sociálních sítích" se zaměřuje na aktuálně velmi diskutované téma současné digitální éry. V úvodní části představuje definice souvisejících termínů, objasňuje vágnost pojmu hra na sociálních sítích a uvádí několik možných dělení těchto her. V neposlední řadě zmiňuje i vývoj daného jevu, jehož existence je patrná teprve ve 21. století. Prostřední část reflektuje nazírání her na sociálních sítích pohledem dosavadních výzkumů ve světě a zobrazuje rozsah hraní pomocí aktuálních statistik. Empirická část diplomové práce zahrnuje představení metodologie, která byla stanovena na základě studia dostupné literatury tak, aby dosáhla stanovených cílů práce. Těmi se rozumí jednak vytvoření charakteristiky hráče na sociálních sítích a zjištění jeho hráčského stylu, zadruhé pak prozkoumání vlivu motivace hráče na jeho herní aktivitu. Výzkum je prováděn na vybraném vzorku české populace pomocí dotazníkového šetření. Výsledky jsou dále konfrontovány s výsledky zahraničních výzkumů pro větší komplexnost získaného obrazu o hrách na sociálních sítích. V závěru je zaznamenána autorčina reflexe výzkumu a jsou naznačeny oblasti vhodné pro další zkoumání. Klíčová slova dotazníkové šetření, hraní na Facebooku, motivace hráčů, sociální hra, sociální sítě, hry na sociálních...The thesis entitled "Social aspects of gaming on social networks" focuses on the currently much discussed topic of contemporary digital era. The introductory section presents definitions of related terms, explains the vagueness of the concept of the game on the social networks and presents several possible partitions of these games. Finally, it mentions the development of the phenomenon, whose existence is evident only in the 21st century. The middle part reflects the perception of games on social networks in the perspective of current research in the world and displays a range of gaming using the current statistics. The empirical part of the thesis includes the performance of methodology, which was laid down, by studying the available literature, to achieve the set objectives of this work. These goals are firstly, to establish player's features and find his gaming (on social network) style and, secondly, to investigate the influence of motivation on the player's gaming activity. Research is conducted on a sample of Czech population using questionnaires. The results are compared with the results of the international research for the greater complexity of the obtained image of the games on social networks. In the conclusion there are summary of the author's research and then the obvious...
Klíčová slova:
dotazníkové šetření; hraní na Facebooku; hry na sociálních sítích; motivace hráčů; sociální hra; sociální sítě; Facebook gaming; investigative examination by questionnare; network games; social game players' motivation; social games; social networks