Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 608 záznamů.  začátekpředchozí308 - 317dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Current trends in teaching listening
Vognarová, Jana ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Quinn Novotná, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá současnými trendy ve výce poslechu tak jak jsou prezentovány v řadě článků publikovaných v různých žurnálech a především v knize Johna Fielda: Listening in the Language Classroom, který prosazuje přístup orientovaný na proces. Cílem práce je zjistit zda se tato nová metodologická doporučení dostávají do běžné praxe v učebnách pomocí analýzy několika často používaných jazykových učebnic. Přístup k výuce poslechu se vyvíjel jako součást metod používaných pro výuku cizích jazyků po mnoho let a postupoval od jazykové schopnosti naprosto přehlížené přes schopnost spíše opomíjenou až do dnešní pozice, kdy způsobuje vážné problémy řadě studentů, kteří si stěžují na to, že mluvčí na nahrávkách mluví příliš rychle nebo že nerozumí každému jednotlivému slovu. Často se také stává, že se studentům podaří zvládnout poslech v rámci jazykových učeben, naučí se poradit si s typickými poslechovými cvičeními a rozumět svým učitelům a spolužákům, ale když jsou pak konfrontováni s poslechem v běžném životě mimo učebnu, často mají pocit, že narazili do zdi, kterou nejsou schopni překonat. Praktická část práce je založena na analýze poslechových cvičení v prvních a nejnovějších edicích několika běžně používaných učebnic a představuje detailní typologii těchto cvičení, která vychází z...
Problematika staveb na cizích pozemcích
Novotná, Veronika ; Drobník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Franková, Martina (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice staveb na cizích pozemcích. V prvé řadě se práce zaměřuje na definici základních pojmů, tj. stavby a stavebního pozemku. V dalším textu je pojednáno o oprávnění stavět. Pozornost je soustředěna na tři typy užívacích titulů - nájem, věcná břemena a okrajově i výpůjčku, o nichž však není podáván výklad úplný, ale pouze se zaměřením na problémy ve vztahu k tématu práce. Na předchozí problematiku navazují dva instituty, jimiž se zabývá třetí a čtvrtá kapitola - oprávněná a neoprávněná stavba. Oprávněná stavba je aktuální problém, a proto je velmi markantní absence výslovné právní úpravy, která musí být nahrazena obecnou právní úpravou bezdůvodného obohacení. Kapitola věnovaná neoprávněné stavbě je rozdělena do částí podle charakteru jednotlivých "typů", tj. zda je stavba věcí movitou či nemovitou a zda oprávnění stavět chybělo od samého počátku nebo odpadl poté, co stavby byla zřízena. V neposlední řadě se práce věnuje veřejnoprávním otázkám, jednak úloze veřejného práva v oblasti vytvoření předpokladů pro vznik stavby - v kapitole věnující se stavebnímu pozemku, a jednak otázkám povolení stavět jako veřejnoprávnímu aktu, na jehož základě je možné započít s realizací stavby, a také následkům jeho absence.
Vývoj metodiky pro stanovení endokrinních disruptorů v environmentálních vzorcích.
Novotná, Veronika ; Bosáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Čabala, Radomír (oponent)
V současné době je známa celá řada látek přirozeného i antropogenního původu označovaných jako endokrinní disruptory, které mohou ovlivňovat endokrinní systém živočichů i lidí. Pro znalost chování endokrinních disruptorů v životním prostředí a odhad jejich rizika je důležitá jejich komplexní analýza v environmentálních vzorcích. V této práci byla vyvinuta komplexní metoda pro stanovení bisfenolu A, 17-ethinylestradiolu, irgasanu a 4-nonylfenolu v aktivovaném kalu a půdě zahrnující ASE extrakci, přečištění extraktů kalu pomocí silikagelu a GPC a následnou kvantifikaci vzorků GC/MS a HPLC/UV. Jako finální extrakční podmínky ASE byly určeny: extrakční směs DCM:aceton (3:1 v/v), teplota 60 řC, tlak 1700 psi, 3 extrakční cykly. Výtěžnost samotné ASE při extrakci půdy byla stanovena v rozsahu 93,0-116,3 % s RSD 2,7-5,7 % analýzou HPLC/UV a 93,3-106,0 % s RSD 9,3-15,6 % analýzou GC/MS. Výtěžnost celé metody včetně čistících kroků byla stanovena v rozsahu 78,2-111,2 % s RSD 4,1-10,6 % při kvantifikaci HPLC/UV a 74,6-88,9 % s RSD 3,7-18,2 % při kvantifikaci GC/MS. Aplikace metody na uměle kontaminované vzorky aktivovaného kalu a půdy analyzované po pěti měsících skladování poskytla výtěžnost všech analytů v rozsahu 48,7-69,5 % s RSD 2,2-15,7 % při analýze půdy GC/MS a 56,2-66,5 % s RSD 9,4-15,2 % při...
Learner goals and attitudes to mistakes from an ELT and ELF perspective
Dunková, Jiřina ; Quinn Novotná, Veronika (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tento výzkum se zabývá otázkou, jak studenti v českých jazykových školách v současnosti přistupují k výuce anglického jazyka. Konkrétně se práce zaměřila na odkrytí vztahu studentů k chybám, jazykovým cílům a kreativitě. Studie se snaží podívat na problematiku výuky anglického jazyka z více i méně normativního pohledu a představuje paradigma English as a Lingua Franca (ELF). Ve spojitosti s hlavním záměrem výzkumu je kladen důraz na pozorování tendencí, které by mohly naznačovat vhodnost začlenění poznatků o ELF do edukační praxe (ELT). Metodologicky bylo pro získání původních dat použito dotazníkové šetření a observace cílové skupiny. Klíčové koncepty, na které se práce zaměřuje, jsou: chyba, jazykové cíle a potřeby studentů, jazyková správnost a kreativita (též languaging). Klíčová slova: ELT, ELF, jazykové cíle, gramatická správnost, jazyková kreativita, languaging.
Otázka bilingvismu a jeho projevy v různých jazykově-kulturních společenstvích
Novotná, Veronika ; Lendělová, Věra (vedoucí práce) ; Gladkova, Hana (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá především bilingvismem u dospělých osob, pocházejících z východní Evropy, konktrétněji z Ukrajiny a Běloruska. Hlavním přínosem této práce je analýza a vyhodnocení dotazníků, které vyplnili vysokoškolsky vzdělaní respondenti. Díky zajímavým odpovědím čtenář lépe pochopí jazykovou situaci, která se odehrává ve východoslovanském prostoru. Dále zkoumám otázku, týkající se konkrétního počtu bilingvních lidí, kteří ovládají dva jazyky na úrovni mateřského jazyka. V teoretické části se zabývám procesem učení a osvojování si jazyka především u dospělých jedinců. Věnuji pozornost otázce bilingvismu, který se stal v posledních desetiletích obrovským fenoménem a je velmi podrobně zkoumán jak odborníky ze Západu, tak i z Východu. Další důležitou roli zde hrají i typy bilingvismu, s nimiž také souvisí typy různých bilingvních společností a typy bilingvních rodin. V neposlední řadě nastíním výhody bilingvní výchovy. Ve své praktické části se zabývám dospělými bilingvisty z jihozápadní Ukrajiny a Běloruska. Jedná se o sto dvacet respondentů z Černovické univerzity a o šest studentů z Minsku. Tento vzorek lidí odpověděl na třicet šest otázek, jejichž vyhodnocení tvoří základ praktické části práce. Tato práce je určena lidem, kteří se nejen zajímají o téma bilingvismu jako...
Existential quantifier "some" in determinative and pronominal functions, and its translation equivalents in Czech
Řenčová, Andrea ; Šaldová, Pavlína (vedoucí práce) ; Quinn Novotná, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá existenciálním kvantifikátorem some a kompozity someone, somebody a something. Anglické zájmeno some má dvě základní funkce: pronominální a determinační. V češtině gramatická kategorie určenosti u substantiv neexistuje. Z toho důvodu jsou zkoumané překladové koreláty velice různorodé, v mnoha případech nejsou explicitně vyjádřeny vůbec. Práce rovněž analyzuje odlišnou výslovnost zájmena some v pronominální či determinační funkci a jeho zastoupení v asertivním či neasertivním kontextu. Použítí kompozit someone anebo somebody souvisí do značné míry se stylistickou stránkou věci. Pronominální kompozita jsou rovněž porovnávána s českými překladovými ekvivalenty. Za pomoci počítačového softwaru ParaConc bylo shromážděno celkem 105 příkladů existenciálního kvantifikátoru some, 30 případů pronominálního kompozita something, 30 případů someone a 9 případů kompozita somebody. V práci je rovnoměrně rozloženo zastoupení britské a americké angličtiny, neboť hlavní zdroje jsou knihy Rok vdovou od amerického autora Johna Irvinga a Svatý zloděj od britské spisovatelky Ellis Petersové.
Mistakes: curse or blessing? The ELF perspective
Dunková, Jiřina ; Quinn Novotná, Veronika (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Tento výzkum se zabývá otázkou, jak studenti v českých jazykových školách v současnosti přistupují k výuce anglického jazyka a jaké jsou jejich preference. Studie se na výuku anglického jazyka dívá ze dvou hledisek, z pohledu paradigmatu English as a Foreign Language (EFL) a paradigmatu English as a Lingua Franca (ELF). Klíčové koncepty, na které se práce zaměřuje, jsou: chyba, nebo také modifikace, jazykové cíle a potřeby studentů, jazykové modely, jazyková správnost a kreativita (též languaging). Klíčová slova: EFL, ELF, jazykové cíle, jazykové modely, gramatická správnost, jazyková kreativita, languaging.
Mitochondriální dysfunkce a neurodegenerativní onemocnění
Novotná, Veronika ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Kovařík, Miroslav (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biologických a lékařských věd Autor: Bc. Veronika Novotná Školitel: doc. MUDr. Josef Herink, DrSc. Název: Mitochondriální dysfunkce a neurodegenerativní onemocnění Diplomová práce se zabývá mitochondriálními dysfunkcemi a neurodegenerativními nemocemi a je rozdělena na dvě hlavní části. První část se zabývá klasifikací neurogenerativních onemocnění a obecnou charakteristikou mitochondrií. Dále jsou popsány procesy oxidačního stresu, excitotoxicity, apoptózy a stručně popsán nervový systém. Druhá část se zabývá popisem mitochondriálních dysfunkcí u vybraných neurodegenerativnch onemocnění. Současné studie poukazují na souvislost mezi mitochondriálními dysfunkcemi a vznikem neurodegenerativních onemocnění. Klíčová slova: excitotoxicita, mitochondriální dysfunkce, neurodegenerativní onemocnění, zánik neuronu, oxidativní poškození

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 608 záznamů.   začátekpředchozí308 - 317dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.