Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klasické cukrářské výrobky v moderním trendu v teoretické a praktické výuce
Kozlová, Jana ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Chvál, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Klasické cukrářské výrobky v moderním trendu v teoretické a praktické výuce" zaměřuje se na základní rozdělení na výrobky Makronky a dezerty Pavlova a jejich popis. V hlavní části je uveden popis nových surovin, technologických postupů a výroba Makronek, dezertů Pavlova a jejich zdobení. Práce obsahuje vývoj a historii cukrářské výroby, rozdíl mezi klasickou a moderní cukrařinou. Ve své práci uvádím použití nových bezlepkových a bezlaktózových surovin a polotovarů, které se využívají v cukrářské výrobě. V praktické části je popsáno využití nových surovin v odborném výcviku a cvičné kuchyni. Je zde vyhodnocena anketa od žáků ze dvou škol a představena vlastní cukrářská tvorba. KLÍČOVÁ SLOVA Obor cukrář, cukrářská výroba, historie cukrářské výroby, hygiena a sanitace, odborná příprava v cukrářství, nové trendy, technika plnění výrobků, technika zdobení, teoretická a praktická výuka nových materiálů, technologických postupů.
Sebehodnocení žáků na 2.stupni ZŠ
Reine, Petra ; Novotná, Kateřina (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice sebehodnocení žáků na druhém stupni základní školy. Jejím cílem bylo popsat možnosti rozvoje sebehodnocení v kontextu školního hodnocení a konkrétně v rámci hodin výchovy ke zdraví v 6. ročnících. To znamenalo navrhnout a uplatnit způsoby rozvoje sebehodnocení na 2. stupni základní školy a následně celý proces popsat a reflektovat. Teoretická část se zaměřuje na hodnocení žáků ve škole, včetně analýzy aktuálních kurikulárních dokumentů a legislativy. Dále jsou zde popsány prvky, které žákovo učení podporují. Poslední díl teoretické části je věnován sebehodnocení. Kromě vymezení pojmu je zde popsáno, jak sebehodnocení působí na žáka a nechybí ani prezentace různých technik sebehodnocení. Akční výzkum se stal podkladem pro zpracování praktické části. Popisuje cestu k sebehodnocení včetně překonávání drobných překážek, které během výzkumu nastaly. Výzkum byl realizován v 6. třídách základní školy v hodinách výchovy ke zdraví. Přípravná fáze se věnovala studiu a analýze školních dokumentů. Následoval úvodní sběr dat, jednalo se o pozorování žáků a dále o rozhovory, které měly za cíl zjistit, jaké jsou jejich zkušenosti se školním hodnocením a sebehodnocením. V další fázi došlo k prvnímu pokusu o zavedení sebehodnocení do výuky, ten však byl přerušen hned ze...
Porovnání postojů učitelů ke kvalitativnímu a kvantitativnímu hodnocení před pandemií COVID-19 a po ní
Výborná, Andrea ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je zanalyzovat na vzorku 46 českých prvostupňových pedagogů, zda po distanční výuce z důvodů pandemie Covid-19 došlo ke změně jejich pohledu na slovní hodnocení. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V úvodní části první, teoretické části jsou obsaženy informace z odborných publikací ohledně pojmu hodnocení obecně, jeho funkcí, typů a forem. V další části se teoretická část zabývá kvantitativním a kvalitativním hodnocením s důrazem na jejich vliv na žákovu motivaci. V druhé, praktické části jsem srovnávala výsledky dvou, mnou realizovaných, výzkumů formou kvantitativního výzkumu - dotazníku. Jeden byl realizován v roce 2020 a druhý, obohacen o 2 aktualizační otázky, byl realizován v roce 2023 na stejném vzorku respondentů. Závěr práce obsahuje odpověď na otázku položenou v úvodu mé diplomové práce. Z dat sesbíraných od mých 46 respondentů vyplývá, že se nijak významně pohled pedagogů na slovní hodnocení po distanční výuce během pandemie Covid-19 nezměnil, byť došlo k lehce pozitivnějšímu vnímání slovního hodnocení.
Chataismus
Novotná, Kateřina ; Hrabec, Tobiáš (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Projekt Chataismus řeší problémy dnešního moderního chatařství a snaží se znovuobjevit jeho krásy. Modulový systém chatek má přinést možnosti vytvoření vlastní chaty dle zájmů a potřeb, a zároveň pracuje s minimálním prostorem, aby se předešlo rozměrům rodinných domů, které patří do městské struktury. Velikost objektů je limitována, aby obyvatele přiměl trávit čas hlavně v přirodě a chatové zázemí sloužilo pro pokrytí základních potřeb spánku a potravy. S minimem pracuji i ve veřejném prostoru, předcházím tím zábírání území okolo chatek z důvodu omezení souseda. I přesto, že se chatařství může jevit jako zabírání lesní krajiny, je nedílnou součástí naší české kultury a tradice. Je dobré na to z hlediska architektury a urbanismu nezapomínat.
Komparace české a německé právní úpravy dovolání v kontextu připravované reformy civilního procesu v České republice
Novotná, Kateřina ; Frintová, Dita (vedoucí práce) ; Zahradníková, Radka (oponent)
a klíčová slova v českém jazyce Komparace české a německé právní úpravy dovolání v kontextu připravované reformy civilního procesu v České republice araci regulace civilně české právní úpravy s právní úpravou ve Spolkové republice Německo. První část práce se zabývá vybraným tématem na obecné úrovni. V úvodní pasáži tak nejprve úpravách, shrnutí rekodifikačních snah posledních let, včetně stručného popisu historického vývoje a opravných systémů. Další pasáž navazuje úpravou přípustnosti, obsahuje již konkrétní regulaci dovolání nejprve České republice, a následně ve Spolkové republice Německo. Celá práce je koncipována tak, že je vždy nejprve popsána úprava česká následně německá za současného komparování obou úprav a následné syntézy výsledků a nejdůležitějších rozdílů Přípustnost dovolání je nejprve rozdělena na objektivní a subjektivní, přičemž jsou dále popsány další náležitosti, které jak české dovolání, tak německá revize, musí splňovat. místě je rovněž záhodno zmínit oddělenou kapitolu, která je věnována postupu při posuzování příslušnosti německými odvolacími soudy, které o přípustnosti povinně rozhodují v rozsudku ve věci samé. Vedle subjektivní přípustnosti je dále pojednáváno o účinku dovolání. Z dalších náležitostí je pak pozornost věnována zejména institutu advokátního přímu, který...
Jak motivovat děti ke čtenářství: akční výzkum v mateřské škole
Papayová, Vanda ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu, jak motivovat děti předškolního věku ke čtenářství a zároveň zlepšení jejich čtenářské pregramotnosti. Cílem mé práce bylo, aby si děti předškolního věku vytvořily kladný vztah ke čtenářství a také abych je namotivovala k zájmu o knihy za pomoci realizovaných aktivit. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V části teoretické se zabývám vysvětlováním pojmů jako je čtenářství, čtenářská pregramotnost a gramotnost, dále uvádím faktory, které ovlivňující dětského čtenáře, také se zabývám rolemi četby a rozvojem čtenářství. Druhá kapitola pojednává o rozvoji čtenářství a o motivaci. Poslední kapitola v teoretické části je o současné literatuře. V empirické části popisuji realizovaný akční výzkum ve vybrané mateřské škole. Během akčního výzkumu jsem si stanovila problém a následně jsem si určila návrh na podporu motivace dětí ke čtenářství. V rámci výzkumného šetření jsem za pomoci své vedoucí práce sestavila dotazník (pretest a posttest), který jsem následně zpracovala a vyhodnotila. Při shrnutí a vyhodnocení získaných dat jsem došla k závěru, že aktivity, které jsem s dětmi realizovala, byly úspěšné. KLÍČOVÁ SLOVA čtenářství, předškolní dítě, motivace ke čtenářství, mateřská škola
Krizová pomoc u Policie ČR
NOVOTNÁ, Kateřina
Bakalářská práce čtenáře seznamuje s pojmem krize a pomocí v krizi, jakožto krizovou intervencí či první psychickou pomocí, kdy však klíčovou část práce představují krizové pomoci u PČR s důrazem na jejich hodnocení z hlediska standardů psychosociální pomoci a spolupráce. Cílem práce je s oporou odborné literatury poukázat na diferencovanost v oblasti péče o příslušníky Policie České republiky, kdy značnou úlohu, co se komparace týče, má odborná psychologická péče a standardy psychosociální pomoci.
Vlivy působící na kvalitu spermatu hřebců
NOVOTNÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce pojednává o problematice vlivů působících na kvalitu spermatu u hřebců. Práce je literární rešerší k dané problematice, která byla zpracována z české a zahraniční literatury. Ze získaných informací byl vytvořen závěr.
Porovnání chemické spotřeby kyslíku a celkového organického uhlíku pro stanovení organických látek ve vodě
Tobolková, Eva ; Načeradská, Jana (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Chemická spotřeba kyslíku (CHSK) a celkový organický uhlík (TOC) jsou stanovení, která se používají k sumárnímu zhodnocení organického znečištění vod. Tato stanovení však neposkytují stejné informace o obsahu organických látek ve vodách. CHSK je oxidační metoda a různé látky na toto stanovení reagují odlišně. TOC je jako ukazatel organického znečištění přesnější. Pro vody s různým složením se proto jejich poměr bude lišit. Tato práce se zaměřuje na zhodnocení výhod a nevýhod stanovení CHSK a TOC a porovnání jejich poměrů u vod s různým složením. Cílem práce také bylo určit, zda je u různých typů vod vhodné zavedení koeficientů pro přepočet CHSK a TOC. Na základě literární rešerše bylo zjištěno, že stanovení TOC poskytuje přesnější informace o obsahu organického znečištění ve všech typech vod. Stanovení CHSK dichromanovou metodou má význam u odpadních vod, a to zejména kvůli odhadu podílu rozložitelného znečištění. Poměr CHSK/TOC pro komunální vody je díky jejich podobnému složení poměrně stabilní a stanovení přepočítávacího koeficientu je zřejmě možné. U průmyslových odpadních vod toto neplatí, jelikož se hodnoty poměru liší v rámci jednoho, ale i v rámci různých odvětví. Pro přírodní vody prakticky neexistují studie, které by zároveň poskytovaly hodnoty poměru CHSK/TOC a informace o složení těchto...
Implications of the Double Reduction Policy in China for the providers of shadow education
Yu, Zhu ; Šťastný, Vít (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Cílem práce je prozkoumat, jaké důsledky má politika dvojí redukce (2021) v Číně pro poskytovatele stínového vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí, části teoretické a části empirické. Teoretická část pojednává o definici stínového vzdělávání prostřednictvím definic a charakteristik. A pak poskytuje aktuální přehled výzkumu stínového vzdělávání v Číně, který postrádá výzkum související s politikou a perspektivní výzkum v sektoru stínového vzdělávání. V empirické části byla použita metoda sekundární analýzy dat a rozhovory. Zaprvé, práce ukázala rysy čínského stínového vzdělávání, populární byl typ malotřídní třídy a stínové vzdělávání na venkově a ve městě má rozdíly. Za druhé, byly diskutovány hnací síly stínového vzdělávání, soutěž nutí rodiče nakupovat stínové vzdělávání. Za třetí, čínské stínové vzdělávací politiky byly přezkoumány, existovaly čtyři fáze, podpůrná politika; regulační politika; politika Laisses-Faire; prohibiční politika. A pak prozkoumal politiku dvojitého snížení, jak je regulována, implementována. V této kapitole bylo zjištěno, že politika má určité nedostatky a nebyla plně implementována KLÍČOVÁ SLOVA Zásady dvojitého snížení; Implikace vzdělávací politiky; Vývoj stínového vzdělávání v Číně; Stínová výchova;

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.