Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti a využití multimediálních komunikačních prostředků ve firemní praxi
Veselý, Petr ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce si klade několik cílů, popsat možnosti využití, uvést příklady softwarových i hardwarových řešení a upozornit na trendy a novinky v oblasti multimediálních komunikačních prostředků. Čtenář bude uveden do problematiky multimediální komunikace a multimédií, včetně popisu jednotlivých komponent multimédií. V následující kapitole potom najdeme popis prostředků multimediální komunikace, kde stručně popíši možnosti uvedených produktů a jejich vybavenost a větší část kapitoly zaměřím na virtuální realitu. Další část práce je věnována využiti multimediálních komunikačních prostředků ve firmě, zejména tomu jakým způsobem by měli být využívány efektivně. Závěrečná část se věnuje moderním technologiím a trendům v oblasti ovládání, zobrazování a miniaturizace. Práce je psána stylem, který od čtenáře nevyžaduje pokročilou předchozí znalost zde popisovaných technologií, kromě obecného přehledu v oblasti informačních technologií.
Projekt firemního designu a jeho příklad ve firmě Filamos s.r.o.
Hartl, Jan ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Kubíček, Jovan (oponent)
V diplomové práci je zpracováno téma týkající se firemního designu. Cílem je vysvětlit aspekty, které s danou problematikou souvisí a to zejména z pohledu projektu firemního designu. Na příkladu realizace takového projektu ve firmě Filamos s.r.o. je ukázán jeho postup. V první části práce je vysvětlen samotný pojem firemní design. Je zde popsáno, jak daný pojem chápat v kontextu firemní identity potažmo firemní image. Dále je zde vysvětleno napojení na informační strategii, protože design je nezanedbatelnou součástí formy předávání informací. V druhé části práce je zpracována příprava a realizace projektu firemního designu ve firmě Filamos s.r.o. Je zde popsán průběh jednotlivých fází projektu. Praktická část se nezabývá dopodrobna grafikou jako takovou, ale metodikou projektu firemního designu. K práci je přiložen "Grafický manuál" pro firmu Filamos s.r.o. jako výstup projektu.
Využití IT při analýze působení outdoorové reklamy
Jeníčková, Tereza ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá využitím informačních technologií při analýze působení reklamních sdělení, se zaměřením na venkovní reklamu. V teoretické části je čtenáři nastíněn vznik a vývoj reklamy, jak působí na člověka, zda je schopna změnit jeho spotřební chování, jaké je její postavení v současném světě a jak se při její analýze dají využít nové moderní technologie ve spolupráci s psychologií. Druhá část práce je zaměřena na praktický výzkum působení outdoorové reklamy na člověka. Čtenář se detailně seznámí s využitím technologie Oční kamery v praxi, jak probíhala příprava na výzkum, jaké problémy byly řešeny v jeho průběhu, až po analyzování získaných dat, která jsou slovně i graficky interpretována.
Problémy a možnosti uživatelského rozhraní
Boučková, Jana ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Diplomová práce se věnuje oblasti Human-Computer Interaction (HCI), která pokrývá uživatelskou přívětivost, použitelnost a další aspekty plynoucí z interakce člověka a počítače. Podle autorčiny hypotézy se této oblasti nevěnuje na vysokoškolských informatických oborech dostatečný prostor, přestože praktické zvládnutí teoretických znalostí HCI je nutnou podmínkou pro tvorbu kvalitního softwaru. V úvodu diplomové práce jsou popsány důvody pro výběr tohoto tématu, postup zpracování a cíle práce. Obsahem hlavní části práce je zjištění stavu výuky témat HCI na českých vysokých školách a návrh kurzu HCI pro vysoké školy. Závěrem je zhodnoceno dosažení cílů diplomové práce a postupů zpracování.
Amatérská tvorba audiovizuálních děl a autorské právo
Vitinger, Aleš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Cílem této práce je provést analýzu oblasti autorských práv související s amatérskou filmovou tvorbou. Počet amatérských autorů se, zejména díky rozvoji internetu a digitálních médií, rapidně zvyšuje. Právo ovšem na tuto změnu nestíhá reagovat. Současného autorské právo je silně rozvinuté, má vyvinutý institut kolektivní správy práv, která tuto moc ještě zvyšuje. Pro amatérské účely je ovšem toto uspořádání zcela nevhodné. Amatérský tvůrce se ve složitých zákonech nemá šanci zorientovat a v kolektivní správě je zcela upozaděn profesionálními uživateli, pro které je tento institut primárně určen. Výsledkem je masivní celosvětové porušování autorského práva. Jednou z odpovědí na tento stav je iniciativa Creative Commons, která na základě autorských zákonů navrhla znění několika druhů licencí, které může autor zveřejnit se svým dílem, čímž ho de facto nabídnout ostatním k užití. Licence Creative Commons autorovi umožňují zvolit si jaká práva k dílu omezí, např. vytváření odvozených děl, nebo komerční použití. Z této práce vyplývá, že využití děl pod licencemi Creative Commons je pro amatérského filmového tvůrce velmi vhodné. Přináší jednoduchost a nulové náklady, oproti složitému a nákladnému licencování autorských děl, která pod Creative Commons nejsou. Při použití děl standardně licencovaných autor musí pečlivě ohlídat, zdali všechna práva spojená s použitými díly jsou vyrovnána. V praxi půjde ve filmové tvorbě zejména o použití hudebních děl. U těch je zapotřebí vyrovnat práva autorů (skladetele hudy a textu), výkonných umělců a výrobců zvukových záznamů. V České republice tato práva spravují organizace OSA a Intergram.
Projekt financování technického zázemí odborné laboratoře na Vysoké škole ekonomické
Seko, Martin ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Sušánková, Martina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat možnosti a následně vytvořit projekt financování HW a SW vybavení odborné laboratoře pro výuku multimédií na Vysoké škole ekonomické. Výstup bude koncipován tak, aby přehledně zmapoval relevantní zdroje financování v České republice a mohl posloužit jako návod pro ty, kteří budou při své práci s touto problematikou konfrontováni. Pořízení technického vybavení laboratoří a odborných pracovišť obecně je často záležitostí finančně velmi náročnou. Nejjednodušší je využít vlastních zdrojů univerzit, finanční situace subjektů na akademické úrovni je však složitá. Subjekty nerozhodují o výši vlastních rozpočtů a vedlejší zisková činnost je značně komplikovaná. O finanční podporu své činnosti tedy musí zpravidla žádat. Nabízí se řada možností - od vědeckých grantů příslušných organizací, přes zdroje ministerstva školství až po účelové dotace EU. Přidělování peněžních prostředků podléhá striktním pravidlům a závisí zejména na činnosti subjektu, na kterou budou finance vynaloženy.
Srovnání uživatelských rozhraní webových a desktopových aplikací a otázka jejich konvergence
Toušek, Pavel ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce srovnává uživatelská rozhraní webových a desktopových aplikací, hledá příčiny jejich odlišnosti z teoretického pohledu a ověřuje jejich platnost v praxi. Praktická část zahrnuje vlastní výzkum metodou heuristické analýzy pro porovnání použitelnosti rozhraní vybraných dvojic aplikací. Poslední část na základě dosavadního vývoje vztahu těchto dvou rozhraní stanovuje odhad, jak daleko povede jejich sbližování.
Inovační aspekty elektronickeho výběru mýtného v ČR
Šindelářová, Jana ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tématem diplomové práce je inovace informačního systému jako rozhodovací problém. Hlavním cílem diplomové práce je konstrukce a následná aplikace metody výběru optimální varianty inovace informačního systému organizace, vycházející z pojetí inovace v metodice Multidimensional Management and Development of Information System (MMDIS). Navržená "metoda inovačních modulů na bázi MMDIS" (MIM) podporuje zejména rozhodování o inovaci IS na strategické úrovni řízení. Struktura pohledu na inovovaný informační systém je odvozena z MMDIS, inovačními aspekty jsou principy MMDIS ("modul principů" - např. integrace, flexibilita, standardizace nebo měřitelnost) a dimenze informačního systému definované v MMDIS ("modul dimenzí" - např. softwarová, hardwarová, procesní a funkční či ekonomická dimenze). Podstatou metody je systematický přístup k hodnocení variant inovace IS, který zohlední všechny inovační aspekty (principy a dimenze MMDIS) významné z hlediska podpory dosahování cílů organizace. Použití metody je ilustrováno na příkladu rozvoje elektronického výběru mýtného v České republice. Jsou popsány základní varianty inovace tohoto IS - mikrovlnná, satelitní a hybridní. Případové studie z vybraných zemí (Česká republika, Rakousko a Německo) jsou použity jako podklad pro vytvoření variant inovace. Zkušenosti z těchto zemí slouží také jako zdroj pro hodnocení jednotlivých variant inovace. Principy a dimenze tvoří popisný a hodnotící rámec pro dopravní telematiku, elektronický výběr mýtného a jednotlivé varianty inovace elektronického mýtného systému. Varianty jsou porovnány v rámci principů a dimenzí a je doporučena optimální varianta inovace. Hodnocení jednotlivých variant inovace vychází z publikovaných odborných studií, analýz a návrhů týkajících se jednotlivých technologických variant výběru mýtného. V diplomové práci byla použita metodika MMDIS jako podklad pro konstrukci metody hodnocení variant inovace, přičemž hlavní přínos navržené metody spočívá v uceleném a strukturovaném pohledu na inovační potenciál daného informačního systému, což bylo doloženo na příkladu inovace elektronického mýtného systému provozovaného v České republice.
Vizualizace jako jeden z faktorů prodávající produkty a služby
Baumrt, Tomáš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá tématem využití vizualizace při prezentování produktů. Jejím cílem je zjistit, zda vizuální prezentace (grafické provedení) obalu produktu má vliv na spotřebitelské chování zákazníka při procesu rozhodování o nákupu daného produktu. Pokud by se tento vliv prokázal, stanoví si práce sekundární cíl, kterým je zjištění vlivu vybraných faktorů vizuální prezentace na spotřebitelovo chování (rozhodování). Práce je rozdělena do 6 kapitol, kde první uvádí čtenáře do tématu, seznamuje ho s cíli práce a jejím členěním. Druhá kapitola je teoretickým seznámením s komunikací obecně a komunikací vizuální. V kapitole třetí jsou zpracována témata týkající se reklamy a produktu tak, aby korespondovali s celkovým pojetím práce. Touto kapitolou končí část teoretická, která čerpá částečně z literatury a částečně z poznatků autora. Praktická část tvoří hlavní celek práce. Ve čtvrté kapitole jsou stanoveny postupy pro šetření dané problematiky, je vypracován dotazník a grafické návrhy obalů různých produktů. Kapitola končí přehledem výsledků zjištěných během dotazníkového šetření. Výsledky jsou jednotlivě interpretovány v předposlední kapitole a to včetně pokusu o vyvození obecně platných závěrů. Celou práci shrnuje poslední kapitola, která rekapituluje všechny zjištěné poznatky. Přínosem této práce není pouze poukázání na vliv vzhledu obalu produktu na jeho prodejnost tak, aby si firmy, resp. jejich marketingová oddělení tento fakt uvědomovali a při sestavování marketingového plánu a plánu reklamy věnovali více pozornosti kromě jiného i vzhledu obalů produktů. Přínos spočívá také ve zpracování tématu, kterým se téměř žádná teoreticky ani prakticky zaměřená literatura nezabývá, ač bylo prokázáno, že by tomu mělo být naopak. Práce se pokouší o vyvození obecně platných závěrů, které sice není možné brát za stoprocentně platné, avšak ukazuje směr, kterým by se mohli dát další, složitější a rozsáhlejší průzkumy, které by přinesly výsledky, jež by mohli využít nejen firmy, ale také spotřebitelé.
Analýza výuky informatických předmětů na Fakultě informatiky a statistiky VŠE Praha s důrazem na systém, náplň, provázanost předmětů a návrh zlepšení současného stavu
Benešová, Petra ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Práce klade důraz na analýzu vztahů mezi jednotlivými vyučovanými informatickými předměty. V první části práce jsou definovány základní termíny, jako jsou informace, informatika, informatik, počítačová a informační gramotnost. Druhá praktická část obsahuje již samotnou analýzu informatických předmětů a výsledky dotazníkového šetření. Přínosem práce je nejen ucelený pohled na informatické předměty, ale také praktická část, ve které jsou popsány a vysvětleny nejčastější problémy a nepřesnosti výuky těchto předmětů. Práce obsahuje řešení těchto problémů a návrhy zlepšení současného stavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.