Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pastorace dospělých ve farnostech na Praze 2
Knirsch, Vojtěch ; Martinek, Michael (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pastorací dospělých v římskokatolických farnostech v Praze 2. V textu jsou specifikovány potřeby lidí ve středním věku a vymezeny činnosti a oblasti, které by mohly být naplněny pastorační prací. Dále tato práce hledá kritéria, která vymezuje římskokatolická církev v přímé spojitosti s pastorační činností dospělých, a to jak jejich subjekty, tak i objekty. Na základě zjištěných požadavků církve a potřeb dospělých je následně kriticky hodnocena pastorace v sedmi farnostech vybraného území. Práce pak předkládá návrhy jak lépe reagovat na potřeby dospělých žijících ve farnostech v Praze 2.
Budoucnost vyloučené lokality Janov
Kolářová, Šárka ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářskou práci jsem nazvala "Budoucnost vyloučené lokality Janov". Cílem mé práce je popsat problematiku týkající se vyloučené lokality Janov. Důležitá je prevence kriminality se zaměřením na děti a mládež. Ve své práci jsem použila metodu pozorování a rozhovorů. Sledovala jsem chování dětí v rámci výchovné činnosti v nízkoprahovém zařízení. Obě metody mi umožnily vhled do problematiky vyloučené lokality a možnosti srovnání s tím, co se píše v odborných knihách. Mou práci tvoří deset kapitol včetně úvodu. V teoretické části se věnuji vysvětlení pojmů sociální vyloučení a sociální exkluze. Popisuji romskou historii i současný život romských rodin v české kultuře. Vysvětluji pojem prevence a popisuji činnost Nízkoprahového centra Jaklík. Praktická část je reflexí činnosti v oblasti prevence kriminality v lokalitě Janov. Hodnocení vychází z rozhovorů. V desáté kapitole, nazvané Budoucnost vyloučené lokality Janov, se zaměřuji na možnosti, které se nabízejí na základě shrnutí získaných informací. Ve své práci jsem pracovala s odbornou literaturou zabývající se prací s romskou mládeží, komunitou a existencí Romů v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pracovní podmínky Ukrajinců v ČR a situace na Ukrajině
Šiftová, Anna ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou mezinárodní migrace, pracovními podmínkami Ukrajinců v ČR a situací na Ukrajině. Rozebrala jsem ekonomické, kulturní, populační i sociální důsledky, které tento společenský jev přináší. Zmiňuji hlavní tendence migračních pohybů z pohledu geografického, globalizace a transformace států. Dále též historii Ukrajiny a jejich neustálé problémy s migrací. S tím souvisejí ekonomické podmínky. V dnešní době jde nejčastěji o migraci pracovní. V každém státě - jak v ČR, tak na Ukrajině se snaží na tyto problémy reagovat a přizpůsobují legislativu. Ukrajinská krize od roku 2013 důsledku migrace příliš nepomohla. Občané strádají a snaží se najít optimální řešení pro svůj život. Práce se zabývá teoretickým i praktickým šetřením životních podmínek, které jsou Ukrajincům u nás poskytovány. Zjišťuje, zda byly ovlivněny tradice, zvyky či náboženství. Zkoumá, jak moc zasáhla imigranta ukrajinská krize a v neposlední řadě to, jak se jim v České republice daří - práce, rodina, organizace, které jim pomáhají. Klíčová slova Migrace, emigrace, imigrace, náboženství, zvyky, tradice, uprchlík, multikulturalismus, mezinárodní migrace, globalizace, historie Ukrajiny, krize na Ukrajině, pracovní podmínky, vzdělání Ukrajinců, neziskové organizace, dotazník. Annotation This thesis deals...
Práce v dětském kolektivu - Aktivity podporující rozvoj vztahů v dětské skupině
Mikešová, Michaela ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tématem této práce je dětská skupina, vztahy ve skupině a jejich rozvoj za pomoci pohybových aktivit, se zaměřením na afektivní kompe-tence. Dětská skupina je v práci omezena věkem dětí od tří do šesti let. Tento věk je v práci charakterizován. Uvedeny jsou zde oblasti rozvoje předškolního dítěte, které jsou rozděleny do podkapitol zabývajících se motorikou, psychosociálním, emočním a morálním vývojem. Věnuje se prostředí dítěte a působení z různých oblastí. Zmiňovány jsou také fak-tory, které vztahy mezi dětmi ovlivňují. Práce se dotýká vzdělávacích cílů včetně afektivních, vysvětluje pojmy hodnota a postoj. Následně vymezuje aktivity a hry v mateřské škole. Všechny kapitoly jsou oriento-vány na zvolené téma a souvislost s hrou a afektivními kompetencemi. Práce se vzávěru zaměřuje na samotnou realizaci her. Hry jsou zvole-ny záměrně a jejich cílem je podporovat rozvoj afektivních kompetencí a tím rozvoj vztahů v dětské skupině. V příloze jsou uvedeny hrací kar-ty, podle nichž je možné zvolené hry jednoduše realizovat. Klíčová slova pohybové aktivity, pohybové hry, afektivní kompetence, postoje, hod-noty, morální vývoj, vztahy v dětské skupině
Participace v NZDM
Baudišová, Tereza ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá participativním přístupem v sociální práci, konkrétně jeho aplikací v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež (dále NZDM). Teoretická část je věnována pojmu NZDM a kontaktní práci, antiopresivnímu přístupu, komunitní práci a kritické sociální práci, jenž je pro participaci základním kamenem, dále pak samotnému participativnímu přístupu. Praktická část mapuje, jak pracují pracovníci NZDM s prvky participace a jak ji aplikují ve své práci. Zjištění jsou prováděna pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pracovníky. Klíčová slova: kritická sociální práce, antiopresivní přístup, participace, nízkoprahové služby, komunitní práce
Teologie hry ve dvacátém století - Hugo Rahner a Jürgen Moltmann: slepá cesta?
Lamser, Jan ; Noble, Ivana (vedoucí práce) ; Jandejsek, Petr (oponent) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tato disertační práce se věnuje otázce hry, resp. hraní ve všech jejích podobách z pohledu systematické teologie. Podrobně představuje dvě doposud nejucelenější teologie hry, prezentované v práci Hugo Rahnera Der Spielende Mensch a práci Jűrgena Moltmanna Die Ersten Freigelassenen der Schopfung a souvisejících textech. V kontextu doby, rámce teologických prací i akademických a společenských aktivit jednotlivých autorů je podrobně popsáno, jakým způsobem oba chápou hru jako hru a jaké jí následně přisuzují teologické významy. Dogmatické pojetí obou teologií je vyloženo jako schematický celek, pozornost je věnována i podrobnému výkladu klíčových důrazů a souvislostí obou teologií hry. Práce věnuje pozornost i okolnostem vzniku a inspiračním zdrojům obou teologií hry, přijetí a působení obou děl. Práce závěrem předkládá srovnání pojetí hry obou autorů, konstatuje, že obě teologie hry jsou si v mnoha ohledech blízké svým eschatologickým a soteriologickým vyústěním, stejně jako východisky, zdůrazňujícími svobodu, radost a kreativitu, které se s hrou vždy pojí. Pozornost je věnována teologickému chápání lidské identity a porozumění světu skrze hru u obou autorů. V závěru se práce podrobně věnuje kritické otázce, nakolik je na místě, a pokud ano, tak jakým způsobem, Kristovu smrt na kříži interpretovat v...
Pedagogický potenciál Školního klubu při ZŠ Dobřichovice
Dvořáková, Lenka ; Pařízek, Michal (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Bakalářská práce poukazuje na problematiku volného času u žáků prvního stupně základního vzdělávání ve školním klubu. Cílem práce je sestavení ročního plánu pro Školní klub při Základní škole v Dobřichovicích, pro žáky 4. a 5. ročníků. Toto místo představuje pro děti přechodný bezpečný prostor pro trávení volného času. Žáci by se měli naučit před přechodem na druhý stupeň nakládat se svým volným časem v odpoledních hodinách. Roční program jim nabízí smysluplné aktivity na tuto dobu. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, z teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje teoretickým východiskům času z pohledu filosofie, dále pak pojetí volného času v životě žáků mladšího školního věku. Zabývá se zájmovou činností a stanovením pedagogických cílů ve volném čase žáků. Praktická část práce obsahuje shrnutí jednotlivých aktivit ročního plánu a dalších aktivit ve školním klubu. Přílohy obsahují jak Roční plán, tak i jednotlivé projekty a aktivity rozdělené do měsíčních celků. Klíčová slova Školní klub, Roční plán, volnočasová pedagogika, relaxace, bezpečný prostor.
Rozvoj pozitivní identity u dětí a mládeže v Salesiánském středisku Štěpána Trochty v Teplicích
Mirga, Miroslav ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Cílem této práce je zjistit a popsat, jakým způsobem zaměstnanci ve středisku pomáhají dětem a mládeži při rozvoji jejich identity. Práce pojednává o identitě z hlediska psychologic-kého a sociologického. Cílovou skupinou se zabývá z hlediska psychologického vývoje, při čemž zahrnuje všechny vývojové skupiny, které se ve středisku objevují. Logicky je pojednáno také o výchově z jejími specifiky pro konkrétní věkové skupiny dětí a mládeže. Vzhledem k po-slání střediska je pojednáno o Salesiánském stylu výchovy, který stojí na preventivnímu sys-tému Dona Boska. Z tohoto důvodu je nutné teoretickou část práce uzavřít pojednáním o pas-toraci dětí a mládeže. V druhé části je stručně charakterizován pojem kvalitativního výzkumu, který je realizován použitím polostrukturovaných rozhovorů se zaměstnanci a dětmi navštěvu-jícími středisko. V práci jsou použity dva typy rozhovorů, z nichž každý je rozdělen do čtyř oblastí se třemi podotázkami. Každý typ rozhovoru je rozebrán a okomentován, přepisy jednot-livých rozhovorů jsou uvedeny formou výtahu v rámci příloh pro zachování anonymity. Zvláštní kapitola je věnována diskusi o zjištěných informacích. V úvodu práce je jasně defino-ván cíl, který je dle získaných informací v závěru zhodnocen. Předpokladem je rozvoj identity u dětí a mládeže zaměstnanci střediska...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.