Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Základní modely jednoduchých elektrických obvodů a jejich využívání ve výuce fyziky
Vítková, Miriam ; Dvořáková, Irena (vedoucí práce) ; Koudelková, Věra (oponent)
V práci se zabývám jednoduchými modely elektrických obvodů, které jsou používané ve výuce fyziky. Nejprve jsem z dostupných zdrojů vybrala přehled modelů, které jsem následně hodnotila, zda jsou k předvádění ve třídách při vyučování vhodné či se spíše hodí pro diskuzi ve třídě a společné hledání chyb. Pro malý přehled reálně používaných modelů ve výuce fyziky jsem zvolila rozhovory s učiteli a internetový dotazník. Zjistila jsem, že existuje celá řada různých jednoduchých modelů elektrických obvodů, avšak ne každý je úplně vhodný pro prezentaci ve třídě bez následné diskuze o chybách. A také, že jsou učitelé, kteří rádi ve výuce elektřiny modely používají, ale také tací učitelé, kteří nechtějí modely žákům předvádět, protože si nejsou jisti, zda by je žáci správně interpretovali.
Řešení fyzikálních úloh - rozvoj dílčích dovedností
Homolová, Lenka ; Snětinová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Cílem diplomové práce bylo připravit aktivity a vytvořit k nim (případně vyhledat) vhodné fyzikální úlohy, které se budou zaměřovat na schopnosti žáků řešit fyzikální úlohy a rozvíjet jejich fyzikální myšlení. V rámci práce byly připraveny 4 aktivity. Pro každou aktivitu byl vytvořen metodický list pro učitele, který popisuje danou aktivitu a obsahuje informace o tom, na rozvoj jaké dovednosti je zaměřená. Ke všem aktivitám dále vznikl pracovní list s úlohami a řešení pracovního listu. Všechny pracovní listy prošly testováním na středních školách. Cílem testování bylo zjistit, zda učitelé a žáci považují připravené aktivity, resp. pracovní listy, za užitečné a použitelné. Jako metoda výzkumu byla zvolena případová studie, přičemž pro sběr dat bylo využito zúčastněného pozorování a strukturovaných rozhovorů se žáky a učiteli.
Implementace vybraných apletů do výuky fyziky
Kotmel, František ; Dvořáková, Irena (vedoucí práce) ; Žák, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím fyzikálních appletů ve výuce. V první části práce je náhled do problematiky zavádění tabletů do škol. V druhé části jsou uvedeny možnosti využití aplikace Physics at school. Hlavní část práce je obsažena v páté kapitole, kde je uvedeno devět pracovních listů s využitím aplikace Physics at school s autorskými odpověďmi, a v šesté kapitole, kde je vyhodnocení proběhlých hodin s pracovními listy. Listy jsou tvořeny pro žáky základní školy 7. až 9. třídy.
Henry David Thoreau and His View of Slavery
Dvořáková, Irena ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o názorech Henryho Davida Thoreaua na otroctví. Úvodní část je zaměřena na vývoj abolicionistického hnutí v první polovině devatenáctého století a na protiotrokářské tendence a organizace. Pozornost je věnována důležitým osobnostem abolicionistického hnutí, mezi které patří Benjamin Lundy, William Lloyd Garrison, Theodore Dwight Weld, David Walker nebo Frederick Douglass, všímá si Prohlášení o osvobození otroků z roku 1863 a třináctého dodatku Ústavy Spojených států amerických z roku 1865. Následuje analýza Thoreauových esejí Občanská neposlušnost, Otroctví v Massachusetts a Obrana kapitána Johna Browna. V Občanské neposlušnosti autor kritizuje vládu za to, že americké občany, kteří ji zvolili a umožnili tak její fungování, spíše zneužívá, než aby je chránila. Thoreau vládě dále vyčítá podporu otroctví a vedení války s Mexikem. Každý člověk má podle něj nezcizitelné právo na svobodu, a jelikož vláda lidem toto právo upírá, reaguje na to autor občanskou neposlušností. V eseji Otroctví v Massachusetts vytýká Thoreau svým spoluobčanům jejich nezájem o zotročené lidi. Je zklamán tím, že právo, místo aby lidi chránilo, je omezuje. Všímá si také nespolehlivosti tisku. V Obraně kapitána Johna Browna se spisovatel zabývá osobností Johna Browna. Ospravedlňuje Brownův čin a...
Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka
Dvořáková, Irena ; Dvořák, Leoš (vedoucí práce) ; Trna, Josef (oponent) ; Lapitková, Viera (oponent)
Název práce: Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka Autor: RNDr. Irena Dvořáková Katedra: Katedra didaktiky fyziky MFF UK Vedoucí disertační práce: doc. RNDr. Leoš Dvořák, CSc., Katedra didaktiky fyziky MFF UK Abstrakt: Disertační práce je věnována vzdělávání žáků a učitelů v projektu heuristické výuky fyziky Heuréka. Po úvodní části týkající se přehledu současného stavu problematiky u nás i ve světě je popsán vznik projektu, charakterizovány jeho základní zásady a uvedeny konkrétní příklady několika témat, na kterých je aplikace zásad do výuky fyziky ukázána. Na základě písemných prací, Lawsonova testu a dalších výsledků práce žáků je uveden vliv výuky fyziky podle tohoto projektu na žáky. Významná část práce je věnována vzdělávání učitelů v projektu Heuréka. Jsou zde popsány metody i formy používané v tomto vzdělávání a charakterizován dopad vzdělávání na zúčastněné učitele. V poslední kapitole práce jsou popsány mezinárodní kontakty již navázané a uvedeny možnosti jejich dalšího rozvoje. K disertační práci jsou připojeny přílohy obsahující další ukázky metodických materiálů a materiálů týkajících se seminářů pro učitele. Na přiloženém DVD je uvedena ukázka vyučovací hodiny fyziky v 6. třídě. Klíčová slova: projekt Heuréka, konstruktivismus ve výuce fyziky, vzdělávání učitelů fyziky.
Tvorba didaktického testu z učiva mechaniky na gymnáziu
Kubečková, Jarmila ; Svoboda, Emanuel (vedoucí práce) ; Dvořáková, Irena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu didaktického testu ověřujícího znalosti a dovednosti studentů středních škol z učiva mechaniky. Test je sestaven pro jednu vybranou kapitolu - Mechanika tuhého tělesa. Test je vytvořen ve dvou variantách shodné obtížnosti. Test byl ověřován na studentech dvou mladoboleslavských gymnázií: v kvintách Osmiletého gymnázia a v prvních ročnících čtyřletého studia a v kvintě osmiletého studia gymnázia Dr. Josefa Pekaře. Součástí práce je přehled základní teorie tvorby a zpracování didaktických testů a vývoje didaktického testování ve světě i u nás.
Využití interaktivní tabule pro výuku fyziky
Šimková, Jana ; Drozd, Zdeněk (oponent) ; Dvořáková, Irena (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce jsem provedla částečnou rešerši zdrojů s informacemi o využití interaktivní tabule ve výuce v České republice a v zahraničí. Popsala jsem využití moderních technologií a interaktivní tabule ve výuce na školách. Zpracovala jsem vlastní zkušenosti a poznatky z hospitací v hodinách s využitím interaktivní tabule. Součástí vyhodnocení byl dotazník, který vyplňovali studenti. V dotazníku jsem zjišťovala jejich názory na přínos práce s interaktivní tabulí ve výuce. Ve své práci se zaměřuji na interaktivní tabuli ACTIVboard. Popsala jsem základní funkce aplikace ACTIVstudio a vytvořila ukázkové předváděcí sešity určené pro výuku fyziky. Předváděcí sešity jsem rozdělila do tří kategorií podle způsobu využití a podrobně popsala jejich vlastnosti. V závěru jsou shrnuty výsledky a další perspektivy práce. Připojena je příloha s ukázkou tří předváděcích sešitů v textové podobě. Všechny vytvořené předváděcí sešity a šablony pro řešení fyzikálních problémů jsou v elektronické podobě spolu s textem práce na přiloženém CD-ROM.
Projektová výuka ve fyzice na základní škole
Kamarádová, Zdeňka ; Dvořáková, Irena (oponent)
Ci'lem price je zmapovat a vyhodnotit moznosti uplatneni projektove vyuky ve fyzikalnim vzdelavani na zakladnich skolach. Prace predklada vysledky studia nasi i zahranicni literatury, informaci na internetu i hospitaci hodin a rozhovoru s uciteli, ktefi vyucuji projektovou vyukou. Pozornost je venovana moznosti uplatneni mezipredmetovychprojektu, ktere se v soucasne dobe stavaji aktualnimi v souvislosti se zavadenim Skoinich vzdelavacich programu. Jsou uvedeny i zahranicni zkusenosti s vyuzitim projektove vyuky v integrovanem pojeti pn'rodovednych pfedmetu a to v Polsku a na Slovensku. V praci jsou konkretni ukazky projektu (pfedmetovy, mezipfedmetovy, celoskolni) navrzenych a realizovanych autorkou ve vyuce na zakladni skole. Jsou uvedeny zkusenosti zjejich pripravy, organizace i vyhodnoceni. Pozornost je venovana problemum, ktere pfi realizaci zejmena rozsahlejsich projektd vznikaji, a zaroven jsou uvedeny navrhy najejich mozna feseni. Zaverecna cast prace srovnava vyhody a nevyhody vpouzivani projektove vyuky z hlediska pfrnosu pro zaky i z hlediska narocnosti na pripravu a organizacni praci ucitelu. Abstract The aim of this thesis is to map and evaluate possibilities of project based learning in teaching of physics in elementary schools. In the thesis, we present results of our study of Czech...
Tensions Within the Abolitionist Movement in the United States of America
Dvořáková, Irena ; Procházka, Martin (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá abolicionistickým hnutím ve Spojených státech amerických a přistupuje k němu jako k vnitřně nejednotnému hnutí. Věnuje se konfliktům mezi jeho nejvlivnějšími představiteli, včetně Williama Lloyda Garrisona a Fredericka Douglasse. Práce analyzuje rozdílné motivy jednotlivých vůdčích osobností pro zapojení do abolicionistického hnutí a ukazuje na nich jejich rozpory. Pozornost je věnována problematice rasového útlaku, ke kterému je přistupováno jako k jedné z hlavních sil určujících vývoj nejen abolicionistického hnutí, ale také událostí následujících po schválení 13. dodatku Ústavy Spojených států amerických v roce 1865. Jde především o rozvoj černošského nacionalismu a černošského rasismu. Ačkoli abolicionisté usilovali o zrušení otroctví, mimo jiné kvůli tomu, že bylo založeno na rasismu, mnoho z nich odmítalo uznat rasovou rovnoprávnost bílých Američanů s Afroameričany. Myšlenkami abolicionistů Williama Lloyda Garrisona, Fredericka Douglasse a Davida Walkera se zabývají první tři kapitoly, jež se soustředí především na jejich rozdílné a protichůdné názory. Čtvrtá kapitola pojednává o emancipaci žen, která byla úzce spjata s emancipací otroků. Propojení abolicionismu s otázkou ženských práv mělo jak své příznivce, tak odpůrce, což přispělo k mnoha rozporům v tomto...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.