Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 799 záznamů.  začátekpředchozí757 - 766dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza systému vzdělávání v Hewlett-Packard
Ponczová, Zuzana ; Jarošová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce je v první části zaměřená na teoretická východiska podnikového vzdělávání. V těchto je definován především popis fází tvorby vzdělávacího systému a doporučení pro přístup ke vzdělávání pracovníků a manažerů. Předmětem praktické části je analýza systému vzdělávání v české pobočce mezinárodní firmy Hewlett-Packard. V rámci práce jsou zkoumány především dva konkrétní programy, a to program pro adaptaci nových pracovníků a program určený pro rozvoj obchodních manažerů. Prostřednictvím metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu je zjišťován názor účastníků programů na jejich smysl a efektivnost. Hodnoceny jsou rovněž pravidla tvorby celopodnikového systému vzdělávání v konkrétní společnosti. V závěru jsou formulována doporučení pro zkvalitnění obou programů i systému podnikového vzdělávání jako celku. Vyjádřen je také celkový názor na aktivity podniku v oblasti vzdělávání zaměstnanců
Systém vzdělávání pro územní finanční orgány
Krajčovičová, Lucie ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Špidlenová, Pavla (oponent)
Práce analyzuje systém vzdělávání pro územní finanční orgány (finanční úřady a jim nadřízená finanční ředitelství) na základě teoretických poznatků a ankety (hodnocení zaměstnanců). Na základě této analýzy je systém zhodnocen a jsou navrženy případné změny.
Ekonomické aspekty rozhodování o investicích do lidského kapitálu
Kubík, Rudolf ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Maršíková, Kateřina (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku lidského kapitálu a investic do něj. Zkoumá a měří výnosnost investic do lidského kapitálu z mikro- i makroekonomického pohledu a zaměřuje se také na motivy těchto investic. Na úrovni jedince měří míru návratnosti investic do terciárního vzdělávání, která vychází okolo 8%, a sleduje další efekty, jako je zvyšování šance na pracovním trhu atp. Na makroekonomické úrovni pak sleduje vliv investic do lidského kapitálu na HDP a na další ekonomické faktory a snaží se nalézt souvislosti mezi úrovní lidského kapitálu a ekonomických růstem. Prodloužení průměrné délky vzdělání o rok znamená zhruba 5% růst HDP.
Vzdělanostní struktura českého trhu práce
Vašíčková, Jitka ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Lapáček, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá strukturou českého trhu práce z hlediska vzdělanosti. První část práce podává krátký exkurz do historického vývoje disproporcí mezi nabídkou a poptávkou po konkrétní skladbě vzdělanosti pracovní síly, jejich příčiny a dopady na ekonomický vývoj. Poukazuje na celkovou strukturu vzdělanosti v zemi jako na nástroj hospodářského růstu a současně promítá úroveň vzdělání do kvality života jednotlivce. Druhá část se zaměřuje na soudobé požadavky českých zaměstnavatelů na obor a stupeň dosaženého vzdělání. Cílem je nalezení příčin a důsledků přebytků či nedostatků pracovních sil určitých profesí. V závěru diplomové práce jsou zjištěné informace použity pro prognózu vývoje v této oblasti. Následuje rozbor možných pozitivních a negativních dopadů současného trendu, kterým je značný nárůst vysokoškolsky vzdělaných lidí a jeho odraz v ekonomické úrovni a společenském vývoji v České republice, přičemž nechybí porovnání se situací v Evropské unii.
Prezentace zájmu o celoživotní vzdělávání (CV) jako součást identity aktéra dle gender ? dosažené vzdělání
Průšová, Barbora ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Teoretická část je zaměřena na zjišťování rozdílů mezi muži a ženami, na základě nichž by bylo možné odhalit volbu postupů celoživotního vzdělávání mužů a žen. Práce zkoumá rozdíly v jednotlivých psychických procesech, v postavení muže a ženy v rodině a v postavení muže a ženy na trhu práce. Praktická část je zaměřena na analýzu internetové seznamovací databáze, za účelem zjištění zájmu o celoživotní vzdělávání dle gender a dosaženého vzdělání.
Vzdělávání zaměstnanců a měření efektivity vzdělávání ve společnosti XY
Mikulová, Kristýna ; Formánková, Dana (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců a měření efektivity vzdělávání ve společnosti XY. V teoretické části je proveden literární průzkum související s touto tematikou. V analytické části je stručně charakterizována společnost a její struktura vzdělávání. Poslední část je zaměřena na vzdělávání techniků. Je zde popsána analýza vzdělávacích potřeb, cíle vzdělávací akce, forma kurzu a použitá metoda měření efektivity. Součástí je i dotazníkové šetření, které má objasnit, zda zaměstnanci používají naučené znalosti v praxi. Poslední kapitola obsahuje návrh procesu vyhodnocování, který je doplněn o doporučení.
Vzdělávání zaměstnanců ve společnosti MND a. s.
Vykydalová, Naďa ; Kovář, František (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je na základě teoretických a praktických poznatků nalézt možné nedostatky v systému vzdělávání zaměstnanců společnosti MND a.s. a navrhnout možné změny pro zvýšení jeho efektivity.
Financování vysokého školství v Austrálii
Vítová, Veronika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vymezuje pojem vzdělání, zabývá se jeho charakteristickými rysy, jež jsou podstatné pro rozhodování o způsobu financování tohoto ekonomického statku. Zkoumá systém financování vysokých škol v Austrálii, zabývá se jeho silnými i slabými stránkami. Poslední část je věnována stručnému popisu financování vysokého školství v České republice. Pozornost je věnována zejména nedostatkům tohoto financování a možnostem implementace některých prvků z australského systému Higher Education Contribution Scheme.
Reforma terciálního vzdělávání: přímá platba školného.
Kalichová, Petra ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zavedením školného a studentské finanční podpory v České republice. V teoretické části jsou vyzdvihnuty studentské půjčky a spoření na vzdělání jako zdroje financí velkého rozsahu. Analytická část se soustředí na rozdílné druhy studentských podpor v Maďarsku, Kanadě a Nizozemí a hledá nejvhodnější model státních půjček pro české studenty. Cílem této práce je rozhodnout, zda je odložené příjmově kontingenční školné, v podobě navrhované Bílou knihou, nejlepší možnou alternativa pro české terciální vzdělávání.
Analýza vybraných programů na podporu vzdělanosti romského etnika
Vodrážková, Kateřina ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Práce se zabývá nízkou vzdělaností romského etnika, významem vzdělání jako takovým a jeho funkcemi. Dále poukazuje na fakt, že vzdělání v tradici romského myšlení nemá velkou hodnotu a že tento problém je třeba řešit a to především uvědoměním si nezbytnosti vzdělání, jako prostředku zkvalitnění životní úrovně a integrace do společnosti a především do pracovního procesu. Specifikou romských dětí jsou zvláštní školy a je tedy nutné, co nejvíce eliminovat počty romských žáků v těchto školách. Významnou roli v integraci romských dětí do normálních škol hrají romští asistenti a přípravné třídy. Dále práce ukazuje význam celoživotního vzdělávání, kvalifikací a programů na podporu vzdělávání, tedy pozvednutí vzdělanostní struktury příslušníků této menšiny. Druhá část práce poukazuje na problém nezaměstnanosti Romů, jež úzce souvisí s nízkou vzdělaností a možnosti jejího řešení. Dále se práce zabývá analýzou vybraných programů na podporu vzdělanosti tohoto etnika v České republice, jejich významem, nezbytností, naléhavostí a také vyhodnocuje úspěšnost a efektivnost těchto programů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 799 záznamů.   začátekpředchozí757 - 766dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.