Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk
Rigorózní práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga.
Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole
Bártová, Ilona ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Cílem práce je zmapovat jednu z personálních činností- vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků ve vzdělávacích institucích, konkrétně v mateřských školách. Teoreticky vymezit pojmy vzdělávání a rozvoj. V teoretické části je popsána personální činnost obecně, historický vývoj personální práce, podrobněji se zaměřuje na řízení lidských zdrojů. V další části práce teoreticky vymezuje rozdíl mezi vzděláváním a rozvojem. Fáze vzdělávání a rozvoje jsou podrobněji analyzovány. Práce se v závěrečné části teoretického oddílu zabývá vzděláváním a rozvojem v kontextu pedagogických pracovníků. V empirické části je metodou dotazníkového šetření popsán a analyzován systém vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách v Praze. Jako doplňkové metody je použito interview s ředitelkami mateřských škol na téma vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v mateřské škole. Šetření je dále doplněno o analýzu dokumentů, které souvisejí se vzděláváním a rozvojem pedagogických pracovníků. Diplomová práce je dílčím krokem k poznání celé problematiky vzdělávání a rozvoje pedagogických pracovníků v mateřských školách. Výsledky výzkumu mohou sloužit managementu vzdělávání zpřehlednit personální činnost vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků, z pohledu pedagogických pracovníků, ale i z pohledu...
Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků v zájmovém vzdělávání
Dostálková, Dana ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem diplomové práce je identifikace vzdělávacích potřeb pedagogů volného času v zájmovém vzdělávání. Teoretická část se zabývá identifikací a analýzou vzdělávacích potřeb. Dále se zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců, jejich kompetence a využití kompetenčního přístupu k jejich vzdělávání. Teoretickou část uzavírá kapitola o zájmovém vzdělávání a působení pedagoga volného času. Cílem výzkumné části je identifikace vzdělávacích potřeb uvedených pracovníků a specifikace jejich kompetencí. Výzkumná část zahrnuje šetření realizované technikou nestrukturovaných písemných rozhovorů. Na základě analýzy získaných informací jsou specifikovány kompetence pedagoga volného času a je vytvořen jeho kompetenční model, který lze využít pro výběr, hodnocení, odměňování a další vzdělávání zaměstnanců působících v zájmovém vzdělávání. Identifikace vzdělávacích potřeb nabízí pedagogům volného času oblasti, témata a náměty pro jejich další profesní vzdělávání.
Prevence rizika v oblasti výběru pedagogických pracovníků v MŠ
Fišnarová, Monika ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Při práci s lidmi je nejrizikovějším faktorem právě člověk sám. Zvláště v předškolním vzdělávání, kde pedagogický pracovník je vzorem pro nastupující generaci, je třeba pečlivě vybrat právě takové osobnosti, které tím vzorem skutečně být mohou. Nemají být ovšem pouze vzorem, ale také kolegou a týmovým hráčem. Osobnost takového pedagoga musí splňovat kvalifikační, osobnostní i další předpoklady. Proto je jejich oslovování, výběr i následná adaptace jednou z nejdůležitějších a nejtěžších personálních činností. Tato činnost spadá do kompetence vedoucích pracovníků, manažerů či personalistů a jejich odpovědnost je v tomto směru značná. A tak je velmi důležité umět identifikovat, vyhodnocovat a eliminovat možná rizika v průběhu celého přijímacího řízení. Dokázat předcházet těmto rizikům je důležité nejen pro vedoucí pracovníky ve školství. Cílem této práce je stanovit konkrétní preventivní opatření, která vychází z identifikace a vyhodnocení možných rizik při výběru pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání s ohledem na jejich budoucí začlenění do pracovního procesu. Jsou zde zakomponovány způsoby, postupy a zkušenosti vedoucích pracovníků v předškolním vzdělávání, ze kterých vychází následná doporučení pro úspěšný výběr kvalitního platného člena pracovního kolektivu. KLÍČOVÁ SLOVA:...
Kompetence asistenta pedagoga
Němec, Zbyněk ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Dizertační práce s názvem Kompetence asistenta pedagoga reaguje na vzrůstající počet pedagogických asistentů ve školství a současně reflektuje i dosud přetrvávající nejasnosti ohledně vymezení požadavků na asistenty a jejich činnost. Cílem práce je na základě empirických poznatků vymezit základní kompetence asistenta pedagoga s působností v běžné základní škole. Teoretickými východisky práce jsou jak legislativně dané normy pro práci asistenta pedagoga, tak i relevantní výzkumy z ČR a ze zahraničí. Výzkumná část je založena na kvalitativně orientované metodologii a pracuje s daty z osmdesáti rozhovorů realizovaných s asistenty, učiteli, řediteli i žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z dvaceti základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Data ve výzkumu byla zpracována prostřednictvím klasifikace, kódování a schematizace za využití metody rámcové analýzy. Na základě výsledků výzkumu je v závěru práce formulován návrh modelu kompetencí pro profesní standard asistenta pedagoga. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Financování vzdělávání žáků se zdravotním postižením ve středních školách
Filip, Josef ; Krutská, Dagmar (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou financování vzdělávání žáků se zdravotním postižením ve středních školách. Cílem práce je vytvořit ucelený přehled o vzdělávání žáků se zdravotním postižením, porovnat a analyzovat normativní financování nejrozšířenějšího oboru vzdělání u těchto žáků podle krajů. Teoretická část obsahuje národní vzdělávací koncepce a programy se zaměřením na handicapované žáky. Vedle podrobné charakteristiky jednotlivých druhů zdravotního postižení je zde také popsáno institucionální vzdělávání a normativní financování žáků s handicapem. Ve výzkumné části jsou analyzovány výkazy MŠMT o žácích se zdravotním postižením. Tabulky a grafy obsahují údaje o žácích v České republice podle druhu postižení, o počtech žáků ve speciálních třídách a integrovaných žácích v letech 2007 - 2012. Nedílnou součástí výzkumu je přehled o vzdělávání žáků podle zřizovatelů škol. Na závěr výzkumu je podrobné porovnání normativního financování nejrozšířenějšího oboru vzdělání 65-51-E/01 Stravovací a ubytovací služby především pro žáky s mentálním postižením a žáky s vývojovými poruchami učení a chování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.