Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,638 záznamů.  začátekpředchozí9629 - 9638  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.22 vteřin. 

Politické aspirace identitárních hnutí
Jarolím, Lukáš ; Sedláčková, Markéta (vedoucí práce) ; Šubrt, Jiří (oponent)
Politické aspirace identitárních hnutí Abstrakt: Cílem této práce je, za využití explorativního přístupu, definovat a analyzovat identitární hnutí. Jedná se o proud myšlenek a autorů, které pojí společný nepřítel a společné body programu. Tato hnutí mají politické ambice, ale zatím nebyla schopna dosáhnout významnějších změn. S pomocí kontextuálních teorií a analýzy vnitřní strategie hnutí bude zkoumána možnost úspěchu těchto hnutí a jejich obtíží.

Analýza praktické přípravy v kontextu strukturace studijních programů učitelství
Wernerová, Jana ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Píšová, Michaela (oponent)
Analýza praktické přípravy v kontextu strukturace studijních programů učitelství Abstrakt Disertační práce se zabývá problematikou přípravného vzdělávání učitelů s důrazem na důsledky strukturace studijních programů učitelství a praktickou přípravu. Klade si za cíl analyzovat a komparovat koncepce, parametry, procesy a efekty modelu pedagogických praxí, které vyplývají z nestrukturovaného a strukturovaného studijního programu přípravného vzdělávání učitelů nižších sekundárních škol, v kontextu k profesnímu vývoji studenta učitelství. Analýzou současného stavu praktické přípravy přispět k odborné diskusi problematiky přípravného vzdělávání učitelů. Práce uvádí východiska současného učitelského vzdělávání, charakterizuje paralelní a následné modely učitelské přípravy a z nich vyplývající důsledky pro pedagogickou praxi. Dále přípravné vzdělávání učitelů v kontextu vybraných zemí Evropské unie a jeho trendy, historický vhled do přípravného vzdělávání učitelů v České republice. Hlavními výzkumnými metodami byly obsahová komparativní analýza studijních programů, dotazníková šetření a řízené rozhovory. Práce komparuje vybrané složky strukturovaných studijních programů učitelství pro nižší sekundární vzdělávání na pedagogických fakultách v České republice. Srovnává vnímání připravenosti vykonávat profesi učitele...

Estetická a pohybová výchova ve waldorfské pedagogice.
Šimková, Marie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo podat ucelený přehled o pohybové a estetické výchově na waldorfské škole a pokusit se prokázat pozitivní vliv waldorfské pedagogiky na úroveň tvořivosti dítěte, ve srovnání s klasickými základními školami. K tomu byl použit Torranceho test kruhů, jehož součástí je definice několika měřitelných faktorů tvořivosti. Přestože se ani jednu z formulovaných hypotéz nepodařilo průkazně potvrdit, výsledky srovnání hovoří ve prospěch waldorfské pedagogiky a celý výzkum by se mohl stát solidním základem pro rozsáhlejší vědeckou práci, vedoucí k získání zcela jednoznačných údajů.


Stimulace k pohybovým aktivitám dětí předškolního věku
Vávrová, Zdeňka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Růžička, Ladislav (oponent)
U děti předškolního věku má pohybová aktivita nezastupitelnou úlohu. Je prokázáno, že včasná stimulace pohybem má významný vliv pro celý život dítěte a vytváří návyky pro správnou pohybovou aktivitu v dospělosti. Zaměřila jsem se na zjištění stimulů pohybové aktivity dětí předškolního věku.Sledovaný soubor tvořilo 135 dětí předškolního věku . Z tohoto souboru bylo 49 dětí žijících a navštěvujících mateřskou školu na vesnici , 39 dětí z malého města a 47 dětí z Prahy. Pro zjištění potřebných dat byl využit dotazník ESPA (Environmental Stimulus for Physical Activity), vytvořený Rensonem a Vanreuselem (1990). Z celkového vyhodnocení bylo zjištěno že, 54,8% dětí se pohybuje v úrovni nižšího průměru a 40,7% dětí se pohybuje v pásmu vyššího průměru v úrovni stimulace k pohybovým aktivitám.


Mistr žebráckého Oplakávání a jeho vztah k Mistru zvíkovského Oplakávání
Zítková, Gabriela ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Homolka, Jaromír (oponent)
MISTR ŽEBRÁCKÉHO OPLAKÁVÁNÍ A JEHO VZTAH K MISTRU ZVÍKOVSKÉHO OPLAKÁVÁNÍ Gabriela Zítková RESUME Diplomová práce poukazuje nejen na tvorbu Mistra žebráckého a Mistra zvíkovského Oplakávání, ale i na jejich slohové východisko. Součástí práce jsou komparace jednotlivých děl obou Mistrů a charakteristika badatelských přístupů, které se utvářely několik desítek let. Pozornost je soustředěna hlavně na dnes známé řezby, které pravděpodobně vytvořili zmínění umělci. Tyto řezby jsou přehledně chronologicky seřazeny do třech vývojových období a podrobeny detailnímu rozboru. Současně jsou přiřazeny názory historiků umění. Popisu jednotlivých řezeb předchází stručný poukaz na slohové východisko obou umělců. Toto téma patří ovšem k nejobtížnějším a často se zde opět setkáme s odlišnými badatelskými názory. Proto i v tomto oddíle jsou veškeré poznatky chronologicky seřazeny, aby byl patrný přístup jednotlivých historiků umění v určitém časovém období. Po tomto pohledu do minulosti byla snaha postihnout správnost všech uvedených údajů. Názor, který je v této práci zastáván, se vrací před všechny badatelské studie vzniklé po roce 1960 a opět doporučuje díla obou Mistrů zahrnout do jednoho souboru. Toto splynutí tvorby obou Mistrů by následně podle uvedených poznatků mohlo vyřešit některé doprovodné nesrovnalosti. V...

Slovosled ve větách vedlejších
Sedláček, Miroslav ; Hošnová, Eva (vedoucí práce) ; Zikánová, Šárka (oponent)
Tato diplomová práce je príspevkem k studiu ceského slovosledu. Jejím teoretickým podkladem jsou poznatky tzv. brnenské školy, zejména Jana Firbase a Aleše Svobody. Na základe excerpovaného materiálu z korpusu SYN 2005 predstavuje šíri slovosledných možností ceských vet vedlejších a hledá komunikacní oduvodnení preference zvoleného slovosledu. Zvláštní pozornost venuje umístení tématu a trí nejbežnejších príslovecných urcení. Ve srovnání s vetou jednoduchou shledává nekteré odchylky: Pro vety vedlejší je charakteristické postavení centra tranzitu, resp. prvku vlastního tranzitu a vlastního tématu, pred centrum tématu, zatímco ve vetách jednoduchých je takový slovosled omezen na relativne omezenou množinu vet. Subjektivní slovosled je ve vetách vedlejších spíše než emocionálním pohnutím casto zpusoben nevhodným rozvržením informace. Iniciální téma ve vete vedlejší jeví casto vyšší výpovední dynamicnost než iniciální téma vety jednoduché. Je záhodno rozlišovat mediální téma pred centrem tranzitu, které je dynamictejší než téma v mediální pozici za centrem tranzitu. Vlivem mluveného jazyka se téma objevuje i ve finální pozici. Na príkladu slovosledné pozice tematických a rematických príslovecných urcení místa, casu a vlastního zpusobu ukazuje napetí mezi slovoslednými faktory aktuálního clenení a...

Občanské fórum ve Slaném
Horáková, Michaela ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Štefek, Martin (oponent)
Předmětem této práce je vznik, působení a zánik Občanského fóra (OF) ve středočeském městě Slaný. Občanské fórum města Slaného vzniká po generální stávce dne 27. listopadu 1989 v bytě jednoho ze zakladatelů. Další Občanská fóra vznikala spontánně na pracovištích i ve školách. Postupně se sloučili do městského OF. V prvních dnech šlo OF o dialog, kterého se po vzoru z Prahy, domáhali i členové OF ve Slaném po svých poslancích v místním národním výboru. Hlavním cílem práce je tedy objasnění činnosti OF a jeho vliv na dění ve Slaném ve dnech listopadových a dnech následujících. Do Občanského fóra přicházeli a odcházeli lidé různých zájmů, motivací a tužeb. I to ovlivňovalo jeho budoucí směřování a působení na politické scéně ve Slaném. Bez založení OF by se obtížněji vyvíjel tlak na představitele města, aby umožnili přístup ke správě města i nekomunistickým stranám. Jednotlivé strany a hnutí byly izolované, ale díky OF se je podařilo na čas sjednotit a společné úsilí přineslo výsledky. Funkce OF tak byla především informační, koordinační a kontrolní. Strategie, kterou si obě strany (OF i KSČ) zvolily, byl kompromis. Konala se tzv. jednání u kulatého stolu a hledání programové shody, kdy konsensus zahrnuje celou řadu kroků a rozhodnutí. Pro účely analýzy přechodu k demokracii na lokální úrovni, kdy...

Maskulinita a feminita v dějinách psychologie
Heller, Daniel
V historicko-psychologickém příspěvku se autor zabývá maskulinitou a feminitou v dějinách psychologie od antiky, přes středověk a novověk až do současnosti. Analyzuje rodovost pojmů psyché, anima, eros, thanatos, život a smrt v dějinách evropského filosofického a psychologického myšlení, včetně rozdílů mezi evropskými jazyky. Uvádí příklady obrazů mužů a žen v učení psychologů a psycholožek, v psychologických školách, směrech a systémech.