Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9,458 záznamů.  začátekpředchozí9449 - 9458  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.27 vteřin. 

Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením
Kučerová, Miloslava ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název:Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením Cílem mojí práce je ověření kvality didaktického postupu použitého ve školícím programu, který má účastníky v základním stupni připravit na roli instruktora plavání osob se ZP. Jedná se o specifickou oblast bohatě propletenou zajímavými, někdy zdánlivě neslučitelnými oblastmi jako je sport a zdravotní postižení, rehabilitace a příjemné prožitky, pomoc ne ve smyslu "charity", ale spíše jako doprovázení k hledání vlastních maximálních možností a hranic s konečným, nečekaným profitem na obou stranách. V tomto výzkumu chceme ověřit zda zvolený didaktický postup a obsah dokáže propojit zmíněné oblasti v jeden smysluplný celek. Zda školení vyhovuje účastníkům jako edukační program kde dochází k naučení předem určených vědomostí a dovedností. Zda naplnil jejich očekávání a zda jsou přednášené obsahy využitelné v praxi. Nabízí se také možnost dlouhodobějšího profitu nejen ze získaných vědomostní, ale jakési obohacení člověka uvnitř skrze principy, které jsou ve školícím programu instruktorovi sdělovány a které objevuje. Zajímalo mne zároveň, jak účastníci vnímají lektory, jak projev a přístup lektora k účastníkům a přednášenému tématu ovlivňuje vnímání a zapamatování přednášené látky. Pomocí vstupních dotazníků získám...

Spontánní pohybové aktivity v MŠ
Součková, Šárka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat, jaké spontánní pohybové aktivity preferují děti z měst a venkova. Dále práce zjišťuje, jak učitelky v MŠ ovlivňují dětské spontánní pohybové aktivity, jaké jsou prostorové a materiální podmínky pozorovaných mateřských škol a jestli ovlivňují spontánní pohyb předškolních dětí. V práci byl proveden experiment, jehož cílem byl pokus o ovlivnění spontánní pohybové aktivity dětí změnou prostředí a nabídnutím pomůcky. První kapitola teoretické části se zabývá pohybovými aktivitami dětí předškolního věku. Zmiňuje druhy pohybových činností a popisuje motorický vývoj předškolního dítěte. Druhá kapitola popisuje spontánní pohybovou aktivitu dětí předškolního věku a uvádí možnost ovlivnění podmínek pro spontánní pohybové aktivity. Mezi tyto podmínky patří umístění MŠ, vnitřní a vnější prostory MŠ, pomůcky vhodné pro spontánní pohyb a práci učitele. Třetí kapitola teoretické části se zaměřuje na pohyb v režimu dne MŠ. Praktická část se zabývá pozorováním spontánní pohybové aktivity předškolních dětí ve městě a na venkově . Pozorována je také práce učitele s dětmi při pohybu, ovlivňování prostředí a pomůcek. Dále je analyzováno prostředí MŠ a proveden experiment ovlivňující spontánní pohybové aktivity dětí skrze prostředí a nabídnutí pomůcky. Závěr práce je věnován porovnání...

Spolupráce s rodinou v současné mateřské škole, její úskalí a přednosti
Schořová, Jaroslava ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se snaží nalézt odpovědi na to, jak probíhá spolupráce mezi rodiči v současné mateřské škole. Jsou zde objasněny některé základní pojmy: spolupráce, partnerství, význam rodiny pro předškolní dítě, druhá socializace. Popisuje, co funkční spolupráce dává dítěti. Dává si za úkol zjistit, zda rodiče a pedagogové považují spolupráci za nutnou, případně co od této spolupráce očekávají a jaké formy spolupráce využívají. KLÍČOVÁ SLOVA Spolupráce, mateřská škola, rodina, učitelka mateřské školy, ředitelka mateřské školy, evaluace spolupráce

Nutriční faktory v etiopatogenezi metabolického syndromu
Hadrbolcová, Lenka ; Hronek, Miloslav (vedoucí práce) ; Nachtigal, Petr (oponent)
1 Souhrn Atereskleróza vzniká na základě různých faktorů, které lze rozdělit na ovlivnitelené a neovlivnitelné. Rozvoj aterosklerózy podporuje stárnutí. U mužů a u žen je to jiné období života. Rozdily mezi pohlavími jsou dány hlavně přítomností hormonální odlišností obou pohlaví. Jistou roli hraje také dědičnost. Neodmyslitelnou součásti prevence aterosklerózy je "správný" životní styl a stravovací návyky. Silným aterogennim faktorem je LDL cholesterol. U rizikových pacientů je vhodné sledovat jeho hladinu v pravidelných intervalech. Hraniční hodnota mezi normální a zvýšenou hladinou celkového cholesterolu je 0,02 g/l. Hladina LDL by se měla pohybovat u dospělého člověka v rozmezí 0.013g/l-0,0159g/l. Hladina HDL by měla být o 0,0035 g/l vyšši než hladina HDL. Vyšší hodnota krevniho tlaku než je 140/90 mmHg výrazně zatěžuje srdce a poškozuje endotel cévy. Velmi silným aterogenním faktorem je kouření cigaret. Cigaretový kouř působí na rozvoj aterosklerózy hned několika mechanismy současně. Nejvýznamnějším je zvýšení oxidačního stresu a k následné oxidativní modifikaci LDL cholesterolu. V důsledku zvýšené hladiny fibrinogenu se zhoršuje reologie krve. Ve velmi krátké době poškozuje cévy také trvale vysoká hladina krevních cukrů, která je příznakem nekompenzovaného diabetu. V dnešní době výrazně zvyšuje riziko...

Vyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházky
Žáková, Alena ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Hušková, Julie (oponent)
Anotace: Žákova, A.: Vyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházky. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 153 s. + přílohy (textové: č. 1. - 5., prezentace na CD: č. 6. - 69 výtvarných prací dětí mateřských škol). Obsah: Téma diplomové práce je zpracováno formou kvalitativního pedagogického výzkumu, je rozděleno na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou shromážděny a uspořádány poznatky z vývojové psychologie a ontogeneze dětského výtvarného projevu zaměřené na prezentaci prostorových vztahů a problematiku vnímání prostoru. Cílem prače bylo vypracování a ověření metodiky šetření pro reprezentativní vzorek dětské populace. Na základě výsledků analýzy dětských prací pak přinést aktuální informace o úrovni zobrazování třetího rozměru ve výtvarných projevech předškolních dětí, které by se mohly stát východiskem pro pedagogickou diagnostiku. Část empirického šetření je věnována zkoumání úrovně profesních kompetencí učitelek mateřských škol. Výzkum prokázal, že úroveň kompetencí a motivovanosti učitelky může ovlivnit výslednou formu i obsah výtvarného vyjádření dítěte. Klíčová slova: Vnímání prostoru, prostorová představivost, zobrazování prostorových vztahů, transformace,...

Adolf Liebscher 1857-1919
Dlábková, Markéta ; Slavická, Milena (oponent) ; Prahl, Roman (vedoucí práce)
Úkolem této práce bude znovu představit umělce, za jehož jméno byla v průběhu století kladena růmá "ale" - podílel se sice na výzdobě Národního divadla, jeho umělecká východiska však nespočívala na mánesovské tradici. ale v prostředí Vídně, cizím českému charakteru; zobrazoval sice výjevy z české historie a z českého venkova, v jeho pracích se však vždy nalézalo příliš sladké idyly a málo drsné pravdy; patřil sice k vyhledávaným umělcům, tato popularita však byla vykoupena kolísající kvalitou jeho děl, upadajících někdy až na hranici kýče.

Syndrom vyhoření u pomáhajících profesí na oddělení geriatrie.
Nyklová, Věra ; Hátlová, Běla (vedoucí práce) ; Peliš, Michal (oponent)
Název: Syndrom vyhoření u pomáhajících profesí na oddělení geriatrie. Syndrome burnout at the helping profession in the geriatrie ward Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zmapovat syndrom vyhoření u pomáhajících profesí v oblasti ústavní péče o seniory. Dále navrhnout projekt pro podporu prevence a rozvoj programů supervize pro pomáhající profese v oblasti geriatrické péče. Metoda: Průzkum byl proveden pomocí dvou standardizovaných dotazníků a závěrečného strukturovaného rozhovoru v celkovém objemu 50 dotazovaných respondentů pracujících na oddělení geriatrie. K vyhodnocení dat byl zvolen kvantitativní přístup. Mezi použité dotazníky patří dotazm'k Maslah Burnout Inventory (MBI) autorky Christina Maslach k vyhodnocení emocionálního vyčerpání, depersonalizace a osobní výkonnosti. Dále dotazník Burnout Measure (BM) autorky Ayala Pines k vyhodnocení celkového skóre vyhoření. Výsledky: Provedená analýza výsledků potvrzuje předpoklad, že výskyt syndromu vyhoření je stále aktuální téma a nastavení správné a účinné prevence je nezbytné. Klíěová slova: syndrom vyhoření, pomáhající profese, prevence, supervize, geriatrie

Začleňování předškolních dětí se zdravotním postižením v mateřské škole
Kloudová, Blanka ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce)
Tématem této práce je integrace předškolních dětí se zdravotním postižením v běžných mateřských školách. Záměrem autorky je vytvořit co nejkomplexnější přístup k problematice integrace předškolního dítěte se zdravotním postižením. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část zachycuje především legislativní východiska a vývoj integrace v České republice. Podrobněji se zabývá zúčastněnými v integračním procesu - rodinou, dítětem a školou. Dále zahrnuje podmínky integrace a poukazuje nejen na pozitiva, ale i na možná rizika, které si je třeba uvědomit při zodpovědném přístupu k integraci. Praktická část popisuje integrační proces v běžných mateřských školách v určitém regionu a v jedné konkrétní mateřské škole. K tomuto procesu se vyjadřovali rodiče, pedagogové a poradenští pracovníci. V závěru práce jsou popsány integrační cesty dvou dětí, jejichž prostřednictvím autorka přiblížila případným zájemcům o tuto problematiku, že přes všechna možná úskalí, která proces integrace provází, lze tento proces vnímat jako smysluplný pro všechny zúčastněné a stojí za to dál v této cestě pokračovat. Klíčová slova: integrace dítě s postižením postoj k rozdílnosti integrační proces ve vzdělávání Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Motivace studentů lékařské fakulty ke studiu a vlivy na její změnu během studia
Hanušová, Ingrid ; Slaměník, Ivan (vedoucí práce) ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Vymětal, Štěpán (oponent)
Předkládaná disertační práce obsahuje mapující výzkum motivace studentů 1. lékařské fakulty v Praze ke studiu a povolání, vlivů, které na motivaci během studia působí, a okolností působících na rozhodování pro toto studium. Práce dále sleduje souvislosti a vztahy mezi motivací a hodnotovou orientací studentů. Důvodem, proč se touto tématikou zabývám, je jednak osobní zájem plynoucí z mé profese vysokoškolského pedagoga na uvedené fakultě, jednal\ situace v našem zdravotnictví, která souvisí s problémem současné dehumanizace medicíny a s ní často související vstupní motivací lékařů a studentů pro toto náročné povolání. Využití výsledků práce v praxi lékařské fakulty vidím m1mo jiné v posílení reflexe vlivu nás pedagogů v procesu vzdělávání a profesní výchovy studentů a především v práci s větším uvědoměním svých motivů u studentů pro prevenci pozdějšího bum-out syndromu u lékařů v praxi. Práce se skládá z částí teoretické a empirické. Teorie slouží jen jako východisko pro výzkum popsaný v empirické části, práce si neklade za cíl přínos k teorii motivace. Teoretická část se zabývá historií zkoumání motivace a jejími filosofickými aspekty, pojmem motivace a souvislostmi motivace s některými jinými psychickými funkcemi, dále pojmem motivu a tříděním motivů dle různých autorů, hodnotami a jejich tříděním a...

Motivace studentů lékařské fakulty ke studiu a vlivy na její změnu během studia
Hanušová, Ingrid ; Hermochová, Soňa (oponent) ; Vymětal, Štěpán (oponent)
Předkládaná disertační práce obsahuje mapující výzkum motivace studentů 1. lékařské fakulty v Praze ke studiu a povolání, vlivů, které na motivaci během studia působí, a okolností působících na rozhodování pro toto studium. Práce dále sleduje souvislosti a vztahy mezi motivací a hodnotovou orientací studentů. Důvodem, proč se touto tématikou zabývám, je jednak osobní zájem plynoucí z mé profese vysokoškolského pedagoga na uvedené fakultě, jednal\ situace v našem zdravotnictví, která souvisí s problémem současné dehumanizace medicíny a s ní často související vstupní motivací lékařů a studentů pro toto náročné povolání. Využití výsledků práce v praxi lékařské fakulty vidím m1mo jiné v posílení reflexe vlivu nás pedagogů v procesu vzdělávání a profesní výchovy studentů a především v práci s větším uvědoměním svých motivů u studentů pro prevenci pozdějšího bum-out syndromu u lékařů v praxi. Práce se skládá z částí teoretické a empirické. Teorie slouží jen jako východisko pro výzkum popsaný v empirické části, práce si neklade za cíl přínos k teorii motivace. Teoretická část se zabývá historií zkoumání motivace a jejími filosofickými aspekty, pojmem motivace a souvislostmi motivace s některými jinými psychickými funkcemi, dále pojmem motivu a tříděním motivů dle různých autorů, hodnotami a jejich tříděním a...