Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházky
Žáková, Alena ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Hušková, Julie (oponent)
Anotace: Žákova, A.: Vyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházky. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 153 s. + přílohy (textové: č. 1. - 5., prezentace na CD: č. 6. - 69 výtvarných prací dětí mateřských škol). Obsah: Téma diplomové práce je zpracováno formou kvalitativního pedagogického výzkumu, je rozděleno na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou shromážděny a uspořádány poznatky z vývojové psychologie a ontogeneze dětského výtvarného projevu zaměřené na prezentaci prostorových vztahů a problematiku vnímání prostoru. Cílem prače bylo vypracování a ověření metodiky šetření pro reprezentativní vzorek dětské populace. Na základě výsledků analýzy dětských prací pak přinést aktuální informace o úrovni zobrazování třetího rozměru ve výtvarných projevech předškolních dětí, které by se mohly stát východiskem pro pedagogickou diagnostiku. Část empirického šetření je věnována zkoumání úrovně profesních kompetencí učitelek mateřských škol. Výzkum prokázal, že úroveň kompetencí a motivovanosti učitelky může ovlivnit výslednou formu i obsah výtvarného vyjádření dítěte. Klíčová slova: Vnímání prostoru, prostorová představivost, zobrazování prostorových vztahů, transformace,...
Vyjadřování prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období po zahájení povinné školní docházky
Emrichová, Monika ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Hušková, Julie (oponent)
Monika Emrichová - učitelství l.st.ZŠ, spec.AJ Vedoucí diplomové práce: PaedDr..Helena Hazuková, CSc. Vyjadřování prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období po zahájení povinné školní docházky Diplomová práce se zabývá problematikou zobrazování prostoru v ploše dětmi 1. období prvního stupně základní školy. Cílem diplomové práce je přispět ke zkvalitnění současné výuky výtvarné výchovy a především té části, která se zabývá fenoménem prostoru a jeho zobrazování v ploše v kontextu učiva výtvarné výchovy. Za tímto účelem je předkládán návrh pro zlepšení výuky výtvarné výchovy ve zmiňované oblasti ve formě konkrétního programu pro učitele. Diplomová práce čerpá z výsledků kvalitativního výzkumu vycházejícího z experimentu na vzorku dětí základní školy a dále případové studie několika dětí, které "objevily" netradiční způsob zobrazování prostoru v ploše vzhledem k obecně známým způsobům. Výzkum se pomocí rozhovoru a dotazníku dále zabývá názory a zkušenostmi učitelů a snaží se vysvětlit vlivy na způsob dětského zobrazování prostoru v ploše. Klíčová slova:Vnímání prostorovosti, zobrazení prostorovosti, znak prostorovosti, sociokulturní vlivy, tvořivost, strategie, případová studie, pojetí výuky, pedagogická erudice, učivo.

Viz též: podobná jména autorů
6 Hušková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.