|
Návrh autonomního topného zdroje
Pejcl, Jiří ; Ptáček, Michal (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh vhodného topného zdroje na vytápění a ohřev teplé vody. Jsou zde řešeny provozní náklady různých typů zdrojů tepla, které jsou mezi sebou porovnávány. V další části práce je proveden konkrétní návrh zdroje tepla, tepelného čerpadla země/voda s hlubinnými vrty a měřícího systému, který měří spotřebované a vyrobené energie. V poslední části je změřeno několik provozních stavů tepelného čerpadla, které např. vytápí či jen ohřívá TUV anebo obojí najednou.
|
| |
|
Studie typů pohonů plavidel
Chadima, Bedřich ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rešeršního charakteru a zabývá se současnými typy pohonů plavidel. Vytváří přehled o stavbě, principu činnosti a použití jednotlivých součástí pohonů a rozděluje je do skupin podle jejich funkce. Práce se také zabývá historickým vývojem pohonů od prvních vesel až po nejmodernější jaderné pohony.
|
|
Náklady na jednotlivé fáze životního cyklu objektu
Černý, Ondřej ; Vaňková, Lucie (oponent) ; Krejza, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje stanovení nákladů v jednotlivých fázích životního cyklu objektu. Jde o velice široké téma zachycující mnoho tematických celků. Teoretická část se zabývá stavebním objektem obecně, náklady na stavbu v jednotlivých fázích životního cyklu a tvorbou cen v České republice. V praktické části práce rozebírá především stanovení nákladů na provoz, údržbu, opravu a rekonstrukci stavebního objektu v průběhu jejího užívání. Celkový výpočet finanční náročnosti v jednotlivých fázích životního cyklu je shrnut v tabulce, která obsahuje vyčíslení jednotlivých fází životního cyklu objektu.
|
|
Provozní náklady pasivních domů
Baranyková, Zuzana ; Chovancová, Jitka (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Hlavním tématem bakalářské práce je porovnání provozních nákladů (energetické bilance) pasivního rodinného domu s provozními náklady rodinného domu běžné výstavby. Stanovení celkových provozních nákladů. Následné rozřazení jednotlivých domů dle jejich skutečné spotřeby energie a porovnání jednotlivých variant výstavby.
|
|
Nabídková cena stavebního díla
Ševčík, Jaroslav ; Comorek, Martin (oponent) ; Marková, Leonora (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je ocenit stavbu, pro kterou je vypsáno výběrové řízení na zhotovitele. V teoretické části se zabývám cenotvorbou v průběhu životního cyklu stavebního projektu. V praktické části jsem dále rozpracoval alternativní materiálové řešení zadané projektové dokumentace a stanovil jsem konečnou nabídkovou cenu pro investora. Nabídková cena je stanovena jak pro původní zadávací dokumentaci, tak pro mnou navrhovaná alternativní řešení.
|
|
Specifika pasivních domů
Hortová, Michaela ; Chovancová, Jitka (oponent) ; Kocourková, Gabriela (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je pochopení a prohloubení znalostí problematiky nízkoenergetických a pasivních domů. Teoretická část se zabývá definováním charakteristických vlastností nízkoenergetických a pasivních domů. V praktické části proběhne analýza a porovnání třech reálných objektů, z nichž jeden bude pasivní rodinný dům. Celková analýza pak bude rozšířena i o zhodnocení chování majitelů jednotlivých objektů.
|
|
Porovnání tridemového dopravního systému ZDT MEGA 33 s návěsem ANNABURGER 33,79 v podniku zemědělské prvovýroby
PIŠL, Stanislav
Pro porovnání v této bakalářské práci jsem si zvolil výrobky od dvou nejvíce zastoupených výrobců zemědělské dopravní techniky, které jsou na prvních místech v žebříčku prodejnosti na českém trhu. Měření a porovnávání bylo prováděno s tridemovými návěsnými výměnnými systémy Annaburger 33.79 a ZDT MEGA 33, které v podnicích zemědělské prvovýroby pracují s korbou a rozmetadlem statkových hnojiv. Data jsou převzata z podniků, které mají velice podobnou charakteristiku, aby bylo porovnání co nejpřínosnější. Práce obsahuje charakteristiky podniků a technická data porovnávaných výměnných systémů, ze kterých je patrné, že nástavby firmy Annaburger dosahují větších objemů, a tedy i vyšší výkonnosti. Z ekonomického hlediska bylo zjištěno, že náklady na přepravení jednoho tunokilometru vychází lépe pro výměnný systém Annaburger. V případě tohoto výměnného systému bylo dosaženo hodnoty 13,14 Kč.tkm-1. Pro výměnný systém ZDT byly stanoveny náklady na jeden tunokilometr na 61 Kč.tkm-1, což je způsobeno předimenzováním strojového parku podniku Zevos s.r.o., Libčeves, které ovšem může mít i své výhody. U nástaveb rozmetadel statkových hnojiv byla zkoumána příčná rovnoměrnost rozhozu hnoje od skotu. Z tohoto hodnocení lépe vyšla nástavba Annaburger, která zajistila rovnoměrnější rozhození hnoje v celé šířce záběru. Pro potřeby moderních farmářů byly porovnávány i kontaktní tlaky na podložku. Z měření bylo zjištěno, že návěs Annaburger 33.79 vybavený nízkotlakými flotačními pneumatikami Michelin CargoXbib 600/55 R26,5 dosahuje až o 28,5 % větší styčné plochy než vůz ZDT MEGA 33 opatřený radiálními pneumatikami Mitas AR-02 560/60 R22,5. Při tomto rozdílů styčných ploch působí návěs ZDT až o 45 kPa vyšším tlakem na podložku.
|
|
Technicko-ekonomické vyhodnocení rekonstrukce stavebního objektu
Smutný, Ladislav
Diplomová práce je zaměřena na popis stavebního záměru rekonstrukce a provozování administrativní budovy v Brně, tř. Kpt. Jaroše 28. Posuzuje úspěšnost provedení a funkčnost navržených projekčních záměrů, užití technologií a materiálů po pětiletém provozu budovy včetně úvahy nad využitím alternativních energetických zdrojů pro potencionální vytápění budovy. Analyzuje ekonomiku objektu - náklady rekonstrukce, návratnost investice, možnosti projektového financování bankovními zdroji. Dále analyzuje evidované podklady provozovatele budovy v souvislosti s energetickými náklady na provoz objektu. Práce navrhuje další potencionální inovace a změny směřující k finančním úsporám při provozu budovy včetně optimalizace řízení provozních procesů při zajištění provozu budovy. Závěr zhodnotí dosažení cíle diplomové práce a uvažuje nad reálností uvedení popsaných dalších inovativních návrhů do reálného provozu.
|
| |