Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 928 záznamů.  začátekpředchozí909 - 918další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 

Podnikova kultura
Svačinová, Tereza ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce) ; Tučková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o podnikové kultuře, která je nedílnou součástí prosperujícího podniku. První část je soustředěna na teoretická východiska daného tématu, která byla postavena na studiu odborné literatury. Jsou zde popsány základní pojmy, dále je zde charakterizována samotná podniková kultura, její historie, vytváření, struktura, prvky, typologie, obsah a síla, zkoumání, vliv na jedince a změna. V praktické části byla provedena identifikace pomocí dotazníku jako nástroje dotazování a pozorování ve společnosti S&T CZ s.r.o., výsledky byly interpretovány a bylo navrženo zlepšení či řešení stávající situace.

Vzdělávání minorit a majorit
Nosková, Helena
Článek resumuje postavení dětské populace slovenské minority v ČR, jeho vztah k slovenštině a nepřesnost kulturních jevů.

Specifika vedení pracovníků v jiném než v jejich mateřském jazyce
Záluský, Jan ; Kopecký, Martin (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce Specifika vedení pracovníků v jiném než jejich mateřském jazyce se zabývá problematikou vedení nerodilých mluvčích. Zamýšlí se zejména nad důležitostí poznání kulturních odlišností, jejich chápáním a respektováním. Zkoumána je také osobnost manažera vedoucího multikulturní tým, zejména z hlediska jeho požadovaných vlastností a schopností pro efektivní vedení zahraničních pracovníků. Praktickou část tvoří analýza terénního výzkumu, který jsem prováděl formou zúčastněného pozorování na amerických a kanadských pracovištích v letech 2005 a 2007. Jeho cílem bylo detailně popsat postoje, zvyky a mechanismy, které vědomě či nevědomě zastávají a používají tamní manažeři při vedení multikulturních týmů.

Vliv asijské kultury na podnikání - případová studie čínské kultury
Uhlíková, Aneta ; Maitah, Mansoor (vedoucí práce) ; Radka, Radka (oponent)
Tato práce je zaměřena na popsání vlivu asijské kultury na podnikání, se zaměřením na Čínu. Analyzuje kulturní rozdíly a poukazuje na důležitost kultury v podnikání. V teoretické části jsou zmíněny ty nejdůležitější pojmy a vše, co se kultury týká. Je zde zkráceně definováno, co to kultura vůbec je, jaké jsou její elementy a jaké jsou rozdíly mezi kulturami samotnými. Podrobněji jsou pak rozepsány kulturní dimenze podle Geerta Hofstedeho, významného holandského vědce zkoumajícího rozdíly interakce mezi různými národními a organizačními kulturami. Praktická část je pak už přímo zaměřena na kulturu Číny a průběh obchodování s ní. Je zde detailně rozepsáno, co obnáší takové "obyčejné jednání", které začíná studiem čínské kultury, pokračuje příletem do Číny a seznámením s obchodními partnery. Poté teprve následuje složitý průběh celého jednání, společně se všemi nezbytnými tradicemi a pravidly. jsou zmíněny i společenské koncepty, které jsou pro Čínu velmi důležité, stejně jako její historie a filozofie, která ovlivňuje celý jejich život.

Dějiny, rasa a kultura

Sborník je výsledkem interdisciplinárního setkání specialistů v oblasti hodnocení lidské variability a historie rasy.

Firemní kultura společnosti Arthur D. Little
Horáková, Adéla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Skuček, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá firemní kulturou společnosti Arthur D. Little. Cílem diplomové práce by mělo být uvedení důležitých základních teoretických informací k pojmu kultura a firemní kultura, které je potřeba znát k tomu, aby bylo možné v praktické části popisovat, analyzovat a zkoumat konkrétní firemní kulturu společnosti Arthur D. Little. Dalším cílem diplomové práce je zjistit, jak firemní kulturu společnosti vnímají zaměstnanci pražské kanceláře a vyvodit z toho pro firmu Arthur D. Little určitá doporučení.

Komparace současných španělských nacionalismů: nebezpečný separatismus nebo ideál evropského regionalismu?
Brož, Filip ; Buben, Radek (vedoucí práce) ; Bureš, Jan (oponent)
Španělsko není tvořeno pouze jedním národem, nýbrž se jedná o tzv. multinacionální stát, jenž je tedy logickou domovinou mnoha nacionalismů a s nimi spojených problémů. V první části této práce se věnuji historickým přičinám vzniku těchto nacionalismů u Baskicka, Katalánska a Galície. Mezi ně patří španělská regionalistická tradice, přičemž každý z těchto regionů sází i na vlastní, jedinečné vlastnosti, ať už ekonomická síla, jazyk, kultura a historická zkušenost s vlastní vládou u Katalánska, odlišná "rasa" a vábivá mytologie u Basků nebo opět jazyková a kulturní svébytnost u Galícijců, podepřena keltským původem. V druhé části se věnuji přechodu k demokracii z nacionalistického hlediska: španělská ústava z roku 1978 umožnila decentralizaci a vybudování tzv. státu autonomií, což nacionalismy částečně uspokojuje, objevují se ovšem problémy nové. Ve třetí části se věnuji nacionalismům ze stranického hlediska: ve všech třech zmíněných regionech existují umírněně nacionalistické proudy, jež tvoří jedny z nejsilnějších regionálních stran, byť jejich umírněnost je čistě pragmatická a byť v případě Katalánska a hlavně Baskicka existují i relevantní radikálně nacionalistické strany. V závěru hájím tezi, že přes veškeré historické a ideologické příčiny vzniku nacionalismů je hlavní vysvětlení jejich trvající...

Asociace spojené s barvami v různých kulturách
Valovik, Valeryia ; Olšanová, Květa (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent)
Bakalařská práce je věnovaná asociacím spojeným s barvami v různých kulturách, zkoumá odlišnosti ve vnímání a v použití barev a popisuje význam barev pro marketing. Cílem práce je odpovědět na dvě otázky.1)zda existují barvy, které jsou všeobecně preferované a zda existují barvy, které jsou všeobecně nepopulární.2)Zda existují rozdíly v asociacích spojených s barvami napříč různými kulturami? První kapitola popisuje nejenom fyzický, ale i psychologický vliv na jednotlivce obecně, popisuje historii barev a výzkum Maxe Lüshera. Druhá kapitola zkoumá odlišnosti ve vnímání barev v různých kulturách a popisuje možná vysvětlení, proč k odlišnostem dochází . Ve třetí kapitole je popsán výzkum barevných asociací a oblíbenosti barev ve třech vybraných zemích. Výzkum byl prováděn na základě odpovědí respondentů z Běloruska, Estonska a České republiky.

Firemní kultura mezinárodní společnosti
Šeredová, Eliška ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zhodnocení firemní kultury UniCredit Group. Práce se dále zabývá analýzou vlivu italské národní kultury na tuto firemní kulturu. V teoretické části je vymezena firemní kultura, její determinanty, typologie a strategie tvorby při mezinárodní expanzi. Praktická část poté zahrnuje představení společnosti UniCredit Group, vývoj jejího působení na českém trhu a především zhodnocení firemní kultury společnosti. Závěrem práce je analýza italské národní kultury jako jednoho z determinantů firemní kultury UniCredit Group.

Analýza a návrh webové aplikace pro cestující do zahraničí
Strnad, Stanislav ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Kučerová, Helena (oponent)
Cílem práce je navrhnout webovou aplikaci umožňující jejím návštěvníkům trochu odlišný přístup při vyhledávání informací o vybraných zemích oproti stránkám podobného zaměření. Hlavní devizou stránek je umožnění výběru tematicky zaměřených informací (doprava, kultura, jídlo, obchod ad.) poskytujících návštěvníkovi vodítko při hledání zemí, do nichž chce vycestovat (anebo jen o nich zjistit zajímavé informace). Dostupné informace je navíc možné filtrovat a řadit podle předpřipravených kritérií, což umožňuje návštěvníkovi získat trochu jiný náhled nad danou problematikou. Jedním z hlavních znaků stránek je podílení se na tvorbě dostupného obsahu samotnými uživateli. Tomu je přizpůsoben registrační/přihlašovací systém, který rozlišuje několik úrovní uživatelů, jež se liší oprávněním pro přístup do jednotlivých sekcí webu a správou jeho obsahu. Úprava dat by je dostupná skrze webové prostředí poskytující dostatečnou variabilitu pro kompletní správu obsahu. Kompletní řešení stránek je pak vytvořeno pro uživatele co nejvíce intuitivně a bez zbytečných překážek, které by jim bránily v pohodlném a plnohodnotném využití aplikace.