Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojezdové a zvedací zařízení
Bernard, Vladislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu manipulačního zařízení určeného k přepravě vrtulníku BELL mezi hangárem a letištní plochou. V první části práce je uveden rozbor možných mechanismů použitelných k manipulaci s vrtulníkem a také přehled s celkovým zhodnocením některých výrobců, kteří se zabývají výrobou tohoto typu zařízení. V druhé části je prezentován návrh a potřebné výpočty s výkresovou dokumentací. Manipulační zařízení je určeno nosností 2000kg s minimálním zdvihem vrtulníku 80mm pro zajištění bezpečné přepravy na potřebné vzdálenosti.
Hangár
Čajda, Daniel ; Straka, Bohumil (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením dřevěné konstrukce hangáru v Brně - Medlánkách. Hangár je určen pro malá letadla, která se na tomto letišti nacházejí. Půdorysné rozměry jsou 116 m × 64 m a výšce 10,6 m. Objekt je půdorysně zakřiven, tvoří část půlkruhu. Příčné vazby jsou nepravidelné, tvořeny z plnostěnných vazníků, které staticky působí jako dvoukloubové oblouky. Konstrukce je navržena z lepeného lamelového dřeva, rostlého dřeva a ocelových spojovacích prvků. Spodní stavba je řešena betonovými bloky a základovými pasy. Prostorovou tuhost zajišťují příčná a podélná ztužidla. Střešní a obvodový plášť je tvořen sendvičovými panely.
Ocelová konstrukce hangáru
Bartel, Jan ; Barnat,, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je řešení ocelové konstrukce hangáru. Hangár má půdorysné rozměry 30x60m a světlou výšku 11m. Konstrukční výška činí 15.3m. Hangár spadá do lokality: Ostrava. Konstrukce je vynášena 60m dlouhou trubkovou příhradou trojúhelníkového tvaru s hlavním pásem z trubky 356 × 20 mm. Na obou koncích je průvlak uložen na sloupy HEB 300 Na hlavní průvlak jsou každých 6 m připojeny jednotlivé vazníky.
Ocelová konstrukce zastřešení hangáru
Pojezný, Tomáš ; Pilgr,, Milan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh a statické posouzení ocelové konstrukce zastřešení hangáru pro vrtulová letadla typu Cessna. Půdorysné rozměry jsou 40,0 x 60,0 m, výška objektu cca 12,0 m. Nosný systém konstrukce zastřešení je tvořen rovinnými příčnými vazbami z příhradových vazníků eliptického tvaru. Návrh konstrukce je volen ze dvou předběžně řešených geometrických a konstrukčních variant. Ty jsou porovnány na základě ceny, velikosti nátěrových ploch a hmotnosti konstrukce. Pro vybranou variantu je vypracován podrobný statický posudek a výkresová dokumentace.
Sportovní letiště Drnholec
Trnová, Jana ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Podkladem bakalářské práce byl ateliérový projekt, jenž byl vypracován v 6. semestru bakalářského studia v rámci předmětu AG035. Předmětem zadání práce je návrh novostavby objektu sportovního letiště na okraji městyse Drnholec (okres Břeclav). Hlavní přístup na pozemek zabezpečuje přilehlá silnice III. třídy. Koncept ovlivňují zejména požadavky na provoz sportovních letišť a orientace budovy vůči stávající travnaté RWY. Navržený objekt je nízkopodlažní se dvěma nadzemními podlažími. Objekt lze hmotově i konstrukčně rozdělit na tři části. První z nich je letecký hangár zaujímající výšku dvou podlaží. Jeho nosný systém tvoří ocelová oblouková konstrukce krytá technickou textilií. Na hangár konstrukčně navazuje střední dvoupodlažní část tvořená nosnou dřevěnou rámovou konstrukcí. V 1NP je umístěn prostor stojánky dílny, který je součástí hangáru. Dále se zde nachází zázemí dílny se sklady a zázemí leteckého klubu. Zbylá plocha je určena kavárenskému zařízení. Důraz byl kladen na vizuální propojení prostoru kavárny a hangáru. Točité schodiště umožňuje výstup z kavárny na druhé podlaží. Většinu jeho plochy zaujímá terasa sloužící jako tribuna pro diváky. Dále je zde umístěna místnost dispečinku a školící centrum. Prostor kavárny v úrovni 1NP dále navazuje na poslední součást celku. Je jí jednopodlažní sekce, jejíž nosnou funkci zajišťuje dřevěná lamelová oblouková konstrukce. V této části se nachází zázemí provozu kavárny a jejích zaměstnanců, hygienické zázemí návštěvníků, technické místnosti a klubovna letců. Navržený objekt řeší absenci zázemí leteckého klubu a možnosti umístění strojů při ploše RWY. Návrh uvažuje rovněž s vybudováním zázemí klubu modelářů a ubytovacích jednotek.
Ocelová konstrukce letištního hangáru
Kuba, Michal ; Balázs, Ivan (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Obsahom práce je návrh nosnej oceľovej konštrukcie jednoloďového halového objektu letiskového hangáru, určeného pre parkovanie športových lietadiel v okolí mesta Zlín. Pôdorysné rozmery objektu sú 36 x 78 m. Hlavná nosná konštrukcia je tvorená rovinnou priečnou väzbou. Priečna väzba je tvorená priehradovými väzníkmi, ktoré sú na jednej strane kĺbovo uložené na votknutých stĺpoch a na opačnej strane kĺbovo uložené na základovú konštrukciu. Hlavný nosník je tvorený z priehradových väzníkov oblúkového tvaru s konštrukčnou výškou 1,5 m, zloženého z oblúkov o 2 rôznych polomeroch. Vzdialenosť priečnych väzieb je 6 m. Priestorová tuhosť je zaistená systémom pozdĺžnych a priečnych stužidiel. Konštrukcia je navrhnutá ako bezväznicová. Všetky prúty oceľovej konštrukcie sú z valcovaných profilov, ktorých návrh je prevedený podľa platných noriem ČSN EN. Použitý materiál nosných prvkov je oceľ triedy S 355 prípadne S 460 (bežná oceľ).
Sportovní letiště Drnholec
Trnová, Jana ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Podkladem bakalářské práce byl ateliérový projekt, jenž byl vypracován v 6. semestru bakalářského studia v rámci předmětu AG035. Předmětem zadání práce je návrh novostavby objektu sportovního letiště na okraji městyse Drnholec (okres Břeclav). Hlavní přístup na pozemek zabezpečuje přilehlá silnice III. třídy. Koncept ovlivňují zejména požadavky na provoz sportovních letišť a orientace budovy vůči stávající travnaté RWY. Navržený objekt je nízkopodlažní se dvěma nadzemními podlažími. Objekt lze hmotově i konstrukčně rozdělit na tři části. První z nich je letecký hangár zaujímající výšku dvou podlaží. Jeho nosný systém tvoří ocelová oblouková konstrukce krytá technickou textilií. Na hangár konstrukčně navazuje střední dvoupodlažní část tvořená nosnou dřevěnou rámovou konstrukcí. V 1NP je umístěn prostor stojánky dílny, který je součástí hangáru. Dále se zde nachází zázemí dílny se sklady a zázemí leteckého klubu. Zbylá plocha je určena kavárenskému zařízení. Důraz byl kladen na vizuální propojení prostoru kavárny a hangáru. Točité schodiště umožňuje výstup z kavárny na druhé podlaží. Většinu jeho plochy zaujímá terasa sloužící jako tribuna pro diváky. Dále je zde umístěna místnost dispečinku a školící centrum. Prostor kavárny v úrovni 1NP dále navazuje na poslední součást celku. Je jí jednopodlažní sekce, jejíž nosnou funkci zajišťuje dřevěná lamelová oblouková konstrukce. V této části se nachází zázemí provozu kavárny a jejích zaměstnanců, hygienické zázemí návštěvníků, technické místnosti a klubovna letců. Navržený objekt řeší absenci zázemí leteckého klubu a možnosti umístění strojů při ploše RWY. Návrh uvažuje rovněž s vybudováním zázemí klubu modelářů a ubytovacích jednotek.
Hangár
Matějková, Pavla ; Štrba, Michal (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením nosné ocelové konstrukce hangáru pro malá letadla v lokalitě Brno-Medlánky. Půdorysné rozměry jsou 40,0×44,0 m, výška konstrukce je 10,0 m. Byly vypracovány dvě předběžné konstrukční varianty; jejich hlavní rozdíl je tvar příhradového vazníku. Obě varianty byly posouzeny na kombinaci sedmnácti zatěžovacích stavů. Následné porovnání variant vedlo ke zvolení finální varianty, která byla podrobně zpracována. Příhradový vazník v této variantě je obloukový, výška příhrady je 1,5 m, jednotlivé prvky jsou tvořeny z čtvercových trubek. Byl proveden podrobný statický výpočet včetně výpočtu spojů, výkresové dokumentace a technické zprávy. Hlavní konstrukční materiál je ocel S235JR.
Ocelová konstrukce hangáru
Plačková, Markéta ; Barnat, Jan (oponent) ; Štrba, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a posouzení ocelové konstrukce hangáru pro malá letadla. Půdorysné rozměry objektu jsou 37,475 x 48,0 m. Výška konstrukce v nejvyšším bodě je 15,5 m. Objekt se nachází ve Znojmě. Hlavní konstrukční materiál je ocel S355J2. Nosnou konstrukci tvoří prostorový příhradový rám. Vzdálenost jednotlivých příčných vazeb je 4 m. Je vypracován statický výpočet hlavních nosných částí konstrukce včetně spojů a detailů. Pro zpracování diplomové práce byly použity platné normy ČSN EN.
Galerie letecké techniky a tradic letectví na letišti Medlánky v Brně
Sudolský, Filip ; Hrabec, Josef (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce bylo vytvoření architektonické studie novostavby Galerie letecké techniky a tradic letectví v Brněnských Medlánkách. Novostavba by měla být začleněna do prostředí stávajícího letiště sportovních letadel. Tomuto projektu předcházel před diplomový projekt, na který jsem se snažil navázat svým návrhem galerie. Řešený pozemek má svažitý charakter na volném terénu odloučen od četnější městské zástavby. Výchozím bodem pro návrh byla snaha o citlivý zásah do krajiny a zároveň hledání jistých referencí přímo v nejbližším okolí. Z dalekých rozhledů z místa stavby do okolí vznikla idea o zachování horizontální linie panoramatických křivek a spolu s prací s terénem a konstrukčním nárokům vznikla myšlenka vlněné krajiny s velko-rozponovou konstrukcí. Z potřeby zastřešit velkorozměrové exponáty v podobě letadel, a letecké techniky se konstrukce a její statické nároky staly startovacím bodem celého návrhu. Konstrukce je vytvořena prostorově příhradovým řešením a dominuje celému výstavnímu prostoru. Halový objekt je provozně i stavebně napojen na zázemí a ostatní využití galerie spolu s konferenčním sálem, kavárnou, studovnou, dílnou a administrativní částí. Jako jeden celek se jeví především při příchodu do areálu letiště, kdy je stavba zastřešena jednolitou organickou plochou, která ze ztrácí v okolním terénu. Samotná galerie však vystupuje z terénu a otevírá se směrem k vzletové a odletové ploše, kde také směřuje k hlavnímu výhledu do okolí. Objekt je také specifický svými vstupy, kde s jako hlavním vstupem je zamýšleno úzkým schodištěm ve střešní části. Tento vstup by měl lidem evokovat přistání letadel, kdy se letadlo při sestupu ponoří nejprve do oblak a následně se vynoří nad krajinou. Tedy člověk se ponoří do střešní plochy a objeví se v krajině, která je nahrazena galerií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.