Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Způsoby terapie při vývojové dysfázii
Rybáčková, Petra ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Práce je zaměřena především na problematiku vývojové dysfázie a její terapii. V první části je popsán vývoj lidské řeči, dále pak ontogenetický vývoj člověka, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Samostatná kapitola je věnována vývojové dysfázii, její etiologii, symptomatologii a poté i terapii. Druhá část práce se zaměřuje na vytvoření terapeutického materiálu, kde jsou jednotlivé úkoly sestaveny dle individuálních potřeb sledovaného chlapce s vývojovou dysfázií.
Vývoj morfologie u dětí s SLI - příspěvek ke studiu předpokladů pro rozvoj čtenářské gramotnosti u dětí s rizikem dyslexie
Kučerová, Tereza ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
A b s t r a k t Diplomová práce vznikla díky dvěma na sebe navazujícím projektům, které se věnují studiu vývoje jazykových a gramotnostních dovedností u dětí s rizikem dyslexie. Práce popisuje vývoj morfologického uvědomování u dětí s vývojovou dysfázií. Úroveň morfologických dovedností byla opakovaně sledována po tři roky u dětí v předškolním a na počátku školního věku pomocí Testu morfologického uvědomování. Metoda vznikla podle Žlabovy Zkoušky jazykového citu (1992) a mapuje vývoj v několika dílčích oblastech - přechylování a tvorba množného čísla podstatných jmen, tvorba minulého času a třetí osoby jednotného čísla sloves, odvozování přídavných jmen a gramatická shoda. Zaprvé bylo sledováno, zda se v daném věkovém období výkony dětí stále ještě posouvají vpřed, resp. zda je metoda s to tento posun zachytit. Zadruhé, zda je rozdíl mezi výkony dětí ze skupiny běžného řečového vývoje (kontrolní skupina) a dětí ze skupiny vývojové dysfázie, u kterých lze vzhledem k poruše předpokládat oslabení v oblasti morfologie. Byla provedena i kvalitativní analýza jednotlivých sledovaných oblastí morfologie. Závěry analýz jsou diskutovány v kontextu s teoretickými východisky, aktuálním vědeckým poznáním a možnými limity práce, které by mohly jak sebraná data tak z nich plynoucí zjištění ovlivnit.
Vývoj jazykových dovedností u dětí s logopedickou vadou
KOUBOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je zaměřena na vývoj řeči u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním období. V teoretické části je popsán vývoj řeči v předškolním období, faktory ovlivňující rozvoj řeči, narušená komunikační schopnost a narušený vývoj řeči. Hlavním tématem teoretické části je vývojová dysfázie, její etiologie, charakteristické znaky, diferenciální diagnostika a možnosti terapie. Dále jsou popsány dopady vývojové dysfázie na dítě, jeho osobnost a na jeho rodinu. Praktická část práce se zabývá posouzením úrovně řečových schopností sedmi vybraných dětí v logopedické třídě mateřské školy. Dílčí cíl práce je mapování vývoje v dalších oblastech (paměti, vizuomotorické koordinaci a zrakové analýze a syntéze), které jsou z důvodu vývojové dysfázie narušeny. Tato část se opírá o čtyři krátké diagnostické úkoly, analýzu dokumentů dětí a deníku učitelek. Výsledná data jsou zaznamenána do kazuistik, tabulek a zhodnocena formou odpovědí na výzkumné otázky.
Efektivita logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. tříd ZŠ
Zemanová, Lucie ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti a efektivitou logopedické intervence u dětí před nástupem do 1. třídy ZŠ. Shrnuje poznatky především ze speciální pedagogiky a logopedie. V teoretické části jsou popsány základní pojmy jako NKS, řečový vývoj, předškolní věk a logopedická intervence. Vysvětluje teoretické souvislosti, srovnává různé přístupy a odlišnosti v terminologii a uvádí do problematiky. Část praktická seznamuje s průběhem a výsledky výzkumného šetření.
Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řečí
Pilská, Helena ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku se specificky narušeným vývojem řeči se zabývá hlavně diagnostikou oblasti slovní zásoby u vývojové dysfázie. Teoretická část je analýzou dostupné odborné literatury. Zabývá se charakteristikou předškolního věku, vývoje řeči a diagnózy specificky narušeného vývoje řeči. Výzkumná část porovnává aktivní a pasivní slovní zásobu u dětí intaktních a dětí se specificky narušeným vývojem řeči. Klíčová slova: Dítě předškolního věku, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie, diagnostika, slovní zásoba
Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou disfázií
Mielniková, Renáta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce Vzájemné ovlivňování řeči a pohybu u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií je zaměřena na zjištění, jakým způsobem se vzájemně ovlivňuje řeč a pohybové dovednosti právě u žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Ve své teoretické části se nejprve zabývám termínem narušená komunikační schopnost, vývojové dysfázie, její symptomatologií a následně termínem verbální vývojová dyspraxie. Důležité informace související s touto problematikou uvádím rovněž ve druhé kapitole, která se věnuje problematice čtení, procesem osvojováním si čtení i čtením s porozuměním. V pořadí třetí kapitola teoretické části je pak zaměřena na charakteristiku termínu pohyb, motorika, koordinace a v neposlední řadě také dyspraxie. Praktickou část jsem založila na testování dětí třetích tříd a to jak na běžné základní škole, tak na základní škole logopedické, kam dochází i mnou sledovaná žákyně s těžkou vývojovou dysfázií. Došlo k vytvoření dvou testů, a to testu čtení s porozuměním a testu pohybových dovedností. Cílem těchto testů bylo zjištění, jakým způsobem dochází k vzájemnému ovlivňování čtenářských a pohybových dovedností. V závěru své práce pak shrnuji dosažené výsledky, porovnávám výsledky testování mezi kontrolní a experimentální skupinou i žákyní s těžkou vývojovou dysfázií.
Specifické symptomy vývojové dysfázie
Vávrů, Petra ; Smolík, Filip (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
V teoretické části jsou zpracovány aktuální poznatky o vývojové dysfázii postihující terminologii, klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku, terapii a souvislost se specifickými poruchami učení. Výzkum, se zabývá hledáním diagnostických markerů vývojové dysfázie u předškolních dětí. Byly porovnávány 3 skupiny - 19 dětí s vývojovou dysfázií, 19 dětí stejného věku (AC) a 19 dětí cca o dva roky mladších, které by měly být na zhruba stejné jazykové úrovni (LC). Za tímto účelem byly použity 4 diagnostické metody - obrázkový slovníkový test, opakování čísel, opakování vět a opakování nesmyslných slov. Děti s vývojovou dysfázií podaly ve všech sledovaných oblastech nižší výkony než jejich vrstevníci a v některých z nich i nižší než mladší (LC) skupina. Relevantním ukazatelem vývojové dysfázie by tedy mohly být nižší výsledky v opakování vět a pseudoslov, dále vynechávání předložek, příklonek a také vypouštění sloves nebo využití neúplných infinitivních vazeb ve větě.
Komplexní péče o děti s vývojovou dysfázií
SEDLÁČKOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá problémem dětí s vývojovou dysfázií. Teoretická část objasňuje základní pojmy daného tématu, zabývá se výkladem příčin a příznaky. Dále objasňuje logopedickou intervenci v České republice podává přehled o komplexní péči o dítě s vývojovou dysfáziií, pojednává o funkci rodiny, mateřské školy, Speciálně - pedagogických center, rané péče a samozřejmě práci klinických logopedů v zajištění co nejkvalitnější spolupráce při péči o dítě se specificky narušeným vývojem řeči. Cílem praktické části je pomocí rozhovorů s pracovníky SPC, s rodiči, učitelkami a klinickým logopedem zjistit vzájemnou spolupráci v péči o dítě s vývojovou dysfázií. Další část se zaměřuje na úroveň informovanosti učitelek MŠ v péči o děti s touto formou narušené komunikační schopnosti.
Integrace dítěte s těžkou dysfázií a dysartrií do 1.třídy běžné ZŠ
MAREŠOVÁ, Jiřina
Práce se zabývá problematikou vývojové dysfázie a dysartrie, jejich příčinami, projevy a integrací dítěte s touto vadou do 1. třídy běžné základní školy. Popisuje jednotlivé jazykové roviny řeči teoreticky i prakticky. Zaměřuje se na zjištění úrovně motoriky u konkrétního žáka na počátku a na konci školního roku. Porovnává přijetí žáka ostatními dětmi ve třídě a zjišťuje jeho postavení v kolektivu. Mapuje názory rodičů na integraci žáka se speciálními potřebami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.