Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace programu Pět P do dětských domovů na Českobudějovicku
PROKOPOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se skládá ze dvou základních částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsem definovala pojmy dobrovolnictví a dobrovolník, resilience a pozitivní vývoj mládeže, mentoring a program Pět P. V části týkající se programu Pět P jsem tento program charakterizovala, zaměřila se na jeho historii, cíle, principy a přínosy a v neposlední řadě i na organizační strukturu. Poté jsem se věnovala ústavní péči, dětským domovům obecně a v poslední kapitole jsem popsala dětské domovy na Českobudějovicku. Cílem práce bylo zjistit možnosti implementace programu Pět P do dětských domovů na Českobudějovicku. Byly stanoveny dvě dílčí výzkumné otázky a to: 1) Mají pracovníci dětských domovů na Českobudějovicku informace o programu Pět P? 2) Mají klienti dětských domovů zájem o zapojení do programu Pět P? V praktické části byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkum byl realizován v průběhu měsíců března a dubna, rozhovory se uskutečnily v kancelářích dětských domovů a ve společenských místnostech. Výzkum je rozdělen na dvě části. První část výzkumu je zaměřena na rozhovory s 5 pracovníky dětských domovů, ve druhé části výzkumu jsem se zaměřila na 10 klientů dětských domovů. Vzhledem k odlišnosti typu dětských domovů na Českobudějovicku a ke složení jejich klientů jsem výzkum dále rozdělila na jednotlivé dětské domovy. V dětském domově se školou se sídlem v Šindlových Dvorech jsem zorganizovala rozhovor se dvěma pracovníky a pěti dětmi. V dětském domově v Boršově nad Vltavou byl výběrový soubor tvořen třemi pracovníky a pěti dětmi. Pracovníci byli vybráni náhodně, rozhovor s klienty jsem uskutečnila na základě doporučení pracovníků. Při rozhovorech jsem si odpovědi respondentů zaznamenávala do předem připravené předlohy k rozhovoru. Při zpracování odpovědí účastníků výzkumu byly popsány shody a rozdíly v odpovědích na jednotlivé otázky. Před samotnou návštěvou předmětných dětských domovů na Českobudějovicku jsem z důvodu monitoringu zapojení dětských domovů do programu Pět P v jiných regionech provedla pilotní studii. V rámci této studie jsem ve spolupráci s členkou Asociace Pět P ČR rozeslala dotazníky 22 členům Asociace. Z dotazníků vyplynulo, že 5 organizací s dětskými domovy popř. obdobnými zařízeními (např. Klokánek) spolupracuje, 3 organizace nespolupracují přímo s dětským domovem, ale spolupracují s pěstounskými rodinami nebo s azylovými domy. Další 4 organizace s obdobnými zařízeními nespolupracují, ale o spolupráci zájem mají, nebo popřípadě měly, ale dětský domov spolupráci odmítl. V rámci výzkumných otázek vyplynulo, že informovanost o programu Pěti P je vysoká, všichni dotazovaní pracovníci věděli, co je program Pět P a považovali ho za přínosný. Výzkum ukázal, že klienti dětských domovů mají zájem o zapojení do programu Pět P. Z výzkumu dále vyplývá, že momentálně nejsou podmínky pro implementaci programu Pět P do dětských domovů na Českobudějovicku. Pro zavedení je potřeba další spolupráce, vyjasnění podmínek a hlavně ochota pracovníků a vedení dětských domovů spolupracovat s koordinátorem programu Pět P. Práce bude poskytnuta jak programu Pět P v Českých Budějovicích a Asociaci Pět P v České republice, tak i dětským domovům na Českobudějovicku. Pro dětské domovy by mohla být přínosná i teoretická část, kde popisuji program Pět P. Byla bych ráda, kdyby má práce přispěla k všeobecné informovanosti o dobrovolnictví a o programu Pět P a vedla k jeho rozšíření.
Trendy v rozvoji leadershipu
Zadražil, Marek ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Práce pojednává o trendech v rozvoji leadershipu. Cílem práce je pochopení toho, co se pod pojmem leadership skrývá, kdo vlastně leader je, proč by neměl být zaměňován s manažerem a přiblížení metod, jakými je možno leadership rozvíjet. Dalším cílem je částečná analýza problematiky leadershipu mezi studenty navazujících magisterských oborů na Vysoké škole ekonomické v Praze. V první kapitole je nastíněn vývoj manažerských teorií 20. století, popis osobnosti manažera a problematika manažerských kompetencí. Druhá kapitola obsahuje vybrané teorie leadershipu, na které plynule navazují styly vedení lidí. Dále je uveden rozdíl mezi manažerem a leaderem včetně problematiky moci a autority. Třetí kapitola se zaměřuje na metody rozvoje leadershipu, přičemž větší prostor je věnován metodám rozvoje pomocí druhých osob. Čtvrtá kapitola je ve své první části koncipována jako souhrn poznatků uvedených v této práci. Druhá část čtvrté kapitoly obsahuje vyhodnocení výzkumu provedeného mezi studenty VŠE.
Mentoring jako nástroj rozvoje lidského kapitálu ve firmě
Vostrá, Helena ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Vinšová, Tereza (oponent)
Cílem práce je v teoretické části vymezit základní pojmy a souvislosti mentoringu v kontextu nástrojů rozvoje lidského kapitálu. Práce se zaměřuje na mentoring ve firmě XY. Práce zjišťuje motivy a efekty mentoringu, porovnává očekávání všech zainteresovaných stran (zaměstnanci - mentoři a mentee, zaměstnavatel) s reálnými výsledky využití tohoto nástroje. Práce navrhuje kritéria, podle kterých je možné efekty mentoringu zhodnotit.
Mentoringový program pro studentky středních škol se zájmem o technické obory. Projektová zpráva
Cidlinská, Kateřina
Roku 2012 se uskutečnil druhý ročník mentoringového programu pro středoškolačky se zájmem o studium vysoké školy technického zaměření. Programu se zúčastnilo 22 středoškolaček a 14 mentorek (vysokoškolaček). Do programu se zapojilo 7 vysokých škol z Prahy, Brna a Olomouce (ČVUT, VŠCHT, VUT, MU, VFU, UPOL). Zpráva z projektu seznamuje s průběhem druhého ročníku programu.
Manažer a jeho motivační role v konkrétní společnosti
Kadlecová, Martina ; Tišlerová, Kamila (vedoucí práce) ; Hudeček, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jak se manažeři ve společnosti OVB Allfinanz vypořádávají s motivační rolí -- jak moc si ji uvědomují, využívají ji ve svém styku s podřízenými, a jak sami sebe v této roli hodnotí. Stěžejní výzkumnou metodou je empirické šetření prostřednictvím dotazníků. V případě zjištění jakýkoliv nedostatků v této oblasti, navržení možných opatření.
Koučování a jeho přínos pro management firem v České republice
Bílý, Jan ; Campbell, Jan (vedoucí práce) ; Valášek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na koučování v managementu firem v České republice. Pojem koučink a koučování lidí se v poslední době stalo velmi často skloňovaným slovem. Koučink jako takový umožňuje lidem v sobě odhalit a naplno uvolnit svůj potenciál. Na základě kvalitativního výzkumu byl analyzován přínos koučování pro koučovaného a to z pohledu kouče, zadavatele koučování a samotného koučovaného na základě škál self-ratingu. Dle výsledků je největším přínosem pro koučovaného zejména vyšší samostatnost a zodpovědnost za svoji práci. Z pohledu manažera je koučování efektivní zejména pro lepší komunikace s podřízenými, vyšší otevřenost a možnost lépe a kvalitněji pochválit a ocenit své kolegy a podřízené. V závěrečné části bakalářské práce se hodnotí splnění stanovených cílů.
Současné trendy ve vzdělávání manažerů
Dobruská, Iva ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Diplomová práce mapuje vývoj v oblasti vzdělávání manažerů s ohledem na současné trendy ve vzdělávacích programech v ČR a v zahraničí. Součástí teoretické práce je pilotní studie zaměřená na poptávku po vzdělávacích a rozvojových programech výzkumného vzorku manažerů a zároveň analýza nabídky vzorku vzdělávacích organizací na území hlavního města Prahy. Dle získaných informací byly poté vyvozeny závěry a doporučení pro úpravu studijních programů na FM VŠE.
Pilotní mentoringový program pro studentky středních škol
Šaldová, Kateřina ; Tupá, Barbora ; Vohlídalová, Marta
Projektová zpráva shrnuje výsledky analýzy genderově stereotypního přístupu vyučujících ke studujícím středních škola. Její součástí je i popis pilotního mentoringového programu pro studentky středních škol a metodika určená pro následující ročníky mentoringového programu.
Leadership v české pobočce nadnárodní firmy
Micková, Zuzana ; Jarošová, Eva (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje podmínky rozvoje potenciálních lídrů ve společnosti Hilti spol.s r.o.. Za tímto účelem je nejprve zpracována dostupná teorie zabývající se vedením lidí, poté jsou zpracovány existující postupy uvnitř společnosti a sekundární data výzkumů provedených ve společnosti Hilti spol. s r.o.. Tyto informace jsou doplněny o výsledky elektronického dotazníku, jehož cílem bylo objasnit nejasnosti vyplývající z těchto sekundárních zdrojů. Srovnáním existujících procesů s teorií a následným empirickým výzkumem se tato práce snaží v rámci sledované společnosti identifikovat nejen silné a slabé stránky procesů rozvoje mladých lídrů, ale také navrhnout oblasti využití aktuálních trendů s cílem zefektivnění těchto procesů.
Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců na Magistrátu hl. m. Prahy
Syslová, Andrea ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Hušková, Hana (oponent)
Diplomová práce přináší rozbor problematiky vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v podmínkách veřejné správy, konkrétně Magistrátu hl. m. Prahy (MHMP). V detailu je analyzován zejména projekt mentoringu realizovaný v podmínkách MHMP, používané zásady a postupy, jsou identifikovány přednosti a nedostatky tohoto sytému a nastíněny možné změny a zlepšení. Na základě identifikovaných slabých míst ve strategii vzdělávání MHMP je v diplomové práci navržen vzorový vzdělávací program zaměřený na prohloubení schopnosti vzdělávaných vedoucích pracovníků v oblasti efektivního vedení lidí a jejich motivace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.