Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zaměření pro tvorbu účelové mapy areálu skanzenu Rožnov p. R. - 2. část
Šimášková, Ľubomíra ; Hudeček, Tomáš (oponent) ; Foral, Jakub (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je zameranie pre tvorbu účelovej mapy v areáli skanzenu Rožnov pod Radhoštem. Táto práca popisuje celkový proces tvorby účelovej mapy. Výsledná výkresová dokumentácia sa nachádza v kapitole prílohy.
Studying settlement systems with mobile positioning data
Šimbera, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Burian, Jaroslav (oponent) ; Šveda, Martin (oponent)
Sídelní systémy jsou jakožto významná složka makrogeografické organizace lidské společnosti častým objektem studia sociální geografie. Lokalizační data mobilních telefonů jsou v posledních dekádách oblíbená jako unikátní zdroj o lidských aktivitách v prostoru, stále však chybí spolehlivé metody, jak z nich vytvořit datové sady s přesností porovnatelnou s konvenčními zdroji, jako jsou data ze sčítání lidu nebo cestovní deníky. Tato práce si klade za cíl zaplnit tuto mezeru detailním popisem tvorby datových sad o počtech obyvatel a dojížďce z lokalizačních dat mobilních telefonů se zmíněnou úrovní přesnosti za pomoci strojového učení a pomocných geografických dat, včetně správného ošetření anonymity dat i artefaktů plynoucích z principů fungování mobilní sítě, a ilustrovat možnosti těchto výsledků tvorbou hierarchického modelu sídelního systému. Jsou představeny a diskutovány další možnosti rozvoje. 1
Využití mentálních map uživatelů při hodnocení kartografických děl
Novotná, Kateřina ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce) ; Hudeček, Tomáš (oponent)
Využití mentálních map uživatelů při hodnocení kartografických děl Abstrakt Cílem předkládané bakalářské práce je navrhnout a prakticky aplikovat alternativní metodiku hodnocení kartografických děl. Práce je zpracovávána v rámci projektu Grantové agentury UK Mentální mapy: předmět a prostředek k hodnocení. Vedlejším cílem je potom otestovat, která z hodnocených turistických map je uživatelsky nejvstřícnější. Jako metoda získání dat bylo zvoleno dotazníkové šetření. Podkladem pro hodnocení kartografických děl jsou v případě této práce mentální mapy lynchovského typu. Teoretická část práce je věnována mentálním a kognitivním mapám, a dále pak způsobům hodnocení kartografických děl. Prostor je věnován rovněž samotné metodice hodnocení kartografických děl. Praktická aplikace navržené metodiky, stejně jako vyhodnocení získaných výsledků byly složeny z několika částí. Nejprve byly turistické mapy vyhodnoceny samotným odborníkem. Poté bylo přistoupeno k hodnocení s využitím mentálních map. Toto hodnocení bylo sestaveno z přípravné fáze, kdy byl vytvářen dotazník. Vytvořený dotazník byl harmonizován pomocí pilotního šetření a konzultace s odborníky na kognitivní psychologii. Po harmonizaci dotazníku bylo přistoupeno k samotnému sběru dat. Získaná data byla zpracována do tzv. agregovaných mentálních map, které byly...
Analýza dostupnosti Tokia železniční dopravou v Japonsku pomocí GIS
Pokorný, Tomáš ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hofman, Petr (oponent)
Práce se zabývá časovou dostupností Tokyo-eki (東京駅 Tokyo Station) při využití železniční dopravy na hlavních tratích společností Japan Railways Group (JR グループ Jeiaru Gurupu). V úvodu se práce zabývá obecnými tématy, která jsou spojena s výzkumem dostupností. Dále se navazuje kategorizací vlakových spojů v Japonsku a Česku a historickým vývojem železniční dopravy v obou zemích. Zvláštní kapitola je věnována přepisům japonštiny do latinky. Hlavní část práce tvoří popis tvorby modelu časové dostupnosti se specifiky získávání dat z cizojazyčných zdrojů. Následuje porovnání dostupnosti v Česku s Japonskem pomocí tvorby anamorfovaných map. Na výsledných mapových výstupech je komentována regionální dostupnost v Japonsku a její porovnání s Českem. Klíčová slova: časová dostupnost, železnice, síťová analýza, Japonsko, Tokio
Analýza vlivu politické situace ve světě na leteckou dopravu
Šlehofer, Miroslav ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
9 ABSTRAKT Cílem této práce je analyzování vlivu politických událostí (11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003) na leteckou dopravu. Události byly sledovány na regionální (národní) a globální (mezinárodní) řádovostní úrovni Spojených států. Pro naplnění cílů byly stanoveny hypotézy týkající se charakteru a průběhu poklesu poptávky, různého dopadu dle dané úrovně, souvislosti mezi vzdáleností a poklesem, a velikostních kategorií letišť ve Spojených státech. Datové zdroje představují statistiky BTS (počet odbavených cestujících). V práci je v rozšířené podobě aplikován postup Hättyho a Hollmeiera (2003). Na jeho základě je možné určit dlouhodobý a předpokládaný vývoj. Porovnáním reálných a očekávaných dat je získána odchylka. V práci je analyzována zejména kvalitativně, ale i kvantitativně. Hodnocení vybraných států USA a států světa je doprovázeno grafickými výstupy. Získané poznatky jsou shrnuty a okomentovány dopady 11. září 2001 a války v Iráku v roce 2003 na poptávku po letecké dopravě. klíčová slova: letecká doprava Spojených států, poptávka po letecké dopravě, 11. září 2001, válka v Iráku v roce 2003
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku
Ambrož, Jiří ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Kupková, Lucie (oponent)
Analýza frekvenční dostupnosti osobní železniční dopravy v Česku Abstrakt Tato práce se zabývá kartografickým znázorněním frekvenční dostupnosti do map a její ana- lýzou na vhodných úrovních sledování za využití softwaru ArcGIS 9.3. Teoretická část se vě- nuje kategorizaci vlaků a využití GIS zejména pro sledování dopravních analýz dostupnosti. Ná- sleduje popis použitých metod, kterými jsou izolinie a kartodiagram. V hlavní části je popsána tvorba příslušných datových vrstev a metodika sběru dat. Zhodnoceny jsou dosažené výsledky a vhodnost použití jednotlivých metod. Frekvenční dostupnost je rozdělena na dva typy. Jejich odlišnosti jsou diskutovány v závěrečné části, kde je upozorněno také na několik komplikací, které se v průběhu práce objevily. Hlavním výstupem jsou dvě mapy frekvenční dostupnosti pro ČR a jedna pro Středočeský kraj. Klíčová slova: frekvenční dostupnost, kartografické metody, železniční doprava
Kartografická díla pro děti a mládež: současný stav a možnosti uplatnění GIS
Škardová, Marta ; Bláha, Jan Daniel (vedoucí práce) ; Hudeček, Tomáš (oponent)
Abstrakt:: Cílem práce je představení kartografických děl pro děti a mládež. Hlavním úkolem je seznámení s problematikou kartografické tvorby pro děti a mládež a provedení hodnotové analýzy z hlediska kartografie. Analýza se zaměřuje především na využívání mapového jazyka - znakového klíče a vyjadřovacích prostředků, její součástí je i snaha odpovědět na otázku, zda jsou kartografická díla pro děti a mládež skutečnými mapami či se jedná spíše o ilustraci. Na analýzu navazuje hodnocení vybraných produktů jejich uživateli - dětmi. Dalším cílem je srovnání tradičních postupů tvorby uvedených děl s možnostmi moderní počítačové kartografie, jsou demonstrovány tři možnosti tvorby - ručně, s použitím grafického programu a s použitím kartografického programu. Práce snaží posoudit využívání odborných geografických a kartografických znalostí v produktech pro děti a mládež a využívá při tom i poznatků získaných na základě konzultací s autorkou těchto děl.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.