Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj školného na vysokých školách v zemích EU
KOUDELKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce "Vývoj školného na vysokých školách v zemích EU" se věnuje vývoji školného jako způsobu financování vysokého školství v rámci zemí EU. Úvodní část pojednává o vývoji evropské vysokoškolské politiky. Dále je zmapován vývoj a podoba školného v zemích EU a analyzován vývoj školného v sousedním Německu a Rakousku, a také ve Velké Británii, neboť právě zde je školné v rámci zemí EU nejvyšší. Závěr práce je zaměřen na problematiku zavádění školného v České republice v kontextu zemí EU a argumenty zastánců a odpůrců zavedení školného.
Česko mluví o vzdělávání
Slejška, Zdeněk
Domníváme se, že jednou z příčin úpadku vzdělávání v ČR je neexistence jasné a sdílené koncepce vzdělávací politiky. Proto chceme vyvolat celospolečenskou debatu, na jejímž konci definujeme smysl a cíle vzdělávání, které budou pro každého srozumitelné. Přednáška představí podobu kampaně a způsoby, jak se může jednotlivec či organizace do kampaně zapojit a napomoci tak proměně vzdělávání v naší zemi.
Prezentace: idr-597_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-597_2 - Stáhnout plný textMP4; idr-597_3 - Stáhnout plný textMP4
Analýza financování vysokého školství v ČR a vybraných zemí OECD
Tomanová, Zuzana ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Cílem bakalářské práce je analýza financování vysokého školství v České republice a dalších vybraných zemí OECD a porovnání systémů školství. Česká republika není jedinou zemí, kde financování vysokoškolského vzdělávání je předmětem vážných diskuzí. Český vzdělávací systém se potýká s chybějícími prostředky, které představují základní strukturní problém. Řada zemí se postupně přiklání k reformním krokům, mající řešit tuto problematiku. Teoretická část bude věnována teorii lidského kapitálu, postavení vzdělání ve společnosti, vzdělávací politice, mechanismům financování vysokého školství a toku finančních prostředků. Praktická část bude obsahovat analýzu financování terciárního vzdělávání v České republice, Německu, Švédsku, Velké Británii a Slovinsku. Výdaje na školství budou porovnávány ve vazbě na HDP a státním rozpočtu vybraných zemí a následně metodou srovnání budou popsány odlišnosti jednotlivých systémů vysokého školství.
Současná sociální politika Evropské unie
Slavíčková, Aneta ; Jeníček, Vladimír (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent) ; Hitzgerová, V., (oponent)
Má práce pojednává o problematice současné sociální politiky EU,nejdříve stručně popisuji historii,nástroje a funkce sociální politiky, dále se zabývám politikou zaměstnanosti, vzdělávací, zdravotní politikou, důchodovými systémy v jednotlivých zemích EU, dále charakterizuji chudoby a nerovnost příjmů v EU a nakonec charakterizuji evropský sociální fond, provádím také komparaci jednotlivých zemí z hlediska výdajů na jednotlivé politiky.
Dlouhodobé přínosy vzdělávacích programů
Fárová, Petra ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení dlouhodobých přínosů vybraných vzdělávacích programů zaměřených na adaptabilitu a konkurenceschopnost lidských zdrojů. Přínosy budou analyzovány na dvou vzdělávacích programech města Pelhřimova, podpořených z finančních prostředků Evropského sociálního fondu, konkrétně z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Dlouhodobé přínosy vzdělávacích programů jsou v první řadě individuální -- pro samotného účastníka vzdělávání, ale i celospolečenské -- pro zaměstnavatele a posléze i pro celý stát.
Realizace vzdělávací politiky EU v ČR
Poláčková, Veronika ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Práce charakterizuje vývoj a současný stav vzdělávací politiky Evropské unie. Zaměřuje se hlavně na program Erasmus a jeho implementaci v ČR na příkladu pěti vysokých škol v Praze. První část práce popisuje historii vzdělávací politiky od vzniku EU po zavedení strategie Evropa 2020 a věnuje se orgánům a institucím ovlivňující vzdělávání v EU. Druhá kapitola představuje Program celoživotního učení a další komunitární programy na podporu vzdělávání, kromě toho se zabývá i operačními programy v České republice. Třetí, závěrečná, část je zaměřena na program Erasmus, jeho praktické využití v ČR, konkrétně na pěti vybraných univerzitách na území hlavního města.
Sociální politika a modely ve vybraných zemích EU
Slavíčková, Aneta ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Jiránková, Martina (oponent)
Má práce se zabývá sociální politikou EU a komparací modelů tří zemí EU - Německa, Dánska a Velké Británie.Práce má pět částí. V první se soustředím na historii, nástroje a funkce sociální politiky a ve zbývajících čtyřech částech charakterizuji politiky zaměstnanosti, vzdělávání, důchodové systémy a problém chudoby a sociálního vyloučení v EU, včetně komparace vybraných států EU.
Úloha územní samosprávy v oblasti školství
Niklová, Markéta ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Mates, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je objasnit základní prvky vzdělávací politiky České republiky a její aplikace v oblasti územní samosprávy. Změny v oblasti školství byly započaty v roce 2000 reformou veřejné správy. Funkcí se ujímají noví pracovníci obecních a krajských úřadů, členové výborů pro výchovu a vzdělávání v krajích, komise pro výchovu a vzdělávání v obcích, rady škol a další organizace i instituce, které se podílejí na výchově a vzdělávání. Práce pojednává o působnosti orgánů hlavního města Prahy a městské části Praha 6 v oblasti školské problematiky. Při zpracování tématu jsem vycházela z mnoha různých zdrojů, především z právních předpisů a interních zdrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.