Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza společenské odpovědnosti firmy ING
Marvanová, Zuzana ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Práce se zabývá základním vymezením pojmu společenské odpovědnosti, její historií, současnými aktivitami v této oblasti a jejími výhodami a nevýhodami. Zároveň jsou zde popsány možnosti implementace, měření a hodnocení společenské odpovědnosti ve firmě. V praktické části je pak zhodnocen přístup společnosti ING ke společensky odpovědnému chování a to jak v mezinárodním měřítku, tak v ČR. Součástí práce je také krátký dotazník.
Analýza strategie CSR ve vybrané společnosti
Bartlová, Petra ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tématem této práce je strategie CSR (Corporate Social Responsibility) a její aplikace ve vybrané společnosti. První část popisuje teorii vztahující se k tomuto tématu, jako je historie CSR, definice CSR, standardy vytvořené k měření CSR a integrace této strategie do strategie firmy. Druhá část popisuje příklad jak je tato strategie využívána ve vybrané společnosti, v tomto případě ve skupině RWE, s detailnějším zaměřením na její působení v České republice.
Nadnárodní společnosti a jejich společenská odpovědnost
Janda, Jan ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Nadnárodní společnosti se staly ekonomickými velmocemi a jejich počet se stále zvětšuje. Jejich vliv je nesporný. Jejich aktivity pronikají do všech koutů společnosti včetně sociální a environmentální sféry. Jejich dopad na společnost není ale vždy vnímán pozitivně. Tato bakalářská práce pojednává o společnostech, jejichž aktivity přesáhly hranice mateřské země, a jejím cílem je popsat změnu chování nadnárodních společností a odhalit jejich pravý důvod ke společensky odpovědnému chování.
Společenská odpovědnost organizací - průzkum praxe v malých a středních podnicích
Pazderová, Blanka ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce pojednává o společenské odpovědnosti organizací se zaměřením na malé a střední podniky. Popisuje stručně počátky této filosofie a její nejdůležitější momenty. Dále poskytuje srovnání společenské odpovědnosti z pohledu Evropské unie a v zemích třetího světa. Uvádí příklady mezinárodních iniciativ na podporu společenské odpovědnosti. V praktické části se zabývá průzkumem společenské odpovědnosti v malých a středních podnicích na území ČR. Rozebírá jednotlivé aspekty, upozorňuje na problémy a nabízí návrhy vhodných opatření pro větší osvětu a informovanost této skupiny podniků.
Uplatnění environmentálních přístupů v obchodních podnicích
BARTOŠOVSKÁ, Lucie
Hlavním cílem práce je zjistit úroveň a formu uplatňování prvků environmentálního managementu v obchodních podnicích s potravinami jak z pohledu zákazníka tak zjištěním aktuální situace v jednotlivých prodejnách obchodních podniků. Identifikovat přístupy šetrné k životnímu prostředí a navrhnout opatření pro obchodní podniky, týkající se ochrany životního prostředí. Práce je založena na analýze primárních dat získaných dotazníkovým šetřením a řízenými rozhovory. V závěru práce jsou uvedeny výsledky a návrh doporučení pro obchodní podniky.
Postoje spotřebitelů k problematice udržitelné spotřeby
DALÍKOVÁ, Pavlína
Udržitelná spotřeba, uspokojující jak potřeby současných, tak i budoucích generací, je od roku 1992 takřka všedním pojmem, avšak nakolik se její principy staly součástí našeho životního stylu, zůstává otázkou. V této diplomové práci se zabývám právě touto problematikou. Chování spotřebitelů ovlivňuje celá řada vnějších i vnitřních faktorů, jedním z významných jsou obchodníci resp. jejich praktiky ovlivňující naše spotřební chování. Analyzovaná společnost Tesco Stores ČR, a. s. jde příkladem v souvislosti s udržitelným rozvojem (spotřebou). Jako další posun společnosti v tomto směru v závěru práce navrhuji strategii rozšiřující zavedení věrnostního systému Tesco Clubcard o tzv. zelené body. Ta na jedné straně odměnami podpoří udržitelnou spotřebu zákazníků a zároveň dojde k podpoře dobré image společnosti, rozšíření zákaznické základny i zvýšení tržeb z této kategorie.
Business ethics
Pokrievka, Martin ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Role etiky v podnikání zvykne být podceňována a často se setkáváme s tvrzením, že podnik upřednostňuje vlastní zisk před uplatňováním etiky vůči svému okolí. Cílem této práce je prokázat, že etika má v podnikání své pevné místo a že její uplatňování dokáže být přínosem pro všechny zainteresované strany. Tohle je demonstrováno na třech vybraných oblastech podnikání, kterými jsou reklama, vztahy vůči spotřebitelům a vztahy vůči zaměstnancům. Tato bakalářská práce zároveň v krátkosti představuje model společenské odpovědnosti firem a roli, kterou v ní sehrává etika.
CSR strategie v letectví
Foralová, Jitka ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Bockstefel, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá obecným konceptem společenské odpovědnosti firem, jejíž principy a přínosy jsou aplikovány na trh letecké dopravy. Úvodní kapitola vymezuje pojem Corporate Social Responsibility (CSR), analyzuje jednotlivé pilíře udržitelnosti a diskutuje negativní ohlasy, které danou teorii zcela odmítají. V druhé a třetí kapitole je letecké odvětví analyzováno z pohledu trvale udržitelného rozvoje. Diskuse o celospolečenských přínosech letecké dopravy a nejaktuálnějších tématech udržitelnosti napomáhá lépe pochopit východiska teoretického modelu CSR, který byl konstruován s přihlédnutím k specifickým potřebám odvětví. Závěrečná část práce se zabývá výkonem politiky CSR ve společnosti Lufthansa. Po provedení analýzy probíhajících iniciativ jsou CSR aktivity Lufthansy ohodnoceny ve smyslu jejich dopadu na konkurenceschopnost podniku.
CSR a její využití ve firmách v ČR
Koubková, Karolína ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Remtová, Květa (oponent)
Diplomová práce se zabývá problémem společenské odpovědnosti firem neboli konceptem CSR, a to především v environmentální oblasti. Jedním z hlavních cílů je vyhodnotit přístup firem k CSR a zjistit odpověď na klíčovou otázku této práce - proč se firmy uvedeným konceptem zabývají a jaké jsou dopady uplatňování konceptu CSR na jejich činnost. Teoretická část popisuje, co vlastně společenská odpovědnost firem znamená a jakých oblastí činnosti se dotýká. V této části jsou rovněž rozebírány jednotlivé přínosy konceptu CSR pro zkoumané firmy. Dále následuje výčet jednotlivých norem, týkajících se CSR, včetně připravované normy ISO 26000. Praktická část se věnuje popisu společensky odpovědného chování několika vybraných firem. Nejdříve jsou rozebírány jejich společensky odpovědné aktivity v oblasti životního prostředí a následně je vyhodnoceno, jak firmy vnímají celkový přínos CSR pro jejich činnost. Dalším cílem této části je posoudit, zda má smysl koncept CSR normalizovat a proto významným bodem jsou názory firem na vytvoření norem v CSR. V závěru jsou vyhodnoceny všechny dosažené poznatky, získané v průběhu psaní práce a je zodpovězena klíčová otázka -- jaké důvody vedou firmy k tomu, aby se konceptem CSR zabývaly a využívaly ho při své činnosti.
Příprava společnosti T-Mobile pro získání Národní ceny za CSR
Suchopárová, Petra ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Březina, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na oblast Společenské odpovědnosti organizací. Stěžejním cílem práce je vytvořit Předběžnou Zprávu o CSR společnosti T-Mobile a vyhodnotit ji pomocí metody KORP. Teoretická část uvádí potřebný pojmový aparát ohledně CSR, programu Národní cena za CSR a principu metodiky KORP. Praktická část popisuje stručnou charakteristiku společnosti T-Mobile. Obsahuje vytvořenou Předběžnou Zprávu o CSR s jejím bodovým vyhodnocením. Dále uvádí silné stránky a příležitosti organizace T-Mobile. Závěr shrnuje význam CSR a výsledek praktické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.