Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Knihy, které máme znát, a jak je máme znát
Čepelová, Hedvika ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Martinová, Marta (oponent)
Práce se zabývá konceptem "knih, které máme znát" z pohledu sociologické teorie Pierra Bourdieua. Zaměřuje se na "knihy, které máme znát" v souvislosti se studiem a studovaným oborem. Analyzuje podmínky akademické půdy jakožto pole, roli studijní literatury jako "knih, které máme znát" v tomto poli, zabývá se tím, kdo tyto knihy určuje, jak s nimi lze zacházet a vzájemnými vazbami mezi tímto. Popisuje také význam těchto "knih, které máme znát" mimo pole akademické půdy a jejich vznik v souvislosti s veřejným míněním a specifickým kontextem. Zabývá se také faktory, které určují, jak se subjekt "rozhoduje" dané knihy "znát". Empirický rámec práce představují současné podmínky českého vysokého školství, k jejichž popisu bylo využito legislativních předpisů, analytických dokumentů a výzkumných zpráv, stejně jako strategických a politických dokumentů.
Argumenty Bubliny Vyššího Vzdělání v USA
Kasanová, Barbora ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Prokop, Jaromír (oponent)
Systém vyššího vzdělávání je ve Spojených Státech Amerických pod negativním vlivem neudržitelného ekonomického modelu násobeného hlubokým ovlivňováním veřejnosti.Bývalo pravidlem, že vysokoškolské vzdělání bylo pro absolventy klíčem ke získání dobře placeného zaměstnání.Jsme uprostřed spekulativní bubliny vytvořené kombinací levných úvěrů, grantů a přehnaných očekávání stran vyššího vzdělávání ve Spojených Státech Amerických. Zvýšený zájem o vysoké školy, neustále zvyšující se školné a poplatky za ubytování stejně jako snadný přístup k úvěrům jsou faktory této bubliny a tato práce je má za cíl analyzovat.
Aspekty virtualizace terciárního vzdělávání a jeho srovnání v ČR a USA
Dlauhá, Dominika ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tématem práce je online distanční vzdělávání na vysokých školách, od jeho počátků až po aktuální využití v ČR a USA. Zaměřuje se také na problematiku MOOC. Důležitou součástí je popis aspektů virtualizace vzdělávání od technologických přes pedagogické a didaktické až po legislativní a finanční. Výstupem práce je průzkum zájmu o online kurzy na Vysoké škole ekonomické v Praze a zkušeností s osobním online vzděláváním, spolu s nastíněním budoucího vývoje v této oblasti.
Návratnost investic do vysokoškolského vzdělání
Benešová, Veronika ; Maaytová, Alena (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na lidský kapitál a investice do něj. Cílem je stanovení očekávané míry návratnosti investice do vysokoškolského vzdělání na vzorku studentů ekonomických škol v Praze. Práce analyzuje náklady, výnosy související s vysokoškolským vzděláním a existující metody výpočtu míry návratnosti.
Komparativní analýza financování VVŠ: problematika koeficientu ekonomické náročnosti
Pinkeová, Jana ; Vltavská, Kristýna (vedoucí práce) ; Krčál, Adam (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou financování veřejných vysokých škol, zejména se zaměřuje na problematiku koeficientu ekonomické náročnosti. Na začátku práce je vzdělání poskytované na vysokých školách zařazeno do systému vzdělávání v České republice. Dále je práce zaměřena na historii vysokého školství a jeho vývoj od počátku vzniku univerzit až po současný stav. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy financování veřejných vysokých škol a historie koeficientu ekonomické náročnosti, který je v analytické části porovnáván z různých hledisek. Cílem práce je porovnat hodnoty koeficientů ekonomické náročnosti na vybraných veřejných vysokých školách při zohlednění vývoje podílu osobních a celkových neinvestičních nákladů v hlavní činnosti, počtu studentů a počtu akademických pracovníků. Výsledkem je navržená změna hodnot těchto koeficientů a výše finančních prostředků poskytovaná veřejným vysokým školám.
Podpora mobility účastníků terciárního vzdělávání pomocí nových technologií v rámci EU
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Cihelková, Eva (oponent)
Podpora mobility ve vzdělávání je jedním z klíčových, dlouholetých cílů EU. Kromě značných finančních zdrojů, které jsou do této oblasti v rámci unijních programů vkládány, je však mobilita podporována i jinými způsoby. Tato diplomová práce je zaměřena na popis a analýzu podpory mobility v terciárním vzdělávání v rámci EU s ohledem na nejnovější trendy v této oblasti -- využití informačních a komunikačních technologií. Cílem je představit a kriticky zhodnotit současnou problematiku akademické mobility v EU, popsat vztah a význam fyzické a virtuální mobility a nastínit možný budoucí vývoj. Celá práce se snaží opodstatnit tuto podporu zasazením akademické mobility do kontextu konkurenceschopnosti jednotlivce i celé ekonomiky a zjistit, zda i virtuální mobilita může tuto konkurenceschopnost zvyšovat.
Náklady veřejných rozpočtů ČR vyplývající ze studia slovenských státních příslušníků na veřejných vysokých školách v ČR
Ondruška, Pavel ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištění efektivity poskytování bezplatného terciárního vzdělání občanům Slovenské republiky na českých veřejných vysokých školách. V teoretické části se zaměřím na výzkum motivací slovenských občanů ke studiu v České republice z hlediska teorie o rozšiřování lidského kapitálu a návratnosti investic do vzdělání, ale také využiji dotazníkového šetření k průzkumu preferencí ve výběru školy mimo Slovensko. Dále se věnuji systému financování veřejného vysokého školství v České republice. Studium na vysokých školách v České republice je pro studenty poskytováno bez poplatků, pokud splní maturitní zkoušku z českého jazyka nebo mají jinou úředně ověřenou zkoušku z češtiny. Díky vzájemné dohodě obou států mají občané Slovenské republiky vyjednanou vyjímku v zákoně 111/1998 Sb. o vysokých školách. Praktická část je věnována výpočtu nákladů veřejných rozpočtů na studium slovenských občanů a výpočtu benefitů, rozhodnou-li se pracovat v České republice. Analýza vychází z dat MŠMT a ČSÚ o počtu cizinců na vysokých školách a způsobu financování vysokého školství i ze statistik největších českých vysokých škol, které jsem získal. Z dat zjišťuji zastoupení slovenských občanů v jednotlivých ročnících a také se snažím vypočítat a generalizovat přibližné počty studentů, kteří ukončí studium. Náklady počítám podle jednotlivých ročníků, kdy každý student v daném školním roce má fixní částku, kterou na něj vynaloží veřejné rozpočty. Pro výpočet benefitů použiji tyto kohorty rozdělené podle ročníků a metodou diskontace mzdy zjišťuji přibližnou výši odváděných daní za dobu, kdy slovenští občané pracují v České republice.
Postavení absolventů soukromých a veřejnoprávních vysokých škol na trhu práce
Šimková, Kateřina ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Práce zkoumá rozdílnost postavení absolventů soukromých a veřejnoprávních vysokých škol na trhu práce. Jsou popsány hlavní rozdíly mezi oběma typy institucí. Součástí jsou argumenty pro existenci obou typů institucí a na problematiku je nahlíženo i z hlediska návratnosti nákladů z investice do vzdělání. K hlavní analýze je použita metoda dotazníkového šetření a řízených rozhovorů s personálními agenturami. Byla jednoznačně potvrzena hlavní hypotéza práce, tedy že absolventi soukromých vysokých škol jsou na trhu práce hodnoceni hůře než absolventi veřejnoprávních vysokých škol.
Boloňský proces: Trendy a cíle v českém vysokém školství
Voslařová, Barbora ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Práce se věnuje zmapování základního vývoje Boloňského procesu a jeho hlavních priorit až do roku 2012, především díky rešerši dokumentů vypracovaných při konaných konferencích. Podrobněji práce popisuje vybrané dílčí cíle, jako je mobilita, vytvoření národních rámců kvalifikací a zavedení třístupňové struktury vzdělávání v Evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání, který byl vytvořen Boloňským procesem. Zabývá se těmito prioritami především z pohledu České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Na základě vzájemné komparace odhaluji nedostatky české implementace a vyvozuji možnosti, jak tyto nedostatky efektivně řešit. Zmíním například nutnost přetvoření programů bakalářského cyklu na více profesně orientované programy. Hypotézou práce je tvrzení, že má implementace priorit Boloňského procesu pozitivní vliv na české vysoké školství. Práce tvrzení nepotvrzuje, ani nevyvrací. Pouze připomíná, že až s odstupem času se ukáže celková pozitivita, či negativita Boloňského procesu v Čechách.
Návratnost investic do vysokoškolského vzdělání podle země původu
Dlabáčková, Dorota ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se věnuje komparaci návratnosti investic do vysokoškolského vzdělání podle země původu vybraných skupin studentů na českých vysokých školách. První část práce se věnuje definováním vysokoškolského vzdělávání jako ekonomického statku a jeho systému financování v České republice. Dále pak je rozebírán pojem lidský kapitál, jeho historie, metody a typy návratnosti investic do vysokoškolského vzdělání. Ve druhé části jsou definovány základní předpoklady pro analýzu a provedena kalkulace návratnosti investic do vysokoškolského vzdělání vybraných skupin studentů podle stanovené metody výpočtu. Komparace návratnosti investic je provedena na třech skupinách studentů dle počtu na českých vysokých školách, tj. čeští, slovenští a ruští studenti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.