Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace problému Obchodního cestujícího v reálném prostředí distribuční společnosti
Ružička, Vladimír ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou optimální distribuce. Čitatel se seznámí s problémy spojenými s distribucí. Kromě toho jsou v této práci vysvětleny problémy obchodního cestujícího, tzv. "vehicle routing problem" a jeho varianty. Dále je zde možné najít přehled přístupů k řešení "vehicle routing problem". V části zaměřené na problém z praxe se nachází analýza distribuce skutečné společnosti. V druhé polovině práce je představena aplikace, která by mohla snížit náklady na distribuci analyzované firmy. Testování je zaměřeno zejména na prozkoumání VRPCL (Vehicle Routing Problem with Continuos Loading), tedy problém plánovaní tras vozidel s průběžným nakládáním.
The Use of Artificial Intelligence in Business
Matus, Gabriel ; Doskočil, Radek (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
This work deals with traveling salesman problem (TSP) and examines it’s possibilities to use in business. It is about the optimization of the travel cost, saving time and unnecessary mileage. Part of the work is a program with a GUI written in program MATLAB. Program uses neural networks to calculate the most effective path between places, where the trader has to reach. It’s possible to use the algorithm for many purposes, e.g. distribution of goods, store management, planning of PCBs or rescue services. Program communicates with the Google Maps API server, which provides the actual information of the path.
Optimalizace expedice zboží z regálového systému logistického skladu
Chlup, Jiří ; Klapka, Jindřich (oponent) ; Šeda, Miloš (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku optimalizace expedice zboží z regálového systému logistického skladu. Jedná se o řešení úlohy z praxe, které optimalizuje trasu průchodu regálovým systémem a ohodnocuje jednotlivé objednávky pro optimální tvorbu expediční dávky. Na počátku je analyzován stávající systém expedice, využití zdrojů a tvorby časového plánu. Následuje popis obecných praktických řešení hledání nejkratší cesty průchodu grafem přes zadané uzly. Poté je představeno zvolené řešení a jeho praktická implementace. Závěrem jsou provedeny srovnávací testy se stávajícím systémem a jejich vyhodnocení.
Aplikace optimalizační metody PSO v podnikatelství
Veselý, Filip ; Kaštovský, Petr (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dvěma optimalizačními problémy, problémem obchodního cestujícího a shlukovou analýzou. Řešení těchto optimalizačních problémů je aplikováno na potřeby společnosti INVEA-TECH. Práce dále stručně popisuje problematiku optimalizace a některé optimalizační techniky. Podrobněji se zabývá inteligencí roje, přesněji inteligencí částicových hejn. Částí práce je rešerše variant optimalizačních algoritmů na bázi částicových hejn. V druhé části jsou popsány varianty algoritmu PSO řešící problém shlukování a problém obchodního cestujícího a popis jejich implementace v jazyce Matlab.
Pokročilá evoluční optimalizace úloh typu TSP
Hladyuk, Vadym ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Práce řeší problém obchodního cestujícího pomocí evolučního algoritmu, konktrétně pomocí genetického algoritmu. Jedná se o hybrid genetického algoritmu s využitím lokálního prohledávacího algoritmu a dalších vylepšení, které nám pomohou vylepšit výsledky. Problémy obchodního cestujícího budou řešeny od 20 měst až po 25 tisíc měst. V kapitole s experimenty jsem zjistil nejvhodnější nastavení všech parametrů v programu a řádně otestoval jejich přínos. V další části kapitoly s experimenty jsem zjistil jakých výsledků dosahují genetické algoritmy. V poslední části jsem porovnal vývoj hodnoty fitness různých variant genetických algoritmů a různých variant operátorů křížení, také jsem porovnal časovou náročnost. Navrhnul jsem další možná vylepšení ať už lokálních prohledávacích algoritmů či jiného přístupu k řešení TSP.
Optimalizace průchodu skladem
Holáň, Jan ; Kožár, Tomáš (oponent) ; Křivka, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na nalezení nejkratší cesty při průchodu skladem za účelem vychystání daného počtu položek. Popsána je nezbytná teorie související s matematickými problémy, vztahující se k tématu této práce. Největší pozornost je věnována obecně nepříliš diskutovanému tématu, kterým je seskupování nerozdělitelných skupin položek, za cílem získání nejkratší výsledné trasy mezi položkami. Výsledkem je knihovna v jazyce C++ schopná řešit optimalizaci vychystávání za podmínek definovaných konkrétní reálnou firmou.
Systém pro plánování tras servisních pracovníků
Mlčoch, Michal ; Bartík, Vladimír (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou servisních požadavků vznikajících v chytrých městech a jejich plánováním do tras servisních pracovníků. V práci je probrána problematika konceptu chytrých měst, optimalizace trasy a rozbor služeb poskytujících optimalizaci tras. Cílem práce je vytvořit systém pro plánování tras servisních pracovníků pro platformu chytrého města vyvíjenou firmou Logimic. Hlavní funkcionalitou je umožnění optimalizace trasy skrze služby třetích stran a je kladen důraz na to, aby bylo možné snadným způsobem změnit službu třetí strany poskytující optimalizaci.
Problém obchodního cestujícího
Řezníček, Jan ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na implementaci algoritmů, které řeší problém obchodního cestujícího. Součástí je i uživatelské rozhraní s mapou pro import míst. Hlavní algoritmy, které jsou součástí práce jsou ACO a mnou vymyšlený a implementovaný algoritmus. ACO optimalizace, které zlepšují výsledky, jako jsou nastavení počátečních feromonů pomocí algoritmu nejbližších sousedů. Můj algoritmus funguje na principu postupného vylepšování cesty.
Genetic Algorithms driven by MCTS
Havránek, Štěpán ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Moudřík, Josef (oponent)
Evoluční a genetické algoritmy jsou techniky navržené dle přírodní inspirace. Používají se k řešení nejrůznějších úloh, se kterými se neumíme efektivně vypořádat exaktními metodami. Metoda Monte Carlo, potažmo Monte Carlo Tree Search, je založena na vzorkování, a také se uplatňuje tam, kde nelze daný problém držet celý v paměti a úplné prohledávání není možné. Tato práce se zabývá návrhem spojení těchto dvou odlišných přístupů do jedné obecné metody. Tuto metodu ilustruje a implementuje na konkrétním případě: problému obchodního cestujícího (TSP). Součástí práce jsou i nejrůznější experimenty hledající vhodné nastavení parametrů, porovnávající různé varianty metody s klasickým evolučním přístupem k TSP nebo například hladovým algoritmem. Naše metoda se ukázala přinejmenším konkurenceschopná. Nejlepších výsledků potom dosahuje kooperace našeho přístupu s klasickým evolučním řešením TSP. Tato spolupráce dosahuje vyššího výkonu než každá její část samostatně, což považujeme za úspěch naší metody.
Magnetometrické a spektrometrické analýzy polétavého prachu z lokalit s emisním znečištěním ovzduší převážně z automobilové dopravy (Pražský okruh) a z průmyslu (poblíž ostravských hutí) s využitím meteorologických dat
Hrušková, Gloria ; Petrovský, Eduard (vedoucí práce) ; Kletetschka, Günther (oponent)
Náplní analytické části této práce je studium vzorků polétavého prachu odebraných v místech s jeho vyšší koncentrací: u Pražského okruhu (dálnice D0) a v blízkosti Ostravských hutí. Na obou lokalitách jsou automobilová doprava nebo průmyslové činnosti primárními zdroji emisí prachových částic. Převzaté vzorky PM1, PM2, PM10 a TSP filtrů byly odebrány standardním postupem pro sledování znečištění ovzduší. Tato studie zkoumá vztahy mezi magnetickými parametry vzorků, jejich hodnoty koncentrací kovů často se vyskytujících v emisích z těchto zdrojů, celkovou hmotností prachové frakce ve vzorcích a meteorologickými parametry (v případě ostravských vzorků). Magnetické vlastnosti filtrů byly zkoumány magnetometrickými analýzami s použitím vibračního vzorkovacího magnetometru. Koncentrace kovů byly sledovány RTG fluorescenčním spektrometrem, hmotnosti částí prachových filtrů byly změřeny na laboratorních vahách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.