Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Poruchy chování a možnosti jejich ovlivňování ve výchovných institucích
Chmelařová, Radka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Šubrová, Anežka (oponent)
(česky) Tématem bakalářské práce jsou poruchy chování - zejména agrese a agresivita. Jsou zde popsány příčiny problematického chování a možnosti jejich pozitivního řešení. Práce se zároveň zabývá příčinami a příznaky poruch chování a možnostmi jejich diagnostiky. Zaměřuje se také na šikanu, která představuje vážný problém současné školy. Prevencí a odstraněním poruch chování se zabývá závěrečná část práce a soustřeďuje se na možnosti muzikoterapie.
Volnočasové aktivity v Domově pro seniory Tachov, Panenská
SLÁMOVÁ, Kamila
Bakalářská práce s názvem "Volnočasové aktivity v Domově pro seniory Tachov, Panenská" měla za cíl zmapovat spokojenost seniorů s nabídkou a obsahem volnočasových aktivit. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a výzkumnou. Teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou související se stářím, s potřebami seniorů, s volným časem seniorů, aktivitami ve stáří a s jednotlivými aktivizačními programy. Je v ní vymezeno jedno ze zařízení sociálních služeb, a to domov pro seniory a rovněž popsán Domov pro seniory Tachov, Panenská. Pro empirickou část byl zvolen kvalitativní výzkum. V této části bakalářské práce je uveden její cíl, metodika a harmonogram. Konkrétněji byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly uskutečněny s klienty Domova pro seniory Tachov, Panenská. Výzkumný soubor byl vybrán metodou záměrného kvótního výběru. Sekundárně byla zvolena metoda rámcové analýzy dat, technika doslovné transkripce a metoda vytváření trsů. Výzkumem bylo zjištěno, že jsou sice senioři v tamním domově pro seniory spokojeni s nabídkou a obsahem volnočasových aktivit, ale do dosavadní nabídky by zahrnuli další aktivity - ruční práce a tvůrčí psaní. Rozšířením volnočasových aktivit by tak došlo k naplnění přání a tužeb seniorů a tudíž k dalšímu efektivnímu využití jejich volného času. Veškeré získané poznatky je možné využít jako zdroj informací o volnočasových aktivitách v Domově pro seniory Tachov, Panenská. Tato bakalářská práce bude využita jako zpětná vazba pro dané sociální zařízení. Mohla by pomoci nejen k zefektivnění práce, ale k ještě větší spokojenosti klientů.
Muzikoterapie jakožto podpora studenta s Downovým syndromem
Koucun, Jan ; Lipský, Matěj (vedoucí práce) ; Pejřimovská, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá úlohou muzikoterapie, jako podpůrného prostředku pro člověka, který potřebuje pomoc na cestě životem. Popisuje průběh a vývoj jednotlivých muzikoterapeutických setkání, jejich dopad na klienta při uvědomování si vlastních hodnot a jejich transformaci do osobního a studentského života. Práce byla vypracována na základě vývoje kazuistiky v čase, rozhovorů a reflexe celé práce. Klíčová slova: Muzikoterapie, Klient, Muzikoterapeut, Hudba, Edukace, Downův syndrom, Mentální postižení Abstract This thesis describing with the role of music therapy as a means of support for someone who needs help along the way. It describes the progress and development of individual music therapy meetings, their impact on the client in recognizing one's own values and their transformation into a personal and student life. The work was developed based on the development of case reports in time, interviews and reflection of the whole work. Keywords: Music therapy, Client, Music therapist, Music, Education, Down syndrome, Mental disability
Využití arteterapeutických metod při práci s handicapovanými dětmi
Němcová, Jindřiška ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Vlasáková Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití arteterapeutických metod a technik u dětí s kombinovaným postižením. První kapitola je věnována charakteristice kombinovaného postižení, vymezení více vad a vlivu na osobnost dítěte. Druhá kapitola pojednává o možnostech terapií, které lze u dětí s více vadami aplikovat. Největší důraz je v práci kladen na arteterapii. Ve třetí kapitole popisujeme nejrůznější arteterapeutické metody a techniky, které lze využívat u dětí s více vadami. Čtvrtá kapitola nás seznamuje s výtvarným projevem dětí, zaměřuje se zejména na kresbu, malbu a modelování. V empirické části popisujeme občanské sdružení, ve kterém bylo šetření prováděno, a výsledky z výzkumu jsou popsány v pěti dětských kazuistikách. Klíčová slova Kombinované vady, mentální retardace, tělesné vady, dětská mozková obrna, smyslové vady, autismus, arteterapie, ergoterapie, muzikoterapie, trampoterapie, canisterapie, hipoterapie, snoezelen, metody a techniky, kresba, malba, modelování
Using Music in Teaching English
Hořejšová, Kateřina ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na využití hudby (primárně písní) ve výuce angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část se zabývá různými aspekty prospěšnosti hudby. První kapitola pojednává o disciplíně muzikoterapie, následuje kapitola o Teorii afektivního filtru Stephena Krashena a následně kapitola o hudbě a mozku. Dále je zahrnuta kapitola o roli motivace prostřednictvím hudby a nástin možných kritérií pro výběr dobré písně. Kapitola o různých aspektech využití písní: k výuce gramatiky, slovní zásoby, výslovnosti a kultury uzavírají tuto část. Cílem praktické části je poskytnout příklady využití písní v hodinách angličtiny. Krátká kapitola se týká také jiných aktivit spojených s hudbou. Praktická část obsahuje dva výzkumy: první je výzkum série učebnic a druhý se zabývá výsledky průzkumu provedeném na různých typech škol. Klíčová slova: muzikoterapie, motivace, píseň, využívání písně
Využití muzikoterapie u tělesně postižených
Janyška, Jan ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Lipský, Matěj (oponent)
Název práce: Využití muzikoterapie u tělesně postižených Autor práce: Bc. Jan Janyška Vedoucí práce: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph. D. Abstrakt Diplomová práce se snaží objasnit podstatu stále se rozvíjejícího oboru muzikoterapie, konkrétně muzikoterapie u osob se specifickými potřebami. V úvodu teoretické části je zmíněn psychologický význam tělesného postižení s užším zaměřením na dětskou mozkovou obrnu. Teoretická část dále objasňuje působení zvuku a hudby na lidský organismus a dává náhled do muzikoterapie. Praktická část se zaměřuje na návrh muzikoterapeutického programu následně vyzkoušeného v praxi s osobami s tělesným postižením. Klíčová slova Tělesné postižení, dětská mozková obrna, zvuk, hudba, muzikoterapie
Nácvik úchopů ergoterapeutem pomocí muzikoterapeutických technik
Zaňková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Čábelková, Alžběta (oponent)
Bakalářská práce nazvaná Nácvik úchopů ergoterapeutem pomocí muzikoterapeutických technik je rozdělená na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje úvodu do oboru ergoterapie a muzikoterapie, muzikoterapeutickým technikám a jejich využití v ergoterapii, horní končetině (rozebírá její význam, druhy a fáze úchopů) a základním informacím k centrální paréze. V praktické části jsou zpracované 2 kazuistiky pacientů po úrazech páteře s kvadruplegií a přehled terapií včetně fotodokumentace. Na základě pozorování a orientačního testování bylo provedeno zhodnocení. Cílem práce je zjistit, zda lze pomocí muzikoterapeutických technik trénovat úchopy.
Muzikoterapie u dětí s autismem
Thálová, Kateřina ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Muzikoterapie u dětí s autismem Abstrakt Obsahem bakalářské práce s názvem Muzikoterapie u dětí s autismem je charakteristika dětského autismu a představení muzikoterapie jako jedné z možných terapií, pomocí níž lze pozitivně ovlivňovat vývoj dětí s autismem. Cílem práce je zaznamenat teoretické poznatky z oblasti terapeutického působení hudby na děti s autismem. Praktická část si dává za cíl analyzovat vliv muzikoterapie na rozvoj žáků v základní škole speciální, se zaměřením na oblast komunikace. Součástí práce je ukázka muzikoterapeutických programů, aplikovaných v průběhu terapie u cílové skupiny. Dále pak případové studie žáků s autismem, individuální plány terapie a jejich evaluace. Klíčová slova Dětský autismus, muzikoterapie, hudba, komunikace, individuální plán

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.