Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transformace lokálně ukotvené komunity v čase: vliv Faceboku na udržování vztahů
Tobrman, Michal ; Špačková, Petra (vedoucí práce) ; Spilková, Jana (oponent)
Hlavním cílem práce je popsat a analyzovat povahu vztahů původně lokálně ukotvené komunity a zjistit, jaký vliv mají online sociální sítě na charakter těchto vztahů. Sledovanou lokálně ukotvenou komunitou je jeden vybraný ročník žáků ze základní školy Na Smetance na Praze 2. Pro hlavní analýzu byly použity převážně kvalitativní metody výzkumu: dotazníková šetření a řízené rozhovory s členy sledované komunity. Výsledky ukázaly, že proměnu lze spatřit nejen v rozpadu této komunity na menší skupiny lidí se silnými vazbami, ale i ve vlivu online sociální sítě Facebook, jehož prostřednictvím dochází k udržování vztahů mezi členy původně lokálně ukotvené komunity. Z analýzy síly vztahů mezi bývalými spolužáky vyplývá, že sociální síť vytvořenou prostřednictvím Facebooku, tvoří převážně slabé vazby, které jsou ale nepostradatelné pro tvorbu sociálního kapitálu. Diplomová práce přispěla k dalšímu porozumnění problematice vývoje lokálně ukotvených komunit v současné době. Klíčová slova: lokálně ukotvená komunita, sociální sítě online, Facebook, lokalita Prahy 2, sociální kapitál
Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí
Böhm, Daniel ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí se zabývá vztahem mezi prostředím dětství a sociálním kapitálem v dospělosti. V teoretické části je nejprve vymezen vlastní koncept sociálního kapitálu rozvíjející zejména Colemanovu a Bourdieuovu konceptualizaci. Následně jsou popsány vlivy vybraných socializačních prostředí s důrazem na rozlišení primární socializace (rodiny) i sekundární socializace (prostředí mimoškolních organizovaných aktivit a prostředí školních institucí). V empirické části textu jsou nejprve operacionalizovány výchovné styly a společné aktivity dětí s rodiči. Následně je přistoupeno k přípravě celkem pěti indikátorů sociálního kapitálu v dospělosti rozlišujícících jeho strukturní i kulturní složku. V závěru textu jsou předloženy modely vlivů rodinného sociálního kapitálu, mimoškolních aktivit, nejvyššího dosaženého vzdělání a dalších proměnných na sociální kapitál měřený prostřednictvím velikosti sítě slabých vazeb, nejvyšším dosaženým socioekonomickým statusem a heterogenitou v síti silných vazeb měřenou u tří nejbližších přátel. V kulturní dimenzi sociálního kapitálu byly modelovány vlivy na generalizovanou důvěru a toleranci. Analýzy předkládané v empirické části vznikají zpracováváním datového souboru vzešlého z výzkumu Distinkce a...
Životní styl a sociální kapitál "aktivní mladé generace"
Bajerová, Kateřina ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Diplomová práce "Životní styl a sociální kapitál 'aktivní mladé generace'" Diplomová práce "Životní styl a sociální kapitál 'aktivní mladé generace'" pojednává, na pozadí relevantního teoretického ukotvení, o dvou dimenzích života jedince ve spolecnosti - a to životním stylu, jež je v práci pojímán jako prostor pro formování identity (skrze konzumní zpusob života) a operacionalizován na koncept volného casu a s ním spojených sportovních aktivit, druhou dimenzí je téma sociálního kapitálu, ve smyslu strukturní složky (egocentrických sítí) a kulturní složky (míry tolerance a duvery). Cílem práce je prostrednictvím empirické sociologické analýzy reprezentativních šetrení ISSP 2007 Volný cas a sport a Distinkce 2008, zmapovat vliv aktivního zpusobu života jednotlivce na jeho sociodemografické a socioekonomické determinanty, sleduje proces socializace ke sportu v prostredí rodiny a nejbližších prátel a hodnotové preference a orientace, na které muže mít aktivní sportování ve volném case potenciální vliv. V záveru práce se zabývám efekty sportování na složky sociálního kapitálu.
Lidské zdroje jako faktor rozvoje venkova
Vazačová, Alžběta ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Jančák, Vít (oponent)
Problematika rozvoje venkova je v rozvinutých zemích ovlivňována změnami v chápání a pojetí venkova, v rámci teorie dochází k posunu paradigmatu. To se promítá do politik jednotlivých států, na globální úrovni EU do strukturální politiky. Diferenciace venkovského prostoru vyžaduje diferencovaný přístup v podobě lokálního rozvoje venkova, který je založený na endogenním potenciálu. Aktivita a iniciativa lokálních lidských zdrojů - lidského a především sociálního kapitálu je schopná způsobovat diferencovaný rozvoj venkovských oblastí. Práce se snaží na příkladu českých venkovských obcí potvrdit vztah kvality lidských zdrojů a úrovně rozvoje venkova. Klíčová slova: lokální rozvoj venkova, regionální politika, lidské zdroje, lidský kapitál, sociální kapitál, endogenní potenciál
Multifunkční zemědělství v Česku po vstupu do Evropské unie: konceptualizace, vývoj a regionální diferenciace
Hrabák, Jiří ; Jančák, Vít (vedoucí práce) ; Spišiak, Peter (oponent) ; Novotná, Marie (oponent)
7 Abstrakt Disertační práce se zabývá koncepty multifunkčního zemědělství v kontextu proměn českého zemědělství v postsocialistickém období. Hlavním cílem práce bylo v obecné rovině diskutovat koncepty multifunkčního zemědělství, známé již více než tři dekády zejména z anglosaského prostředí, a analyzovat vývoj českého zemědělství a uplatňování multifunkčního zemědělství především v období po vstupu Česka do Evropské unie, včetně vnímání multifunkčních aktivit zemědělci. V úvodní části práce jsou diskutovány jednak koncepty multifunkčního zemědělství jako nekomoditní produkce (OECD 2001) a integrální součásti rozvoje venkova (Van der Ploeg, Roep 2003), jednak zemědělská multifunkcionalita (Wilson 2007). Empirická část práce byla založena na kvantitativním hodnocení regionální diferenciace multifunkčního zemědělství v Česku, územní koncentrace multifunkčních aktivit a závislosti mezi proměnnými, které jejich realizaci ovlivňují. Hodnocení vnímání multifunkčních aktivit zemědělci je výsledkem terénního výzkumu, resp. rozhovorů se zemědělci ve třech zájmových typově odlišných venkovských oblastech (ORP Nepomuk, Kralovice, Tachov). Na základě provedeného výzkumu lze konstatovat, že v českém zemědělství probíhají podobné procesy, které se popisují v anglosaských zemích. Jejich projevy jsou však často odlišné,...
Lidský a sociální kapitál v základním školství
KOKŠTEIN, Jiří
Obsahem diplomové práce je náhled do teoretických studií, které se problematikou lidského a sociálního kapitálu zabývají z různých pohledů, zabývají se jejich vývojem v čase, jejich měřitelností, zkoumají je a doplňují o další poznatky.Tato část práce obsahuje i vztah lidského a sociálního kapitálu v návaznosti na stárnutí lidské populace a zaměřuje se na lidský kapitál starších pracovníků. Teoretické studie končí náhledem do problematiky základního školství, role učitele a snaží se poskytnout informace o již provedených průzkumech v této oblasti školství, které v aplikační části poslouží k porovnání s mnou získanými daty z dotazníkového šetření. Aplikační část práce je zaměřena na pedagogické pracovníky základních škol. Vzdělávání v dnešním globalizovaném světě mění nejen svůj obsah, ale i metody a formy práce. Nezastupitelnou roli v tomto procesu sehrávají pedagogové. Aby vyhověli všem na ně kladeným požadavkům, je nezbytné, aby i oni věnovali zvýšenou pozornost svému dalšímu vzdělávání a sdílení nabytého vzdělání, což je nezbytné k růstu lidského i sociálního kapitálu, poněvadž jsou ve vzájemné interakci. Práce zkoumá vybraný vzorek pedagogů a přistupuje k této problematice zjišťováním toho, co je ke vzdělávání motivuje, zda jsou spokojeni s přínosem vzdělávacích akcí, jakému typu vzdělávání dávají přednost atd. Práce zjištěné skutečnosti dále analyzuje a hledá vztahy mezi věkem a pohlavím pedagogů dle stanovených hypotéz. Pedagog je člověk, který je v neustálém kontaktu s ostatními lidmi. To samozřejmě dále formuje jeho životní postoje a zkušenosti. Jako lidská bytost vnímá názory společnosti a utváří si na ní vlastní názory, které ho následné mohou ovlivňovat při výkonu jeho profese. Proto je v této části práce věnován prostor i zkoumání přemosťovacího sociálního kapitálu, který určuje velikost okruhu lidí, s kterými se pedagogové obecně stýkají a vzájemně ovlivňují. Posledním výzkumem, který je v práci možno nalézt, je vnímání společenského postavení pedagogů jimi samotnými.
Problematika sociální stratifikace v soudobých spoolečnostech
POUZAR, Tomáš
Práce se zabývá problematikou sociálního rozvrstvení v soudobých společnostech. Objasňuje historický kontext třídního uskupení v moderních západních kapitalistických společnostech, determinanty sociálního rozvrstvení a přibližuje základní teoretické přístupy k problematice sociální stratifikace. Stěžejní část práce je věnována proměnám sociálního uskupení s příchodem postindustriální doby, a to je následně kontrastováno s moderním výzkumem BBC.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.