Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Totalitní kýč a underground. Sémiotický model.
Kubíček, Jan ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Špirit, Michael (oponent)
Důsledkem sémiotické totalizace veřejného života v totalitních společnostech jsou radikální změny v systému sociálních, estetických, etických a jazykových norem. Tento systém popisujeme v části Totalitní kýč v kapitolách Totalita, Kýč, Historie, Umění, Jazyk, Estetika a Mýtus. V části Underground interpretujeme totální realismus a trapnou poezii Egona Bondyho a Iva Vodseďálka jako modelovou reakci na podmíky totalitní společnosti. Zavádíme pojem totální poezie. Klademe si otázku, čím je totální poezie, není-li uměním a postupně nacházíme jedenáct odpovědí: 1. souborem apokryfních textů socialistického realismu, 2. hrou na umění, 3. kulturou ve znamení zrodu, 4. metodou fenomenologické redukce, 5. jazykovou hrou, 6. dekonstrukcí mýtu, 7. zaujímáním herní pozice v totalitní společnosti, 8. mýtem, 9. sémiotickou očistou realizovanou skrze sémiotické běsnění, 10. zeznakověním skutečnosti a zeskutečněním znaku, 11. výzvou ke hře. Nakonec se pokoušíme o vymezení totální poezie ve vztahu k avantgardě, modernímu umění a postmoderně. V kapitole Kýč a underground činíme trojí: 1. rekapitulujeme recepci díla Egona Bondyho a Iva Vodseďálka, 2. prozkoumáváme určité filozofické a politické souvislosti a paralely totalitního kýče a totální poezie, 3. uvádíme teoretické poznání totální poezie v souvislost se...
Člověk a kůň
Peštová, Jana ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra výtvarné výchovy Téma diplomové práce ČLOVĚK A KŮŇ Jana Peštová 6. ročník Učitelství výtvarné výchovy pro ZŠ, SŠ a ZUŠ Prezenční studium Vedoucí diplomové práce: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Konzultant: Doc.ak.mal. Ivan Špirk, PhDr. Lucie Hajdušková, Ph.D. Korektury: Mgr. Zuzana Beňová Praha, červen 2011 CHARLES UNIVERSITY IN PRAGUE FACULTY OF EDUCATION Department of art education Master thesis: MAN AND HORSE Jana Peštová 6th year full-time single-fied studies Art education for Primary School, Hight School and ElementarySchool of Arts Supervisor: Doc. ak. mal. Jiří Kornatovský Consultant: Doc.ak.mal Ivan Špirk, PhDr. Lucie Hajdušková, Ph.D. Proofreading: : Mgr. Zuzana Beňová Prague , June 2011 Prohlašuji, že jsem tuto diplomovou práci zpracovala samostatně a uvedla jsem veškeré použité zdroje. Praha, červen 2011 ............................................... Poděkování: Za podnětné nápady při zpracovávání práce děkuji Doc. ak. mal. Jiřímu Kornatovskému a PhDr. Lucií Hajduškové, Ph.D. Za korektury textu děkuji Mgr.Zuzaně Běňové KLÍČOVÁ SLOVA: Kůň, člověk, já, sebereflexe, partnerství, symbol, znak, přirozená komunikace s koněm, komunikace, spojení, pohyb KEYWORDS: Horse, man, me, selfreflection, partnership, symbol, sign, natural horsmanship,...
HISTORICKÝ VÝVOJ TECHNIKY PLAVECKÝCH ZPŮSOBŮ V SOUVISLOSTI SE ZMĚNAMI PRAVIDEL
Šatra, Michal ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Bibliografická identifikace ŠATRA, Michal: Historický vývoj techniky plaveckých způsobů v souvislosti se změnami pravidel. [Diplomová práce]. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta tělesné výchovy a sportu. Katedra plaveckých sportů. Vedoucí práce: Mgr. Babeta Chrzanowská. Praha: FTVS UK, 2012. Abstrakt Cílem diplomové práce je na základě dostupných materiálů zdokumentovat vývoj techniky jednotlivých plaveckých způsobů a zároveň najít souvislosti s významnými změnami v pravidlech plavání. Záměrem práce je zachytit nejdůležitější změny v pravidlech plavání a časově je ohraničit. Součástí práce je DVD, které obsahuje praktické znázornění různých plaveckých způsobů a stylů. Klíčová slova Plavání, volný plavecký způsob, prsa, znak, motýlek, plavecký styl, technika plavání, historický vývoj, současný styl, pravidla, dobové fotografie, DVD.
Komparativní analýza vybraných znělek v českých audivizuálních médiích
Srb, Martin ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Znělky, které uvádějí mediální pořady (produkty), nejsou jen předělujícími interpunkčními znaky v kontinuálním toku rozhlasového a televizního vysílání. Jsou specifickým typem mediálního sdělení, jež se postupně vyvinulo a strukturně i funkčně zařadilo mezi typické a identifikující fenomény mediálního diskursu. Z hlediska sémiotiky je znělka zároveň znakem v mediálním textu a zároveň sama o sobě textem. V mediálním diskursu plní znělky povícero funkcí: napomáhají orientaci v rozhlasovém a televizním programu, upoutávají pozornost k jednotlivým pořadům a zároveň spoluvytvářejí identitu diskursu dané rozhlasové či televizní stanice. K naplnění těchto funkcí užívají ustálené znaky a znakové systémy. Cílem této práce je jednak analýza znaků a znakových systémů užívaných v reprezentativních ukázkách znělek z českého mediálního prostředí na přelomu tisíciletí (1989-2010), jednak srovnávací analýza těchto znělek navzájem v synchronní i diachronní perspektivě, jejímž prostřednictvím budou ozřejmeny vztahy mezi různými znělkami a jejich znakovými systémy napříč mediálním diskursem.
Komparativní analýza titulních stran časopisů Respekt a Reflex v období roku 2009-2010 (textová a sémiotická komparace)
Kovářová, Pavla ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Bakalářská práce "Komparativní analýza titulních stran časopisu Respekt a Reflex v období roku 2009-2010 (textová a sémiotická komparace)" se zabývá sémiotickým rozborem titulních stran dvou týdeníků s podobným zaměřením ve stejném období. Vybraný vzorek obsahuje pět titulních stran každého z těchto časopisů, na kterých jsou zobrazeny české politické osobnosti. Na základě prvních dvou částí vysvětlujících teoretickou podstatu sémiotiky jako vědy a představujících předmět analýzy, v praktické části tato práce podrobuje titulní strany analýze, jejímž cílem je celková komparace obou časopisů z hlediska sdělovacího záměru, konstrukcí reality a jejich práce s mýty a stereotypy. Obrazový a jazykový kód je zkoumán z hlediska denotace, konotace a vyplývajících novodobých mýtů. V současném mediálním diskurzu se zabývá interpretací znaků a symbolů, dekódováním skrytých významů a vztahem k dominantní ideologii v konstruktech reality. Pozornost je zaměřena na techniku fotomontáže u Reflexu a kresby u Respektu, kompozici, barevnost a používání stereotypů. Výsledek analýzy prokazuje shodný přístup obou týdeníků k dominantní ideologii, ale rozdílný přístup ke konstrukcím reality a vytváření sdělovacího záměru, jež vychází právě ze způsobu zpracování.
Výuka plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku
Vopálenská, Zuzana ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
VÝUKA PLAVECKÉHO ZPŮSOBU ZNAK DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Cíle: Hlavním cílem práce je sestavení vyučovacího postupu osvojování plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku a vytvoření digitálního videozáznamu postupových kroků resp. cvičení vhodných pro zvolenou věkovou kategorii. Demonstrátory videopořadu budou děti mladšího školního věku od 6 do 9 let. Metody: V této práci jsme v první a v druhé etapě zaměřili na shromažďování dat z literatury a jeho následné zpracování do metodické řady cvičení. Ve třetí etapě jsme využili zpracovaný scénář ke zpracování videozáznamu. Výsledky: Zjištěné poznatky této práce uvádějí možný postup výuky plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: didaktika tělesné výchovy - plavání, znak, mladší školní věk

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.