Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza konkurenčního prostředí hotelových rezidencí
Olšovský, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Cílem této práce je konkurenční analýza trhu hotelových rezidencí. Za pomoci publikovaných a polopublikovaných zdrojů zkoumá makroekonomický vývoj trhu a podrobně rozebírá vybraný konkurenční set ubytovacích zařízení. Dále se zaměřuje na e-commerce a využití informačních technologií v hotelnictví. Po úvodu následuje kapitola, která popisuje základní principy competitive intelligence a strategického řízení. Třetí kapitola pak rozebírá makroekonomický vývoj cestovního ruchu a trhu hromadných ubytovacích zařízení v České republice i ve světě. Čtvrtá kapitola analyzuje český trh hotelových rezidencí. Popisuje současný stav trhu včetně všech specifik konkurenčního boje, kterým je například hotelový revenue & yield management. Metodou dotazníkového průzkumu zjišťuje chování zákazníků a metodou 5 Porterových sil zkoumá konkurenční tlaky působící na trhu. Podrobná konkurenční analýza pro vybraný set hotelových rezidencí následuje v páté kapitole. Kromě srovnání produktů jednotlivých konkurentů a jejich ekonomických ukazatelů se zaměřuje i na využití e-commerce v konkurenčním boji. Šestá kapitola integruje všechny získané informace do jednoho celku a poskytuje doporučení pro trh hotelových rezidencí. Dále pomocí SWOT analýzy vymezuje strategii pro vybraný podnik na trhu. Závěrečná kapitola pak shrnuje celou práci.
Competitive Intelligence jako zdroj adaptace malých a středních podniků
Střelka, Jindřich ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Papík, Richard (oponent)
Tato práce se zabývá aktuální problematikou realizace Competitive Intelligence procesů v malých a středních podnicích. Pomocí provedeného výzkumu bylo detailně analyzováno, jakým způsobem podniky využívají CI procesy a to zejména s ohledem na velikost firmy, oblast, kde se CI využívá (např. zákazníci, konkurence, aj.) a z pohledu naplnění všech čtyř fází zpravodajského cyklu. Výsledky výzkumu potvrdily, že menší podniky využívají potenciál CI v menší míře, než podniky větší. Kromě detailního prozkoumání, jak podniky pracují s informacemi z okolního prostředí, byly identifikovány problematické oblasti, které podniky v rámci CI procesů podceňují. Na základě výzkumu a teoretické části práce byly stanoveny východiska pro tvorbu systému pro integraci CI procesů tak, aby respektovaly specifika malých a středních podniků. Tento systém byl navržen a otestován pilotní integrací do informačního systému organizace.
Možnosti využití Competitive Intelligence v exekutivních IS
Horáková, Markéta ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Exekutivní informační systémy, někdy též nazývané Business Intelligence (BI) systémy, jsou dnes implementovány již ve většině podniků. Trendem posledních let je zaměření těchto systémů na Corporate Performance Management (CPM), při kterém jsou využívány speciální procesy, metodiky a metriky sloužící pro měření a řízení podnikové výkonnosti. Diplomová práce zkoumá, jak se v těchto systémech mohou uplatnit principy a nástroje Competitive Intelligence (CI), což je další disciplína užitečná pro strategické řízení podniku. V teoretické části práce jsou stručně popsány principy BI, CPM a CI. Hlavním cílem je analyzovat, zda lze rozšířit možnosti exekutivních informačních systémů pomocí principů a technologií Competitive Intelligence. Tato část je založena zejména na práci s odbornou literaturou a dalšími relevantními zdroji. Praktická část pak zkoumá tuto problematiku na konkrétním systému Business Navigation System (BNS). Cílem je analyzovat BNS z hlediska využití Competitive Intelligence a navrhnout další funkcionalitu směřující do této oblasti. Přínosem práce v teoretické oblasti je zamyšlení nad tím, zda je možné využívat v exekutivních informačních systémech také principy CI. Praktickým přínosem je potom zhodnocení systému BNS z tohoto pohledu a návrh, jakým způsobem zahrnout technologie CI do některých modulů tohoto systému.
Competitive Intelligence a jeho aplikace v logistice
Zgraja, Michal ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Jergon, Roman (oponent)
Práce se zabývá konkurenčním zpravodajstvím (competitive intelligence - CI), které je v českých podmínkách relativně novou a neznámou, ale rozvíjející se disciplínou. Cílem práce je popsat konkurenční zpravodajství, jeho teoretické pozadí, koncepty, postupy a nástroje a ty pak ve vhodné míře aplikovat na vybraný segment českého hospodářství. Kapitoly 1, 2 a 3 se zabývají teoretickým pozadím konkurenčního zpravodajství a jeho začleněním do funkcí podniku. Ve 3. a 4. kapitole jsou popsány některé analytické metody a konkrétní postupy, které CI využívá. Nakonec v 6. kapitole je provedena analýza trhu s logistickými službami v ČR.
Competitive Intelligence
Matsenko, Olga ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Competitive intelligence (CI) umožňuje podniku dělat správná strategická rozhodnutí v nestabilním konkurenčním prostředí. Mnoho podniků používá různé formy marketingového výzkumu, ale zatím ještě nepoužívají nástroje CI, zvláště v zemích, ve kterých se teprve nedávno ustavilo tržní hospodářství. To je také případ Ruska. Tato diplomová práce je rozdělena do třech kapitol. Teorie CI je vysvětlena v první kapitole. Ve druhé kapitole jsou diskutovány nástroje a techniky CI. Zde jsou vysvětleny hlavní nástroje. Implementace nástrojů CI je vysvětlena ve třetí kapitole této diplomové práce. V ní je vyvinuta nová marketingová strategie pro řetězec restaurací s využitím nástrojů CI. "Rosinter Restaurant holding" je největším řetězcem restaurací na ruském trhu. Hlavní pozornost byla věnována restauraci "Planet Sushi" v Omském regionu. V této kapitole je názorně ukázána implementace nástrojů CI při vytváření nové strategie.
Analýza konkurenčního prostředí trhu s alternativními energiemi
Roček, Vojtěch ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vejlupek, Tomáš (oponent)
Cílem práce bylo analytické zmapování vybrané části trhu dodavatelů technologií a služeb pro výrobu elektrické energie z alternativních zdrojůe v ČR s využitím informací dostupných z otevřených zdrojů. Druhým cílem bylo ověření funkčnosti zpravodajského cyklu v případě oddělení sběratelské a analytické činnosti. K dosažení těchto cílů bylo vytvořeno 35 analytických rešerší vypracovaných studenty předmětu 4IZ210 vyučovaného v zimním semestru 2009. V jednotlivých rešerších byly označeny entity a vazby pomocí makra firmy Tovek a dále zpracovávány nástrojem Analyst's Notebook. Výsledkem je Topic Mapa obsahující cca 2.000 entit a zhruba stejné množství vazeb, které byly upravovány a vyhodnocovány z hlediska využitelnosti pro Competitive Intelligence. Struktura práce kopíruje zpravodajský cyklus a to od identifikace potřeb, přes sběr dat, až po analýzu výsledků. V závěru práce jsou formulována některá doporučení, která by v případě dalšího pokračování projektu umožnila zvýšit kvalitu zpracovávaných informací a optimalizovat celý zpravodajský cyklus.
Analýza marketingové komunikace mobilních operátorů na českém trhu
Šojdel, Václav ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Tyl, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá marketingovou komunikací mobilních operátorů na českém trhu. Marketingová komunikace je analyzována za pomoci výzkumných metod competitive intelligence a mystery shopping. Dílčím cílem práce je představení konkrétního competitive intellingence nástroje pro kontinuální monitoring marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je pak zpracování konkurenčních analýz v jednotlivých oblastech komunikačního mixu. V rámci reklamy je cílem zmapování mediálních výdajů operátorů na ATL komunikaci a v oblasti direct marketingu jsou analyzovány a vyhodnocovány member gets member aktivity operátorů. V rámci podpory prodeje je cílem porovnání věrnostní komunikace sledovaných subjektů a u oblasti public relations si práce všímá CSR aktivit operátorů s důrazem na jejich nadační politiku. Osobní prodej mobilních operátorů je vyhodnocen pomocí mystery shoppingu.
Informační technologie pro Competitive Intelligence
Hromádko, Jan ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vejlupek, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá technologiemi využitelnými pro účely competitive intelligence. Struktura práce kopíruje schéma cyklu competitive intelligence. Pro každou fázi tohoto cyklu jsou vyjmenovány použitelné metody práce a zhodnoceny možnosti jejich softwarové podpory. Základní metodou je dekonstrukce procesu competitive intelligence na jednotlivé prvky a hledání a zkoumání metod, které lze v rámci těchto prvků využít. To znamená především hodnocení použitelného software. Cílem práce je seznámit čtenáře s principy competitive intelligence, shrnout různé metody práce a představit využitelné technologie včetně konkrétních softwarových produktů. Práce by měla čtenáři dále pomoci s rozhodováním, jaké metody v případě plánování competitive intelligence volit a jaké to přináší výhody a nevýhody.
Využití metod Competitive Intelligence ve stavebnictví
Vomáčka, Petr ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Vejlupek, Tomáš (oponent)
Hlavním tématem této práce je aplikace metod informační a znalostní disciplíny Competitive Intelligence (konkurenční zpravodajství) na stavebnictví České republiky. První část poskytuje ucelený přehled teoretických informací, které jsou nutné k popsání Competitive Intelligence. Od počátku v podobě formalizovaných definic Competitive Intelligence dochází k postupnému zpodrobňování informací o celém oboru až k detailním postupům při aplikaci jednotlivých analytických metod. Jako nejpoužívanější metody jsou uvedeny zejména SLEPT analýza, SWOT analýza, analýza pěti porterových sil, BCG matice a další. Praktická část práce představuje aplikaci postupu a metod Competitive Intelligence na oblast českého stavebního trhu. Specifikuje postupně kroky analýzy (definici cílů, postupů, vytipování a vytěžování informačních zdrojů atd.) a prezentuje její konečný výstup, který je vhodně doplňován popisem práce s informačními zdroji. Kapitolu pak uzavírá shrnutí nejvýznamnějších trendů a faktorů působících ve stavebnictví, které doplňuje doporučení stavebním firmám pro zvýšení konkurenceschopnosti. Nechybí ani důležité shrnutí a charakteristika vybraných informačních zdrojů.
Competitive Intelligence: Analýza konkurenčního prostředí firmy PolyPLASTY s.r.o
Faruzel, Jiří ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šišková, Petra (oponent)
Cílem práce ?Competitive Intelligence: Analýza konkurenčního prostředí firmy PolyPLASTY s.r.o.? je uvedení teoretických přístupů, které se používají k analýze konkurenčního prostředí firem, analyzovat konkurenční prostředí firmy PolyPLASTY s.r.o. a navrhnout ontologii v Topic Maps pro analýzu konkurenčního prostředí firem. Obecným přínosem, kterého bych rád zpracováním této práce dosáhl je vytvoření anotovaného dokumentu a základů poznatkové báze, která může být využitelná pro vytvoření znalostního portálu k systematickému monitoringu konkurenčního prostředí firmy PolyPLASTY s.r.o. Při zpracování analýzy se vycházelo z informací získaných při interview, které poskytl Ing. Vlček a dále také z otevřených informačních zdrojů s maximálním využitím obsahu seminárních prací, které již byly o konkurenčním prostředí firem z klastru Omnipack formou pěti Porterových sil na VŠE (Vysoká škola ekonomická) zpracovány. Analýzu byla také zpracována formou strukturovaného dokumentu, který byl anotován pomocí Topic Mapy, představující zároveň poznatkovou bázi využitelnou pro vytvoření znalostního portálu k systematickému monitoringu konkurenčního prostředí firmy Polyplasty. Bakalářská práce je rozdělena do dvou části. První část začíná tématem Competitive Inteligence, dále pokračuje uvedením různých teoretických přístupů, které jsou používány k analýze prostředí firem. Podrobněji jsou popsány metody ?pět Porterových sil " a STEEP (sociální, technologické, ekonomické, environmentální a politické vlivy). Tereoticko-metodologická část je ukončena popisem konceptu Topic Maps. Druhá část spočívá v aplikace metody "pět Porterových sil " a metody STEEP na prostředí firmy PolyPLASTY s.r.o., z klastru Omnipack. Aplikační část pokračuje manažerským výstupem, kde jsou stručně popsány výsledky analýzy. Aplikační část je ukončena popisem vytvořené znalostní báze. Bakalářská práce včetně anotovaného dokumentu a vytvořené základní znalostní báze lze nalézt na přiloženém CD.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.