Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Lněnička, Jiří ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky. Hlavním cílem diplomové práce je analyzovat, jakým způsobem konkrétní podnikatelský subjekt z oblasti malého a středního podnikání může aplikovat metody Competitive Intelligence. K naplnění primárního cíle práce jsou stanoveny cíle dílčí, mezi které se řadí zpracování teoretických východisek Competitive Intelligence, charakteristika podnikatelského prostředí ve vybraném segmentu, analýza možností využití Competitive Intelligence v daném segmentu a návrh metodiky využití Competitive Intelligence v oblasti malého a středního podnikání. Přínosem práce je především zmapování externího prostředí a vlivů na organizaci, s následným návrhem využití informačních zdrojů dle potřeb společnosti, aby její vedení v rámci rozhodovacího procesu mohlo maximálně využít potenciálu trhu a vzdorovat jeho nežádoucím vlivům.
Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Novák, Miroslav ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá Competitive Intelligence, mnohdy označovaným také jako konkurenční zpravodajství, které představuje v českých podmínkách méně známou avšak postupně se rozvíjející disciplínu. Podstatou diplomové práce je aplikace metod Competitive Intelligence v podmínkách společnosti spadající do kategorie malých a středních podniků. Teoretická část práce poskytuje čtenáři ucelený pohled na pojem Competitive Intelligence. Nejprve je vymezeno strategické řízení, které tvoří základ pro aplikaci metod konkurenčního zpravodajství ve společnosti. Součástí teoretické části práce je také definice malého a středního podniku v českém podnikatelském prostředí, neboť význam tohoto druhu podnikání neustále narůstá i v podmínkách všudypřítomné globální ekonomiky. Tato část práce je psána formou literární rešerše vycházející z dostupné odborné literatury a dalších relevantních zdrojů. Praktická část práce zkoumá podrobněji problematiku Competitive Intelligence v podmínkách tří maloobchodních firem odlišného podnikatelského zaměření. Cílem je na základě zvolených analytických metod navrhnout vhodné řešení v oblasti monitoringu relevantních informačních zdrojů a dalších procesů zpravodajského cyklu pro firmu, jejíž sběr a distribuce informací o konkurenčním prostředí a aktuálním dění na trhu byla shledána jako nedostatečná. Mezi používané metody, které slouží k dosažení daného cíle, patří Porterův model pěti konkurenčních sil, SWOT analýza a analýza dosud uplatňovaného sběru a sdílení informací ve zkoumaných firmách. Přínosem práce je seznámit čtenáře s dostupnými IT nástroji a aplikacemi umožňujícími systematický monitoring relevantních informačních zdrojů či sběr a distribuci informací, a jejichž funkcionalita odpovídá požadavkům a potřebám MSP. Navrhované řešení rovněž vymezuje kompetentní osobu zodpovědnou za realizaci procesů CI a posléze konkrétní činnosti, které by měla vykonávat. Práce by tak měla čtenáři ulehčit rozhodování při výběru vhodných metod v oblasti Competitive Intelligence implementovaných v podmínkách středních a především pak malých podniků.
Využití metod Competitive Intelligence v rodinném podniku
Špírek, Martin ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Tato práce je primárně zaměřena na využití konkurenčního zpravodajství (Competitive Intelligence -- CI) v praxi. Jejím cílem je především využití metod CI v malém rodinném podniku za účelem zvýšení jeho konkurenceschopnosti. K tomuto účelu jsou v práci využity metody pro analýzu získaných informací a to zejména Porterův model pěti konkurenčních sil a SWOT analýza. Tyto dvě metody umožňují analyzovat jak okolní prostředí podniku, tak i vyhodnocení jeho současné pozice a vymezení vůči konkurenci. Za účelem zvýšení konkurenceschopnosti je v práci také provedena analýza webových stránek firmy a jejích konkurentů, dle předem definovaných kritérií, vycházejících převážně z obecně uznávané metodiky WCAG 2.0. Přínosem této práce v obecné rovině je praktická ukázka možnosti využití metod CI v malém rodinném podniku. V konkrétní rovině je to pak především vyhodnocení jednotlivých provedených analýz, jejich závěry a doporučení, které z nich byly vyvozeny a dále "Návrh strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy". To vše s cílem zlepšit postavení firmy na trhu, zvýšit její konkurenceschopnost a zlepšit její strategické plánování. Vzhledem k tomu, že CI je po teoretické stránce v dnešní době již poměrně známé a dopodrobna popsané v mnoha odborných publikacích a článcích, je zde popsáno a definováno jen velmi stručně ve druhé kapitole. Hlavní část práce je věnována sběru a analýze informací o odvětví a konkurenci a jejich následnému vyhodnocení a tvorbě doporučení. Předposlední kapitola je pak věnována vytvoření návrhu strategie pro zvýšení konkurenceschopnosti firmy.
Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Soukup, Tomáš ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností integrace metod Competitive Intelligence a Business Intelligence v jedno společné řešení, které by malým a středních podnikům poskytovalo maximum informací pro podporu jejich rozhodování. Hlavním cílem diplomové práce je definovat, o jaké informace mají uživatelé v praxi zájem a nalézt pro tyto požadavky vhodné informační zdroje. Druhým cílem je analyzovat novou službu od společnosti Microsoft s názvem Windows Azure Marketplace Datamarket a zde se nacházející informační zdroje, které by mohly být přínosem pro tuto diplomovou práci. Získané informace z těchto částí využiji pro návrh integrovaného řešení. Poznatky této diplomové práce by mohly využít firmy, které mají zájem o pořízení podobného řešení, nebo firmy, které tato řešení vyvíjejí.
Competitive Intelligence jako zdroj adaptace malých a středních podniků
Střelka, Jindřich ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent) ; Papík, Richard (oponent)
Tato práce se zabývá aktuální problematikou realizace Competitive Intelligence procesů v malých a středních podnicích. Pomocí provedeného výzkumu bylo detailně analyzováno, jakým způsobem podniky využívají CI procesy a to zejména s ohledem na velikost firmy, oblast, kde se CI využívá (např. zákazníci, konkurence, aj.) a z pohledu naplnění všech čtyř fází zpravodajského cyklu. Výsledky výzkumu potvrdily, že menší podniky využívají potenciál CI v menší míře, než podniky větší. Kromě detailního prozkoumání, jak podniky pracují s informacemi z okolního prostředí, byly identifikovány problematické oblasti, které podniky v rámci CI procesů podceňují. Na základě výzkumu a teoretické části práce byly stanoveny východiska pro tvorbu systému pro integraci CI procesů tak, aby respektovaly specifika malých a středních podniků. Tento systém byl navržen a otestován pilotní integrací do informačního systému organizace.
Podnikatelský plán
Střelka, Jindřich Bc. ; Kovář, František (vedoucí práce) ; Dalecký, Radovan (oponent)
Tato práce se zabývá podnikatelským plánem nově vznikající společnosti Music City a.s.. Součástí tohoto plánu je podnikatelský záměr, analýza organizace lidských zdrojů, marketingová analýza, finanční plán a analýza možných rizik.

Viz též: podobná jména autorů
1 Střelka, Jindřich Bc.
1 Střelka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.