Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Perspektivy rozvoje elektricky poháněných vozidel kategorie M1 v České republice
DĚDIČ, Matouš
V první části se práce zaměřuje na důvody proč se vlastně téma elektromobility rozvíjí a z jakého důvodu je snaha obměnit vozový park za vozidla poháněná alternativními palivy. Práce pokračuje částí, která se zabývá zdroji elektřiny. Jsou zde konstatovány různé způsoby výroby a prognóza, jakým směrem se tato oblast ubírá. V dalším kroku se práce zabývá problematikou nabíjení akumulátorů. Toto téma je jedním z faktorů, které brzdí rozvoj a spousta lidí to považuje za největší hrozbu. Práce ukáže, zda jsou obavy opodstatněné a jaké možnosti nabíjení existují. Úroveň elektromobility v České republice zatím není na nejvyšší úrovni, proto je potřeba se podívat na inspirativní fungující příklady z jiných zemí. Z jakého důvodu je v České Republice takový stav vysvětluje další téma s následným rozebráním negativních, ale i pozitivních faktorů působící na rozvoj elektromobility. V říjnu roku 2015 vydalo ministerstvo průmyslu a obchodu národní akční plán čisté mobility, ve kterém jsou směry, kam by se měla elektromobilita v dalších letech ubírat, rozebrány. V další části jsou uvedeny skutečné hodnoty, jak se elektromobily v České republice prodávají a jaký je vývoj prodeje. Dále je uveden postoj domácí automobilky k elektromobilitě. Na závěr se práce zaměřuje na názory různých odborníků a majitelů elektromobilů, proč si myslí, že rozvoj elektromobility není tak prudký jako v jiných zemích. V praktické části práce je představen elektromobil BMW i3S. Tento elektromobil byl za účely této práce zapůjčen ve firmě ACR auto a.s., a byly na něm testovány různé aspekty, které jsou u elektromobilů stěžejní.
Agent-Based Analysis of Market Potential for Electric Vehicles in the Czech Republic
Wojnarová, Renáta ; Kukačka, Jiří (vedoucí práce) ; Chorna, Olena (oponent)
Tato studie zkoumá ekonomické, ekologické a sociální dopady potenciálního vzrůstu počtu elektrických aut v České Republice. Pro tyto potřeby byla zvolena metodologie multi-agentního modelování a cost-benefit analýzy. Kon- krétně byl v programu NetLogo vytvořen multi-agentní model, který je poté kalibrován na české prostředí. Tento model nám také dovoluje prozkoumat efekty různých politik cílených na zvýšení tržního potenciálu elektrických aut. Výsledky cost-benefit analýzy ukazují, že za aktuálních českých podmínek produkují elektrická auta za svůj celý životní cyklus méně emisí CO2 v porovnání s klasickými auty se spalovacími motory, a jsou tedy i více eko- logická. Nicméně, s aktuální politikou bez jakýchkoliv finančních pobídek jsou náklady spojené s koupí, užíváním a údržbou elektrického auta pro průměrného českého spotřebitele vyšší než tytéž náklady na klasické auto. Pokud by česká vláda uvažovala o zřetelném navýšení počtu elektrických aut, je navrhováno zavedení pobídek jak finančních, tak také těch, které zjednodušují jejich každodenní užívání. Dle naší analýzy, nejefektivnější způsob, jak tohoto navýšení dosáhnout, jsou slevy na koupi vozidla a výhody v...
Elektromobilita ve vztahu k životnímu prostředí
Opletalová, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá elektromobilitou. Nejprve se práce zabývá vztahem elektromobilů k životnímu prostředí, historií, dále koncepcí elektromobilu a násle-duje praktická část, kde byly porovnány jednotlivé automobily s plně elektrickým pohonem, které se prodávají na trhu v České republice. Byly sepsány jednotlivé vybrané technické parametry, které byly následně porovnány metodou vícekriteri-álního rozhodování, a dále byla vyjádřena závislost vybraných parametrů.
Elektromobilita - trh a potenciál na území České republiky
Krausová, Liliana ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Březina, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá elektromobilitou - trhem a potenciálem v České republice. Cílem práce je prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit situaci a vývoj elektromobility na našem území a to z hlediska potenciálních zákazníků, majitelů elektromobilů, provozovatelů dobíjecích stanic, distributorů elektrické energie, automobilových výrobců, ministerstev a na základě porovnání vývoje prodejů, infrastruktury a státních stimulů vedoucích států na trhu s elektromobilitou. Práce je členěna na dvě části, přičemž první teoretická část uvádí do problematiky inovací, elektromobility a klíčových faktorů jejího úspěchu. Druhá část popisuje údaje o jednotlivých státech, zabývá se vlastním dotazníkovým šetřením a uvádí odpovědi expertů z rozhovorů. Závěrem je představen kompletní přehled motivů a bariér ke koupi elektromobilu nebo budování dobíjecí stanice, SWOT analýza elektromobilu a jeho prostředí a časová osa predikce vývoje elektromobility na našem území do roku 2030 s doporučenými cílovými skupinami pro společnost Porsche Česká republika, s.r.o.. Bylo zjištěno, že situace elektromobility na našem území je uspokojivá a že faktor cena je hlavním motivem (úspora N) i bariérou (cena vozu) jejího rozvoje. Elektromobilita se v České republice bude rozvíjet dále a téměř všichni věří v její potenciál.
Willingness to pay for electricity-driven passenger vehicles
Horváthová, Inés ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Kukačka, Jiří (oponent)
Predložená práca analyzuje vyjadrené preferencie k 4 typom osobných vozidiel (k vozidlám konvenčným, čisto hybridným, hybridným s možnosťou napájania a elektrickým na batériu). Pre získanie dát bol použitý výberový experiment, vykonaný v Poľsku v roku 2014. Pomocou modelu latentných tried bolo možné identifikovať a popísať skupiny v populácii, ktoré sa medzi sebou líšia odlišným postojom k uvedeným technológiá: skupiny so silnou a slabou preferenciou ku konvenčným autám, segmenty preferujúce vozidlá hybridné a hybridné s možnosťou napájania, a skupinu uprednostňujú elektrické autá na batériu. Aj napriek tomu, že v priemere by spotrebitelia vyžadovali kompenzáciu do výšky až 22,200zł (e5,311), aby prešli od používania konvenčného vozidla k vozidlu na elektrinu, odpovedajúce skupiny v populácii by za túto zmenu boli ochotné zaplatiť okolo 10,100zł (e2,417) v pripáde čisto hybridného vozidla, približne 21,400zł (e5,128) v prípade hybridného vozidla s možnostťou napájania, a okolo 92,800zł (e22,199) v prípade elektrického vozidla na batériu.
Vliv nových technologií v energetice na domácnosti
Novák, Dominik ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Žádník, Josef (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl vyhodnotit potenciál domácích systémů pro ukládání energie pro koncového uživatele. V teoretické části proto představuje historický vývoj na energetických trzích v Evropě, s účelem identifikovat, jaký byl dopad tohoto vývoje na produkty nabízené poskytovateli elektřiny koncovým uživatelům. Poznatky z této analýzy jsou následně využity k sestavení modelu, který slouží k vyhodnocení profitability domácích baterií pro tuzemské domácnosti, a který je představen v praktické části diplomové práce. S pomocí modelu je provedeno vyhodnocení profitability domácích baterií pro tři různé typy domácností a zároveň jsou identifikovány základní hnací síly a omezení pro rozvoj adopce systémů pro ukládání energie tuzemskými domácnostmi.
Analýza Smart Grid zařízení
Kolacia, Tomáš ; Šlezingr, Jan (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inteligentními sítěmi a inteligentním měřením v elektroenergetice. První část je zaměřena na srovnání klasického modelu elektrizační soustavy s konceptem inteligentních sítí spolu s výhodami, kterých lze dosáhnout. Jsou také popsány další části konceptu, jako jsou akumulace energie a elektromobilita, včetně nabíjecí infrastruktury. Druhá část práce se zabývá prvky inteligentního měření a popisem komunikačních protokolů. V dalších kapitolách je provedeno shrnutí praktických zkušeností s řešenou problematikou v Evropě a v České Republice. Závěr práce je věnován zhodnocení implementace inteligentních měřících zařízení v České Republice.
Elektrická vozidla jako akumulační prvek pro elektrické sítě
Novák, Martin ; Minařík,, Daniel (oponent) ; Baxant, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi akumulace elektrické energie pomocí elektrických vozidel a jejich využití k regulačním potřebám elektrické sítě. V úvodu této práce je popsán současný stav elektromobility ve světě spolu s popisem situace v České republice. Dále jsou v úvodní části shrnuty hlavní výhody a nevýhody širokého nasazení elektrických vozidel v dopravě. V druhé části diplomové práce je provedeno rozdělení vozidel do tří hlavních skupin. V třetí části diplomové práce jsou uvedeny používané systémy na akumulaci a generaci energie ve vozidlech. V této části práce jsou jednotlivé parametry akumulačních systémů přehledně porovnány. Další kapitola obsahuje seznam dnešních bateriových elektrických vozidel s jejich důležitými technickými parametry. Pátá kapitola shrnuje možnosti využití elektromobilů pro potřeby elektrické sítě při využití systému Vehicle-to-grid. Podrobněji jsou v této kapitole rozebrány podpůrné služby elektrické sítě v České republice. V poslední části této diplomové práce je vypočten ekonomický potenciál elektrických vozidel při poskytování služeb primární a sekundární regulace.
Economic Aspects of the Operation of Electric Vehicles - Case Study
Rodáková, Silvia ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektrobility. Od principu fungování elektromobilů, přes jejich výhody a nevýhody, příležitosti na trhu, státní podporu a vyhlídky do budoucnosti se práce dostává ke konkrétní případové studii. Hlavním podmětem pro tuto případovou studii je významný rozdíl v pořizovací ceně vozidel a provozních nákladů. Tato případová studie se skládá ze dvou částí. V první části porovnává elektromobil s automobilem se spalovacím motorem z pohledu uživatele elektromobilu. Druhá část studie je provedena z pohledu energetické utilitní společnosti. Pro výpočet obou studií jsou použité základní ekonomické ukazatelé jako: doba návratnosti, čistá současná hodnota, tok peněz nebo bod zvratu.
Návrh strategie v oblasti elektromobility v ČR pro konkrétní společnost
Šlechta, Martin ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce) ; Luštický, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce je zjištění a posouzení současného stavu elektromobility na území České republiky a návrh dílčí strategie a doporučení pro společnost Mercedes-Benz Česká republika s.r.o. pro tuto oblast. Teoretická část práce se zabývá vymezením teorie strategického řídícího procesu, především pak analýzami vnějšího a vnitřního prostředí a metodologií tvorby strategie. Praktická část práce se věnuje charakteristice společnosti Mercedes-Benz Česká republika s.r.o., přímé analýze odvětví elektromobility a interní analýze společnosti. Závěrem je zpracována souhrnná SWOT analýza a formulace strategie a doporučení pro oblast elektromobility pro společnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.