Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,053 záznamů.  začátekpředchozí7044 - 7053  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.23 vteřin. 

Marketingový význam diferencí ženských a mužských rolí
Chvilíčková, Šárka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat marketingový význam diferencí ženských a mužských rolí, a to pomocí marketingového výzkumu - jednak pozorováním rozdílů v nákupním chování mužů a žen v supermarketech a hypermarketech, a také pomocí dotazníku zaměřeného na hlavní rozdílné rysy tohoto chování.

Studium vlivu přísady hyetelosy na hmotnost očních kapek
Sváčková, Radka ; Šklubalová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Zatloukal, Zdeněk (oponent)
Studim vlivu přísady hyetelosy na hmotnost očních kapek Radka Sváčková Souhrn: Cílem práce bylo studium vlivu přísady hyetelosy na hmotnost očních kapek získaných kapáním ze dvou různých kapacích nástavců, pryžového a plastového, při dvou různých úhlech kapání, 90ř a 45ř. Při systematickém kapání koncentrační řady 0,16 - 0,75 % roztoku HEC s viskozitou v rozmezí cca 6 - 98 mPa.s byla zjišťována hmotnost kapek a porovnána s hmotností kapek vody získanými za srovnatelných experimentálních podmínek. Ve screeningovém třífaktorovém experimentu bylo zjištěno, že mezi nesmáčenými nástavci není významný rozdíl, oba nástavce produkují při svislém kapání kapky vody o přibližně stejné hmotnosti (43,5 mg). Přísadou HEC se hmotnost kapek významně zvýšila vlivem smáčení povrchu odkapávací části u obou nástavců. Smáčený pryžový nástavec produkoval významně větší kapky než smáčený plastový nástavec, a to při obou úhlech kapání. Snížením úhlu kapání z 90ř na 45ř se významně snížila hmotnost kapek pro oba studované nástavce. Detailním studiem bylo pro oba kapací nástavce zjištěno významné zvýšení hmotnosti kapek v přítomnosti přísady HEC v koncentračním rozmezí 0,16 - 0,75 % v porovnání s hmotností kapky vody. Největší kapky s průměrnou hmotností cca 72 mg byly zaznamenány u pryžového nástavce pro 0,75 % roztok HEC při úhlu...

Vzdělávání nelékařského personálu - systém vzdělávání sester ve zdravotnické organizaci
Molčanová, Andrea ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Vylitová, Lucie (oponent)
Magisterská práce se věnuje popisu systému vzdělávání a rozvoje pracovníků nelékařského personálu, zejména podskupině všeobecných sester. V teoretické části práce poskytuje obecný pohled na postavení a význam vzdělávání ve zdravotnické organizaci. Systematické vzdělávání zdravotnických pracovníků přináší řadu předností pro pacienty, organizaci i samotného pracovníka. Podporuje poskytování kvalitní zdravotní péče, která směřuje ke zlepšení zdravotního stavu pacienta. Dále přináší uspokojení z dobře odvedené práce pro personál, úspěch celé zdravotnické organizace a zvýšení kvality zdraví pro společnost. Výzkumná část magisterské práce odpovídá na předchozí řádky zhodnocením systému vzdělávání všeobecných sester v Ústavu hematologie a krevní transfúze v Praze. Cílem šetření bylo analyzovat, jak současný systém vzdělávání funguje a jaká je provázanost jednotlivých postupů celého systému. Metodologickým základem pro získávání dat byla analýza dokumentů, dotazníkové šetření a strukturované rozhovory. Zjištěná data ukázala, že ačkoliv jsou základní postupy systému vzdělávání nastavené, je potřeba provést určité úpravy, např. lépe provázat výběr vzdělávacích aktivit s určováním kompetencí a hodnotícími pohovory, změnit adaptační proces na jednom z klinických oddělení, lépe využívat nové poznatky získané v rámci...

Typy identity v českém meziválečném románu pro ženy
Svobodová, Marta ; Heczková, Libuše (oponent) ; Bílek, Petr (vedoucí práce)
Pokusili jsme se ukázat, že populární literatura, nebo alespoň jeden z jejích žánrů - román pro ženy - má stabilizační společenskou funkci.37 Ve chvíli, kdy se ztratily autority církevní, posléze i obecně náboženské moci a namísto panovníka a tradičně vládnoucích vrstev se "lid" stal hlavní hybnou energií demokratického státu, musí vzniknout síla, která vytvoří protipól založeného kultu individua a tuto "masu" individuí zformuje v novou společenskou organizaci. Přestože jsme se nezabývali mocenskými strategiemi (moc foucaultovská, či moc třídní...), pokusili jsme se sledovat, jakým způsobem se v textech primárně označených jako zábavné a odpočinkové, oficiálně devalvovaných,38 ustavují určité společenské instituce, které plní strategické funkce předefinování společenské organizace.

Gene silencing of ICAM-1 by lysine modified oligonucleotides
Kocourková, Aneta ; Štaud, František (vedoucí práce) ; Nachtigal, Petr (oponent)
SOUHRN V této studii se projevuje nadějná možnost zvýšení genové exprese konjugací ligandů na antisense oligonukleotidy a siRNA. Při modifikaci se využilo 2'-O-lysylaminohexylové skupiny vázané na uridinovou bazi, která nahradila jednu, dvě až tři baze thyminové. Uvedené záměny a modifikace bazí byly testovány pro zlepšení inhibice proteinové exprese. Efektivita modifikací v inhibici proteinové exprese byla zkoušena na alicaforsenové sekvenci (DNA) a siRNA. Alicaforsen, který se nachází ve třetí fázi klinické studie, je phosphorothioát komplementární k ICAM-1, siRNA, jenž nově prokázala afinitu k ICAM-1, čehož bylo využito při porovnání účinnosti výše zmíněných modifikací a objevení následných možností uplatnění alicaforsen a siRNA v terapii. Poprvé byla pozorována a prokázána down-regulace ICAM-1 na buněčné linii ECV304, která imituje prostředí hematoencefalické bariéry. Nemodifikované/modifikované sekvence oligonukleotidů a siRNA byly transfekovány do ECV304 buněk. Po 24 hodinové transfekci byly buňky rozrušeny chemickou lýzou. Koncentrace získaných proteinů byly stanoveny Bradford analýzou a následná inhibice ICAM-1 byla vyhodnocena western blotem. Hodnoty inhibicí byly standardizovány k odpovídajícímu aktinu a kontrolním buňkám. Vyhodnocení genové exprese proběhlo pomocí denzitometrie autoradiogramů a...

Municipal transportation system of Nitra
Podoláková, Petra ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Škarbala, Daniel (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První částí je část teoretická. Začátek této práce je věnován dopravě a její historii na Slovensku. Dále jsou tu charakterizovány základní pojmy osobní dopravy a její subsystémy. Po rozdělení osobní dopravy se tato část podrobněji zaměřuje na MHD. Dále jsou v ní definované její základní pojmy a stejně tak je tu blíže charakterizována MHD. Tato část je zakončená IDS. Druhou částí je část praktická. Začíná popisem města Nitry a její historie a současnosti z hlediska MHD. Dále je zde z praktického hlediska rozebraná MHD v Nitře -- síť jejích linek, zastávky, jízdní řád, informační systémy, tarify, vozový park a cíle dopravce. Tato část je zakončená kapitolou s průzkumem, který je zaměřen na průzkum spokojenosti cestujících. Cílem této práce je na jedné straně analyzovat MHD města Nitra. Na straně druhé je jím průzkum spokojenosti cestujících prostřednictvím anket.

Ekologický marketing
Neznaj, Radek ; Procházka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá otázkami ekologického marketingu, konkrétně se zaměřuje na marketingový mix ekologických produktů. Záměr práce je naznačit směry a možnosti, kterými se může marketing produktů ubírat v souladu s životním prostředím a cíly podniku. Práce je rozdělena do tří částí. První část stručně zobrazuje vývoj marketingu a jeho současnou podobu, včetně aktuálních trendů a skutečností, které vedly ke vzniku ekologického marketingu. Tato část definuje ekologický marketing a jeho cíle. Druhá, hlavní část této práce zobrazuje ekologický marketingový mix v běžném složení: produkt, cena, distribuce a komunikace. Pozornost je věnována jednotlivým složkám mixu, jejich výhodám, nevýhodám a klíčovým aspektům v užití s ekologickými produkty a kde je to možné, ilustruje na praktických příkladech. Poslední část tvoří dvě případové studie. První z nich je zaměřena na design a balení ve společnosti Hewlett-Packard, konkrétně multimediálního notebooku HP Pavilion pro Walmart. Druhá je zaměřena na společnost Toyota a její hybridní model Prius s cílem analyzovat klíčové aspekty úspěchu tohoto modelu na trhu hybridních automobilů. Závěr práce shrnuje současné klíčové aspekty ekologického marketingu a poukazuje na možný vývoj do budoucna.

Věkem podmíněná makulární degenerace - moderní diagnostický a léčebně preventivní přístup
Gogelová, Blanka ; Souček, Petr (vedoucí práce)
Věkem podmíněná makulární degenerace (VPMD) je onemocnění spojené s věkem, kdy postupem času dochází k poklesu centrální zrakové ostrosti. Ta je potřebná především pro rozeznávání objektů a pro běžné denní úkony jako je čtení nebo řízení automobilu. VPMD postihuje místo nejostřejšího vidění - centrální část sítnice - makulu, která je zodpovědná za rozeznávání jemných detailů. Vyskytuje ve dvou formách: suché (atrofické) a vlhké (exsudativní). Suchá forma VPMD je způsobena ztátou fotoreceptorů v oblasti makuly. S klesajícím počtem buněk klesá schopnost rozeznávat detaily v centrální části zorného pole, tedy především schopnost rozeznávat obličeje a text v novinách. Suchá forma VPMD se často objeví nejprve jednostranně, později dochází k degeneraci také na druhém oku. Nejčastější první příznak, který pacient zaznamená je rozmazané vidění. Suchá forma VPMD je častější než vlhká forma, vyskytuje se v 85 % všech postižených touto chorobou. Jakmile VPMD dosáhne pokročilého stadia, žádná léčba již nemůže zabránit postupující ztrátě zraku. Studie Age-Related Eye Disease Study (AREDS) provedená The National Eye Institut prokázala, že příjem vysokých dávek specifických antioxidantů a zinku signifikantně snižuje riziko progrese VPMD do pokročilejších forem a s nimi spojenou ztrátou zraku. Vlhká forma VPMD je způsobena...

Design a inovace: Podmínky a kvality vzájemné spolupráce firem a designérů
Matějková, Kamila ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá designem jako součástí kreativní ekonomiky a věnuje se mu v kontextu firemních inovací. Cílem práce je analýza podmínek a kvalit vzájemné spolupráce firem a designérů v prostředí České republiky, identifikace překážek efektivní spolupráce a navržení opatření vedoucích k jejímu rozvoji. Nástrojem pro analýzu je výzkum v podobě dotazníkového šetření mezi účastníky programu Design pro konkurenceschopnost, jímž agentura CzechTrade v letech 2013 a 2014 podporovala projekty spolupráce firem a designérů. Podmínky a kvality spolupráce jsou u firem i designérů zkoumány v následujících aspektech: navázání spolupráce, cíle a výsledky spolupráce, průběh spolupráce a překážky efektivní spolupráce. Výzkum je doplněn případovou studií konkrétního projektu takové spolupráce, a to vývoje nové řady produktů firmy Mikov, s. r. o.

BTL marketingová komunikace a její význam pro budování značky
Bindzarová, Lucie ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Kolouchová, Daniela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na BTL marketingovou komunikaci a její význam pro budování značky. Cílem je analyzovat nástroje BTL marketingové komunikace na českém trhu a identifikovat nejúčinnější nástroje, které lze využít pro budování značky v prostředí FMCG. Práce by měla více rozebrat podlinkovou komunikaci a její zvyšující se význam na trhu, určit vhodný nástroj k budování image značky, kvality či dostání se do povědomí zákazníků. K dosažení cílů diplomové práce je zvolena metoda expertních rozhovorů s odborníky v daném prostředí, rešerše literatury, případové studie a výzkumu.