Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 660 záznamů.  začátekpředchozí651 - 660  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 

Marimba - vývoj a současnost
Sokolov, Oleg ; MIKOLÁŠEK, Daniel (vedoucí práce) ; HAVLÍK, Jaromír (oponent)
Má magisterská práce je zaměřena na zpracování základních informací o hudebním nástroji marimba. Vzhledem k situaci, kdy není v českém jazyce k dispozici žádný materiál o marimbě, rozhodl jsem se nejzákladnější informace zpracovat sám ve své diplomové magisterské práci. Obsahem statě je velmi jednoduchý a přehledný popis historie hudebního nástroje marimby a základní data hlavních výrobců marimby, včetně nejúspěšnějších interpretů současné doby. Obsah práce je rozdělen do tří velkých kapitol, jež jsou dále dělené do podkapitol, doplněné poznámkami pod čarou a obrazovými přílohami v průběhu práce. První kapitola pojednává o původu, historii a využití marimby v minulosti. Ve druhé kapitole uvádím nejzákladnější kompozice pro marimbu ve dvacátém století a minulé a současné výrobce marimby. Třetí kapitola obsahuje základní přehled o současných interpretech s životopisnými údaji a přehledy jejich diskografie.

Flétnista Josef Bok
Pavlíčková, Jana ; VÁLEK, Jiří (vedoucí práce) ; PIVODA, Radomír (oponent)
Cílem práce je představit život a dílo Josefa Boka, českého flétnisty 1. poloviny 20. století. Přináší informace o jeho uměleckém vývoji, o lidech, kteří ovlivnili jeho profesní růst, v historickém kontextu dále popisuje období jeho působení v Rusku, a v neposlední řadě se zabývá pedagogickou činností J. Boka na hudebních školách v Brně a v Praze. Představuje také Školu hry na flétnu, hudebně-didaktické dílo, které J. Bok vytvořil ve spolupráci s Rudolfem Černým, a snaží se o analýzu publikace a srovnání s dnešním způsobem hry na flétnu. Marginálně se práce dotýká Bokovy role skladatele a klavíristy. Význam osobnosti Josefa Boka je v závěru hodnocen subjektivními postřehy a vzpomínkami jiných flétnistů a rodinných příbuzných.

Georges Bizet - Carmen komplexní scénografický projekt
Trpković, Andrijana ; GLOGR, Karel (vedoucí práce) ; DAVID, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá pohledem na fenomén opery především ze scénografického hlediska. Scénografie je výtvarný obor, a povětšinou pro studenty bývá nejtěžší seznámení s hudbou a práce s ní po dvou letech studií, kdy pracují pouze s dramatickým textem. Při tomto mém úkolu zpracovat Bizetovu operu Carmen, jsem narazila právě na tento problém nedostatku informací o opeře , ale že také nevím, jak pracovat s hudbou v ní. Proto jsem se rozhodla úvodní část bakalářské práce věnovat historii opery, hlavně z pohledu scénografie. Tento přehled pak dále přechází v zamyšlení se nad mým vlastním pronikání do opery a současných interpretacích, díky kterému jsem došla mnohem dál v mém vlastním konceptu Carmen, který dopodrobna rozebírám. Součástí práce je také uvedení několika významných inscenací Carmen v českých divadlech od poválečné doby po současnost a na závěr pojednání o tom, zda a jak je možné pracovat s operou dnes.

Oboe d ´Amore
Reiserová, Štěpánka ; MIHULE, Jiří (vedoucí práce) ; BROŽKOVÁ, Jana (oponent)
The diploma thesis is focused on the musical instrument oboe d´amore. The main reason to deal with this theme is the great shortage of professional texts about oboe d´amore in the Czech language. The main sources we can find are written in English and in German. My aim was to summarize older and the present texts and to demonstrate, explain and clarify the concrete problems of this theme. The first chapter concentrates on historical development of the oboe and the classification of the whole instrument family. Other chapters consist of concrete information about oboe d´amore. In the second chapter there are explored many facts such as historical development of the instrument from baroque era to the present days, tuning and the most important instrument makers. It also refers to composers and their compositions for oboe d´amore. The third chapter deals with description of the instrument in general, furthermore the fourth chapter deals with characterization of differences between the modern oboe and the oboe d´amore and the special issue as a problematic of transposition. The last chapter is focused on the reeds making.

Autorská práva skladatelů a související práva výkonných umělců z pohledu praxe
Horníčková, Gabriela ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Votava, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou autorského práva z praktického pohledu umělců z hudební sféry. Práce si klade za cíl zjistit, jaké je povědomí současných a budoucích profesionálních skladatelů a výkonných umělců o právní úpravě autorského práva v České republice. Na základě odpovědí konkrétních respondentů - umělců, ale i anonymních studentů uměleckých oborů se snaží nalézt řešení, jaké prvky a změny by mohla obsahovat případná novela autorského zákona, aby se muzikantům a umělcům lépe vykonávala jejich profese a zákon tak byl v souladu s jejich názory na daná témata. Cílem je zjistit, jak hluboká je informovanost umělců o autorském právu a zjistit konkrétní úskalí, ale i výhody, které jim legislativa přináší a jaké změny by mohly být do budoucna aplikovány do právní úpravy autorského zákona.

Písňová tvorba hudební skupiny Mánesa pro potřeby současné školy
Brábek, Ladislav ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Vrchotová-Pátová, Jarmila (oponent) ; Bezděk, Jiří (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE, PEDAGOGICKÁ FAKULTA Katedra hudební výchovy Písňová tvorba hudební skupiny Mánesa pro potřeby současné školy Teze disertační práce PhDr. Ladislav Brábek Praha, 2011 OBSAH OBSAH...................................................................................................................2 Metodologie práce............................................................................................3 Cíl práce...........................................................................................................3 1 HUDEBNÍ SKUPINA MÁNESA V KONTEXTU EPOCHY.....................................3 2 ČESKÁ PÍSŇOVÁ TVORBA MEZI DVĚMA SVĚTOVÝMI VÁLKAMI....................4 2.1 Hlavní aspekty............................................................................................4 2.2 Typologie písňové tvorby období................................................................4 2.3 Dožívající generace...................................................................................5 2.4 Generační střet, tvorba přechodu...............................................................5 2.5 Moderní komorní píseň a situace v českém básnictví................................6 2. 6 Nejmladší tvorba.......................................................................................6 3...

Využití zobcové flétny v muzikoterapii - Žilkova metoda
Makovská, Dana ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Vencel, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá Žilkovou metodou - využitím hry na zobcovou flétnu v muzikoterapii. Obsahuje základní informace o vlivu zvuku a správného dýchání na fyzickou a psychickou stránku člověka. Mapuje život a činnost českého flétnisty a pedagoga Václava Žilky, který se v 2. polovině 20. století zasloužil o popularizaci zobcové flétny. Úvodní, teoretická část poukazuje na historické souvislosti. Praktická část je tvořena podrobným popisem Žilkovy metody. Zahrnuje analýzu Žilkovy školy hry na zobcovou flétnu Veselé pískání - zdravé dýchání, praktické rady a dechová cvičení (v rámci Žilkovy metody) a hlavní hudebně-vzdělávací projekty pro děti. Cílem práce je poukázat na možnosti využití metody v rámci terapie dětí s respiračními onemocněními. Důležitou součástí práce je soubor dechových cvičení a chronologie Žilkova života. Klíčová slova: Zobcová flétna, muzikoterapie, děti, respirační onemocnění.

Kvantitativní pohled na strukturu arabského textu
Milička, Jiří ; Zemánek, Petr (vedoucí práce) ; Petkevič, Vladimír (oponent)
Tato studie navrhuje několik obecných kvantitativně lingvistických falzifikovatelných hyptotéz, které následně ověřuje na textech v moderní spisovné arabštině, klasické arabštině a několika evropských jazycích, přičemž arabština a čeština slouží také jako zdroj inspirace. Hypotézy se týkají struktur, které vytvářejí frekvence a délky slov ve větách a v nadvětných celcích, dále souvislostí vztahu délek vět a frekvencí slov v nich obsažených s Menzerathovým- Altmannovým zákonem a pohledu na text pomocí tzv. kombinatorického zobrazení.

Egyptské výtvarné umění XX. století a jeho role ve společnosti (se zaměřením na malbu a sochařství)
Nováková, Hana ; Veselý, Rudolf (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Dagmar (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
EGYPTSKÉ VÝTVARNÉ UMĚNÍ XX. STOLETÍ A JEHO ROLE VE SPOLEČNOSTI (SE ZAMĚŘENÍM NA MALBU A SOCHAŘSTVÍ) Hana Nováková Abstrakt Tématem této disertační práce je moderní egyptské výtvarné umění ve 20. století. Egypt byl po dlouhou dobu centrem předislámského a islámského umění. Na počátku 20. století se zde objevil nový fenomén - moderní egyptské umění. Tento termín neoznačuje vizuální umění ovlivněné západním (přesněji euroamerickým) moderním uměním, ale pouze vizuální umění ovlivněné styly a technikami západní výtvarné tradice, tedy malbou a sochařstvím. Práce mapuje cesty, kterými západní umění pronikalo do povědomí egyptské společnosti, dále nastiňuje vývojové etapy egyptské malby a sochařství a taktéž vznik egyptské výtvarné kritiky. Hlavním cílem této práce je ukázat, zda a jakým způsobem odráželo moderní výtvarné umění politický a sociální vývoj egyptské společnosti a jakým způsobem naopak společnost přijímala tento druh umění. Literatura na dané téma není početná ani v evropských jazycích, tím méně v českém jazyce, ať už jde o monografie nebo příspěvky v periodikách. Tato disertační práce vychází z dostupné západní literatury a také z arabských zdrojů, z monografií a z řady článků v novinách a časopisech. Dalším zdrojem informací byl roční stipendijní pobyt autorky práce na Fakultě výtvarných umění...

Sborové dílo Jana Hanuše: jeho hudební a společenské souvislosti
Novotný, Vít
Shrňme nyní ve vztahu ke stanoveným cílům práce poznatky zjištěné v předchozích kapitolách. Jak se tedy celoživotně vyvíjel vztah mezi hudebními i nehudebními charakteristikami sborového díla Jana Hanuše, jeho dílem ostatním a jeho životními osudy? Jakým vývojem prošel jeho hudebně vyjadřovací jazyk v oblasti tvorby pro sbory a jaké textové předlohy pro svá sborová díla si Hanuš v různých etapách vybíral? Co lze považovat za charakteristické rysy zralého Hanušova sborového rukopisu? Jaké jsou vlastnosti Hanušovy sborové tvorby, které jeho dílo prostupují a jsou patrné ve všech skladbách bez ohledu na jejich dobu vzniku? V čem jsou jeho sbory výjimečné a v čem lze naopak vidět jejich nedostatky? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)