Název:
Georges Bizet - Carmen komplexní scénografický projekt
Překlad názvu:
Georges Bizet: Carmen - coplete stage design project
Autoři:
Trpković, Andrijana ; GLOGR, Karel (vedoucí práce) ; DAVID, Milan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá pohledem na fenomén opery především ze scénografického hlediska. Scénografie je výtvarný obor, a povětšinou pro studenty bývá nejtěžší seznámení s hudbou a práce s ní po dvou letech studií, kdy pracují pouze s dramatickým textem. Při tomto mém úkolu zpracovat Bizetovu operu Carmen, jsem narazila právě na tento problém nedostatku informací o opeře , ale že také nevím, jak pracovat s hudbou v ní. Proto jsem se rozhodla úvodní část bakalářské práce věnovat historii opery, hlavně z pohledu scénografie. Tento přehled pak dále přechází v zamyšlení se nad mým vlastním pronikání do opery a současných interpretacích, díky kterému jsem došla mnohem dál v mém vlastním konceptu Carmen, který dopodrobna rozebírám. Součástí práce je také uvedení několika významných inscenací Carmen v českých divadlech od poválečné doby po současnost a na závěr pojednání o tom, zda a jak je možné pracovat s operou dnes.This dissertation is dealing with a phenomenon of opera from the view of a stage design in the first place. Stage design is a visual arts branch, and students find it mostly very difficult to work with music after two years of working with drama scripts, and there is no so much time to penetrate the opera. While I was beginning to work on my first task, Bizet?s opera Carmen, I found that my knowledge of opera is imperfect and that to find important moments of drama in music, and how to perform it visually is very difficult. That is why I decided to dedicate the first part of my work to history of opera, mainly from the view of scenography. This overview is slowly approaching to my own idea of it and penetration into the problem. This also helps me with my own concept witch I represent and thorough analyse. Another part of work is description and characterisation of few production of Carmen made in Czech theatres during past sixty years and finally kind of treatise about how is it possible to work with opera today.
Klíčová slova:
Bizet, Georges, 1838-1875; divadelní kostýmy; operní inscenace; scénografie
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/7468